Рецензенти:
В.В. Феоктістова, директор школи.
Н.М. Старченко, заступник директора з НВР.
А.О. Бобкова, заступник директора з НВР.
І.О. Алексєєва, заступник директора з ВР.
Т.Г. Іваненко, керівник ШМО вчителів початкових класів.
Разініна Тетяна Михайлівна. Самостійні роботи з інформатики для 2-го класу.
У посібник увійшли різнорівневі завдання, які доцільно використовувати на уроках інформатики під час закріплення вивченого матеріалу, а творчі завдання, які розміщені у збірці, сприятимуть підвищенню інтересу до вивчення предмету.
Зміст
-
І Розділ: Персональний комп’ютер і їх застосування…..4-11
-
ІІ Розділ: Складові ПК …………………………………..11-23
-
ІІІ Розділ: Інформація та повідомлення………………...23-29
-
ІV Розділ: Алгоритми та їх виконавці ………………….30-33
-
V Розділ: Об’єкти. Графічний редактор ……………….33- 35
-
Кросворди ………………………………………………. 36-39
-
Ребуси ………………………………………………….…40-43
-
Література ……………………………………………..........44
І Розділ: Персональний комп’ютер і їх застосування
1. У комп’ютерному класі. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі.
Варіант 1
-
Чи можна чіпати дроти на задній панелі монітора та системного блока?
-
на власний розсуд;
-
не бажано;
-
так;
-
ні, це небезпечно;
-
Чи потрібно після роботи за комп’ютером використовувати вправи для очей?
-
на власний розсуд;
-
не бажано;
-
так;
-
ні;
-
Чи можна торкатися руками екрана монітора?
-
ні;
-
з дозволом вчителя;
-
тільки коли руки чисті;
-
так;
-
Чи можна вживати їжу у комп’ютерному класі?
-
так;
-
на власний розсуд;
-
ні;
-
не бажано;
-
Чи можна класти на клавіатуру інші предмети?
-
можна воду;
-
ні, не можна;
-
так, можна;
-
можна їжу;
-
Як потрібно сидіти за комп’ютерним столом?
-
спина рівна, руки - на столі;
-
спина скривлена, руки - на столі;
-
спина скривлена, руки - на колінках;
-
спина рівна, руки – на колінках;
-
За допомогою якого пристрою можна швидко опрацювати інформацію?
-
монітор;
-
комп’ютер;
-
телевізор;
-
клавіатура;
-
Що таке інформатика?
-
це наука про Інтернет;
-
це наука про комп’ютерні ігри;
-
це наука, яка вчить працювати
-
з інформацією за допомогою комп’ютера;
-
це спілкування з друзями;
-
Чи можна включати комп’ютер та розпочинати роботу без дозволу вчителя?
-
на власний розсуд;
-
не бажано;
-
так;
-
ні, не можна;
-
Чи мають бути руки чистими і сухими під час роботу за комп’ютером?
-
ні;
-
щоб були лише сухими;
-
так;
-
щоб були лише чистими;
-
Якою має бути відстань від очей до екрана монітора?
-
30 см;
-
45 см;
-
40 см;
-
50 см;
-
Скільки хвилин тобі відводиться на виконання роботи за комп’ютером?
-
10 хв;
-
25 хв;
-
20 хв;
-
15 хв;
-
Обери основне слово для предмета інформатика?
-
Інтернет;
-
інформація;
-
комп’ютер;
-
математика;
-
-
За допомогою якого пристрою можна швидко опрацювати інформацію?
-
монітор;
-
комп’ютер;
-
телевізор;
-
клавіатура;
2.Що може комп’ютер. Застосування комп’ютера в різних галузях.
Варіант 1
-
Як використовують комп’ютер на кіностудії?
-
комп’ютер допомагає керувати транспортом;
-
комп’ютер допомагає робити складні обчислення;
-
комп’ютер допомагає вчителю навчити дітей;
-
комп’ютер допомагає створювати кінофільми, мультфільми;
-
Як використовують комп’ютер у ательє?
-
комп’ютер допомагає обстежити відвідувача;
-
комп’ютер допомагає керувати транспортом;
-
комп’ютер допомагає робити складні обчислення;
-
комп’ютер допомагає розрахувати викройку одягу;
-
Як використовують комп’ютер у перукарні?
-
комп’ютер допомагає зробити замовлення в інтернеті;
-
комп’ютер допомагає робити складні обчислення;
-
комп’ютер допомагає обстежити відвідувача;
-
комп’ютер допомагає підібрати нову зачіску;
-
Чи правда, що комп’ютер допомагає людям різних професій?
-
лише вчителям;
-
ні;
-
так;
-
комп’ютер сам вирішує;
-
Чи можна за допомогою Інтернету, не виходячи з дому, замовити квиток на потяг або літак?
-
тільки на святкові дні;
-
так;
-
ні;
-
на окремі рейси;
-
Як використовують комп’ютер у магазині?
-
комп’ютер допомагає робити складі обчислення;
-
комп’ютер допомагає робити моделювання зачісок;
-
комп’ютер допомагає робити замовлення в Інтернеті;
-
комп’ютер допомагає обчислювати вартість покупки;
-
Як використовують комп’ютер на автовокзалі?
-
комп’ютер допомагає робити замовлення в Інтернеті;
-
комп’ютер допомагає обстежити хворого;
-
комп’ютер допомагає робити складні обчислення;
-
комп’ютер допомагає керувати транспортом та продавати квітки;
-
Як використовують комп’ютер на автовокзалі?
-
комп’ютер допомагає створювати кінофільми, мультфільми;
-
комп’ютер допомагає створювати складі задачі, проектувати будинки, мости, конструювати літаки, ракети;
-
комп’ютер допомагає робити замовлення в Інтернеті;
-
комп’ютер допомагає керувати транспортом;
-
Чи може тобі допомогти комп’ютер вдома для виконання розрахунків, переглядів кінофільмів, збереження фотографій, прослуховування музики, тощо?
-
частково;
-
за бажанням комп’ютера;
-
ні;
-
так;
-
Як використовують комп’ютер у школі?
-
комп’ютер допомагає вчителю навчати дітей;
-
комп’ютер допомагає обчислювати вартість покупки;
-
комп’ютер допомагає зробити замовлення в Інтернеті;
-
комп’ютер допомагає керувати транспортом;
-
Як використовують комп’ютер у лікарні?
-
комп’ютер допомагає робити замовлення в Інтернеті;
-
комп’ютер допомагає робити складні обчислення;
-
комп’ютер допомагає керувати транспортом;
-
комп’ютер допомагає обстежити хворого;
-
Що називають комп’ютерною мережею?
-
комп’ютери які розташовують поруч;
-
комп’ютери в різних країнах;
-
комп’ютери на одному столі;
-
з’єднані між собою комп’ютери на нашій планеті;
3. Комп’ютери бувають різні. Сучасні комп’ютери.
Варіант 1
-
Як називається пристрій, яким можна створити та зберігати зображення?
-
фотокамера;
-
електронна книга;
-
телефон;
-
відеоплеєр;
-
Як називається портативний персональний комп’ютер, менший за розмірами від ноутбука, основне призначення якого робота в Інтернеті?
-
смартфон;
-
нетбук;
-
планшет;
-
кишеньковий пк;
-
Як називається пристрій, на якому можна пограти в ігри?
-
електронна книга;
-
ігрова приставка;
-
телефон;
-
відеоплеєр;
-
Як називаються комп’ютери, призначені для роботи на них однієї людини – персони?
-
портативний комп’ютер;
-
стаціонарний комп’ютер;
-
персональний комп’ютер;
-
кишеньковий комп’ютер;
-
Як називається пристрій, що може запам’ятовувати звуки?
-
електронна книга;
-
навігатор;
-
телефон;
-
диктофон;
-
Як називають комп’ютери, які встановлюють у одному місці на тривалий час?
-
статичні персональні комп’ютери;
-
стаціонарні персональні комп’ютери;
-
портативні персональні комп’ютери;
-
домашні персональні комп’ютери;
-
Електронна книжка – це …?
-
пристрій, що може показувати відео;
-
пристрій, що може показувати тексти і картинки;
-
пристрій, що може показувати напрямок руху;
-
пристрій, що може показувати картинки;
-
Як називається невелика за розміром комп’ютери, які можна носити з собою?
-
статичні персональні комп’ютери;
-
стаціонарні персональні комп’ютери;
-
портативні персональні комп’ютери;
-
домашні персональні комп’ютери;
-
Ноутбук і нетбук – це …?
-
статичні персональні комп’ютери;
-
стаціонарні персональні комп’ютери;
-
портативні персональні комп’ютери;
-
домашні персональні комп’ютери;
-
Як називається спеціальна паличка, за допомогою якої можна вводити інформацію на пристрій?
-
сенсор;
-
джойстик;
-
стілус;
-
електронна ручка;
-
Як називається пристрій, що призначений для показу електронних фотографій?
-
навігатор;
-
електронна фоторамка;
-
електронна книга;
-
телефон;
-
Як називають комп’ютери, які вбудовують у годинник, телефон, одяг, тощо?
-
плазмові комп’ютери;
-
невидимі комп’ютери;
-
мікрокомп’ютери;
-
суперкомп’ютери;
ІІ Розділ: Складові ПК
З чого складеться комп’ютер.
1. Складові комп’ютера ( системний блок, пристрої введення (миша, клавіатура), пристрої виведення (монітор, принтер)).
Варіант 1
-
Як називається пристрій для відображення інформації, з якою працює комп’ютер?
-
принтер;
-
монітор;
-
сканер;
-
телевізор;
-
За допомогою якого пристрою можна вести на комп’ютер тексти, малюнки, фотографії?
-
Чи у всіх комп’ютерів є системний блок?
-
ні;
-
так;
-
немає у ноутбука;
-
немає у планшета;
-
Чи можна до ноутбука підключити звичайну мишку?
-
тільки для роботи в Інтернеті;
-
так;
-
ні;
-
лише коли граєте в ігри;
-
Як називається найголовніша частина комп’ютера, що забезпечує роботу комп’ютера в цілому?
-
монітор;
-
системний блок;
-
клавіатура;
-
принтер;
-
Як називається спеціальна стрілочка, що переміщується на екрані монітора, при русі мишкою?
-
стілус;
-
курсор;
-
вказівник миші;
-
сенсор;
-
До якого пристрою від’єднуються всі пристрої введення та виведення інформації?
-
монітор;
-
клавіатура;
-
системний блок;
-
модем;
-
За допомогою якого пристрою можна вводити команди та обирати значки на екрані монітора?
-
миша;
-
принтер;
-
системний блок;
-
сканер;
-
Назвіть пристрої виведення інформації?
-
монітор, миша;
-
монітор, сканер;
-
принтер, миша;
-
монітор, принтер;
-
Який пристрій використовують для передавання інформації з одного комп’ютера на інший?
-
Як називається пристрій введення інформації на комп’ютер?
-
колонки;
-
монітор;
-
диск;
-
клавіатура;
-
Як називається пристрій для введення інформації у ноутбуці, який використовують замість миші?
-
пульт;
-
сенсор;
-
тачпед;
-
стілус;
2. Складові комп’ютера ( пам'ять, процесор, електронні носії інформації).
Робота з тренажером (миші, переміщення об’єктів, подвійне клацання)
Варіант 1
-
Назвіть зображену складову комп’ютера, яка є основною в комп’ютері?
-
системний блок;
-
клавіатура;
-
монітор;
-
принтер;
-
На малюнку зображено пристрій для довготривалого зберігання інформації. Назвіть його?
-
принтер;
-
монітор;
-
калькулятор;
-
диск;
-
На малюнку зображено пристрій комп’ютера. Назви його?
-
процесор;
-
флеш-пам'ять;
-
калькулятор;
-
рахівниця;
-
Як називається пристрій, який виконує різноманітні обчислення та керує роботою всіх пристроїв комп’ютера?
-
рахівниця;
-
процесор;
-
калькулятор;
-
флеш-пам’ять;
-
Назвіть пристрій для збереження інформації на комп’ютері?
-
процесор;
-
жорсткий диск;
-
принтер;
-
клавіатура;
-
Де знаходиться пам'ять комп’ютера?
-
у моніторі;
-
у клавіатурі;
-
у системному блоці;
-
у принтеру;
-
Де зберігаються інформація, яка була введена в комп’ютер?
-
в пам’яті користувача;
-
в пам’яті комп’ютера;
-
в пам’яті монітора;
-
в пам’яті телефона;
-
На малюнку зображено пристрій для довготривалого зберігання інформації. Назвіть його?
-
процесор;
-
флеш-пам'ять;
-
калькулятор;
3. Готуємо комп’ютер до роботи. Робочий стіл.
Варіант 1
-
Що слід робити, щоб почала працювати програма?
-
2 рази клацнути правою клавішею миші;
-
2 рази клацнути лівою клавішею миші;
-
1 рази клацнути лівою клавішею миші;
-
1 рази клацнути правою клавішею миші;
-
Яка кнопка присутня на кожному Робочому столі?
-
Пуск;
-
Power;
-
Reset;
-
Enter;
-
Виберіть вірну послідовність включення комп’ютера
-
завантаження комп’ютера, включення монітора, включення системного блоку, Робочий стіл;
-
включення монітора, Робочий стіл, включення системного блоку, завантаження комп’ютера;
-
включення монітора, включення системного блоку, завантаження комп’ютера, Робочий стіл;
-
включення монітора, включення системного блоку, Робочий стіл, завантаження комп’ютера;
-
Поглянувши не увімкнений комп’ютер, завжди можна дізнатися …?
-
погоду;
-
час;
-
температуру повітря;
-
новини;
-
Під кожним значком відображається…?
-
колір значка;
-
розмір значка;
-
ім’я значка;
-
час створення значка;
-
Як комп’ютер повідомляє, що він готовий до роботи?
-
відчуємо спеціальний короткий звук;
-
на моніторі відображається Робочий стіл;
-
побачимо заставку на моніторі;
-
на моніторі відображається письмовий стіл;
-
Для чого потрібна кнопка Power?
-
для виконання обчислень на комп’ютері;
-
для завантаження комп’ютера;
-
для збереження інформації на комп’ютері;
-
для включення пам’яті комп’ютера;
-
Що ми побачимо на екрані монітора після завантаження комп’ютера?
-
обідній стіл;
-
журнальний стіл;
-
Робочий стіл;
-
письмовий стіл;
-
Як називається пристрій, на якому знаходиться кнопка Power?
-
сканер;
-
системний блок;
-
принтер;
-
клавіатура;
-
Що відбувається після натискання на кнопку включення монітора та системного блоку?
-
перезавантаження комп’ютера;
-
завантаження комп’ютера;
-
виключення комп’ютера;
-
завантаження програми;
4. Вікна. Поняття про програму. Запуск програми на виконання з Робочого стола. Вікнопрограми. Завершенняроботиізпрограмою.
Варіант 1
1.Яку дію виконує кнопка під номером 2?
-
переміщує вікно;
-
закриває вікно;
-
розгортає вікно на весь екран;
-
згортає вікно
2. Що таке комп’ютерна програма?
-
це інструкції для комп’ютера;
-
це системний блок;
-
це діалог з комп’ютером;
-
це найголовніші пристрої;
3. Чи для кожної програми відкривається власне вікно?
-
ні;
-
для деяких програм;
-
так;
-
тільки коли запускається гра;
4. У якій частині вікна розташовується рядок заголовку?
-
у верхній частині;
-
у нижній частині;
-
у правій;
-
у лівій;
5.Яку дію виконує кнопка під номером 3?
-
переміщує вікно;
-
закриває вікно;
-
розгортає вікно на весь екран;
-
згортає вікно
6. Якщо закрити або згорнути вікна усіх програм, то ми побачимо?
-
робочий стіл;
-
письмовий стіл;
-
учнівський стіл;
-
комп’ютерний стіл
Варіант 2
1.Чиможе вікно програми займати різні розміри
( бути великим, бути великим, або на весь екран)?
-
ні;
-
тільки коли запускається гра;
-
тільки для вказаних програм ;
-
так;
2. Як відкрити комп’ютерну програму «Сходинки до інформатики»?
-
двічі натиснути лівою клавішею мишки;
-
двічі натиснути правою клавішею мишки;
-
один раз натиснути правою клавішею мишки;
-
один раз натиснути лівою клавішею мишки;
3.Що вказується у рядку заголовку?
-
ім’я вікна;
-
розмір вікна;
-
положення вікна;
-
стан вікна;
4.У якій частині вікна розташовані кнопки керування?
-
у лівій частині;
-
у верхній правій частині;
-
у верхній лівій частині;
-
у нижній частині;
5.Якщо запустити програму, то на моніторі екрана відкривається?
-
інформація про програму;
-
Інтернет;
-
ваша улюблена програма;
-
вікно програми;
6.Чи може комп’ютер одночасно виконувати кілька програм?
-
так;
-
лише чотири;
-
ні;
-
лише дві;
Варіант 1
1.Слово «Інтернет» пишеться з великої літери. Яку клавішу натиснути, щоб отримати велику літеру?
□ Ctrl;
□ Shift;
□ Esc;
□ Alt;
2.Який символ ти отримаєш, якщо натиснеш комбінацію клавіш Shift+7?
□ ?;
□ 7;
□ №;
□ !;
3.Як поставити крапку в кінці речення при англійський мові введення тексту (EN)?
-
натиснути клавішу із зображенням « '' » біля клавішіEnter;
□ натиснути клавішу із зображенням «?» біля правого Shift;
□ натиснути клавішу із зображенням букви «ю» біля правого Shift;
-
натиснути клавішу із зображенням «z» біля лівого Shift;
4.Як поставити крапку в кінці речення при українській мові введення тексту (UK)?
-
натиснути клавішу із зображенням «z» біля лівого Shift;
-
натиснути клавішу із зображенням над клавішею Enter;
-
натиснути клавішу із зображенням « '' » біля клавіші Enter;
□ натиснути клавішу із зображенням «?» біля правого Shift;
5.Після натискання клавіші CapsLockти помітиш?
-
з’явиться одразу велика літера;
-
з’явиться одразу розділовий знак;
-
закриються всі програми;
-
світло на спеціальному індикаторі клавіатури;
6.Скільки разів повторюється клавіша Shift?
1.Як поставити кому уреченні при англійській мові введення тексту (EN)?
-
натиснути клавішу із зображенням «z» біля лівого Shift;
-
натиснути клавішу із зображенням над клавішею Enter;
-
натиснути клавішу із зображенням « '' » біля клавіші Enter;
□ натиснути клавішу із зображенням «?» біля правого Shift;
2.Який символ ти отримаєш, якщо натиснеш комбінацію клавіш «Shift+1»?
3. Який символ ти отримаєш, якщо натиснеш комбінацію клавіш «Shift+6»?
4. Який літеру ти отримаєш, якщо натиснеш комбінацію клавіш «Shift+a»?
5.Як називається найдовша клавіша на клавіатурі, яка робить відступ між словами,буквами,цифрами?
-
Delete;
-
Shift;
-
CapsLock;
-
Пропуск;
6.Яка клавіша робить введення літер лише великими?
-
CapsLock;
-
Shift;
-
Enter;
-
Пропуск;
Варіант 1
1.Де на клавіатурі знаходиться клавіша «Esc»
□ у правому верхньому куті;
□ у лівому нижньому куті;
□ у лівому верхньому куті;
□ у правому нижньому куті;
2.Як читають назву клавіші «Esc»
□ Делейт;
□ Пропуск;
□ Ентер;
□ Ескейп;
3.Клавіша «Enter» розташована на клавіатурі праворуч над клавішею?
□ Alt;
4.Як називається виділена клавіша?
-
Enter;
-
Ctrl;
-
Esc;
-
CapsLock;
1.Яку дію означає клавіша «Esc»?
-
Вхід;
-
Зачекати;
-
Вихід;
-
Повторити;
2.Яку клавішу використовують для введення команд?
-
Enter;
-
Ctrl;
-
Esc;
-
CapsLock;
3.Яку дію означає клавіша Enter?
-
Вхід;
-
Зачекати;
-
Вихід;
-
Повторити;
4.Яку клавішу слід натиснути, щоб відтворити те, про що запитує комп’ютер?
-
Enter;
-
Ctrl;
-
Esc;
-
CapsLock;
ІІІ Розділ: Інформація та повідомлення
-
Поняття про інформацію, повідомлення
Варіант 1
1.Дорожні знаки, покази термометра, міміка та жести – це?
-
повідомлення у вигляді умовних позначень;
-
повідомлення у вигляді малюнків;
-
письмове повідомлення;
-
усне повідомлення;
2. «Зебра» на дорозі спеціальний дорожній знак, надпис, «Перехід» - це?
-
різні повідомлення;
-
одне і теж повідомлення;
-
письмове повідомлення;
-
повідомлення у вигляді малюнків;
3. Що таке інформація?
-
спілкування;
-
фільм;
-
новина, відомості про навколишній світ;
-
комп’ютерна гра;
4. Інформація, передана усно або письмово, у вигляді малюнків чи умовних позначень-це?
-
способи захисту інформації;
-
способи подання повідомлень;
-
способи збереження повідомлень;
-
способи приймання повідомлень;
5. Чи може одне і теж повідомлення для різних людей нести різну інформацію?
-
так;
-
ні;
-
якщо різні люди це лише жінки;
-
якщо різні люди це лише чоловіки;
6. Текст у підручнику, записи у щоденнику – це?
-
повідомлення у вигляді малюнків;
-
письмове повідомлення;
-
усне повідомлення;
-
повідомлення у вигляді умовних позначень;
Варіант 2
1. Вкажіть найбільш повну відповідь. Інформація передається за допомогою?
-
спілкування;
-
повідомлень;
-
телефону;
-
книжки;
2. Перегляд фотографій із шкільного свята – це?
-
повідомлення у вигляді малюнків;
-
письмове повідомлення;
-
усне повідомлення;
-
повідомлення у вигляді умовних позначень
3. Розповідь учня на уроці про улюблену книгу – це?
-
повідомлення у вигляді малюнків;
-
письмове повідомлення;
-
усне повідомлення;
-
повідомлення у вигляді умовних позначень;
4. Записи у щоденнику, текст у підручнику – це?
-
повідомлення у вигляді малюнків;
-
письмове повідомлення;
-
усне повідомлення;
-
повідомлення у вигляді умовних позначень;
5. Чи може повідомлення «чудова погода» нести різну інформацію для різних людей?
-
лише літом;
-
ні;
-
так;
-
лише зимою;
6. Чи можна одну і ту ж інформацію передати за допомогою різних повідомлень?
-
ні;
-
лише письмові повідомлення;
-
так;
-
лише повідомлення у вигляді малюнків;
-
Як людина сприймає повідомлення
Варіант 1
1. Скільки органів чуття має людина?
-
4;
-
6;
-
3;
-
5;
2. За допомогою якого органу чуття людина сприймає інформацію про звуки із навколишнього світу?
3. Який орган чуття сприймає інформацію, коли на комп’ютері грає музика?
4. Чи може комп’ютер, тварини, рослини, пристрій сприймати повідомлення?
-
так;
-
ні;
-
лише комп’ютер;
-
лише тварина
5. Який орган чуття сприймає інформацію при перегляді фотографій на моніторі?
-
смак;
-
зір;
-
слух;
-
дотик;
6. За допомогою якого органу чуття ми отримуємо інформацію, коли миємо руки у гарячій воді?
Варіант 2
1. За допомогою якого органу чуття людина сприймає інформацію про те, чи смачна їжа?
-
смак;
-
зір;
-
слух;
-
дотик;
2. Який орган чуття сприймає інформацію, коли Ви вдихаєте повітря?
3. За допомогою якого органу чуття людина отримує повідомлення про запахи?
4. Який орган чуття сприймає інформацію, коли Ви їсте лимон?
5. Який орган чуття сприймає інформацію при подвійному натисканні лівою клавішею мишки?
-
смак;
-
зір;
-
слух;
-
дотик;
6. За допомогою якого органу чуття людина може бачити інформацію з навколишнього світу?
Варіант 1
1. Що таке процес?
□ дія, яка триває певний час;
□ дія множення;
□ це новина;
□ це скорочення слова процес;
2. Джерелом інформації може бути?
□ книга;
□ людина;
□ комп’ютер;
□ всі варіанти вірні;
3. Для чого потрібен диск. Назвіть інформаційний процес?
□ отримання інформації;
□ збереження інформації;
□ використання інформації;
4. Планування подорожі під час канікул, вибір спортивної секції – це процес…?
□ збереження інформації;
□ передавання інформації;
□ використання інформації;
□ опрацювання інформації;
5. Збереження телефону у телефонній книжці, запам’ятовування правил , запис програми у пам'ять комп’ютера - це процес..?
□ збереження інформації;
□ використання інформації;
□ опрацювання інформації;
□ кодування інформації;
6. Надсилання листа - це процес…?
□ збереження інформації;
□ передавання інформації;
□ використання інформації;
□ опрацювання інформації;
Варіант 2
1. Розвязування задач на уроці математики – це процес..?
□ збереження інформації;
□ передавання інформації;
□ використання інформації;
□ опрацювання інформації;
2. Об'єкти , які сприймають інформацію, передану від джерела інформацію, називаються?
□ приймачі інформації;
□ виконавцями;
□ програмами;
□ співрозмовниками;
3. Розповідь друзям про переглянутий фільм, надсилання повідомлень, розмова по телефону – це?
□ збереження інформації;
□ передавання інформації;
□ використання інформації;
□ опрацювання інформації;
4. Спілкування з іншими людьми, слухання вчителя на уроці, перегляд телепередач, читання книг або журналів – це процес…?
□ збереження інформації;
□ використання інформації;
□ опрацювання інформації;
□ кодування інформації;
5. Індійці часто розпалювали вогнища. Назвіть, який при цьому відбувається інформаційний процес?
□ збереження інформації;
□ використання інформації;
□ опрацювання інформації;
□ передавання інформації;
6. Поштовий голуб. Назвіть інформаційний процес?
□ збереження інформації;
□ використання інформації;
□ опрацювання інформації;
□ передавання інформації;
□
ІV Розділ: Алгоритми та їх виконавці
-
Команди і виконавці. Спонукальні речення
Варіант 1
-
Речення, яке спонукає нас до дії – це . . . ?
-
розповідь;
-
побажання;
-
команда;
-
прохання;
-
Який виконавець може виконати команду
«Зачини вікно»?
-
кіт;
-
собака;
-
комп’ютер;
-
людина;
-
Об’єкт, який розуміє та виконує команди називається… ?
-
інформація;
-
Виконавець;
-
гравець;
-
команда;
-
Сиди рівно, шикуюсь, виконати вправу №7, зачини вікно – це приклади . . . ?
-
спонукальних речень;
-
поведінки у школі;
-
розповідних речень;
-
питальних речень;
-
Речення за метою висловлювання бувають?
-
розповідні;
-
питальні;
-
спонукальні;
-
всі відповіді вірні;
Варіант 2
-
Хто може бути виконавцем команд?
-
комп’ютер;
-
людина;
-
тварини;
-
всі відповіді вірні;
-
Який виконавець може виконати команду «Ліворуч!»?
-
комп’ютер;
-
собака;
-
людина;
-
кіт;
-
Який виконавець може виконати команду «Закрити програму!»?
-
кіт;
-
собака;
-
комп’ютер;
-
людина;
-
Який виконавець може виконати команду «Завантажити гру!»?
-
комп’ютер;
-
собака;
-
кіт;
-
людина;
-
Який виконавець може виконати команду «Апорт!»?
-
комп’ютер;
-
людина;
-
тварини;
-
всі відповіді вірні;
-
Алгоритми. Ознайомлення з поняттям алгоритму
Варіант 1
-
1)Піди на кухню! 2)Візьми яблуко; 3)Почисти яблуко! 4)Принеси яблуко! Це алгоритм…?
-
як пригостити яблуком;
-
приготування чаю;
-
кип’ятіння води;
-
приготування яблучного варення;
-
Діти встаньте, стрепеніться! Уперед - назад схиліться! До сусідів оберніться! У боки нахиліться! Це алгоритм…?
-
речення;
-
вправа для очей;
-
зарядка;
-
вірша;
-
«Візьми дерево!». «Посади дерево!». «Полий дерево»!. Це алгоритм…?
-
посадження дерева;
-
кип’ятіння води;
-
наповнення відра водою;
-
приготування чаю;
-
Чи може алгоритм містити команди, які виконавець не може виконати?
-
ні, не може;
-
лише для людини;
-
так, це можливо;
-
лише для роботи;
-
Хто може виконати даний алгоритм?
1.Встань. 2. Підійди до дошки. 3. Візьми крейду. 4. Напиши слово «Україна». 5. Поклади крейду. 6. Підійди до своєї парти.
7. Сядь на своє місце.
-
учень;
-
тварина;
-
робот;
-
комп’ютер;
Варіант 2
-
Як називається послідовність команд, спрямованих на досягнення певного результату?
-
рівнянням;
-
працею;
-
алгоритмом;
-
задачею;
-
Чи повинна кожна команда алгоритму би зрозумілою виконавцю?
-
ні;
-
так;
-
лише тваринам;
-
лише роботу;
-
1)Встав ключ у замок! 2)Поверни ключ! 3)Відкрий двері! 4)Зайди до квартири! 5)Закрий двері! Це алгоритм…?
-
відкривання сейфу;
-
відкривання коробки;
-
відкривання книжки;
-
відкривання дверей;
-
«Піди туди – не знаю куди. Принеси те – не знаю що!» Чи є даний вислів алгоритмом?
-
так;
-
лише перше речення є алгоритмом;
-
ні;
-
лише друге речення є алгоритмом;
-
Чи має виконання алгоритму завершуватися отриманням результату?
-
для простих алгоритмів;
-
лише для алгоритму розв’язування прикладів;
-
ні;
-
так;
V Розділ: Об’єкти. Графічний редактор
-
Об’єкти. Графічний редактор
Варіант 1
-
Важний об’єкт має?
-
властивості;
-
смак;
-
запах;
-
колір;
-
Яке значення властивості «Назва книги»?
-
сходинки до інформатики;
-
160 ст;
-
300 г;
-
блакитний;
-
Предмети живі істоти, явища природи – це …?
-
речі;
-
середовище виконання алгоритму;
-
виконавці;
-
об’єкти;
-
Скільки властивостей може бути в одного об’єкта?
-
одна;
-
жодної;
-
дві;
-
багато;
-
Для чого призначений графічний редактор?
-
створювати та редагувати тексти;
-
створювати та редагувати ігри;
-
створювати та редагувати музику;
-
створювати та редагувати малюнки;
-
Який об’єкт не створений людиною?
-
смартфон;
-
комп’ютер;
-
стіл;
-
сонце;
Варіант 2
-
Як називається місце, на якому відображається створений тобою малюнок?
-
рядок заголовку;
-
палітра кольорів;
-
поле для малювання (робоча область);
-
панель інструментів;
-
Як називається спеціальна програма, для створення малюнків, ілюстрацій для казок, вітальних листівок;
-
відеоредактор;
-
текстовий редактор;
-
музичний редактор;
-
графічний редактор;
-
Автомобіль, сонце, квітка, комп’ютер – це …?
-
значення об’єктів;
-
імена об’єктів;
-
команди об’єктів;
-
властивості об’єктів;
-
Як називається місце, де можна вибрати пензлик, фігури, текст, гумку?
-
панель інструментів;
-
палітра кольорів;
-
робоча область;
-
рядок заголовку;
-
Як називається місце, де можна вибрати колір для малювання?
-
рядок заголовку;
-
палітра кольорів;
-
робоча область;
-
панель інструментів;
-
Щоб почати розфарбувати малюнок потрібно відкрито його у графічному редакторі?
-
тільки кольорові малюнки;
-
так;
-
ні;
-
лише для простих малюнків;
Література
-
Коршунова О.В. Сходинки до інформатики: підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.В. Коршунова. – К. : Генеза, 2012. – 112 с. : іл.
-
Коршунова О. В. Інформатика. 2 - 4 класи: Навчально-методичний посібник. — 2-ге вид. доп. та перероб. — Харків: ФОП Співак Т. K., 2010. — 368с.
-
Ломаковська Г.В. Сходинки до інформатики. Робочий зошит : навч. посіб. для 2 кл. / Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Й. Я. Ривкінд, Ф. М. Рівкінд. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. – 64 с.
-
Сходинки до інформатики. Робочий зошит 2 клас. авторів М. М. Корнієнко, С. М. Крамаровської, І. Т. Зарецкої.
-
Коршунова О.В. Зошит «Сходинки до інформатики» : навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл. : 2-й кл. / О. В. Коршунова. – К. : Генеза, 2013. – 64 с.