ПРОЩАВАЙ, БУКВАРИКУ!
Мета: Вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання. Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати. Виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.
Очікувані результати: вміння милуватися творами мистецтва; вміння радіти; прагнення до творчої діяльності.
Методичне забезпечення: святково прибрана зала квітами, буквами, кульками, напис «Прощавай, Букварику!», фонограми пісень.
Сценарний хід години спілкування
Під мелодію пісні «Куди летить дитинство» виходять діти з іграшками, які ставлять на сцені.
Виходять хлопчик і дівчинка.
Дівчинка.
Ділі-ділі, дінь-ділень!
Діти, діти, добрий день!
Хлопчик.
Дінді-дінді, вам наказ,-
Не спізнитись в перший клас!
Дівчинка.
На веснянім видноколі
Зайнялась зоря.
Хлопчик.
Свято в школі! Свято в школі!
Разом.
Свято Букваря!
Кл.керівник. Добрий день, дорогі діти, батьки, гості і всі, хто присутній у цьому класі. Сьогодні у нас свято – Свято Букваря. Ще вчора наші першокласники перегорнули останню сторінку Букваря. А сьогодні ми святкуємо першу перемогу наших маленьких школярів.
1-учень.
В небі сонечко сіяє,
Заглядає в перший клас,
І воно, напевне, знає,
Що сьогодні свято в нас!
2- учень.
Є святкових днів багато
На листках календаря,
А між ними наше свято -
Вшанування Букваря.
3-учень.
День вітання і прощання -
Свято перших букварів.
Перша сходинка зростання
Для найменших школярів.
4-учень.
Як краплин у Дніпрі,
Як зірок угорі,
Як листя на гіллі,
Стільки книг на землі.
5-учень.
Та одна серед них -
Перша книга із книг:
Ту що звем Букварем,
Ми у руки берем.
6- учень.
Від найпершого дня,
Дуже любий нам він
Бо веде до знання
До незнанних таїн.
7- учень.
Ми Букварик почали
Восени вивчати.
А тепер вже на 12
Вміємо читати.
8-учень.
Нам трішки сумно, трішки шкода -
Прощання надійшла пора.
Букварик - наша перша книга,
Друг і порадник школяра.
Його шанує й дуже любить
Уся весела дітвора.
9-учень.
Прощавай, Букварику,
Наш найперший друже.
Ми тобі, Букварику,
Дякуємо дуже.
Виконується «Пісенька про Букварі»
10-учень.
Ми Букварика чекаєм,
А його усе немає.
Де ж так довго забарився? -
Може, в лісі заблудився?
Кл. керівник.
Давайте покличемо Букварика.
Діти (гукають).
«Букварику!»
Незнайко.
Ой! Ой! Ой! Насилу врятувався!
Кл. керівник.
Що це за несподіваний гість? Ви його впізнали?
Незнайко.
Добрий вечір!
Кл. керівник.
Який вечір? Адже зараз день!
Незнайко.
А я й не знаю чи вечір, чи день?
Кл. керівник.
А чому це ти так кричав?
Незнайко.
Та то я від злодія тікав!
Кл. керівник.
Від злодія? Від якого?
Незнайко.
Від звичайного, який хотів вкрасти мій капелюх!
Кл. керівник.
Твій капелюх? А навіщо він йому?
Незнайко.
Як це навіщо? Ви хіба не знаєте? Чим більший капелюх, тим розумніша голова!
Кл. керівник.
Ой, Незнайко! Не сміши нас! У тебе розумна голова? Ось ми зараз перевіримо, що ти знаєш та вмієш! (показує літеру «К»). Яка це літера?
Незнайко.
Пів жука.
Кл. керівник.
А точніше?
Діти.
Літера «К».
Кл. керівник . (показує літеру «О»).
А оце?
Незнайко.
Та це кругле яйце!
Кл. керівник.
А ви, діти, як вважаєте?
Діти.
Це літера «о».
Кл. керівник.
Ну, що ж, Незнайко, нам тебе шкода! Літер ти не знаєш, читати не вмієш.
Незнайко.
Хто? Та я всі книжки давним-давно перечитав. Ось послухайте! Я знаю казку про те, як Капітошка втік від діда й баби. А ще про те, як дід загубив шкарпетку...
Кл. керівник.
Усе ти, Незнайку, переплутав! Таж ці казки навіть зовсім маленькі дітки знають. Послухай доброї поради: записуйся до школи. Тут тебе навчать читати, та й іще багато цікавого ти зможеш дізнатися, і станеш такий розумний, як наші дітки. А тепер послухай, як добре наші учні знають казки.
Класний керівник зачитує уривки з казок, а діти кажуть їх назви.
Кл. керівник.
На городі, що за черга
Дід і баба тут стоїть.
Тягнуть щось перед собою
І не витягнуть ніяк. (Ріпка)
Ти впізнаєш вмить її
Одяг весь у попелі,
Мачуха все лається,
Сестри насміхаються. (Попелюшка)
Маленьке, сіреньке,
Біди наробило:
Щось біле, кругленьке,
Хвостиком розбило.
Сумує і плаче бабуся,
Дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче:
„Я вам золоте знесу... „ (Курочка Ряба)
В'ється річка невеличка
Хлопчик у човні сидить.
З берега матуся кличе,
Щоб обідом пригостить.
І вгадать цього героя
Справа зовсім не складна.
Казка ця усім відома
Про кого вона? (Про Івасика Телесика)
Хто кругленький і смачненький,
Із віконця скік та скік.
Втік від баби та від діда
До лисички на язик? (Колобок)
Незнайко.
Ну гаразд, ви мене переконали.
Кл. керівник .
Проходь Незнайко до нас на свято.
Кл. керівник. Діти, а тепер давайте запросимо Букварика на свято.
Співаючи на мелодію «Пісня розбійників» із мультфільму «Бременські музиканти», на мітлі влітає Баба Яга і веде за собою Букварика.
Баба Яга.
Кажуть, що я стара баба,
А я дівка хоч куди.
Чи піти мені на танці,
Чи зайти мені сюди?
Ой,ля-ля,ой,ля-ля,
Чи зайти мені сюди?
Ой, ля-ля, ой, ля-ля,
Гоп-ля!
Кажуть , тут сьогодні свято
Мого друга Букваря.
Підвезла його у ступі,
Та й сама сюди зайшла.
Ой, ля-ля, ой, ля-ля,
Та й сама сюди зайшла,
Ой, ля-ля, ой, ля-ля,
Гоп-ля!
Букварик.
Діти любі! Добрий день! Радий я вам дуже!
Як почув про своє свято,
Примчав до вас, друзі!
Підвезти мене взялась
Подруга Ягуся.
Каже: "Хочу й я на свято,
Та діток боюся.
Я їм капості робила,
Можуть не простити
Й на свято твоє, Букварику,
Не схочуть пустити".
Кл. керівник.
Ну що, діти, запросимо Бабу Ягу на свято?
Діти. Так! Так!
11-учень.
Ми всіх гостей вітаємо
І дуже всім радіємо,
Бо ми всі букви знаємо,
Пісні співати вміємо.
Баба Яга.
Добре! Якщо ви такі розумні, то ось вам завдання. Допоможіть мені римувати і складати вірші. Я буду говорити, а ви додавати «І ми!».Я сьогодні рано встала... (І ми!)
Чисто все поприбирала... (І ми!)
Каву чорну заварила... (І ми!)
Кицьку нею отруїла... (Не ми!)
Ох! Які ви неуважні... (Не ми!)
З усіма тепер вітаюсь... (І ми!)
Щиро всім я усміхаюсь... (І ми!)
Всім я друзям помагаю... (І ми!)
Цвяхи в крісло забиваю... (Не ми!)
Кл. керівник.
Бабусю-ягусю! Залишайся з нами, і ти не лише почуєш, які ми розумні, а й побачиш, як ми вміємо жартувати і співати.
12-учень.
Букварику, ти у нас сьогодні найголовніший. Ми тебе чекали.
/ Звертається до дітей/
Кому ми сьогодні повинні звітувати про те, як навчилися читати й писати?
Діти. Букварикові!
13-учень.
Тоді слухайте мене уважно. До здачі урочистого рапорту Букварикові стояти струнко!
Шановний Букварику!
На свято в твою честь зібралися всі учні першого класу! За час навчання в першому класі вивчено 33 літери! Написано під диктовку, переписано, обведено сотні слів. Зіпсовано дві сотні зошитів, поламано півтисячі ручок. Винесено з класу п'ятдесят олівців, загублено півсотні гумок.
На території школи під час перерв розбито 3 клумби, 5 шибок, 3 носи.
Перший клас живе цікаво, бігає по школі, верещить, кричить і не збирається зупинятися на досягнутому.
Діти. Рапорт здано!!!
Букварик. /Хапається за голову/
Ой, ой, ой! Оце так навчив! Недарма ти, Ягусю, боялася іти на свято. Та вас за такі успіхи не візьмуть до другого класу.
13-учень.
Букварику, не журись! Це ми навмисно придумали, щоб веселіше було!
Букварик. То це неправда?
13-учень.
Звичайно! А коли й правда, то зовсім трішечки. Головна правда в тому, що ти навчив нас читати й писати. Усміхнись!
Виконується пісня " Чого вчать у школі".
1. Букви в зошиті писать,
Не абияк, а на "5"
Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі,
Додавати і ділить,
менших себе боронить
Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.(Двічі)
2. Від п"яти відняти два,
По складах читать слова
Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.
Вміти книжку берегти,
Бути чемними завжди
Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі. (Двічі).
Кл. керівник.
А зараз давайте покажемо Букварику, як ми вміємо нові слова складати. Зберіть слова «школа», «свято», «буквар».
(діти-літери стають в порядку розташування літер в загаданому слові)
Кл.керівник.
Молодці, із цим завданням упорались.
Буквар.
Бачу, букви вам відомі,
З ними добре ви знайомі!
Але все ж для порядку
Загадаю вам загадки.
Сіла мишка у куточок,
З'їла бублика шматочок,
і тоді від бубличка
Залишилась буквочка. (Буква С)
Що стоїть посеред Землі? (Буква М)
Що стоїть посеред Києва? (Буква Є)
Назвіть на букву З слівце.
Підказую: є в роті це. (Зуби)
Назвіть ім'я на букву Я! (Яна, Яків)
А чи є між вас дитина,
Що назве на Ж тварину? (Жираф, жаба)
Вона далеко не втече;
Тварина ця на букву Ч. (Черепаха)
Продукт, найкращий на землі,
На Х - завжди він на столі. (Хліб)
Букварик.
Бачу, які в нас діти.
Вміють все вони робити.
Та мені доповіли — й кумедні випадки були.
Діти читають гуморески.
Оце учитель!
- Мамо, уяви: наша учителька ніколи не бачила коней.
- Як це так?
- Сьогодні в школі було малювання. Я намалював коня, а вчителька підійшла і запитала: «Що це таке?»
Важка задача
- Скажи, Івасику, скільки мама заплатить за 2 кг яблук, якщо кілограм коштує 2 гривні?
- Не знаю! Моя мама завжди торгується.
Без учителя
- Скільки учнів у вашому класі?
- З учителькою 17.
- А без неї?
- А без неї у класі не залишиться жодного учня!
Діатез
-Андрійку, було в нас 4 апельсини, 3 ми дали Оленці.
Скільки у нас залишилося апельсинів?
-А ми їй краще не дамо, бо в неї діатез буде.
Дома – найкраще
-Ярославе, чому тебе не було в школі?
-Бо я вичитав у нашій читанці приказку:" Всюди добре,а дома - найкраще".
Букварик.
Що ж, перевіримо ще ваші знання.
-Скільки букв в алфавіті?
-Назвіть букви слів фея, льон.
-Коли пишемо велику букву?
-Назвіть звуки слів буквар, єнот, щука.
Баба Яга.
Ну, добре, з цим ви впорались, а чи з таким завданням справитесь?
Мишеня ліском йшло пішки,
Несло друзям шість горішків.
Та в дорозі не втерпіло-
Що важче: кілограм пір"я чи кілограм заліза?
Баба Яга. Де ж ви так навчилися? Так гарно на уроках ви не відповідали?
Учень. В нашому класі з першого дня живе девіз...
Діти. Один за всіх і всі за одного!
Виконується пісня "Справжній друг"
Непомітно два з них з"їло.
Отож, я у вас питаю:
Скільки воно ще їх має?
Букварик.
Хороше, малята, з вами.
Та дивіться — вже нерано,
Приємно було слухать вас,
Та вже мені прощатись час.
Кл. керівник.
Дякуємо тобі, Букварику, за веселі ігри й загадки. Нам з тобою було дуже весело, але сьогодні ми повинні попрощатися. Діти хочуть тобі сказати на прощання кілька слів.
Учні передають Буквар з рук у руки і говорять.
14- учень.
Любий Букварику!
Першая книжко!
Хочеться навіть
Плакати трішки.
15-учень.
Разом з тобою
Ми підростали.
Слово найперше
Тут прочитали.
16-учень.
Книжечку першу
Беру я в руки.
Перший мій друже,
Перша науко.
17- учень.
Я сторіночку останню
В букварі перегорну.
Свого друга на прощання
Я до серця пригорну.
18-учень.
Букв спочатку ми не знали,
Мами нам казки читали.
А з тобою подружились —
І самі читать навчились.
19-учень.
Букви всі, від А до Я,
Дуже добре знаю я.
Далі я навчатись буду,
А Букварик не забуду.
20-учень.
Беру Буквар в останній раз,
Несу його в просторий клас
І з вдячним серцем Букварю
«Спасибі, друже!» — говорю.
21-учень.
Ти перша книжечка моя,
Тепер читати вмію я.
Багато в світі є книжок,
А ти — найперший мій дружок.
22-учень.
Прощавай, Букварику.
Наш найперший друже
Учні (разом).
Ми тобі, Букварику,
Дякуємо дуже!
Букварик.
Дякую за слово гарне
Та сумуєте ви марно...
Веде за руку Читанку
Букварик.
Читанко, люба, прийми естафету.
Веди школярів по дорогах планети.
Хай відкриваються їх розум і руки
Незнані шляхи на планеті Наука.
Читанка.
Я Читанка — нечитана,
Навчатиму ваш клас.
Я з вами говоритиму і вислухаю вас.
Букварику, мій братику,
Розумна голова!
Твої веселі літери складуть мої слова.
А ти спочинь до вересня,
Чи просто погуляй,
Букварику, мій братику,
Спасибі і прощай!
Кл. керівник.
Але ми з дітьми вдячні не лише Букварикові. Від першого вересня і до сьогоднішнього дня поруч із нами були також батьки. Вони допомагали своїм синочкам і донечкам вчитися.
Побажаємо їм сил і наснаги!
Вам, шановнії батьки,
«Спасибі» хочу я сказати
За допомогу у навчанні,
старанність, витримку, любов.
За те, що вчились рахувати,
старанно букви всі писати
Та гарно - гарно малювати.
Це перший крок!
Попереду - ще 10 років!
Отож, навчайтеся, батьки,
І кожен день робіть уроки!
Цілий рік ми так трудились!
Навіть трохи притомились.
Час настав і відпочити,
Нас чекає довге літо!
Звучить пісня "Пишуть, пишуть пальчики"
Кл. керівник.
А зараз слово надаємо нашим гостям.
( Заступник директора вітає дітей, вручає їм свідоцтва)
23 - учень.
Перший клас, перший клас,
Рік тому зустрів ти нас.
Скоро підем в клас наступний,
Вітер хай нам дме попутний.
24-учень.
Один одного ми любим,
Станем всі за одного.
Вчитись в другім класі будем,
Всі ми хочемо цього.
25-учень.
Ну, а вчителька як буде?
Що, покине усіх нас?
Ні, вона разом із нами
Переходить в другий клас.
Діти разом із вчителькою проходять в святкову арку, де написано 2 клас (під музику про школу ). Виконується пісня «Веселкова»
Дружба
Знають всі: коли є друг,
Все світлішає навкруг,
Якщо сам не підведеш,
Друзів більше ти знайдеш,
Приспів:
Дружать сонце і земля-ля-ля-ля-ля
Дружать луки і поля-ля-ля-ля-ля
Дружать діти на землі
І великі, і малі.
Разом ходим на гурток,
Поспішаєм на каток,
Нам незгоди не страшні,
З другом весело мені
Приспів.
Де єднає дружба всіх,
Там лунає пісня й сміх
Свято нам несуть у дім,
Буде весело усім
Приспів 2 раза.
БУКВАРИК
Мій букварик, мій букварик, -
Він найкращий друг
Прокидаюсь, посміхаюсь,
І беру до рук
Буква "А" - на зірку схожа,
Буква "О" - проста
Гарно вчитись допоможе
Книжка золота!
Завдання просте - А, Б, В, Г, Д
Хто такий букварик має,
Той не пропаде!
Треба всім старанно вчитись,
Знати головне
Книжка ця найкраща в світі,
Виручить мене
Буква "А" - на зірку схожа,
Буква "О" - проста
Гарно вчитись допоможе
Книжка золота!