Самостійна робота з теми «Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему»
(10 клас)
1. Доберіть із дужок необхідний прийменник або сполучник.
(В, у) душі кожної людини місто дитинства будить наймиліші (й, і) най- тепліші спогади. Хліб (й, і) сонце — найцінніше (в, у) світі. Пісня (й, і) праця — великі дві сили. Ми маємо право на сум (й, і) любов, на щастя, на сонце (й, і) трави. А (в, у) селах (в, у) веселих (й, і) люди веселі. Любимо своє місто (й, і) пишаємося ним.
2. Замініть назви населених пунктів так, щоб відбувалося чергування голосних. Наприклад: Харків - Харкова.
Кишинів, Київ, Миколаїв, Кривий Ріг, Тернопіль, Львів, Канів, Чернігів, Ржищів.
3. Доберіть до наведених слів спільнокореневі або змініть форми слів так, щоб проілюструвати чергування приголосних. Назвіть слова, у яких чергування не відбувається.
Спати, гриміти, вага, графити, фонотека, горох, ріг, пекти, книга, капелюх, брунька, жінка, носити, громадити, казах, рух, Чернігів, колиска, будити, сміх, сікти, бік, лежати, глядач.