Сценарій: "Академічна доброчесність в навчальному закладі".

Про матеріал
Академічна доброчесність базується на згоді усіх учасників академічного процесу дотримуватися правил та виконувати покладені на них обов’язки. На жаль, непорозуміння між викладачами та здобувачами вищої освіти часто призводять до взаємної неприязні. Доброчесність є необхідною й важливою складовою будь-якого істинного досвіду освіти – доброчесність з боку як викладача, так і здобувача вищої освіти.
Перегляд файлу

      Академічна  доброчесність в навчальному закладі

image

Академічна доброчесність

- це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до 

          результатів навчання та/або наукових         (творчих) досягнень.

 Закон України Про освіту від 05.09.2017 №

2145-VIII

 

Необхідність академічної доброчесності

l  Корисна,бо дозволяє взяти максимум від навчання

l  Допомагає засвоїти якомога більше знань

l  Допомагає навчитися вчитися

l  Фокусує увагу на результаті навчання ,а не на формальній оцінки

 

Принципи академічної доброчесності надавачів освіти

image

Порушенням академічної доброчесності

l  академічний плагіат 

l  самоплагіат 

l  фабрикація

l  фальсифікація 

l  списування

l  обман 

l  хабарництво

l  необ’єктивне оцінювання 

l  допомога учням підчас тестів;

l  використання учнями непередбачених допоміжних матеріалів, технічних засобів;

l  проходження оцінювання замість інших осіб; l необ’єктивне оцінювання компетентностей педагогічних працівників підчас атестації та сертифікації

 

   Академічний плагіат - оприлюднення

(частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства

 

   Самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

 

  Фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

imageФальсифікація  - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

Списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;    Обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;    Хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

 

   Необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

          Форми обману       image

 

l   надання педагогічними працівниками та іншими особами допомоги учням під час проходження ними підсумкового оцінювання (семестрового та річного), державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання, не передбаченої умовами та/або процедурами їх проходження;

l   використання учнем під час контрольних заходів непередбачених допоміжних матеріалів та/або технічних засобів;

l   проходження процедури оцінювання результатів навчання замість інших осіб;

l   необ’єктивне оцінювання компетентностей педагогічних працівників під час атестації чи сертифікації.

ЗАКОН УКРАЇНИ    Про повну загальну середню освіту

 

imageДотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками

l   посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

l   дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

l   надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науковопедагогічну, творчу) діяльність;

l   контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

l   imageоб’єктивне оцінювання результатів навчання.  ЗУ Про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти

l   самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);

l   посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

l   дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

l   надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.  ЗУ Про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII

  

Види академічної відповідальності для педагогів

 

l  відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;

l  позбавлення присудженого наукового (освітньотворчого) ступеня чи присвоєного вченого звання; l відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;

l  позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.

 

Види академічної відповідальності для учнів

l  повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);

l  повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;

l  відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту);

l  позбавлення академічної стипендії;

l  позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання.

 

l  Батьки відіграють ключову роль у дотриманні дітьми принципів академічної доброчесності. Якщо вдома толерують порушення доброчесності: наприклад, купують дитині збірники ГДЗ або ж виконують за дітей домашні завдання, то як би школа не старалася – учнів буде важко переконати, що вчитися доброчесно – правильно

На сайті НУШ

 

Наслідки тривалих та системних порушень академічної доброчесності:

 

l  знецінення університетських дипломів у країні, невизнання їх за кордоном;

l  випускникам університетів важко влаштуватися на хорошу роботу, бо роботодавці не довіряють системі вищої освіти та закладам вищої освіти;

l  зниження якості медичного обслуговування; l стагнація науки, знецінення наукового потенціалу держави;

l  гальмування розвитку економіки; l країна втрачає авторитет у світі.

 

Що робити, щоби розвинути систему академічної доброчесності в школі:

 

l  Ідентифікуйте проблеми. Якщо є учні чи класи, які не дотримуються принципів академічної доброчеснотсі, треба говорити і з учнями, і з класними керівниками.

l  Залучіть усіх зацікавлених. Це може бути учнівське самоврядування чи батьки, які хочуть стати на захист академічної доброчесності. Також це можуть бути всі педагоги, які підтримують ці ідеї.

l  Обговоріть і створіть положення про дотримання академічної доброчесності, затвердіть його у школі, щоби можна було на нього посилатися. Для цього варто звернутися до законів “Про освіту” і “Про повну загальну середню освіту”. Там прописано, що вважається порушенням академічної доброчесності та як сприяти її дотриманню.

 

Що робити, щоби розвинути систему академічної доброчесності в школі:

 

l  Після того, як положення буде затверджено, важливо повідомити всім, які дії, згідно з ним, вважаються недоброчесними і які будуть санкції за порушення. Інколи роблять окремі положення для вчителів і учнів, але можна робити спільне.

 

l  Моніторинг. Важливо не тільки впроваджувати зміни, але й спостерігати за ними: дивитися, яка динаміка дотримання чи недотримання правил, і реагувати.

l  Оцініть та перегляньте політики.

l  Якщо ваша школа не має розроблених політик – питання академічної доброчесності можна проговорювати в межах уроків.

Знання про академічну доброчесність:

 

l  Онлайн-курс на EdEra “Академічна доброчесність для вчителів” (5 годин). У цьому курсі є розроблені конспекти уроків, методичні рекомендації та презентації.

l  Сайт та YouTube канал SAIUP –  тут можна знайти вебінари, рольові ігри, історії з життя про високопосадовців, які покинули роботу через плагіат.

l  Також дивіться антикорупційні інструменти, розроблені проєктом USAID_ВзаємоДія, які теж презентували під час міні-EdCamp’у в Черкаському. З їхньою допомогою можна проводити заняття, щоби виховати в дітях принципи доброчесності та дотримання законів:

pdf
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Сценарії
Інкл
Додано
27 січня 2022
Переглядів
750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку