Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки

Про матеріал
Розробка уроку спрямована на формування самопізнання підлітків та розвиток самооцінки.
Перегляд файлу

 


Тема:  Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки


Мета: Сформувати поняття про самопізнання й самовиховання, формувати норми й правила по­ведінки учнів, націлити на побудову життєвого шляху на засадах моральності, гуманності, вчити координувати свою поведінку, виховувати людя­ність, толерантність.

Хід уроку

I. Організаційний момент.
«Психологічна настанова».

Учні повинні посміхнутися один одному і самоналаштуватися на плідну роботу на уроці, закрив­ши очі та промовляючи фрази :

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Мені під силу навіть важкі завдання.

Бажаю кожному успіхів у вивченні цієї теми.

II. Актуалізація опорних знань.
Бесіда.

  • Чому громадяни України зобов'язані піклува­тися про своє здоров'я?
  • Що ви знаєте про визначення індексу розви­тку людини?

III. Мотивація навчальної діяльності.

1. Епіграф уроку:

       ...до щастя дорога веде через річку –

        та річка із крові та трішки із сліз,

        але ти не бійся. Не втопишся. Лізь.

В. Симоненко

  1. Що таке щастя? (Учні дискутують, потім зачитують визначення слова «щастя» із тлу­мачного словника).
  2. Вчитель підводить учнів до думки, що щас­ливою людина може стати тільки тоді, коли буде працювати над собою: фізичним станом, духовним
    розвитком, вмінням будувати стосунки в соціумі.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Вправа «плюс-мінус».

Кожен з учнів говорить своєму сусіду, за що він поважає його, а потім додає фразу «але...». Висловлюється думка про те, що треба змінити учневі, аби досягти досконалості. Наприклад: «Ти дуже красива дівчина, але тобі треба слідкувати за своїми висловлюваннями».

 

2. Визначення власної самооцінки.
Інструкція: обведи риси, які тобі властиві.

 


Добрий

Злий

Щедрий

Жадібний

 

Скромний

Вередливий

Дбайливий

Егоїстичний

Ввічливий

Брехливий

Працьовитий

Грубий

Простодушний

Хвалькуватий

Дисциплінований

Лінивий

Вольовий

Хитрий

Відповідальний

Впертий

Старанний

Легковажний

Наполегливий

Заздрісний

Товариський

Неслухняний

Відвертий

Безхребетний

Доброзичливий

Байдужий

Чуйний

Безпорадний

Турботливий

Боягузливий

уважний

неохайний


  • Чи важко тобі було виконувати завдання?
  • Які риси викликають в тебе сумніви? Чому?
    3. Робота з підручником: учні з'ясовують, що

таке самовиховання, самовизначення, самопізнан­ня (на дошці з'являється схема).

 

Самовиховання

     що для цього роби   

        

 

     яким я хочу стати?          який я?

 

 

 

самовизначення

  1. Тестування (будь-який тест за вибором вчи­теля) на визначення індивідуальних особливос­тей учнів.
  2. Бесіда за Біблією.

Кожна людина прагне дістати відповіді на пи­тання:

  • Хто я? Навіщо живу? Чого можу досягти? Як жити?

Біблія є тим дороговказом, який повинен визна­чати життєвий шлях людини, тільки тоді люди­на досягає щастя, духовно визначається і зростає, несе користь людям і суспільству взагалі. Так, Бі­блія говорить, що кожен повинен:

-               відходити від зла (Рим.12,9; 1 Фесал.5,22);

-               слідкувати за тим, що говориш (Ефес.4,29; Колосянам 3,8);

-              любити ближнього (Римл.13,9);

-              говорити правду (ЕфесА,25).

 

6. Ознайомлення зі способами саморегуляції.

Самопідбадьорення, самонаказ, самовладання, са­мообмеження, самонавіювання, самостимулювання.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Вправа «Погляд у майбутнє».

Перед школярем лежить аркуш паперу й олі­вець.

 

Інструкція.

Ви коли-небудь замислюєтеся про те, що ви бу­дете робити цього року... через п'ять років... через десять років? З ким ви говорите про те, чого б ви хотіли досягти й що пережити у своєму житті?

Задійте свою фантазію й уявіть, яким чудовим буде ваше життя. Сядьте як зручно, закрийте очі й постарайтеся уявити те, що ви будете чути.

Уяви собі, що ти вночі лежиш у своєму ліжку і бачиш чудовий сон. Ти бачиш самого себе через п'ять років... (15 секунд).

Зверни увагу, як ти виглядаєш через п'ять ро­ків... де ти живеш..., що ти робиш... (15 секунд).

Уяви собі, що ти дуже задоволений своїм жит­тям. Ти ще продовжуєш ходити до школи чи ти вже працюєш? За що саме ти відповідаєш? Що ти вмієш робити з того, чого не вмієш ще зараз, коли ти ще дитина і ходиш до школи? (ЗО секунд).

Протягом деякого, часу подумай і постарайся зрозуміти, що тобі треба було зробити, щоб досяг­ти такого результату. Які кроки для цього ти по­чав? (1 хвилина).

Тепер повернися назад, у сьогодення, і добре запам'ятай усе, що ти побачив і дізнався про са­мого себе. Потягнися трохи, напруж і розслаб всі свої мускули й відкрий очі...

Тепер візьми аркуш паперу і опиши, що ти будеш робити через п'ять років. Запиши, де ти будеш працювати, хто буде важливий для тебе у твоєму житті. Опиши, як ти досяг усього цього (15 хвилин).

Обробка результатів.

Школярам, які виконали цю вправу, ставляться наступні запитання:

-                 Чи задоволений ти побаченим образом свого майбутнього?

-                 Що тобі там сподобалося найбільше?

-                Є чи там щось, що тобі не сподобалося?

-               Якщо ти не цілком задоволений, то що б хотів змінити у своєму образі майбутнього?

-                Які кроки тобі потрібно для цього зробити?

VI.                 Підсумок уроку.

VII.                 Домашнє завдання.

doc
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
31 січня 2022
Переглядів
749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку