Самостійна робота до уроку української мови в 7 класі за темою: "Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Форми дієслова"

Про матеріал
Тестові завдання для перевірки знань семикласників з вивченої теми. Дібраний матеріал дає можливість об’єктивно оцінити вміння та навички учнів.
Перегляд файлу

Самостійна робота

 Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 Форми дієслова

 

1.Укажіть варіант, у якому всі слова - дієслова

А) Читати, радію, заспіваймо.

Б) Надісланий, співаючи, працюю.

В) Малює, танцювали, написаний.

Г) Зайди, поїв би, навчивши.

 

2. Дієслово виділено в реченні

А ) Мати  тоді сита, коли діти не голодні. 

Б)  Краще  мати, як позичати.

В)  Мати-земля засипає спокійно та радісно під блакитною облогою високого, ясного неба.

Г)  Мати вірила: земля все знає, що говорить чи думає  чоловік.

 

3. Позначте рядок, у якому не всі дієслова належать до форм дієслова

А) Працював би, купують, заспіваймо.

Б) Будемо говорити, обступаючи.

В) Розуміючи, ховаючи, надісланий.

Г) Учити, навчивши, учення.

 

4. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами

А) Охопити , побачити, ішов.

Б) Говорити, спати, сміятися.

В) Сидіти, наїжачитися, діждалися.

Г) Малювала, стежити, махати.

 

5. У якому з речень виділене дієслово є безособовим

А) Під цим високим зоряним небом думаєш про все одразу.

Б) Листя засипало всі стежки-доріжки.

В) Підмерзає потихеньку земля, бо зима.

Г) Вранці всі дерева вкрилися снігом.

 

6. Лише особові форми  дієслова є в рядку

А) Шкодувати, зробити, танцюючий.

Б) Посіявши, знаючи, бентежити.

В) Мчить, несе, розмовляють.

Г) Початися, приготувавши, плести.

 

7. Укажіть рядок, у якому подано форму, що є початковою для дієслова

А) Омивати, заспівати, приспати.

Б) Задуманий, виконав, запитавши.

В) Переписувати, гадаючи, описати.

Г) Змелено, закодувати, вжито.

 

 

8. Укажіть речення , у якому дієслово в неозначеній формі виконує роль

означення

А) Семикласники почали збиратися в похід.

Б) У мене не виникло бажання розмовляти на цю тему.

В) Учіться дорожити життям.

Г) Жити - не поле перейти.

 

9. З’ясуйте, скільки дієслів у наведеному уривку

Як тільки присутеніло, тато, зодягши святкового кожушка, вийшов до комори. Невдовзі рипнули хатні двері, й золотавим відблиском заряснів вусатими колосками сніп. Я одразу здогадався, що це Дідух.

А) 4         Б) 3        В) 5      Г) 6

 

10. Дієприкметник є  в реченні

А) Барвінок символізує віру в свої сили, всепереможність природи.

Б) Значне місце як символ займав він у віруваннях давніх слов’ ян.

В) Здавна поширений у нашому краї і оспіваний в народі барвінок.

Г) Здавна вважалося, що рослина дарує дівчині вроду.

 

11. Дієприслівник є  в реченні

А) Змієві вали збудували в часи Київської Русі.

Б) З трьох боків фортецю оточено сухим каналом,  вирубаним у скелях.

В) Ось чайка зметнулася вгору, прицілившись, шугонула в розставлені долоні.

Г) В українського народу збереглося багато повір’їв про вогонь і воду.

 

12. У реченні Він благав  закінчити цю справу якнайшвидше виділене слово
виконує синтаксичну роль

А) Додатка  Б) Означення   В) Обставини Г) Присудка

docx
Додано
28 липня 2023
Переглядів
555
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку