24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Сценарій до інтелектуального шоу « У світі географії »

Про матеріал

Узагальнення знань із шкільного курсу географії; надання учням можливості виявити кмітливість, винахідливість та творчу активність; формування цікавості до вивчення географії.

Перегляд файлу

1

 

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНЕ ШОУ

«  У світі географії  »

 

МЕТА: Узагальнення знань із шкільного курсу географії; надання учням можливості виявити кмітливість, винахідливість та творчу активність; формування цікавості до вивчення географії.

 

Під музику виходять учасники і розповідають вірші.

 

Минули віщі сни Колумба й Магеллана,
З’явились чіткі обриси заморських берегів,
Де сонце зустрічають хвилі океану
Простягся горизонт шести материків.

О, як цікаво поринати в дивосвіт Землі,
Тремтіти поміж хмарами у вихорі грози,
Хвилююче вслухатися у гнів вулкан-гори,
Як водоспад, із річкою летіти з висоти,

Як в морі оглядатися де сонця захід-схід,
Так в лісі між деревами шукати моху слід,
Блукати разом з друзями в пустелі і тайзі,
Сягнути з Белінгаузеном півдня мерзлоти.

Географи, щодня ви робите нам відриття,
Маленької і невідомої землі буття,
Де потім виростають гори, бурхотять річки,
Природа нам дарує ці чари неземні.

Життя вирує так, що цей шматок землі
Палає силою любові і краси.
І так із року в рік, впродовж старих віків,
О вчителі-географи, даруєте нам світ!

 

Виконується пісня «Географіч­ний вальс».

ГЕОГРАФІЧНИЙ ВАЛЬС

 

 

ВЕДУЧИЙ:

                                                \,

— Географія, наука, яка має давню істо­рію. Майбутнє починається з минулого. Без подорожі під вітрилами не було б злетів до зірок... Навколишній світ нескінченний, він постійно змінюється. Сьогод­ні, любі друзі, під час проведення інтелектуально шоу «                           !» ми пере несемося в уяві в цікаві куточки нашої країни і світу. І ви доведете, що недарма вивчали науку географію в школі і чогось таки навчилися. Кожен із вас повинен пам'ятати, що нема ніякої змоги набути певних і все­бічних знань про якесь явище природи без знань ба­гатьох, можливо навіть усіх наук. І тому перший гейм шоу присвячений міжпредметним зв'язкам географії.:

Перед вами будуть з’являтися запитання певного предмета на які ви повинні як найшвидше дати правильну відповідь правильна відповідь — 1 бал.

Двоє учнів, які наберуть максимальну кількість ба­лів, змагатимуться між собою за звання «Найрозумніший географ».

 

Гейм І

1. Географія та хімія

Сучасна хімія багатолика і всю­дисуща. Чим сокровенніша таємниця живої і неживої природи, тим більше потрібне для її відгадки втручан­ня хімії. Вона виявляє свою могутність у пізнанні най­більш загадкових явищ природи — від процесів у живій клітині, до перетворення речовин у глибинах Землі й Океану, на інших планетах і космосі.

Питання

  1. Які хімічні елементи названі на честь частин світу? (Європій, Америцій)
  2. Назва якого хімічного елемента походить від назви півострова? (Скандій Скандинавський півострів)
  3.    Додайте до назви хімічного елемента назву музичної ноти — вийде назва міста у Франції. (Бор Бордо)
  4.  Замініть першу букву в назві хімічного елемента уу   і отримайте назву протоки між Європою і Азією.

(Фосфор — Босфор)

  1. Замініть закінчення «-ій» у назві хімічного елемента на «-а» та отримайте стару назву міста на річці Волга. (Самарій Самара)

 

 

2. Географія і література

 

Ученому-поету легше спосте­рігати характерні риси картини природи, які він опи­сує, не впадаючи в різний анахронізм явищ, які ніколи не можуть бути одночасними, як, наприклад, весняне цвітіння конвалії і дозрівання налитих хлібів; але гені­альний поет, що є натуралістом, може дуже точно під­мітити особливості природи у високохудожній формі (Є. Н. Павловський).

 

 

На сцені — учні-декламатори.

 

Питання

 

Який  географічний об'єкт згадується у вірші?

 

  1. Цей ліс живий. У нього добрі очі.

 Шумлять вітри у нього в голові.

Старезні пні, кошлаті поторочі,

 Літопис тиші пишуть на траві.

Дубовий Нестор дивиться крізь пальці

 На білі вальси радісних беріз,

І сонний гриб в смарагдовій фуфайці

 Води напився і за день підріс.

 Малі озерця дивляться не злісно,

 Колишуть хмари втомлені громи.

Поїдемо поговорити з лісом.

А вже тоді я можу із людьми. ( Природна зона мішаних лісів)

 

  1. Де краплі крові — там горить тюльпан,

де очі сині — шавлія поникла,

І ковила, як вічності туман, ховає все,

що в чорнім світі зникло.

Застиг стрункий гребінчастий житняк,

палає сонцем горицвіт весняний,

І погляд у безсмертників закляк

у пелюстках вій живої рани.

С. Пальчевський (Степ)

 

3.1 вийшов Колумб на берег Америки вранці.

Ступив на траву невідомої досі землі.

І вийшли з вігвамів наївні стрункі індіанці,

 Вітали його і крутили на пальцях брилі.

 Жінки танцювали. Гримів над селищем бубон.

 На шиї пришельцям вдягали запахущі вінки.

 Такий був ласкавий чужинець з русявим чубом!

Браслети дзвеніли. Всю ніч танцювали жінки.

Ліна Костенко (Америка)

 

  1. Вона знаходиться під нами,

І ходять там, напевно, вверх ногами,

Там навпаки всі пори року,

 Там в жовтні розквітають гори,

 А в лютому палає літо

 І дощ не ллється, як з корита.

Там протікають без води в пустелі ріки

І називають жителі їх кріки.

Там в заростях безкрилі птахи

І риби лазять, як мурахи,

Там райський птах і лірохвіст

Красою звеселяють ліс.

Там з торбинками звірі всі біжать

І «плюшеві» ведмедики не п'ють.

Там лупляться з яєць звірята

І молоком годуються малята.

 Дерева лізуть там з кори,

Ребром ростуть листочки від жари,

 Там стовбур — пляшка із водою,                            ч/

Як крона дерева — копиця із травою.( Австралія)

 

5. Реве та стогне ріка широка ( Сильний вітер на річці Дніпро)

 

  1. Географія та англійська мова

 

Симпатія до природи, пошук її таємниці, прагнення до самовдосконалення — ось що людина буде творити виключно тому, що вона люди­на, що вона думає і мислить (В. Гюго).

 

Питання

Що означають у перекладі з англійської географічні назви?

 

1.Острів Гренландія. («Зелена країна, земля». Від англ. §гееп — «зелений», Іапй — «країна», «земля»)

2.Півострів Флоріда. («Квітучий». Від англ. /Іошг — «квітка»)

3.Течія Гольфстрім. («Течія із затоки». Від англ. $ігеат — «течія», §иІ/— «затока»)

4.Місто Ліверпуль. («Мулистий ставок». Від англ. Ііуег— «мул», рооі — «ставок»)

5.Місто Оксфорд. («Бичачий брід». Від англ. ох — «бик», /огсі — «брід»)

 

  1. Географія та астрономія

 

Він зупинив Сонце і зрушив Землю! (На­пис на п'єдесталі пам'ятника Копернику)

Загадки

1. Ядро у неї є і хвіст не заважає,

А траєкторія постійна назавжди.

 Тоді яскравою буває,

 Коли до Сонця близько підлітає.

(Комета)

2. Вони вночі нас виручають, і льотчика, і моряка,

   На честь тварин, героїв міфів назви мають.

Доходить їхнє світло нам через віки.                   

їх в небі відшукаєш залюбки.                             

Так, ви вгадали, це...                                          

(Зірки)

3. На небі це сузір'я першим помічають,

 Й звуть його з давніх-давен Великий Віз.

  І справді, сім яскравих зірок з неба світить,

Мов кухоль, хоч води напийсь.                          

(Велика Ведмедиця)

4. Якого поля не можна зорати, на якому полі не мож­на каміння полічити? (Небо, зірки)

5. Без рук, без ніг, а тільки з рогами та ходить попід не­бесами. (Місяць)

Географія та історія.

Географія стосовно людини є не що інше, як історія в просторі, саме так,як і історія з географією в часі.

Завдання

Закінчити речення.

1.Перші відомості про українські землі належать... (Героботу і Страбону)

2. Уперше створив карту, яка нагадувала сучасну... (Ера-тосфен)                                                                     

3. Задовго до X. Колумба плавали до берегів Америки... (Вікінги)                                                                    

4. Морський шлях до Індії відкрив... (Васко да Ґама)

5.Першим навколосвітню подорож здійснив... (Ф. Ма-ґеллан) 

 

                                         8. Географія та зоологія

 

Ми з'єднані з усім живим в природі (А. Швейцер).

 

Питання

Тварина — «корабель пустелі». (Верблюд)     

Найбільша у світі людиноподібна мавпа. (Горила)  

Який ссавець живе у воді? (Кит)   

На скільки метрів у довжину може стрибати кенгуру? (На 12-13 м)      

Яка тварина нашої місцевості вважається найкращим копачем? (Кріт)

 

10. Географія та живопис

 

Природа — такий же унікум, як і картини Рафаеля. Знищити легко, відновити не­можливо (І. Бородін).

 

Завдання

На екрані — репродукції картин. Який географічний об'єкт зображено на картині?

 

 Нєпрінцев Ю. М. «Відпочинок після бою», 1955 р. (Ліс) Васильєв Ф. А.

Саврасов А. К. «Граки прилетіли», 1871р. (Флора, фауна)

Шишкін 1.1. «Ранок у лісі», 1891 р. (ліс)

Шишкін 1.1. «Серед долини рівної», 1883 р. (Рельєф)

 Шишкін 1.1. «На півночі дикій», 1891 р. (Опади, флора)

 

Підведення підсумку і оголошення фіналістів

 

В фінальному геймі — «Географічні чемпіо­ни» — беруть участь двоє учнів. Ваше завдання: упро­довж 1 хвилини назвати якнайбільшу кількість геогра­фічних чемпіонів.

 

 Підведення підсумку.

Оголошуються прізвище та ім'я учня, якому за найбільшу кількість набраних балів присвоюється звання «Найрозум­ніший географ».

 

Ним став учень

 

ВЕДУЧИЙ:

Диво-наука географія... Хтозна, що ми без неї зараз робили б. Географія — це корінь великого дерева, гіл­ки якого тягнуться високо в небо. Географія поєднує в собі багато різних наук, які й до тепер допомагають людині виживати. Якщо людина не знає географії, то їй немає чого виходити з хати. Та я сумніваюсь, що на світі є такі люди. Навіть маленька дитина, яка тільки-но навчилася говорити і розуміти, що навколо дієть­ся, може вважати, що знає географію. Чому? Якщо ти знаєш, де ти проживаєш (що дитина і чує часто від батьків), то це і є перший крок до географії.

ГЕОГРАФІЯ
Географія складна,
бо країна не одна.
З поміж всіх наук відомих,
Вчить планету лиш вона.
Чи у Африці ти будеш, 
Чи в Америку підеш,
Та на кожнім континенті ти географа знайдеш.
Він розкаже все про гори,
Про моря і про ґрунти.
Розповість про всі народи,
Про Нові й Старі світи.
І про плавання цікаві,
Чорна море й океан.
Про населення в країні 
Й про економічний стан.
Говорити можна довго,
Та не вистачить і слів 
Розповісти все докладно 
Про науку всіх світів.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лижичко Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Географія, 8 клас, Сценарії
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
773
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку