Сценарій Академічна доброчесність в школі

Про матеріал
Академічна доброчесність в школі. Основні принципи академічної доброчесності: -старанність, самостійність у навчанні; -відповідальність за власні вчинки і чесне здобуття оцінок; -толерування думок інших, взаємоповага та підтримка; -гідна та моральна поведінка під час навчального процесу та поза ним.
Перегляд файлу

 

Сценарій виховного заходу

«Академічна доброчесність – шлях до успіху»

 

     Доброчесність – це не явище природи,

  воно не змінюється з часом

   та не залежить від пори року.

Доброчесність – це внутрішній стан.

                                                     Джон Д.МАкДональд

 

Мета:

1) Сформувати в учнів уявлення про доброчесність.

2) Ознайомити учнів з основними принципами доброчесності.

3) Ознайомити учнів із видами та суттю порушень академічної

доброчесності та навчити їх розрізняти різні види порушень академічної доброчесності.

 

Обладнання (оформлення зали):

Персональний комп’ютер, файли (відео, посилання на інтернет-ресурси), стабільне інтернет-з’єднання, проєктор та екран або великий телевізор; два столи, 10 стільців; на столах фломастери, по одному планшету(смартфону) з доступом до мережі інтернет; по одній магнітній дошці;

План заходу:

1. Вступ.

Сценка-діалог «Чи потрібна дітям доброчесність?»

2. Завдання 1: Що таке «Академічна доброчесність?» (гра «Хмара слів»).

Учні знайомляться з поняттям «академічна доброчесність», яке  визначене в Законі «Про освіту», усвідомлюють географічні межі поширення цього терміну.

3. Завдання 2: Розгляд кейсів «Принципи академічної доброчесності» (гра «Збери слова»).

Учні більш детально та широко розкривають поняття академічної доброчесності через ключові її категорії (принципи).

4. Завдання 3: Порушення академічної доброчесності (гра «Kahoot»).

Учні розглядають різні види порушень академічної доброчесності та вчаться відрізняти їх.

5. Завдання 4: Відповідальність за порушення академічної доброчесності (гра «Драбина доброчесності»).

Учні знайомляться з відповідальністю, яка передбачена законом за не доброчесність та за допомогою гри вибудовують свої кроки до досягнення успіху, не порушуючи академічної доброчесності.

6. Висновок.

7. Створення кодексу честі у навчанні.

  

Перебіг заходу

На сцені Марійка, дівчинка-відмінниця, сидить за партою і виконує домашнє завдання. Радісно говорить:

  • Так, математику зробила. На українську літературу твір написала, і залишилося тільки реферат про плазунів підготувати.

Із-за куліс з телефоном в руках виходить Сашко, помічає Марійку:

  • О… Марійко, привіт! А що ти робиш? (сідає біля дівчинки)
  • Як що?! Домашнє завдання на завтра виконую.
  • Аааа…(чухає потилицю Сашко). А я це...в танчики грав…та й щось про уроки забув. Дай мені математику списати!
  • Ні, Сашко, це нечесно! Виконай сам!
  • Тобі що, шкода?! Я б і сам ті задачки розв’язав, але часу немає. Та дай спишу.
  • Ну добре, тільки нікому не розповідай!

(Сашко сідає поруч і списує)

  • Слухай, а нам ще й твір задавали про… як його там (потирає потилицю) Франка! Ти написала?
  • Звичайно! Я так старалась, і мені здається, я правильно змогла передати характер…
  • (перебиває дівчинку) О! Це добре! Дай списати! Бо в мене футбол і читати ніколи.
  • Але ж твір я сама писала, там мої власні думки – це ж твір-роздум!
  • Та я тільки прочитаю і все перероблю, перше слово кожного абзацу зміню – Олена Степанівна не дізнається! А як не даси списати, то я всім у класі розповім, що ти жадібна, і ніхто з тобою дружити не буде!
  • Сашко, так не можна, я ж так старалась, сама писала!
  • Ну тоді начувайся (загрозливо сказав Сашко)
  • Якщо ти такий злий, то тримай ( Марійка починає плакати).

(Сашко переписав і розмірковує далі)

  • Залишилася біологія, а там головне реферат, який ЩО? Правильно, можна за 50 гривень купити в інтернеті, тільки прізвище на своє змінити.

Виходить Олена Степанівна

Вчитель: Сашко, от слухаю  і соромно мені за тебе! Як ти за 3хв. примудрився аж 3 закони академічної доброчесності порушити?

Сашко: Які ще закони?!

Вчитель: Рахуй: списування, плагіат, хабарництво!

Сашко:  Ви помиляєтесь! Я тут ні до чого! Я тільки домашку  списав – так усі роблять! Я учень – у школі навчаюсь! Я ж не письменник і не артист – це у них там плагіат і доброчесність, а я ще дитина і мене це не стосується!

Вчитель: Сашко, це ти помиляєшся, якщо гадаєш, що доброчесність потрібна тільки дорослим.

Сашко: А що з мене взяти?!

Вчитель: Є у мене цікава пропозиція…

Сашко: Яка? (зацікавлено).

Вчитель: Давай  ми з тобою сьогодні з’ясуємо, хто з нас правий!?

Сашко:  Згоден! А як ми це зробимо?

Вчитель: Допоможуть нам у цьому дві команди твоїх однокласників! Разом з ними ми виконаємо 4 завдання, а у фіналі глядачі нас розсудять і ми дізнаємось, чи доречна доброчесність у школі, чи стосується вона лише дорослих.

Сашко:  Домовились!

Герої спускаються зі  сцени  та приєднуються до учасників ( у кожній команді по 5 учасників)

1.

Вчитель: Доброчесність у навчанні – це, передусім, повага до себе та до інших учасників освітнього процесу. Мабуть, тобі приємно, коли тебе оточують культурні, виховані однокласники, однокласниці та друзі, які поводяться чесно та завжди дотримують свого слова. З такими людьми хочеться спілкуватися, з ними легко та зручно, на них можна покластися, їм можна довіряти. А твоя поведінка з Марійкою ілюструє недоброчесне ставлення та неповагу до інших. Щоб уникнути таких ситуацій, я пропоную виконати перше завдання та дізнатися, що ж таке академічна доброчесність?

2.

Сашко:  Перше завдання – це всім нам відома і улюблена гра! Потрібно за 5 хв із запропонованої «Хмари слів» скласти правильне визначення «АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ – ЦЕ …». Будьте уважні: потрібно використати всі запропоновані слова, і не нехтуйте підказками! Глядачам пропонуємо теж долучитися до виконання завдання, скориставшись завданнями на їхніх місцях.

Вчитель: Ну що, готові? На старт! Увага! «Хмару слів» на екран!

3. (на великому екрані картинка і в учасників на столі теж)

Після виконання обидві команди озвучують свої відповіді і на екрані з’являється правильний варіант.

Вчитель: Засади державної політики у сфері освіти та принципи освітньої діяльності прописані у  Законі України «Про освіту». Стаття 42 Закону України «Про освіту» подає саме таке визначення академічної доброчесності:

4.

Сашко:  Академічна доброчесність це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та наукових (творчих) досягнень.

Сашко:  Тепер зрозуміло! Олено Степанівно, а це явище стосується тільки нашої країни?

Вчитель: Поширення різних форм академічного шахрайства не можна назвати суто вітчизняною проблемою, це – світова тенденція, основними формами якої стають списування, плагіат та недоброчесна поведінка задля отримання оцінок.

Сашко: Зрозуміло, а в наш час це негативне явище стало ще більш поширеним завдяки інтернету!  Але з визначення, яке ми одержали, не зовсім зрозуміло про доброчесність в школі.

 

 Вчитель: Ось для того щоб краще зрозуміти, про що йде мова, ми переходимо до другого завдання і познайомимось з основними принципами академічної доброчесності, які краще розкриють нам сутність цього поняття

5.

Сашко:  Наша наступна гра називається «Збери слова». Перед нами на екрані зараз з’явиться квадрат з різними літерами, в якому зашифровані 6 слів-принципів академічної доброчесності! Наше завдання – за 3 хв. їх всі відшукати і записати. Запрошуємо глядачів приєднатися до пошуків, а потім всі разом перевіримо.

Вчитель: Якщо правила всім зрозумілі, то запускаємо секундомір.

6. (на великому екрані картинка і в учасників на столах теж)

 Відповіді: (з’являються по черзі)

  1. Чесність
  2. Довіра
  3. Справедливість
  4. Повага
  5. Відповідальність
  6. Підзвітність

(після виконання завдання, всі разом перевіряють, чи все правильно відшукали. Після кожної наступної названої чесноти на сцену виходить учень і розповідає про свій принцип доброчесності, який зображений на табличці  в учнів)

Учень 1: Виховання чесності слід починати з себе, а вже потім добиватися її поширення серед усіх членів академічної спільноти, не допускаючи ніяких форм обману, брехні, шахрайства, крадіжки або інших форм нечесної поведінки.

Учень 2: Довіра, яку взаємно поділяють всі члени академічної спільноти, є основою для  клімату роботи, яка сприяє вільному обміну ідеями, творчості та індивідуальному розвитку.

Учень 3: Забезпечення справедливості у викладанні, оцінці освітніх досягнень здобувачів освіти, отриманні будь-яких нагород, відзнак повинно ґрунтуватися на законних, прозорих, справедливих, передбачуваних, послідовних і об’єктивних критеріях.

Учень 4: Вільний обмін ідеями і свобода висловлювань базуються на взаємній повазі, яку поділяють всі члени академічної спільноти, незалежно від їх місця в освітній та науковій ієрархії. Без такого обміну рівень академічної творчості падає.

Учень 5,6: Відповідальність повинні нести всі члени академічної спільноти, що дозволяє забезпечити підзвітність, вільне висловлювання поглядів, супротив неправомірним діям.

Сашко: Олено Степанівно, я тільки зараз замислився, скільки я всього порушую!

C:\Users\admin\Desktop\ЗАХІД ДОБРОЧЕСНІСТЬ\креативність та доброчесність.gif Вчитель: Але це ще не все. Я пропоную переглянути відео про порушення академічної доброчесності.

 

Відео https://www.youtube.com/watch?v=w7aYTB_kyag   

(Відео «Креативність та доброчесність»)

 

7.

Вчитель: Чи здивований ти, що трейлер до «Крижаного серця» — це плагіат?

Сашко:  Звичайно, адже це такий відомий мультфільм.

Вчитель: Але плагіат – це не єдине порушення академічної доброчесності. Існує декілька видів:

Учні по черзі називають:

8.

Учень 1: Академічний плагіат — це оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

Учень 2: Самоплагіатоприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

9.

Учень 3: Фабрикаціявигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

Учень 4: Фальсифікаціясвідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

10.

Учень 5: Списуваннявиконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

Учень 6: Обман надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу;

11.

Учень 7: Хабарництвонадання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

Учень 8: Необ’єктивне оцінюваннясвідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

Сашко:  Ого!(вражений) І багато що з цього ми робимо кожного дня!

Вчитель: Я пропоную нашим командам та глядачам перевірити, чи добре ви запам’ятали всі ці види порушень і чи зможете їх упізнати в життєвій конкретній ситуації. А допоможе нам це зробити додаток  Kahoot!

(Учасники з планшетів заходять у гру, вводять код та реєструють назви двох команд(відповідають командами)

 

Для вчителя: https://play.kahoot.it/v2/lobby?quizId=f2299e90-ec64-424b-a845-e4c2870a6cee

 («Академічна доброчесність. Ситуації»)

Для учнів: kahoot.it      Game PIN: 2256609

Завдання:

1) Одинадцятикласнику, щоб вступити до університету, потрібно мати атестат з високим середнім балом. Тому його батьки вирішили домовитися з вчителями, щоб вони підвищили його оцінки. У винагороду за це батьки пообіцяли купити  новий спортивний інвентар для школи

(А обман; Б фабрикація;

В хабарництво;  Г плагіат.)

2) Для міського конкурсу «Лідер» Іринці потрібно створити ролик соціальної реклами. Вона обрала відео на YouTube, яке її сподобалось, перезняла його, відтворила сюжет і навіть місця зйомок.

(А списування; Б самоплагіат;

В плагіат; Г фабрикація.)

3) Для проєкту «Громадянин» учням потрібно було провести дослідження овочів на нітрати. Три роки тому вони працювали над науково-дослідницьким проєктом з цієї ж теми і проводили багато досліджень, за якими опублікували кілька статей. Учні використали уривки з них у  роботі, але ніде цього не зазначили.

(А обман; Б фальсифікація;

В самоплагіат; Г необ’єктивне оцінювання.)

4) Для свого проєкту з хімії Іван  придумав нову технологію вирощування кристалів. Перевірити практично цю технологію йому не вдалося, тому що йому забракло часу. Але оскільки йому потрібно було вже здавати  роботу, він використав дані дослідження Сергія, який працював над схожою роботою вже кілька місяців.

 (А обман, фабрикація;  Б фальсифікація, обман;

В самоплагіат, списування;  Г списування, фабрикація.)

5) Аліна та Оля навчаються в одному класі і роблять спільну проєктну роботу. Дівчатам дісталася тема, яка їм не подобається, тому вони домовилися помінятися темами з Оксаною та Дариною за 2 шоколадки. Коли прийшли на урок, четверо дівчат запевняли вчителя, що саме ці теми він і просив підготувати.

 (А обма,  хабарництво;  Б обман, самоплагіат;  

 В хабар, фабрикація;  Г фальсифікація, списування. )

6) Виконуючи практичне завдання з історії, учні висловили гіпотезу про  стоянку давніх слов’ян на Київщині. У науковій публікації  вони зазначили, що вона дійсно існує. Для обґрунтування своєї гіпотези учні зробити кілька пробних розкопок, які не підтвердили їхньої  гіпотези. У публікації вони підмінили результати досліджень для виправдання своєї гіпотези.

(А хабарництво, обман;  Б фальсифікація, списування;

В обман, фальсифікація;  Г фабрикація, академічний плагіат.)

7) Дві сестрички, Оля і Віка, навчалися в 5-му класі.Віка сумлінно навчалася і добре підготувалася до контрольної роботи, а Оля весь вечір просиділа в телефоні. Перед контрольною Оля не здала телефон і списала контрольну, а Віка писала самостійно. Віка одержала 9, а Оля 12.

( А Обман,фальсифікація;  Б списування, необ’єктивне оцінювання;

 В плагіат, списування;  Г необ’єктивне оцінювання, хабар.)

 

(після проходження 6 питань на екрані висвічується результат)

Вчитель: (оголошує результати) Ось такі результати ми маємо! Сашко, ти молодець, і твоя команда гарно впоралась.

 

Сашко: І не варто забувати, що за порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до академічної відповідальності.

12.

Вчитель: Звичайно, як і будь-яке порушення закону, порушення академічної доброчесності має наслідки. Це:

13.

  • повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
  • повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;
  • відрахування із закладу освіти або позбавлення стипендії – це стосується студентів);
  • позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання.

Сашко: Я гадаю ми добре попрацювали і пропоную виконати останнє завдання, яке має назву «Драбина доброчесності»

14.

Вчитель: У нас на магнітних дошках є два написи: ТАК і НІ. Зараз обидві команди отримають таблички, і їх потрібно розставити у порядку зростання від найпершого кроку і далі… Відповідно біля ТАК – твердження, які передбачають позитивні наслідки, а біля НІ – шлях до мети через недоброчесні вчинки.

Сашко: Одна хвилина дається командам на виконання завдання.

(Після завершення всі разом перевіряють, слайд на екрані)

 Вчитель: Крім зазначених покарань, нехтування академічної доброчесності може призвести і до трагедії. Я пропоную всім переглянути  відео для того, щоб зрозуміти, як це може трапитись.

C:\Users\admin\Desktop\ЗАХІД ДОБРОЧЕСНІСТЬ\з чого все починається.gif

 Відео  

https://www.youtube.com/watch?v=ITP8zWY2EAA

( Відео «З чого все починається?»)

 

 

Сашко: Для того щоб змінити ставлення нашого суспільства до негативних соціальних явищ (корупції, хабарництва, плагіату, порушення авторського права і решти), потрібно виховати нове покоління. А починати треба  зі школи, а можливо, ще раніше. Тобто нам у навчанні слід:

  • самостійно виконувати навчальні завдання;
  • завжди вказувати посилання на джерела інформації;
  • дотримуватись норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надавати достовірну інформацію про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

Вчитель: Я рада, Сашко, що ти зробив правильні висновки, і наш захід не пройшов даремно.

Сашко: А глядачів ми просимо підняти картки та проголосувати. Як ви вважаєте, чи потрібна доброчесність в школі? (Якщо ви вважаєте, що потрібна – підніміть зелену картку, а якщо вважаєте, що не потрібна – червону).

Вчитель: Приємно усвідомлювати, що ми з тобою, Сашко, допомогли учням розібратися з цією складною проблемою. І на цьому ми будемо вже прощатися з глядачами.

Сашко: Ні, зачекайте! Є ще справа, яку я не зробив!

(Виходить на сцену і підходить до Марійки)

  • Марійко, я хочу вибачитися за свою поведінку і обіцяю, що більше так не буду себе поводити.
  • Я тебе пробачаю, Сашко, а з навчанням, якщо хочеш, я тобі допоможу.
  • Домовились.

Сашко: Чесність, порядність, відповідальність і взаємоповага – ключ до справжнього навчання. Що ж до академічної доброчесності в школі, то вона стосується кожного і вимагає дотримання певних стандартів поведінки.

Тому ми, учні, зобов’язуємось поводитись етично в усіх ситуаціях, чесно докладати власних зусиль для виконання творчих, інтелектуальних або наукових завдань, визнавати і поважати роботу та права інших.

(на сцену виходять всі учасники і дають обіцянку)

15.

МИ ОБІЦЯЄМО ( на екрані з’являються пункти кодексу):

МИ ОБІЦЯЄМО Навчатися старанно та сумлінно!

МИ ОБІЦЯЄМО Розвивати власні здібності!

МИ ОБІЦЯЄМО Вести здоровий спосіб життя!

МИ ОБІЦЯЄМО Поважати думки та ідеї інших!

МИ ОБІЦЯЄМО Поважати власність інших!

МИ ОБІЦЯЄМО Уважно слухати, коли інші говорять!

МИ ОБІЦЯЄМО Уникати образливих слів, поважати почуття інших!

МИ ОБІЦЯЄМО Бути стриманими!

МИ ОБІЦЯЄМО Не запізнюватись!

МИ ОБІЦЯЄМО Визнавати свої помилки!

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Цепотан Тетяна
    Дякую. Корисна розробка!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Сценарії
Інкл
Додано
27 січня 2022
Переглядів
5098
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку