Українська мова, 4 клас. Самостійна робота.
«Речення».
Прізвище ___________________________________________
1 варіант
1. Речення – це:
а) слово;
б) кілька слів;
в) слова, що виражають закінчену думку.
2. За інтонацією речення є:
а) розповідні, питальні, спонукальні;
б) окличні, неокличні;
в) розповідні, окличні.
3. Визнач речення за метою висловлювання:
Учись змолоду – пригодиться на старість.
а) розповідне;
б) питальне;
в) спонукальне.
4. Основою речення є:
а) підмет, другорядні члени речення;
б) другорядні члени речення, присудок;
в) підмет і присудок.
5. Яка граматична основа даного речення?
Білі берізки одягають навесні золоті сережки.
а) білі берізки;
б) берізки одягають;
в) одягають навесні.
6. Однорідні члени речення – це:
а) слова, що відносяться до різних членів речення;
б) слова, що відносяться до одного і того ж члена речення;
в) окремі слова, не зв’язані за змістом.
Українська мова, 4 клас. Самостійна робота.
«Речення».
Прізвище ___________________________________________
2 варіант
1. Що виражає речення?
а) тему;
б) закінчену думку;
в) здивування.
2. За метою висловлювання речення є:
а) розповідні, питальні, спонукальні;
б) окличні, неокличні;
в) розповідні, неокличні.
3. Визнач речення за метою висловлювання:
Поведінка – це дзеркало душі, в якому кожен показує своє обличчя.
а) спонукальне;
б) розповідне;
в) питальне.
4. Що є основою речення?
а) словосполучення;
б) підмет, присудок;
в) головні та другорядні члени.
5. Яка граматична основа даного речення?
На узліссі самотньо стояла білокора берізка.
а) на узліссі;
б) самотньо стояла;
в) стояла берізка.
6. Однорідні члени речення у вимові виділяються:
а) розділовими знаками;
б) інтонацією;
в) розділовими знаками та інтонацією.
7. Постав у кінці кожного речення розділові знаки.
Визнач тип речення за метою висловлювання.
По небу пливуть білі хмаринки (____)
Діти, читайте книжки (____)
Яка чудова сьогодні погода (_____)
Куди відлітають пташки (____)
8. У кожному реченні визнач граматичну основу.
Хрущі над вишнями гудуть.
У лузі зацвіла калина.
Тече вода із-за гаю.
Я живу у Львові.
9. Перебудуй подане речення на питальне та спонукальне.
На гілочці весело співає синичка.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Постав у кінці кожного речення розділові знаки.
Визнач тип речення за метою висловлювання.
По небу пливуть білі хмаринки (____)
Діти, читайте книжки (____)
Яка чудова сьогодні погода (_____)
Куди відлітають пташки (____)
8. У кожному реченні визнач граматичну основу.
Хрущі над вишнями гудуть.
У лузі зацвіла калина.
Тече вода із-за гаю.
Я живу у Львові.
9. Перебудуй подане речення на питальне та спонукальне.
На гілочці весело співає синичка.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________