Сценарій до КВК "Ми чуємо тебе, Тарасе..."

Про матеріал

У сценарії містяться завдання, які допоможуть учням краще знати і розуміти творчість Т. Г. Шевченка. При підготовці до заходу діти додатково опрацюють біографію Кобзаря та його твори, зможуть зробити ілюстрації до відомих поезій.

Перегляд файлу

 

Сценарій до КВК « Ми чуємо тебе, Тарасе…» для учнів 8-9 класів

 

 

Епіграф

«Учітеся, брати мої,

Думайте, читайте,

І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь»

Т. Шевченко

 

1. Вступне слово учителя (ведучого):

 Шановні колеги, хлопці і дівчата, дорогі мої українці!

В ці дні ми відзначаємо день народження найбільшого нашого поета, найславетнішого сина  України – Тараса Шевченка! По всій державі (і за її межами) проходять заходи щодо вшанування пам’яті Кобзаря: проводяться святкові академії, конкурси читців творів Шевченка, демонструються фільми, в театрах ідуть вистави… Ми ж зараз станемо учасниками інтелектуально-розважальної гри „Що ми знаємо про Кобзаря?”

 Шевченко вийшов з народу, жив народом, і не тільки думкою, а й всім своїм життям був із ним міцно і кровно зв’язаний. Як сказав він у своєму «Заповіті»:

І мене в сім’ї великій,

В сім’ї вольній, новій

Не забудьте пом’янути

Незлим тихим словом.

Звучить пісня «Думи мої, думи мої…».

Обираємо журі

2.

Команда___________________, капітан  __________________________

Команда „ _______________, капітан  ___________________________

Отже, розпочинаємо гру!

(Команди, по5-6  учасників у кожній, займають місця за столами, на яких є таблички із назвами команд; на столі обов’язково повинні лежати „Кобзарі”; учасники в однаковому одязі – наприклад, одна – у вишиванках, інша – у білих сорочках з краватками)

Команди, бачу, зайняли вже свої робочі місця – тоді з Богом!

Команда ____________________– прошу учасників представитись.

Учасники команди ___________________ представтесь, будь ласка.

Поки учасники налаштовуються на гру, я хочу ознайомити вас, у яких номінаціях вони змагатимуться:

1. Представлення команд.

2.Розминка – питання на час.                         

3. Конкурс «Дати, події»

4. Вірш. 

5. Інсценізація твору (невеликий фрагмент – до 7 хв.). 

6.»У світі голосних звуків». 

7. календар Шевченкових дат. 

8. «Закінчи фразу…»

9. «Шифрувалка»

10.Ілюстрації до творів.

11. Білет  для капітана.

Після кожного конкурсу учасники команди або вболівальники команди можуть розказати вірш т. Шевченка  для підтримки своєї команди.

 

Запитання для І команди

1.Де і коли народився Т.Г.Шевченко?

                  (9.03.1814р. с.Моринці Звенигородського повіту Київської губернії)

2.Яким псевдонімом підписував деякі свої твори Т.Г.Шевченко?

                                                                        (К.Дармограй)

3.Яким твором відкривався перший “Кобзар” 1840 р.?

                                                        (“Думи мої, думи...”)

4.Які балади написані Т.Г.Шевченком у ранній період творчості?

                                      (“Причинна”, “Тополя”, “Утоплена”, “Лілея”).

5..Які драматичні твори Т.Г.Шевченка дійшли до нас?

                                                   (“Назар Стодоля”, “Никита Гайдай”).

6..У яких поемах Т.Г.Шевченко звертається до образу жінки-матері?

                              (“Утоплена”,“Катерина”, “Наймичка”, “Неофіти”, “Марія”)

7.Чиї це слова: “Тарас буде абияким чоловіком: з його буде або щось дуже добре, або велике ледащо”   (Батька поета)  

  Запитання для ІІ команди

1.Назвати всіх братів та сестер Т.Г.Шевченка.

(2 брати: Йосип і Микита; 5 сестер: Катерина, Марія (померла у 2 роки), Ярина, Марія, Марія (від мачухи).

2..Яким твором відкривається сучасний “Кобзар”?

(Балада “Причинна”).

3..Автором якого підручника був Т.Г.Шевченко?

(“Букварь южнорусский”).

4.Кому присвячено поему “Катерина” і чому?

(В.А.Жуковському, бо саме завдяки портрету, на якому він був зображений Т.Г.Шевченка викупили з кріпацтва).

5. Чиї це слова: “Він був сином мужика, а став велетнем у царстві людської культури”?

(І.Я.Франка).

6. Хто був першим учителем малювання Тараса Шевченка? (Майстер Ширяєв)

7. Чий портрет був намальований для викуплення Шевченка з кріпацтва? (Василя Жуковського).

Поетична розминка

 

ІІІ раунд “Дати, події” (кожне питання 1 бал).Завдання для І команди

1.Дата виходу першого “Кобзаря” (1840).

2.Дата вручення відпускної грамоти. (25.04.1838).

3.Дата офіційного зарахування в Академію мистецтв (1838)

4.Дата першого публічного вшанування пам’яті Т.Г.Шевченка у Чернівцях.(1864)

5.Дата смерті поета.(10.03.1861)

  Завдання для ІІ команди

1.Дата написання “Заповіту” (1845)

2.Дата викупу з кріпацтва (22.04.1838).

3.Роки заслання (1847-1857).

4.Коли в Чернівцях встановили пам’ятник Т.Г.Шевченку? (25.05.1999)

5.Дата перепоховання Т.Г.Шевченка (22.05.1861).

Поетична розминка

Інсценізація І команди

Поетична розминка

Інсценізація ІІ  команди

Конкурс

У СВІТІ ГОЛОСНИХ ЗВУКІВ

Уявіть собі: у нас загубилися голосні звуки та йотовані букви. Спробуйте відновити текст.

Р . в ., ст . гн .   х . рт . в . н . ,

К . т . ть , в . рн. .   п . л . м,

Ст . . ть   К . тр .    с . р . д     п . л .,

Д .л .   сль . з . м      в . л .

(Реве, стогне хуртовина,

Котить, верне полем,

Стоїть Катря серед поля,

Дала сльозам волю).

У світі голосних звуків

І  см . рк . . ,  .     св . т . . ,   д . нь     Б . ж . й     м . н . . ,

І  зн . в .     л .д     п . т . мл  . н . й ,  .    вс .      сп . ч . в . .

(І смеркає, і світає, день Божий  минає,

І знову люд потомлений, і все спочиває)

П . д . в . тьс .     н .      р . й     т . х . й,   н .    св . .    кр . . н .,

П . л . б . т .    щ . р . м    с . рц . м    в . л . к .    р . . н .

(Подивіться на рай тихий, на свою країну,

Полюбіте   щирим  серцем  велику руїну)

Поетична хвилинка

Календар Шевченкових дат.

КАЛЕНДАР ШЕВЧЕНКОВИХ ДАТ

(до кожної дати підібрати правильну відповідь)

1814 р. – перша подорож на Україну

1838 р. – видання “Кобзаря”

1840 р. – рік народження Шевченка

1841 р. – викуп з кріпацтва

1843 р. –  альманах “Ластівка”

1845 р. – арешт за участь у Кирило- Мифодіївському братстві

1847 р. – написання “Заповіту”

1857 р. – смерть Шевченка

1861 р. – повернення із заслання

(1814 р. – рік народження

1838 р. – викуп з кріпацтва

1840 р. –  видання “Кобзаря”

1841 р. – альманах “Ластівка”

1843 р. – перша подорож на Україну

1845 р .- написання “Заповіту”

1847 р. – арешт

1857 р. – повернення із заслання

1861 р. –  смерть Шевченка)

«Закінчити фразу…»

ЗАКІНЧИТИ ФРАЗУ

(кожній групі команди задається по одному питанню)

Вміла мати брови дати, карі оченята, та не вміла на сім світі (щастя-долі дати)

Наша дума, наша пісня не вмре, не загине, от де, люди, …  … , …  (наша слава, слава України)

Нічого кращого немає, як тая мати молодая з … …  …(своїм дитяточком малим)

Кого Бог кара на світі, то й … …(люди карають)

Ну що б, здавалося, слова, слова та голос – більш нічого,

А серце б’ється-ожива,      …(як їх почує)

Якби ви вчились так, як треба, то й …      …(мудрість би була своя)

Доле, де ти? Доле, де ти? Нема ніякої.

Коли доброї жаль,  Боже, то …    …(дай злої, злої)

В своїй хаті своя й правда, і …,  …,  …(сила, і воля)

Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й    … …(свого не цурайтесь)

Шифрувалка

ШИФРУВАЛКА

(замість цифр поставити  букву, зачитати вислів)

1-а                 6-д              11-и        16-л            21-р           26-х            31-ь

2-б                 7-е              12-і         17-м           22-с            27-ц            32-ю

3-в                 8-є              13-ї         18-н            23-т            28-ч            33-я

4-г                 9-ж             14-й         19-о            24-у            29-ш

5-г                10-з             15-к         20-п            25-ф           30-щ

9,24,21,2,19,32       18,7      18,1,15,16,11,28,24      22,19,2,12        6,19,16,12,

15,19,16,11       23,1,15        18,7,           17,1,32.

(Журбою не накличу собі долі,     коли так не маю)

Шифрувалка

6,24,17,11    17,19,13   16,11,26,19  17,7,18,12   10   3,1,17,11

18,1,30,19   22,23,1,16,11    18,1    20,1,20,7,21,12

22,24,17,18,11,17,11   21,33,6,1,17,11

(Думи мої, лихо мені з вами,

Нащо стали на папері

Сумними рядами)

ШИФРУВАЛКА

(замість цифр поставити  букву, зачитати вислів)

1-а                 6-д              11-и        16-л            21-р           26-х            31-ь

2-б                 7-е              12-і         17-м           22-с            27-ц            32-ю

3-в                 8-є              13-ї         18-н            23-т            28-ч            33-я

4-г                 9-ж             14-й         19-о            24-у            29-ш

5-г                10-з             15-к         20-п            25-ф           30-щ

20,21,11,3,12,23,1,14   9,7   17,19,33,   18,7,18,31,15,10

17,19,33    24,15,21,1,13,18,19

17,19,13,26   6,12,23,19,15   18,7,21,19,10,24,17,18,11,26

33,15   22,3,19,32   6,11,23,11,18,24

(Привітай же, моя ненько,

Моя Україно,

Моїх діток нерозумних,

Як свою дитину)

Поетична хвилинка

Ілюстрація до творів . До якого твору ілюстрація

Гра капітанів

З яких творів Т. Шевченка взято уривки?

1.«Тече вода в синє море,

Та не витікає,

Шука козак свою долю,

А долі немає»

2.«Защебече соловейко

В лузі на калині,

Заспіває козаченько,

Ходя по долині»

3.«Чом вас вітер не розвіяв,в спепу, як пилину?

Чом вас лихо не приспало,

Як свою дитину?»

4.«Плугатарі з плугами йдуть

Співають ідучи дівчата

А матері вечерять ждуть».

«І блідий місяць на пу пору

Із хмари де-де виглядав,

Неначе човен в синім морі

То виринав, то потопав»

«І мене в сім»ї великій,

 в сімї вольній новій,

Не забудьте пом’янути

Незлим тихим словом».

 

Ведуча зачитує декілька рядків з різних творів Т.Г.Шевченка по черзі кожному капітанові, а капітан повинен закінчити або продовжити ці рядки.

 За кожну правильну відповідь капітан заробляє для команди по 3 бали, за неправильну – 0 балів. Але тут же вболівальники мають можливість додати у свій залік ще 1 бал. 

 

 

Підведення підсумків.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чепара Марія Михайлівна
    Спасибі за матеріал. Дуже мені допоможе провести захід у нашому закладі.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 березня 2018
Переглядів
1864
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку