Самовиховання вчителя

Про матеріал
Самовиховання педогога - шлях формування педагогічної майстерності. Як засвідчує практика, головним чинником формування й вдосконалення педагогічної майстерності є самовиховання вчителя. І це зрозуміло. Вчитель, який не працює над собою, веде заняття, скоріш, за усталеним шаблоном. Для нього навчальний процес є рутиною, яку треба перетерпіти. Не випадковим є й те, що такого вчителя учні не люблять. Вони тягнуться до творчої особистості, яка знаходиться в постійному пошуку, самовдосконаленні, самовихованні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Самовиховання педагога – шлях формування педагогічної майстерності

Номер слайду 2

План. Вступ. Розділ 1. Самовиховання, як чинник та процес вдосконалення педагогічної майстерності вчителя. Розділ 2. Шлях формування педагогічної майстерності. Висновки. Література

Номер слайду 3

Актуальність: Розглядаючи самовиховання як діяльність і вищу форму активності людини, не можна забувати, що ця діяльність, як і будь-яка інша, є своєрідним соціальним досвідом, який треба набувати. Проте далеко не всяка активна діяльність є самовиховною. Лише тоді, коли самоосвіта, і будь-які інші форми активності здійснюються з метою прогресивних змін тих чи інших якостей особистості ми маємо справу з самовихованням. Отже, самовиховання – це завжди спрямована діяльність, яка мотивується внутрішнім бажанням людини вдосконалювати себе, яке у свою чергу народжується у результаті суперечностей між бажаннями і можливостями. Зі зміною позиції особистості під час взаємодії з зовнішнім світом у процесі становлення її самосвідомості розвивається самовиховання. З усвідомленням особистості себе як об’єкта самовиховання, з підвищенням рівня усвідомлення самовиховання воно стає все значнішим чинником у формуванні особистості. Мета: присвячена дослідженню та аналізу самовиховання як чинника й процесу вдосконалення педагогічної майстерності вчителя. Об'єкт: самовиховання педагога. Предмет: дослідження процесу самовиховання педагога, як шлях формування педагогічної майстерності. ВСТУП

Номер слайду 4

Історіографія: Самовиховання здавна було предметом дослідження філософів, педагогів, психологів. У педагогіці проблему самовиховання досліджували В. М. Галузинський, А. К. Громцева, О. Г. Ковальов, Я.І. Колдунов, О.І. Кочетов, Л.І. Рувінський, В. О. Сухомлинський, Л. О. Ярова та ін.. Проблема самовиховання одержала розвиток у працях Я. А. Коменського, який зазначав, що самостійність учнів в усіх ланках їхнього розвитку є головною основою для досягнення успіху. Ж.-Ж. Руссо писав, що людина здатна до самовиховання у будь-якому віці і самовиховання є найважливішим засобом формування особистості.

Номер слайду 5

Самовиховання є саме тим «золотим ключем», який відкриває чарівні двері краси педагогічної дії. І. Зязюн. РОЗДІЛ 1. САМОВИХОВАННЯ, ЯК ЧИННИК ТА ПРОЦЕС ВДОСКОНАЛЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛЯ.

Номер слайду 6

Розглядаючи самовиховання як діяльність і вищу форму активності людини, не можна забувати, що ця діяльність, як і будь-яка інша, є своєрідним соціальним досвідом, який треба набувати. Проте далеко не всяка активна діяльність є самовиховною, підкреслює у своїй роботі С. Б. Елканов

Номер слайду 7

Самовиховання постає як цілеспрямований процес, який є продовженням професійного виховання, коли майбутній вчитель з об’єкта виховного впливу перетворюється на суб’єкт організації власної життєдіяльності: самостійно обирає мету самовдосконалення, постійно аналізує здобутки професійного зростання, займається самоосвітою.

Номер слайду 8

Обираючи той чи інший елемент як мотив або ціль, вчитель вирішує завдання актуалізації змісту, що розвиває його особистість, ставлячи її перед необхідністю усвідомлення суб’єктивних смислів, власних мотивів та установок.

Номер слайду 9

Самовиховання здійснюється за допомогою таких методів як самоспостереження, самоаналіз, самопізнання, самооцінка, самоосвіта, самотренування, самонавіювання, самозаохочення, самопримушення, слідування позитивному прикладу, пошук в собі нових можливостей.

Номер слайду 10

Важливішою передумовою й водночас результатом самовиховання вчителя є професійно-особистісна рефлексія, яка одночасно є проявом спрямованості особистості «на саму себе», тою основою, яка пов’язує функціональність професійної діяльності з найважливішими з професійного погляду складовими – інтересами, потребами, перевагами. РОЗДІЛ 2. ШЛЯХ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ

Номер слайду 11

Ще до початку професійної діяльності майбутньому педагогові бажано закласти основи для майбутньої стратегії самовиховання, яка б ураховувала конкретні особливості та запити студента, й включала особистісне самопрогнозування й самопрограмування, виробку системи «правил життя», якіпоступово стають принципами поведінки і діяльності особистості.

Номер слайду 12

Самовиховання є важливішим інструментом вироблення саморегуляції вчителя, яка гармонізує усі рівні індивідуальності з вимогами педагогічної діяльності й умовами середовища. При максимальному збігу об’єктивних вимог та найбільш виразних індивідуальних особливостей вчитель досягає високих результатів з найменшою витратою сил та енергії, відчуває почуття задоволення від професійної діяльності.

Номер слайду 13

Саме за допомогою самовиховання, самопізнання, саморозвитку будь-яка людина, що обрала професію вчителя, здатна успішно самореалізуватись у педагогічній діяльності, збагатити педагогічну культуру своїми вкладами.

Номер слайду 14

Немаловажним є також той факт, щосамовиховання вчителя є важливішою передумовою успіху в справі навчання учнів виховувати самих себе, який сам по собі є також неабияким показником педагогічної майстерності. Адже самовиховання як вчителя, так й учня потребує дуже важливого, могутнього стимулу – почуття власної гідності, бажання стати сьогодні кращим, ніж був учора. Висновки

Номер слайду 15

Сайти, які допомагають мені в самоосвіті:https://www.ed-era.comhttps://prometheus.org.ua

Номер слайду 16

Література: Кобенко О. А. Самовиховання – шлях до педагогічної культури / Кобенко О. А. // Педагогічна культура. За ред. проф. Л. С. Нечипоренко. – Х.: Харківський державний університет. – С. 133-144. Краснощок І. Професійно-особистісний саморозвиток майбутнього вчителя як складова педагогічної освіти / Краснощок І. // Рідна школа. – 2007. – № 4. – С. 9-11. Орлов В. Ф. Професійне становлення вчителя як предмет педагогічних досліджень / Орлов В. Ф. // Педагогіка і психологія. – 2005. – № 1 (46). – С. 42-51. Педагогічна майстерність: Підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; За ред. І. А. Зязюна. – К.: Вища школа, 2004. – 422 с. Семенов И. Н. Психология рефлексии в научном творчестве С. Л. Рубинштейна. Проблемы и принципы построения метода содержательно-смыслового анализа мышления, рефлексии и общения / Семенов И. Н. // Методы исследования мышления и общения в производственной деятельности. – Ярославль: Изд-во Ярослав. Ун-та, 1989. – 96 с. Синельников В. М. Самовиховання як діяльність і його психологічні особливості / Синельников В. М. // Педагогіка і психологія. – 2005. – № 3 (48). – С. 34-41. Трохова А. В. Становление индивидуального стиля деятельности будущих учителей / Трохова А. В. // Педагогика. – 2006. – № 8. – С. 63-71. Федорова С. Н. Профессиональная культура педагога / Федорова С. Н. // Педагогика. – 2006. – № 2. – С. 65-70. Цимбалюк І. М., Пелех Ю. В. Підвищення кваліфікації вчителя: розвиток творчих здібностей молодших школярів: Навч.-метод. посіб. – К.: ВД “Професіонал”, 2004. – 222 с. Элканов С. Б. Основы профессионального самовоспитания будущего учителя. – М., 1989. Ярмакеев И. Э. Развитие профессионально-смыслового потенциала личности будущего учителя / Ярмакеев И. Э. // Педагогика. – 2006. – № 2. – С. 43-50

pptx
Додано
17 квітня 2019
Переглядів
5374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку