9 клас |
Урок №48 |
Дата: |
Тема: Самостійна робота з теми: «Спирти та карбонові кислоти» (тестування)
Мета: узагальнити та скоригувати знання учнів з теми «Спирти та карбонові кислоти»; з’ясувати рівень навчальних досягнень учнів з теми, розуміння основних понять, уміння використовувати їх на практиці.
Тип уроку: контролю й коригування знань, умінь і навичок.
Форми роботи: письмова контрольна робота за варіантами.
Обладнання: картки-завдання.
ХІД УРОКУ
I. Організація классу (3 хв.)
II. Письмова контрольна робота (40 хв.)
Учитель розподіляє учнів за варіантами й нагадує зміст завдань, час виконання, ключові моменти оформлення відповідей і систему оцінювання:
Максимальна оцінка за правильно виконану роботу становить 12 балів.
Час на виконання роботи — 40 хв.
Варіант І
І рівень
У завданнях І рівня необхідно закінчити речення. Кожне завдання оцінюється в 1 бал. За правильно виконані завдання ви можете отримати 3 бали.
1. Спиртами називають органічні речовини, що містять у складі групу … .
2. Функціональна група – це група атомів, що … .
3. Загальна формула насичених одноатомних спиртів – … .
ІІ рівень
Завдання ІІ рівня оцінюються в 1 бал. За правильно виконані завдання ви можете отримати 3 бали.
4. Укажіть формулу метанолу:
а) С4Н9ОН;
б) С2Н5ОН;
в) С3Н7ОН;
г) СН3ОН.
5. Одноатомні спирти містять у своєму складі:
а) один атом Оксигену;
б) один атом карбону;
в) один атом Гідрогену;
г) одну гідроксильну групу, сполучену з вуглеводневим радикалом.
6. Оцтова кислота – це …
а) олієподібна рідина;
б) тверда речовина з характерним запахом;
в) безбарвна рідина без запаху, нерозчинна у воді;
г) безбарвна рідина з характерним запахом.
ІІІ рівень
Завдання ІІІ рівня оцінюються в 1,5 бала. За правильно виконані завдання ви можете отримати 3 бали.
7. Напишіть у молекулярній та іонній формах реакції взаємодії між речовинами:
а) оцтовою кислотою й кальцієм;
б) оцтовою кислотою й калій карбонатом.
8. Здійсніть перетворення.
C2H4 → C2H5OH → CH3 - COOH → (CH3 - COO)2Mg
IV рівень
Завдання IV рівня оцінюються в 1,5 бала. За правильно виконані завдання ви можете отримати 3 бали.
9. Обчисліть масу естеру, що утвориться в результаті взаємодії 30 г оцтової кислоти й 30 г етанолу.
10. Яка маса натрію прореагувала з гліцерином, якщо виділилося 280 мл водню (н.у.)?
Варіант ІІ
І рівень
У завданнях І рівня необхідно закінчити речення. Кожне завдання оцінюється в 1 бал. За правильно виконані завдання ви можете отримати 3 бали.
1. Карбонові кислоти – похідні вуглеводнів, молекули яких містять … .
2. Загальна формула насичених моно карбонових кислот – … .
3. Реакція естерифікації – це … .
ІІ рівень
Завдання ІІ рівня оцінюються в 1 бал. За правильно виконані завдання ви можете отримати 3 бали.
4. Етанол – …
а) тверда речовина, розчинна в органічних розчинниках;
б) темно-бура рідина з різким запахом;
в) газоподібна речовина з характерним запахом;
г) безбарвна рідина з характерним запахом, добре розчинна у воді.
5. Укажіть йон, завдяки якому органічні кислоти змінюють забарвлення індикаторів:
а) ОН-;
б) НСОО-;
в) СН3СОО-;
г) Н+.
6. Укажіть правильне твердження:
а) речовини, у молекулах яких міститься гідроксильна група, називають спиртами;
б) спирти – це органічні речовини з характерним запахом;
в) органічні речовини, у молекулах яких міститься карбоксильна група, називають спиртами;
г) спирти – це похідні вуглеводнів, у молекулах яких один або кілька атомів Гідрогену заміщені на гідроксильну групу.
ІІІ рівень
Завдання ІІІ рівня оцінюються в 1,5 бала. За правильно виконані завдання ви можете отримати 3 бали.
7. Напишіть у молекулярній та іонній формах реакції взаємодії між речовинами:
а) оцтовою кислотою й кальцій оксидом;
б) оцтовою кислотою й калій гідроксидом.
8. Здійсніть перетворення.
CH3 - COONa → CH3 - COOH → CH3 - COOC2H5 → CH3 - COOK
IV рівень
Завдання IV рівня оцінюються в 1,5 бала. За правильно виконані завдання ви можете отримати 3 бали.
9. Обчисліть масу естеру, що утвориться в результаті взаємодії 30 г оцтової кислоти й 30 г етанолу.
10. Яка маса натрію прореагувала з гліцерином, якщо виділилося 280 мл водню (н.у.)?
III. Домашнє завдання (2 хв.)
Повторити матеріал підручника про оксигеновмісні органічні речовини.