Ведучий:
Я мислю мовою цією
Я нею змалку говорю,
Зву рідною її, своєю –
Це, де завгодно, повторю,
Моя чарівна , дивна мово ,
Хто перелічить в ній слова ?
Вона прекрасна і казкова ,
Весела, щира і жива.
Ведуча:
Вона державною вже стала,
Але до волі довго йшла
Щороку з попелу вставала…
А скільки спалена була!
На ноги б інша не сп'ялася,
А українська знов жива !
Нарешті стала, відбулася !
Говорить думає, співа !
А зараз, давайте разом, нашою дружньою шкільною родиною заспіваємо Гімн школи
Гімн школи
Ведучий:
До привітального слова запрошується директор Яковлівського НВК – Вакуленко Ю. В.
Слово директора школи
Ведуча: Відкриває наш сьогоднішній конкурс читців учень _ класу з віршем «Пісня для всіх»
Ведучий:
- Поезія…. Скільки загадкового у цьому слові…. Скільки натхнення, емоцій, почуттів.
І де ж те чарівне джерело, звідки з’явилася невичерпна енергія … поезії?
Ведуча: Пожовклі сторінки історії говорять….
Поезія виникла ще в первісному суспільстві і розвивалася у тісному сплетінні з піснею та музикою.
У перекладі з грецької означає творю, створюю. За часів античної культури вона визначилась як відокремлений вид культури.
Ведучий: До виступу запрошуємо учня _ класу, з гуморесткою
Ведуча: Багатством ідейно-тематичного змісту свого часу відзначалася поезія народів Сходу, де при імператорських дворах протягом кількох століть були популярними поетичні конкурси, переможці яких нагороджувалися високими державними чинами! Єдиною в світі країною, в історії якої існувало міністерство поезії, стала Японія.
Ведучий: У добу Відродження в Європі обов’язковими стали королівські поетичні турніри, в яких брали участь переважно чоловіки. У правилах проведення змагання зазначалось, що учасник має продовжити дискусію з суперником виключно поетичною мовою.
У всі роки свого існування поезія завжди була відображенням суспільного життя, дзеркалом настроїв та переживань будь-якого народу.
Ведучий: 1999 року ухвалою 30-ої сесії ЮНЕСКО встановлено Всесвітній день поезії, який, починаючи з 2000, відзначається щороку 21 березня.
Ведуча: Вірш «Моя Україна» нам прочитає учениця _ класу, запрошуємо її.
Учениця читає «Моя Україна»
Ведучий: – І звідки ж взялася поезія?
Ведуча: - З синього неба і зір…
З запаху мальви і фрезії…..
З юні засніжених гір…
Ведуча: З вишні духмяного квіту
З вранішніх перлів роси
З рік неспокійних блакиті
З весен п’янкої краси…
Ведучий: Запрошуємо ______, прочитати нам вірш
Ведуча:
- У поета тільки слово ,
Тільки слово, більш нічого –
Слово правди і свободи,
Слово гідності і честі,
Слово мужності і віри,
І любові, і надії,
І покари грізне слово.
Ведучий: Запрошуємо _______ прочитати нам вірш Петра Воронька «Пісня про сади»
Читає вірш «Пісня про сади»
Ведуча – Ціни їм нема…. Не за мистецьку вартість, ні. Не за зблиски словесних образів… А за любов із самозреченням, коли забуваєш себе у творчому натхненні, коли не думаючи про себе, наважуєшся протистояти, захистити, піднятись… І строфи твої, пов’язані кров’ю переконують, що є в світі творчість, яка в злетах своїх не знає меж, є готовність здійснити вибір, сміливість зробити крок в ім’я своєї Батьківщини.
Ведучий – Так чинили поети, чиї вірші мають смак полинової долі. Вони були тими, хто вигнаний за правду, тими, кого ганьбили і гнали. Вони ж бо знали, що той, хто зберігає життя, втрачає душу, той же, хто не шкодує життя, зберігає її. Вони знали, що без самозречення і жертовності не зберегти ні власну душу, ні душу народу свого. І йшли до кінця.
Ведучий. До виступу запрошуємо ученицю, яка прочитає нам вірш «Повертайся живим»
Ведуча – У нашому світі кожна людина обирає свою долю сама; натхненна Божою іскрою, у певний момент робить визначальний крок. Той, хто обрав у житті шлях поета, отримав нелегкий і тернистий маршрут.
Ведучий: Не відразу й не завжди митця уславлюють вінком визнання, але завдяки терпінню, Божому дару та світочу в душі, яскравіє сонце над поетом.
Ведучий: – Дорогі друзі, ми бажаємо, щоб у вашому серці завжди була надія, щоб кожен ваш твір з нетерпінням чекали читачі, а ви, не зважаючи на будь-які негаразди, брали до рук поетове перо.
Ведуча: – А, як відомо, тендітні музи найчастіше спускаються до світлокрилої юні саме навесні.
Ведучий: Запрошуємо уч., яка прочитає нам вірш Міщук Зої Василівни «Чорнобривці»
Ведуча: Продовжити просимо учня з віршем «Плаче Україна-мати»
Ведучий:
Слово сильне, бо зросло на вірі.
Слово віще, бо несе під серцем надію, як життя.
Слово чесне, бо освячене правдою.
Слово вічне, бо б’ється, наче птах, у грудях творчої юні.
Ведуча:
Дорогі друзі, зустрічайте уч., яка виконає нам вірш Петра Воронька «Сон»
Ведучий:
Найбільше юним притаманна,
Тонка,як волос, як шовкова нить:
Безмежна радість, інколи омана –
Солодка й ніжна творча мить!
Ведуча: Саме таким творчим і натхненним є наш наступний учасник, який прочитає нам вірш «Україна»
Ведучий: Ліну Костенко називають класиком. Не всі мають таку щасливу долю – визнання за життя. Особливо ж в українському літературному процесі, бо багато з тих, кого ми називаємо зараз класиками, занадто рано пішли із життя, були попросту знищені у розквіті сил. Доля дарувала Ліні Костенко прижиттєве визнання. Її твори як класика-сучасника досліджують науковці, вивчають майстри.
Ведуча: Вірш Ліни Костенко «І все на світі треба пережити» Просимо прочитати учнів
Ведучий: Зима – мабуть неперевершена пора року, пора яка дарує нам стільки свят, емоцій та почуттів, які закарбовуються в пам’яті на довгі роки.
Ведучий: А продовжить наш конкурс читців, з віршем Павла Филиповича «Білявий день». Запрошуємо!
Ведуча: Поетична творчість молодої людини цікава тим, що у ній по-новому звучать давно відомі мотиви дружби, любові, родини, сенсу буття. Вони набувають неповторної чарівності, магнетизму, примушують по-іншому подивитися на старі речі, замислитися….
Ведучий:
Запрошуємо уч., яка прочитає нам вірш Симонова Константина «Жди меня, и я вернусь»
Ведуча: Мова – це душа мільйонів українців, загартована історією і відточена творчістю найталановитіших письменників. Вона гордо звучала в віршах Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесі України, Максима Рильського, Василя Стуса, а нині її гранують юні поети України.
Ведучий: Просимо до виступу з віршем «Українська інтелегентція» Привітаємо її!
Ведучий: Мій край чудовий — Україна!
Тут народились ти і я.
Тут над ставком верба й калина,
Чарівна пісня солов’я.
Ведуча: І найдорожча рідна мова —
Джерельцем радісно дзвенить.
І мила пісня колискова,
Чумацький шлях кудись зорить.
Ведучий: Усе найкраще і єдине,
І радощі усі, й жалі...
Ведуча: Мій рідний краю, Україно!
Найкраще місце на землі!
Ведуча: Як це не страшно, але події війни принесли новий настрій, нові реалії , трагічні інтонації. Вони розкріпачили волю та уяву митців. Фронтова тема зазвучала трагічним реквіємом памяті для мільйонів людей, торкнулася чорним крилом кожної сімї. Тому не дивно. Що як і багато років тому відлуння війни минувшої і сьогоденної проявляється у віршах поетів.
До вашої уваги виступ уч., яка прочитає нам вірш Приходько Валентини Григорівни, вчителя німецької мови «Учасникам АТО присвячується».
Ведучий: Творчість Шевченка - це книга буття українців, своєрідна візитна картка українського народу. Недаремно Шевченків «Кобзар», як найбільшу святиню й чи не єдине посвідчення про особу брали з собою до невідомої Канади наприкінці XIX століття перші українські переселенці.
Ведуча: «Учітеся, читайте і чужому научайтесь, і свого не цурайтесь» - ці слова великого українського поета ніскільки не втратили своєї актуальності й сьогодні.
Ведучий: Геніальний поет, правдолюб, борець, охоронець української культури та мови – це Шевченко.
Ведуча: Мученик, знавець історії, патріот, народний месник, творець – це Шевченко.
Тарас Григорович Шевченко «Думка», Запрошуємо ученицю
Ведучий: ось і все, наша конкурсна програма добігає свого логічного завершення, але перед цим, вчителі нашої школи поділяться з вами своїм талантом у сфері декламування віршів
Ведучий: Мама – скільки любові та тепла в цьому слові, скільки емоцій у нас викликає слово мама. Слово мати – є найголовнішим словом у кожній державі. У кожної людини є мати і батько, але у більшості випадків вихованням займається мати, як батько у свою чергу працює на роботі, щоб заробити на прожиття свої сімї.
Ведучий: Мати це та людина, яка при любій ситуації буде вас любити, не зважаючи ким Ви будете і що зробите. Материнська любов, не найбільша любов про яку не можна в повності охарактеризувати словами, а тільки відчути.
Ведуча: Запрошуємо уч. прочитати вірш Андрія Дементьєва «Балада о матери»
ФІНАЛЬНИЙ БЛОК
Ведуча: На цій позитивній ноті завершуються виступи наших конкурсантів.
Ведучий: Усі виступи були чудовими, кожний по-своєму. Хтось порадував веселими і та позитивними віршами, а хтось зачарував ліричними і проникливими композиціями…
Ведуча: Гадаю, усім дуже сподобалися виступи наших конкурсантів, тому давайте ще раз подякуємо нашим учасникам щирими оплесками!
Ведучий: Підсумки нашого конкурсу і оголошення переможців відбудеться у понеділок на робочій лінійці.
Ведуча: – Під крилами натхнення та надії знайшли чарівні птахи сьогодні своїх переможців. Через рік вони повернуться у пошуках нових володарів чистої зорі юного таланту!
Ведучий: – Летіть же доленосними шляхами
В чорнильне небо, в живодайну вись,
Сьогодні нам вдалося разом з вами
Знайти господарів кришталю серед всіх!
Ведуча: – Хай кожен рік на ваших крилах плине,
Ключем відкривши нам нові світи.
І саме зараз в залі цьому злине
Нетлінне гасло: Вчись, йди до мети, твори!
Ведучий: На цьому наш конкурс завершується, гадаємо всі отримали масу позитивних емоцій та вражень, дякуємо всім за ваші чудові виступи та увагу.
1