Девід Вольямс
«СМІТТЄСТРАХІТТЯ»
Мета:
● вчити застосовувати на практиці отримані на уроці знання;
● раціонально використовувати час, відведений на самопідготовки;
● розвивати уміння усного мовлення, логічне мислення, увагу та пам’ять, навички самоперевірки;
● виховувати відповідальне відношення до навчання, уважність і охайність при виконанні домашнього завдання;
Задачі:
● навчити дітей правильно спілкуватися при виконанні групових завдань;
● провести релаксацію для налаштування на виконання домашніх завдань;
Обладнання:мультимедійна презентація, музичні фонограми, картки для індивідуального виконання, указка.
Хід самопідготовки
І. Організація класу
- Психоформула
Здоровенькі були, любі друзі!
Доброго вам здоровя!
Правда, чудові ці фрази?
Вони нас зближують з вами одразу.
Привітайте гостей, що до нас завітали
Хочу чути, чого б ви усім побажали?
Всім присутнім ми зичим й добра.
Девіз:
– Уважним бути, не зітхати,
А правильно відповідати,
Зберігать усі знання та сили,
Згадати все, що ми учили .
Товаришу допомагати,
І здоровʼя наше зберігати.
Підсумки І половини дня.
«Коло спілкування»
Сьогодні для мене було цікавим…
Найбільш вдало вийшло..
На уроках я був..
«Очікування від самопідготовки»
Я очікую, що ….
На самопідготовці мене чекає ….
Сьогодні я повторю….
Відкрию вам один секрет, що наша самопідготовка буде проходити в незвичній формі.
Я хочу запросити вас в подорож на хмарах. Заплющте очі. Стрибніть на білу пухнасту хмару, наче м'яку гору з пухких подушок. Відчуй, як твоє тіло зручно розташувалося на цій великій хмарній подушці. Тепер починається подорож. Твоя хмаринка повільно піднімається в синє небо. Відчуваєш, як вітер обвиває твоє обличчя?
Тут, високо в небі, все спокійно і тихо. Нехай твоя хмарина перенесе тебе зараз в таке місце, де ти будеш щасливий. Спробуй подумки «побачити» це місце. Тут може відбутися щось чудове і чарівне (Пауза 10 секунд)
Тепер ти знову на своїй хмарині, і вона несе тебе назад. На твоє місце у класі. Злізь з хмарки й подякуй їй за те, що вона так добре тебе покатала. Тепер спостерігай, як вона повільно відлітає в повітрі. Потягнися, випрямися і знову будь бадьорим і уважним
- Перша хмаринка пропонує розпочати самопідготовку з читання, з мовної розминки.
Говорити кожен звик
Кожен має з нас язик,
Щоб красиво розмовляти,
Треба його тренувати.
Допоможуть нам у цьому
Вправи різні і знайомі.
2.Артикуляційна вправа для покращення дикції:
Колесо качав насос:
с-с-с-с.
с-с-с-с.
Важко рушив паровоз:
ч-ч-ч-ч.
ч-ч-ч-ч.
А ми тихенько їдемо вперед:
ш-ш-ш-ш.
ш-ш-ш-ш.
3.Повторення вивченого, мотивація до виконання домашніх завдань.
- Друга хмаринка запитує:
Що ви вивчали сьогодні на уроці літературного читання?
Вона приготувала вам завдання (робота з підручником)
Давай пригадаємо, яке оповідання ви сьогодні читали? (Сміттєстрахіття)
Головні герої цього оповідання?(Дівчинка – Гертруда, Монстр)
То ж хмаринка пропонує вам знайти в тексті опис монстра.(читають)
Чим харчувався монстр,коли пересувався по кімнаті дівчинки?Знайдіть це в тексті.
Що в оповіданні реальне , а що – фантастичне?
А може ви ще знаєте оповідання чи мультфільми, в яких є схожі герої (неохайні, не прибирають свої речі, не чистять зуби, не слухаються) (Мийдодир, Федорине горе, Нехочуха)
А чим закінчилось наше оповідання?(Сміттєстрахіття зїло дівчинку)
Давайте разом придумаємо іншу кінцівку оповідання.
Чому навчило вас це оповідання? (Треба прибирати за собою, умиватися, робити зарядку)
Наступна хмаринка піклується про наше здоровя і пропонує відпочити і зробити фізкультхвилинку.
Наступна хмаринка принесла нам речення з деякими пропущеними словами. Нам необхідно ці слова відновити.(на екрані слайд-правила)(робота в групах)
Іменник – це частина …,яка вказує на …,і відповідає на питання …?...?
Іменники, що називають осіб і тварин, відповідають на питання хто? – це…
Усі інші іменники відповідають на питання що? - …..
До нас прилетіла хмаринка, а на ній завдання
Гра «Перетворимо істоту на неістоту»
Ще одна хмаринка пропонує згадати правило, що іменники мають форму однини і множини (називають один предмет або два і більше предметів): цуцик – цуцики. Тобто іменники змінюються за числами.
Гра «Один – багато»(слайд, а потім беру м’яч)
А тепер згадаємо, яке домашнє завдання вам було з укр. мови? (виписати з тексту іменники в однині і перетворити їх в іменники в множині).
Письмове виконання домашнього завдання з української мови(на листочках).
Взаємоперевірка
4. Рефлексія результатів. Гра «Мікрофон»
Повторив…
Зняття нервової напруги. Оцінювання.
Всім я вдячна за роботу,
Що не пустили лінь – дрімоту,
Гарно руки піднімали,
Чітко всі відповідали.
Сьогодні ви були старанні,
Усі кмітливі й бездоганні.
Вихователь: На цьому наша самопідготовка закінчена, всі молодці. За старанну роботу під час самопідготовки давайте дружно організуємо собі оплески. Гра «Салют».
1