Матеріал самостійної роботи оргієнтований на учнів 7 класу, які навчаються за новими програмами.Самостійна робота розрахована на 2 варіанти. Завдання: на відповідність( за зображенням на малюнку), вибором однієї правильної відповіді, встановлення правильної послідовності.
Завдання не мають значних ускладнень, адже орієнтовані на експрес- контроль знань учнів наприкінці уроку. Самостійну роботу можна використовувати також і в якості перевірки домашнього завдання.
Самостійна робота «Птахи»
І варіант
1.На голові птаха містяться:
А)очі, повіки, ніздрі, слухові отвори.
Б)очі, повіки, ніздрі, слухові отвори, цівка
В)очі, повіки, ніздрі, вуха, цівка. Г)очі, ніздрі, восковиця, цівка.
2.Який тип дихання характерний для птахів:
А)сходжений; б)відокремлений; в) подвійний; г)потрійний.
3.Виберіть орган, якого не має у птахів:
А)легені, Б)воло; В) зуби; Г)кістки.
4.Як називається виріст грудини в птахів, до якого прикріплюються грудні м’язів:
А) кіль; Б)цівка; В) лопатка; Г) ключиця
5. Встановіть відповідність:
А восковиця;
Б язик;
В слуховий отвір;
Г наддзьобок;
Д підзьобок;
Є язик;
6.Складіть правильну послідовність відділів травної системи птаха:
А шлунок; Б воло; В дзьоб; Г ротова порожнина;
Д стравохід; Є кишечник та колака.
Самостійна робота «Птахи»
ІІ варіант
1.Укажіть правильне твердження:
А)птахи-холоднокровні тварин; Б) у птахів відсутні зуби і сечовий міхур;
В) у птахів трикамерне серце; Г)до надряду Безкілеві належить ластівка.
2.Виберіть серед органів травної системи птаха зайвий:
А)шлунок; Б)кишечник; В)воло; Г)анальний отвір.
3.Назвіть орган видільної системи птахів:
А)видільні трубочки; Б)нирки; В)анальний отвір; Г) протонефридії.
4.Яка біологічна особливість не є пристосуванням до польоту:
А)пір’я; Б)кіль; В)кістки, заповнені повітрям; Г)наявність зубів.
5.Складіть правильну послідовність :
А ключиця; Б цівка; В кіль; Г шийний відділ; Д череп; Є крижовий відділ.
6.Позначте частини контурного пера (борідки, стрижень, пухова частина, очин,опахало) відповідними цифрами: