Самостійна робота містить 8 однакових за складністю варіантів на побудову суми та різниці векторів, забражених на малюнку, за правилом трикутника та правилом паралелограма. Самостійна робота вимагає від учня перенести малюнок у зошит та побудувати(використовуючи клітини) суму та різницю векторів за правилом згідно завдання. Цю ж самостійну роботу я використовую також для знаходження алгебраїчної суми та різниці векторів з відомими координатами. Ці координати векторів учні визначають з малюнка. Багато функціональна самостійна робота. При зображенні малюнків використовувала різні кольори для позитивного настрою до работи.
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
ВАРІАНТ 1 |
|
|
|
|
b |
|
|
|
|
|
|
|
1.Побудувати за правилом трикутника ͢ ͢ ͢ ͢ a) b + c б) k – a 2. Побудувати за правилом паралелограма ͢ ͢ ͢ ͢ a) k + b б) с – a 3. За малюнком записати координати векторів та обчислити їх алгебраїчну суму та різницю |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
a |
|
|
|
|
͢ |
|
|
k |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ВАРІАНТ 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Побудувати за правилом трикутника ͢ ͢ ͢ ͢ a) p + t б) n – t 2. Побудувати за правилом паралелограма ͢ ͢ ͢ ͢ a) p + n б) t – n 3. За малюнком записати координати векторів та обчислити їх алгебраїчну суму та різницю |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
͢ |
|
|
p |
|
|
|
|
t |
|
|
|
|
n |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ВАРІАНТ 3 |
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
1.Побудувати за правилом трикутника ͢ ͢ ͢ ͢ a) x + c б) f – x 2. Побудувати за правилом паралелограма ͢ ͢ ͢ ͢ a) f + x б) с – x 3. За малюнком записати координати векторів та обчислити їх алгебраїчну суму та різницю |
|
|
|
|
c |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
f |
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ВАРІАНТ 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
1.Побудувати за правилом трикутника ͢ ͢ ͢ ͢ a) g + s б) s – h 2. Побудувати за правилом паралелограма ͢ ͢ ͢ ͢ a) s + h б) g – s 3. За малюнком записати координати векторів та обчислити їх алгебраїчну суму та різницю |
|
|
|
|
|
|
|
|
g |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
s |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ВАРІАНТ 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
1.Побудувати за правилом трикутника ͢ ͢ ͢ ͢ a) p + a б) v – k 2. Побудувати за правилом паралелограма ͢ ͢ ͢ ͢ a) p + v б) k – a 3. За малюнком записати координати векторів та обчислити їх алгебраїчну суму та різницю |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
p |
|
|
͢ |
|
|
v |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ВАРІАНТ 6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Побудувати за правилом трикутника ͢ ͢ ͢ ͢ a) r + m б) b – r 2. Побудувати за правилом паралелограма ͢ ͢ ͢ ͢ a) r + b б) m – b 3. За малюнком записати координати векторів та обчислити їх алгебраїчну суму та різницю |
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
r |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
m |
|
|
|
|
|
|
|
|
b |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
|
ВАРІАНТ 7 |
|
|
|
q |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Побудувати за правилом трикутника ͢ ͢ ͢ ͢ a) q + h б) d – h 2. Побудувати за правилом паралелограма ͢ ͢ ͢ ͢ a) d + h б) q – d 3. За малюнком записати координати векторів та обчислити їх алгебраїчну суму та різницю |
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
d |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
ВАРІАНТ 8 |
|
|
|
|
|
|
m |
|
|
|
|
|
1.Побудувати за правилом трикутника ͢ ͢ ͢ ͢ a) a + f б) f – m 2. Побудувати за правилом паралелограма ͢ ͢ ͢ ͢ a) m + c б) c – a 3. За малюнком записати координати векторів та обчислити їх алгебраїчну суму та різницю |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c |
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a |
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
f |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ТРЕНУВАЛЬНИЙ ВАРІАНТ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Побудувати за правилом трикутника ͢ ͢ ͢ ͢ a) m + z б) f – g 2. Побудувати за правилом паралелограма ͢ ͢ ͢ ͢ a) y + a б) a – z 3. За малюнком записати координати векторів та обчислити їх алгебраїчну суму та різницю |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
͢ |
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
z |
|
|
|
y |
|
|
m |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
a |
|
|
|
|
g |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ТРЕНУВАЛЬНИЙ ВАРІАНТ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Побудувати за правилом трикутника ͢ ͢ ͢ ͢ a) m + z б) f – g 2. Побудувати за правилом паралелограма ͢ ͢ ͢ ͢ a) y + a б) a – z 3. За малюнком записати координати векторів та обчислити їх алгебраїчну суму та різницю |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
͢ |
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
z |
|
|
|
y |
|
|
m |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
a |
|
|
|
|
g |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ТРЕНУВАЛЬНИЙ ВАРІАНТ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Побудувати за правилом трикутника ͢ ͢ ͢ ͢ a) m + z б) f – g 2. Побудувати за правилом паралелограма ͢ ͢ ͢ ͢ a) y + a б) a – z 3. За малюнком записати координати векторів та обчислити їх алгебраїчну суму |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
͢ |
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
z |
|
|
|
y |
|
|
m |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
a |
|
|
|
|
g |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ТРЕНУВАЛЬНИЙ ВАРІАНТ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Побудувати за правилом трикутника ͢ ͢ ͢ ͢ a) m + z б) f – g 2. Побудувати за правилом паралелограма ͢ ͢ ͢ ͢ a) y + a б) a – z 3. За малюнком записати координати векторів та обчислити їх алгебраїчну суму та різницю |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
͢ |
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
z |
|
|
|
y |
|
|
m |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
͢ |
|
|
|
|
|
|
|
a |
|
|
|
|
g |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|