Тема: Цікавий світ професій.
Мета: ознайомити учнів з історією професій; розширити уявлення учнів про різноманітність професій; формувати стійке позитивне ставлення до професії та до себе як суб'єкта майбутньої професійної діяльності; виховувати повагу до праці людини.
Матеріали: картки із завданням, картинки з професіями, картки з буквами «П», «Р», «О», «Ф», «Е», «С», «І», «Я».
Хід заняття
1.Привітання. Повідомлення теми заняття
Психолог. Доброго дня! Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про цікавий світ різноманітних професій.
Професій безліч є цікавих, але свою вгадати як?
Щоб добре діло й добра справа прославили тебе в віках.
— Сьогодні, як ви вже здогадалися, ми поговоримо про професії. Як ви гадаєте, що таке професія? (Професія — це рід занять, трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок та є джерелом існування).
— Чи замислювалися ви колись над тим, скільки людей працює, щоб ми були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб удома в нас було світло вечорами й тепло в холодну погоду, щоб у ваших портфелях були книжки й зошити, щоб вечорами ми могли слухати музику й дивитися телевізор? Отже, ми повинні засвоїти деякі знання, здобути уміння й навички, щоб отримати певну професію.
2. Гра «Розшифруй слово»
Психолог. Придумайте професію на кожну літеру
3. Бесіда «Історія професій»
Психолог. У давнину первісна людина не замислювалася про те, ким їй бути — саме життя ставило її перед вибором: вижити або загинути. А для цього потрібно було шукати їжу, знаходити затишну печеру, годувати дітей, підтримувати вогонь тощо. І тоді сфери діяльності почали чітко розподілятися на чоловічі й жіночі.
Щоб уполювати дичину, людина повинна бути сильною, витривалою. Такі риси належали чоловікам. Підтримувати вогонь у печері, доглядати дитину, варити їжу на вогнищі могла жінка. А от робити малюнки на стінах печери чи ліпити горщики з глини могли вже і жінки, і чоловіки. Це залежало здебільшого від наявності здібностей, які людина розвивала, а інколи й передавала у спадок своїй родині.
Так з'явилися покоління гончарів, ковалів, рільників.
4.Гра «Відгадай професію»
Психолог. Я вам казатиму, що робить людина, а ви мені — професію.
5.Гра «Якби я був»
Психолог. Кожен із вас отримав аркуш паперу, на якому написані незакінчені речення. Подумайте, яку користь суспільству приносить певна професія, й закінчіть самостійно речення:
(Учні зачитують свої відповіді.)
6. Гра «Допишіть словечко»
...(Будівельник) новий дім
Збудував на радість всім.
...(Ветеринар) допомагає
Тваринам — про здоров'я дбає.
...(Кухар) запрошує всіх на обід.
Страви смачні — пообідати слід!
...(Лікар) уважно оглянув дитину,
Каже: «Потрібні тобі вітаміни!».
...(Перукар) чаклує в перукарні —
Зачіски всім робить дуже гарні!
...(Тренер) спортсменів тренує сумлінно,
Про олімпійську турбується зміну!
7. Вправа «Казка про лікаря»
Психолог. Ви отримали картки з назвами рис характеру людини. Наприклад, любов до людей, увага, чуйність, винахідливість, уміння слухати, приймати рішення, співчувати тощо. Складімо казку про лікаря, який втратив якусь рису, і про те, що з цього вийшло.
8. Ритуал завершення «Оплески»
Психолог. Сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І хоч би ким ви мріяли стати, хоч би яку професію собі обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити її чесно, вміло. Обравши собі майбутню професію, пам'ятайте про головне для вас саме зараз.
Учитель, лікар чи геолог, письменник, слюсар чи кресляр —
Всі називають головною одну професію — школяр!
Дякую вам за гарну співпрацю!
Поаплодуймо собі та іншим за плідну працю.
1