Тема. Зимове королівство…
Мета: закріплювати вивчений матеріал про подовжені м’які приголосні звуки; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення; виховувати турботливе ставлення до птахів.
Обладнання: ноутбук, навчальна презентація, індивідуальні картки.
Хід самопідготовки
-
Організація учнів, перевірка дітей до готовності виконання домашнього завдання.
-
Психонавіювання. Слайд 1.
Самостійно ми працюєм,
Помилок не буде, факт!
Ми уважно помудруєм,
Вийде добрий результат.
-
Повторення вивченого, мотивація до виконання домашніх завдань. Слайд 2-3.
-
Що ви вивчали сьогодні на уроці української мови?
-
До нас прилетіла сніжинка, а на ній завдання «Зробіть звуко-буквений аналіз слова опалення».
-
Звуковий аналіз слова.
-
Скільки букв у слові?
-
Скільки звуків у слові?
-
А складів?
-
Назвіть голосні звуки.
-
Назвіть приголосні звуки у слові.
-
Пригадайте, приголосні звуки поділяються на дзвінкі та глухі. За допомогою таблиці визначте, які звуки відносяться до дзвінких?
-
Назвіть глухі звуки.
-
Створення ситуації зацікавлення. Слайд 4.
-
Ви помітили, що завдання ми отримали на сніжинці. Як ви думаєте, хто б міг прислати нам це завдання?
-
Так, це Снігова Королева.
-
Тож, сьогодні ми зануримося у зимове королівство і будемо виконувати завдання, які для нас приготувала наша гостя.
-
Підготовка для виконання домашнього завдання, тренувальні вправи.
-
Гра «Шифрувальник». Слайд 5-6.
-
Снігова Королева подула крижаним подихом і розсипала сніг повсюди. На одній із сніжинок є завдання. Це гра «Шифрувальник». Маємо декілька наборів букв. Ви повинні розшифрувати дані слова.
-
Гра «Хто (що)заховалося?» Слайд 7-9.
-
Снігова Королева пропонує нам пограти у гру «Хто (що) заховалося?». У нас заховалися малюнки предметів, і на зворотній стороні малюнка описані ознаки предмета, який заховано. Я буду зачитувати вам ці ознаки, а ви відгадувати.
-
Стрімкий, залізний, точний… (годинник).
-
Працьовитий, рідний, старенький… (дідусь).
-
Хижий, маленькій, сіренький, безхвостий, колючий… (їжак).
-
Чорні, однакові, шкіряні… (черевики).
-
Коричнева, солодка, шоколадна… (цукерка).
-
Легкий, дерев’яний, кольоровий… (олівець).
-
Зміни літеру. Слайд 10-17.
-
Повіяла метелиця і одна з сніжинок потрапила до нас на вікно. Поглянемо, що ж там.
-
Це наше наступне завдання. Потрібно замінити одну літеру іншою так, щоб утворилося нове слово, або відняти одну букву (кит – кіт, ніч – піч, сім – сом, коза – лоза, козуля – зозуля, квіти – віти, гриби – риби).
-
Ознайомлення із завданням вправи.
-
Робота з малюнком. Слайд 18-19.
-
Наступна сніжинка принесла нам малюнок. Давайте розглянемо його.
-
Що вирішили зробити друзі?
-
Куди віднесли хлопчики годівничку і повісили її?
-
Як ви думаєте, чим пригощали друзі пташок?
-
Що «відповіли» пташки дітлахам?
-
Усне складання розповіді за малюнком. Слайд 20.
-
Тепер давайте за запитаннями складемо розповідь користуючись даним малюнком.
Фізкультхвилинка «Танці зігріванці». Слайд 21.
-
Самостійна індивідуальна робота учнів. Слайд 22.
-
А зараз Снігова Королева пропонує нам записати дану розповідь у зошити. Тож відкрийте свої зошити і запишіть:
14 листопада
Домашня робота
Вправа 3
-
І далі кожен записує свою розповідь у зошити (4-5 речень).
-
Індивідуальна допомога учням, які потребують допомоги.
-
Використання малюнка і запитань до даної вправи. Слайд 23
-
Використання індивідуальних карток.
-
Контроль за виконанням домашнього завдання.
-
Самоперевірка.
-
Прочинайте напівголоса кожен сам свою роботу.
-
Взаємоперевірка в парах.
-
А зараз помінялися із своїм сусідом по-парті зошитами і напівголоса прочитали розповідь один одного.
-
Вибіркова перевірка вихователя.
-
Дайте мені будь-ласка зошити (3 учнів).
-
Підсумки самопідготовки. Слайд 24.
-
Снігова Королева дуже задоволена співпрацею з вами. Ви сьогодні молодці, плідно попрацювали. Чекайте в гості на Снігову Королеву з приходом зими.