Тема уроку: Самостійна робота для учнів 7-х класів з теми: «Геометричне місце точок».
Мета уроку:
навчальна: перевірити навчальні досягнення учнів з опрацьованої теми, здійснити різнорівневий контроль знань учнів при знаходженні геометричних місць точок на площині.
розвивальна: розвивати просторову уяву, логічне мислення, увагу, інтуїцію, уміння працювати самостійно.
виховна: виховувати в учнів правильну самооцінку та критичне мислення до вивченого матеріалу, культуру математичної мови та письма, наполегливість у досягненні мети.
Форма проведення уроку: самостійна робота.
Тип уроку: урок перевірки знань та вмінь.
Обладнання: мультимедійний проектор, картки.
Хід уроку.
I. Організаційний етап.
Форма роботи: фронтальна. Метод: словесний.
Включення учнів у діловий ритм роботи.
II. Перевірка домашнього завдання учнів.
Форма роботи: фронтальна. Метод: словесний.
Фронтальна перевірка домашнього завдання, коментар незрозумілих питань. Текст розв’язування домашнього завдання демонструється на слайді. Домашнє завдання буде перевірено вчителем разом з самостійною роботою.
III. Формування мети й завдань уроку.
Форма роботи: фронтальна. Метод: словесний.
Повідомлення учням мети та завдань уроку.
IV. Мотивація учбової діяльності учнів на уроці.
Форма роботи: фронтальна. Метод: словесний.
Створення ситуації успіху. Прикріплення на дошці смайлику і побажання всім учням гарного настрою. Кожен учень отримує тексти різнорівневих завдань самостійної роботи та обирає відповідний рівень своєї роботи з урахуванням своїх сил і поточних оцінок, за власним бажанням або за рекомендацією вчителя.
I рівень - для учнів з низьким рівнем знань (на 6 балів)
II рівень - для учнів із середнім рівнем знань (на 9 балів)
III рівень - для учнів з високим рівнем знань (на12 балів)
V. Самостійна робота.
Форма роботи: індивідуальна. Метод: практичний.
З найбільш сильних учнів призначаються інструктори, які в ході самостійної роботи надають допомогу учням з низьким та середнім рівнем знань.
I рівень - для учнів з низьким рівнем знань (на 6 балів)
№ 1. На малюнку AD = DB = 3 см. Чим є геометричне місце точок, що належать даній прямій, які віддалені від точки D на відстань: а) рівну 3 см; б) більше 3 см; в) не більше 3 см.
№ 2. За тим же малюнком визначте, чим є геометричне місце точок площини, які віддалені від точки D на відстань: а) рівну 3 см; б) більше 3 см; в) не більше 3 см.
№ 3. Побудуйте геометричне місце точок площини, рівновіддалених від кінців відрізка АВ, довжиною 6см.
II рівень - для учнів із середнім рівнем знань (на 9 балів)
№ 1. Побудуйте геометричне місце точок площини, рівновіддалених від сторін кута, градусна міра якого 400.
№ 2. Побудуйте геометричне місце точок площини, рівновіддалених від сторін даного трикутника АВС, якщо АВ = 4 см, ВС = 5см, АС = 6 см.
№ 3. Знайдіть геометричне місце центрів кіл, які проходять через дві дані точки.
III рівень - для учнів з високим рівнем знань (на12 балів)
№ 1. Побудуйте геометричне місце точок площини, рівновіддалених від вершин даного трикутника АВС, якщо АВ = 3,5 см, ВС = 4 см, АС = 5,5 см.
№ 2. Знайдіть геометричне місце центрів кіл даного радіуса, які проходять через дану точку.
№ 3. Дано точки А і В. Знайдіть геометричне місце точок Х таких, що АХ >ВХ.
Після виконання самостійної роботи та збирання зошитів вчитель організовує обговорення незрозумілих моментів роботи.
VI. Підсумок уроку.
Форма роботи: фронтальна. Метод: словесний.
Підведення підсумків уроку. Учні порівнюють свої реальні результати з очікуваними.
VIII. Повідомлення домашнього завдання.
Форма роботи: фронтальна. Метод: словесний.
Домашнє завдання. Дано точки А і В. Знайдіть геометричне місце точок Х таких, що АХ > АВ.
IX. Рефлексія діяльності.
Форма роботи: фронтальна. Метод: словесний.
«Сходинки успіху».
1) - мені все вдалося.
2) - у мене були проблеми…
3) - у мене нічого не вийшло…