Тренінгове заняття "Цікавий світ професій"

Про матеріал
Тренінгове заняття в 4 класі розроблено на допомогу вчителям та вихователям, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами. Заняття знайомить учнів з історією професій, розширює їх уявлення про різноманітність професій, формує стійке позитивне ставлення до професії та до себе як суб'єкта майбутньої професійної діяльності, виховує повагу до праці людини.
Перегляд файлу

Тема: Цікавий світ професій.

Мета: ознайомити учнів з історією професій; розширити уявлення учнів про різноманітність професій; формувати стійке позитивне ставлення до професії та до себе як суб'єкта майбутньої професійної діяльності; виховувати повагу до праці людини.

Матеріали: картки із завданням, картинки з професіями, картки з буквами «П», «Р», «О», «Ф», «Е», «С», «І», «Я».

Хід заняття

1.Привітання. Повідомлення теми заняття

Психолог. Доброго дня! Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про цікавий світ різноманітних професій.

Професій безліч є цікавих, але свою вгадати як?

Щоб добре діло й добра справа прославили тебе в віках.

 Сьогодні, як ви вже здогадалися, ми поговоримо про професії. Як ви гадаєте, що таке професія? (Професія — це рід занять, трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок та є джерелом існування).

 Чи замислювалися ви колись над тим, скільки людей працює, щоб ми були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб удома в нас було світло вечорами й тепло в холодну погоду, щоб у ваших портфелях були книжки й зошити, щоб вечорами ми могли слухати музику й дивитися телевізор? Отже, ми повинні засвоїти деякі знання, здобути уміння й навички, щоб отримати певну професію.

2. Гра «Розшифруй слово»

Психолог. Придумайте професію на кожну літеру

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Бесіда «Історія професій»

Психолог. У давнину первісна людина не замислювалася про те, ким їй бути — саме життя ставило її перед вибором: вижити або загинути. А для цього потрібно було шукати їжу, знаходити затишну печеру, годувати дітей, підтриму­вати вогонь тощо. І тоді сфери діяльності почали чітко роз­поділятися на чоловічі й жіночі.

Щоб уполювати дичину, людина повинна бути сильною, витривалою. Такі риси належали чоловікам. Підтримувати вогонь у печері, доглядати дитину, варити їжу на вогнищі могла жінка. А от робити малюнки на стінах печери чи лі­пити горщики з глини могли вже і жінки, і чоловіки. Це за­лежало здебільшого від наявності здібностей, які людина розвивала, а інколи й передавала у спадок своїй родині.

Так з'явилися покоління гончарів, ковалів, рільників.

4.Гра «Відгадай професію»

Психолог. Я вам казатиму, що робить людина, а ви мені — професію.

  1. Селянин, який вирощує хліб (хлібороб).
  2. Людина, яка вирощує ліси (лісник).
  3. Майстер, який будує, споруджає щось (бу­дівельник).
  4. Особа, яка навчає, викладає якийсь на­вчальний предмету школі (вчитель).
  5. Майстер, який фарбує будинки (маляр).
  6. Людина, яка обробляє деревину, виготов­ляє прості дерев'яні речі, меблі (тесляр).
  7. Майстер, який шиє, ремонтує одяг (кравець).
  8. Майстер, який кує метал і виготовляє з нього різні предмети, а також підковує коней (коваль).

5.Гра «Якби я був»

11Психолог. Кожен із вас отримав аркуш паперу, на якому написані незакінчені речення. Подумайте, яку користь суспільству приносить певна професія, й закінчіть самостійно речення:

  •              Якби я був учителем...
  •              Якби я був лікарем...
  •              Якби я був будівельником.
  •              Якби я був художником...
  •              Якби я був поліціянтом...

(Учні зачитують свої відповіді.)

6. Гра «Допишіть словечко»

 ...(Будівельник) новий дім

Збудував на радість всім.

 

...(Ветеринар) допомагає

Тваринам — про здоров'я дбає.

 

12...(Кухар) запрошує всіх на обід.

Страви смачні — пообідати слід!

 

...(Лікар) уважно оглянув дитину,

Каже: «Потрібні тобі вітаміни!».

 

...(Перукар) чаклує в перукарні —

Зачіски всім робить дуже гарні!

 

...(Тренер) спортсменів тренує сумлінно,

Про олімпійську турбується зміну!

7. Вправа «Казка про лікаря»

Психолог. Ви отримали картки з назвами рис характеру людини. Наприклад, любов до людей, увага, чуйність, винахідливість, уміння слухати, приймати рішення, співчувати тощо. Складімо казку про лікаря, який втратив якусь рису, і про те, що з цього вийшло.

8. Ритуал завершення «Оплески»

Психолог. Сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І хоч би ким ви мріяли стати, хоч би яку професію собі обра­ли, кожен повинен добре знати свою справу, робити її чесно, вміло. Обравши собі майбут­ню професію, пам'ятайте про головне для вас саме зараз.

Учитель, лікар чи геолог, письменник, слюсар чи кресляр

Всі називають головною одну професію — школяр!

Дякую вам за гарну співпрацю!

Поаплодуймо собі та іншим за плідну працю.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Інкл
Додано
17 квітня 2019
Переглядів
625
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку