1
Сценарій до літературної постанови
«В гостях у Котляревського»
Сцена 1
Мати (закадровий голос):
Треба все підготувати і лягати рано спати.
Головне твоє завдання – вчити добре все і гарно!
Учень:
Знов готувати уроки – не можу ступити ні кроку!
За рік ЗНО – каже мама, для мене важка ця програма.
Не бачу ні сну, ні обіду, читаю весь день «Енеїду»,
А ще, внесу я поправку, читаю «Наталку Полтавку»!
Хвилинки немає ні граму, зайду краще до Інстаграму.
Вже час оновити світлини, боюсь пропустити новини!
Сцена 2
Учень потрапляє у паралельний світ. Світ, в якому живе Іван Котляревський. В цьому світі живуть і персонажі його творів. Учень шоковано спостерігає за такою картиною: Іван Котляревський,сидячи за столом, роздивляється свої книжки.
Котляревський:
Я давно живу на світі,
Мої твори знають діти,
Всі мене вивчають в школі,
Мої праці й творчу долю.
Я помітив дивну річ,
Думав довго – день і ніч!
Що мої любі дівчата –
Всі жіночні і завзяті,
«Хто найкраща?» - все питають,
Кожна себе вихваляють.
Відео-портрет знімають,
В Інстаграмі викладають.
«Хто ж найкраща» - ось питання,
Для письменника – завдання.
Важко їсти, важко спати –
Бо не можу усе знати.
Наталка й Юнона, Венера й Дідона,
Хто краща – загадка… Напевно, Наталка.
Наталчина врода, як чистая вода,
Розумна, цікава, до інших – ласкава.
Сцена 3
.Дівчата збираються для вирішення питання.
ПІСНЯ «ЖІНОЧКИ-КВІТОЧКИ»
Пісня:
Дідона: Я прекрасна дівчина – все при мені блищить!
Наталка: А у вас не має, як у мене чорних брів!
Венера: Звабами достойними тішусь гордо я!
Юнона: Зірка я Олімпу, серед богів своя!
Приспів:
Жіночки, як квіточки, ягідки смачні!
Суперечки кожен день за титули свої!
Жіночки, як квіточки, ягідки в саду,
Ти, Іване, краще дай пораду нам свою!
Наталка: Дівчата, годі нам сперечатися,
Треба з усім розібратися!
Венера: Дружно зібрати нараду,
Отримати чітку пораду!
Дідона: Як Юноні з Олімпу не впасти,
Венері ціну собі скласти!
Юнона: Дідоні втримати «корону»,
Наталці – піти до салону!
Сцена 4
Дівчата приходять в гості до Котляревського
Наталка: В гості ми прийшли до Вас,
Венера: Щоб спитати в добрий час:
Дідона: Хто на світі всіх гарніша,
Юнона: Добра, ніжна, наймиліша?
Котляревський: Я й не знаю, що сказати,
Важко вас розподіляти!
Знаю, хто вам відповість –
В мене вдома юний гість!
Юнона: От скажи, юначе, чесно
Хто з нас тягне на принцесу,
А можливо, на богиню,
Королеву чи княгиню?!
Учень: Ґвалт не треба спричиняти,
Буду я допомагати!
Коли рік шкільний почався –
Я тоді про вас дізнався!
Час я свій не марнував –
«Енеїду» вдень читав,
Про Наталку добре знаю,
П’єси часто всі читаю!
Хоч ви різні, неважливо, поясню вам зрозуміло:
Чи богиня ти Олімпу, чи поста земна ти жінка.
Вас об’єднує призначення, це і має велике значення:
Стати кожна матерями і коханими жінками.
Є у вас земне бажання й неземне - вічне кохання.
Ти, Юноно, дуже власна, але все одно – прекрасна!
Ти, Венеро, вередлива, хоч чарівна і грайлива.
А Дідона, без зітхання, прагне вічного кохання.
Тільки серед вас усіх – чуйних, гарних і легких,
Протягом всього часу – зберегла свою красу,
Український символ вроди – Ти, Наталко, від природи!
Котляревський:
Все одно жінки прекрасні,
Не секрет. Для всіх все ясно!
Наталка: Нам тепер аж легше стало
Венера: Скоро ранок, часу мало!
Дідона: Дякуємо, тобі, учню!
Юнона: За твою вагому думку!
Котляревський: А для кращого навчання –
Ми залишимо вітання!
ЗВУК ФОТОАПАРАТА
Сцена 5
ЗВУК ГОДИННИКА
Картина: учень прокидається вранці.
Учень: І насниться таке в ніч,
Світ навчання – складна річ!
Точно знаю - все одно
Треба скласти ЗНО!
ПІСНЯ «ЖІНОЧКИ-КВІТОЧКИ»