Самопідготовка 8Б клас
Тема: «Знання - це скарб, а вміння вчитись - ключ до нього.»
Мета: Закріпити знання дітей одержані на уроці; розвивати та вдосконалювати навички самостійної роботи з підручником; працювати над розвитком пізнавальних можливостей: мови, пам’яті, збагачувати словниковий запас; виховувати акуратність, старанність.
Обладнання: Підручники, індивідуальні зошити, мультимедійна дошка, ноутбук, конспект проведення самопідготовки.
Хід самопідготовки
Вихователь: - Добрий день! Діти, (Слайд № 2)
у нас на самопідготовці присутні гості.
Привітайтеся з ними будьласка (учні повертаються та вітаються).
Добрий день вам, добрі люди!
Хай вам щастя й доля буде!
Не на день і не на рік,
А на довгий - довгий вік!
Вихователь: -Подивіться всі на мене посміхніться, налаштуйтеся на роботу.
Я прошу вас перевірити, чи добре ви приготували робоче місце.
У кого на парті порядок і лежить все необхідне для роботи, той може сісти
- Зараз ми з вами налаштуємося на доброзичливу атмосферу заняття.
Спіймайте лівою рукою уважність і наполегливість, (Слайд № 3)
правою працелюбність і старанність, (Слайд № 4)
з’єднайте долоні, (Слайд № 5)
прикладіть до чуйного серця, (Слайд № 6)
додайте терпіння, (Слайд № 7)
пошліть мені довіру, (Слайд № 8)
а від мене спіймайте допомогу і підтримку. (Слайд № 9)
Хороший настрій і щира посмішка допоможуть вам краще справитися із завданням. (Слайд № 10)
Вихователь: -Провідною ниточкою нашого заняття буде така народна мудрість
«Знання - це скарб, а вміння вчитись - ключ до нього.» , (Слайд № 11)
Чи згодні ви з цим висловом?
Як ви це розумієте?
(відповіді дітей)
Вихователь: Відкрили щоденники.
- З яких предметів ви маєте домашнє завдання?
(звіт чергового)
На самопідготовку нам задано завдання із таких предметів:
Укр-мова - § 23 впр. 253 (15хв)
Біологія - § 19 – 20 (20хв)
Дозировка часу
Вихователь: - Перший предмет, за яким ми будемо виконувати домашнє завдання це українська мова
-Діти пам’ятаєте, нещодавно ми з вами читали вірш
Надії Красоткіної « Яка наша мова»
- Скільки прекрасних слів у ньому!
- Мені б хотілося з’ясувати – що ви запам’ятали
- Даша буде читати уривок з вірша, а ви повинні вставити пропущені слова
(читання уривку) , (Слайд № 12)
Українська рідна мова
Мелодійна світанкова
Ти від серця йдеш до серця
І здвиниш, як те…..(джерельце).
Ти багата і барвиста,
І дзвінка,і …….(промениста).
І буденна, і святкова,
Мова наша ……(калинова)!
І свята, і найрідніша,
І для слуху ……(наймиліша)!
І весела і завзята,
Ти дотепна і …….(крилата).
- Молодці! , (Слайд № 13)
- Приступаємо до виконання домашнього завдання.
- Відкрийте будьласка підручники.
- Прочитайте завдання до вправи
-Хто мам прочитає підійміть руку ?
- Зверніть увагу, яке правило ви повинні використати у вправі.
- Правільно односкладні називне речення
- Подивіться будьласка на екран прочитайте правило. (Слайд №14)
Правіло
Називним називається односкладні речення, у якому стверджується наявність предметів і явищ без вказівки на дію чи процес: ніч. Тиша. Біле, біле поле (В. Сосюра).
Головний член у формі підмета виражений іменником у Н. В. Або кількісно – іменниковим словосполученням: Весна. Пять білих птахів. Багато людей.
Називне речення може поширюватись узгодженими й неузгодженими означенням, додатками: чорна – чорна та глибока ніч... (Леся Українка). Шум лісу скрипіння старих сосон. Спогади про дитинство.
Давайте розберемо цю вправу
Де тут односкладні називні речення
Хто буде читати?
Вправа №253
1. Прочитайте текст. Випишіть односкладні називні речення.
Далі вже нічого немає. Самий простір. Саме безмежжя. Смужка суші — вузька необжита коса, відділившись від степу, простяглась у відкрите море. Крізь обрій, крізь небо пронизалася й далі пішла не видно їй кінця. Загубилася в імлі.
Безліч пташиних гнізд. Їх ніхто не руйнує. Оксан повітря, не отруєного нічим. Гармонія буття! Тут почуваєшся тільки часткою чогось великого часткою цього безмежжя, цієї синьої вічності.
Найкрайніший край землі, заповідність, чистота.
Стоїть людина — кільцює птахів. Маленька дівоча рука один по одному бере з котика легкі алюмінієві персні, надіває на пташину ніжку, ловкенько пристібує на ній як амулет, як знак спілки людини й птаха... Лети!
Закільцьованих пускаєш із руки в роздолля моря й небес, в оту безкордонну синяву і блакить, пускаєш і таке маєш враження, що не буде їм смерті, твоїм птахам, що злітають вони з твоєї долоні на вічне життя.
Улюблена праця. Душевна рівновага. Добрі люди. А також ця безконечна бура коса з вітром, із сонцем, з дикими пісками та міцним присмаком свободи (За О. Гончаром).
-діти, чи є питання з приводу виконання домашнього завдання
-Приступаэмо до виконання
У кого винекнуть труднощі в процесі роботи, підніміть руку я допоможу
Самостійно працюють такі діти Саєнко Д, Красноружева Н.
Групи взаємно допомоги: Громико Д, Сухолітко В., Козакова М., Філатов Д., Комарічева Н., Ізбенко Д., Ромашов К., Петрякова С., Степановна М., Словецкая С., Денісова С.
-Молодці ви справились із завданням!
-Закройте свої підручники та зошити
- Зараз проведемо фізхвилинка. (під енергійні музику виконують вправи (Слайд №15)
-Ну, що набралися сил?
- йдемо далі
Приступаємо до виконання домашнього завдання з біології
Як можна пояснити цей вислів.
«Кров – це ріка життя,
як що життя оберігати,
то річка ніколи не вийде з берегів»
(Конфуцій древній мислитель і філософ Кітая) (Слайд №16)
Але для того щоб ви краще виконали завдання, пропонуючи подивитись одне відео
Будьласка на екран (Слайд № 17)
Відеоролик «кровіносна система людини».
- А тепер доповнити знання отримані на уроці і під ас перегляду відео допоможе підручник.
(діти читають про себе)
Діти, для того, щоб закріпити здобуті знання треба відповісти на питання.
1) Яке значення має кровоносна система?
2) Чим можна пояснити різницю в особливостях будови різних типів судин?
3) Яку першу допомогу надають уразі артеріальної кровотечі, венозної, капілярної?
4) Які функції виконують артерії, вени, капіляри?
5) Чому накладений джгут треба періодично ослаблювати?
6) Яку функцію у венах виконують клапани?
7) Що таке інфаркт міокарда? Які чинники зумовлюють його виникнення?
8) Які хвороби кровоносних судин ви знаєте?
9) Чому для профілактики захворювань органів кровоносної системи бажано вести активний спосіб життя?
10) Як харчування може впливати на стан серцево-судинної системи?
Так добре молодці!
Заключна частина
Діти, хоч і вчитись важко, але ми крок за кроком їдемо вперед і в результаті отримуємо неоціненний скарб, який називається знаннями, який ми черпаємо з книжок.
- Отже ми довели, що (Слайд №18)
знання – діти, це скарб
а вміння вчитись ключ до нього,
а основа знань – старанність і труд
- А в нагороду, за свою старанність подивіться відеоролик та відпочинте
Відео релакс. (Слайд №19)
Література:
Інтернет ресурси
1