Сценарій до виховного заходу: "Правовий бренг-ринг"

Про матеріал
Цей захід дав можливість підкреслити важливість вивчення права та наголошував на підготовку достойних громадян, які зможуть орієнтуватися в будь-якій життєвій ситуації, адже це не тільки крок у відповідальне майбутнє ще й основа сприйняття сучасної молоді. Знання конституційних основ, не тільки важливо ще й досить цікаво.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

ВСП «СТАРОБІЛЬСЬКИЙ фаховий коледж

ЛУГАНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО

АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ»

 

 

 

 

 

Виховний захід 

 

Правовий брейн-ринг

 

 

 

 

  

Спеціальність : 208 «Агроінженерія»

Викладач Драган Юлія Леонідівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ведучий: Добрий день, шановні друзі !

 Шановні учасники! Ваша найближча мета – знайти, визначити і зайняти гідне місце у суспільстві. Кожен з вас - частина суспільства, і наскільки гармонійним буде ваше співіснування, залежить від вас як особистості.

             Людина від народження наділена правами, а з часом у процесі життя, після досягнення встановленого законом віку, набуває здатності мати обов’язки і нести відповідальність за свої дії.

           Однак запам’ятайте: поряд з вами живуть люди, які також мають права. Тому реалізовувати свої права, не порушуючи при цьому прав та інтересів інших – це своєрідне мистецтво. Досягти такого балансу можливо не тільки завдяки високій правовій свідомості і грамотності, а перш за все тоді, коли ти в своїх діях керуєшся совістю, порядністю, людяністю, добрими намірами, чесністю, повагою до оточуючих.

               Найважливіші для людини та суспільства відносини, упорядковані нормами права, тобто нормами,  записаними в законах, і кожна людина перебуває під їхнім впливом.

Ведучий 1: І сьогодні на вас чекає захоплююча гра – це правовий брейн – ринг. 

«Я громадянин »

Ведучий 2: Дозвольте представити вам членів журі: _______________________________

Та 2 команди

І «Феміда»  - група В-11

ІІ «Демократи» - групи Т-11 та Р-11

Та наші вболівальники

 

«Інтелектуальний штурм»

Коментар: Командам треба по черзі відповісти на 8 питань, час на роздуми відсутній, якщо команда не знає відповіді на питання можливість відповісти на питання надається іншій команді.

 

1. Протиправна поведінка. (Проступок).

2. Основний документ, який засвідчує приналежність особи до держави. (Паспорт).

3. Членами політичних партій можуть бути тільки громадяни України, які досягли... (…18-річного віку).

4. Засновником молодіжних та дитячих організацій можуть бути громадяни ... (…15-річного віку).

5. Повна дієздатність громадян настає... (…з 18-річного віку).

6. Суспільно небезпечна дія або бездіяльність, за які передбачено кримінальне покарання. (Злочин).

7. Кримінальна відповідальність неповнолітніх за особливо тяжкі і небезпечні злочини настає... (…з 14 років).

8. Кількість областей України (24)

9. Найпоширеніший вид адміністративного стягнення. (Штраф).

10. З якого віку настає правоздатність громадян. (З дня народження).

11. Президент України обирається... (…всенародним голосуванням).

12. Не допускається прийом на роботу осіб, які не досягли... (…16-ти років).

13. Коли було прийнято Декларацію про державний суверенітет України? (16 липня 1990    р.).

14. Мінімальний вік президента  України (35 років)

15. До якого віку людина вважається дитиною? (До 18 років).

16. До якого органу треба звертатися при порушені прав людини ( Суд)

 

 

Інтелектуальний штурм

(30 секунд на роздум)

 

1 команда

1. На цій мові розмовляли Юлій Цезар і Цицерон, Юліан Клавдій і Корнелій. У V столітті вона почала вмирати. На ній записані „ Пакти і конституції законів та  вольностей Війська Запорізького”. Сьогодні цією мовою широко користується медицина. ( Латинь)

 

2 команда

1. У наш час це слово є крилатим словом і юридичним терміном: так називають, наприклад, право постійного члена Ради Безпеки ООН заборонити прийняття рішення, з яким він не згоден. Цим правом користується і Президент України. Яке це слово?  ( Вето)

 

Ведучий 1:

У кожного народу є прислів’я, котрі говорять про те, що добре, а що погано в житті. Пропонуємо вам завершити прислів’я (15 секунд на роздум):

 

1 команда

1.  У всякого Пашки – свої…………..( замашки)

2.  Краще прясти , чим……………….( красти)

3.  За худі діла злетить……………….( голова)

4.У ворона – воронячий……………( закон)

 

 

 

2  команда

1. Чий хліб жуй, того й закон……….( шануй)

2. Одним тюрма – мука, а другим…...( наука)

3. То не злодій, хто крав, а той, що …( сховав)

4. Який вчинок, така й ………………( кара)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Юридичний марафон

Командам по черзі задають питання, кожна правильна відповідь 1 бал.

 

1.     Гімназія, школа – це юридична чи фізична особа.

2.     Адміністративне порушення – проступок чи злочин?

3.     Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою?

4.     Вчинення правопорушення у стані сп’яніння пом’якшує чи обтяжує вину?

5.     Продаж наркотичних засобів – це адміністративна чи кримінальна відповідальність?

6.     Безквітковий проїзд у транспорті – це адміністративна чи матеріальна відповідальність?

7.     Крадіжка державного майна – це матеріальна чи кримінальна відповідальність?

8. Несплата комунальних послуг – це матеріальна чи адміністративна відповідальність?

9. Поява на роботі у нетверезому стані – це дисциплінарна чи адміністративна відповідальність?

10. Пошкодження бібліотечної книги – це дисциплінарна чи матеріальна відповідальність?

11. За ухилення від військової служби настає кримінальна чи адміністративна відповідальність?

12. За порушення правил для пішоходів несуть кримінальну чи адміністративну відповідальність?

13. Проникнення в чужий сарай і викрадення автомобілю – це кримінальна чи матеріальна відповідальність?

14. Група учнів зрубала в парку ялинку – це кримінальна чи адміністративна відповідальність?

15.  Неповнолітній відбирає у дітей гроші – це адміністративна чи кримінальна відповідальність.

16. Учень училища  побив вуличні ліхтарі, а потім ще й вікна у сусідському домі  - це матеріальна чи кримінальна відповідальність?

 

«Ситуація»

Ведучий 2: А зараз ми розглянемо ряд ситуацій, які команди спробують прокоментувати

1 команда

1.Ти став свідком грабіжного нападу: злодії відбирають речі у перехожого. Що ти будеш робити?

  - зробиш вигляд, що ти нічого не помітив;

  - прийдеш сам на допомогу потерпілому;

  - викличеш міліцію з найближчого телефону. +

 

 

2. Твій одногрупник запропонував тобі попробувати цигарку з „ травкою”. Як ти вчиниш?

 - попробуєш, щоб тільки не образити ;

 - відмовишся та порадиш запропонувати комусь іншому;

  - ти не лише відмовишся, а й поясниш про небезпечність цього. +

 

2 команда

1. ТИ побачив, як на зупинці до автобусу причепився хлопчик на роликах, щоб проїхати з вітерцем. Як ти вчиниш?

  - позаздриш йому та заплануєш і собі так зробити;

  -  попередиш водія автобусу;+

  -   підскочиш до хлопця і спробуєш його відчепити;

 

2. Ти зайшов до роздягальні й побачив учня, який нишпорить по чужих кишенях. Твої дії?

  - повідомите про це вчителів, адміністрацію школи; +

  - перевіриш його кишені і забереш усе, що знайдеш, собі;

  - спробуєш сам його затримати і повернути все знайдене у нього на місце.

 

«Конкурс капітанів (можна організувати, як домашнє завдання).»

Максимальна оцінка 10 балів.

 

Тема 1. У чому важливість вивчення права для людини?

Опорні слова: правила, відносини, врегулювання, захист, конфлікти.

 

Тема 2. Навіщо нам потрібні закони?

Опорні слова: відносини, врегулювання, потреби, правова норма, захист, конфлікт.

 

 

 

«Защифроване»

 

Цей конкурс капітанів команд або їх заступників. У ньому Вам потрібно визначити зашифроване слово і дати йому визначення

 ТАРЛЕНПАМ    (парламент – вищий законодавчий орган влади)

ДИПЕТРЕНЗ      (президент – керівник країни)

АВДЕРЖА          (держава – особлива організація суспільства)

ВГОРАМДНСЯТО (громадянство – приналежність людини до якоїсь країни)

 

«Захищаємо права казкових героїв»

Кожній команді пропонуються певні ситуації з відомих казок, вам потрібно зачитуючи уривки назвати які права казкових героїв були порушені:

 

1. Англійська народно казка «Троє поросят»:

«…Ніф-Ніф добіг до своєї солом’яної хати і встиг зачинити дверцята за мить до того як клацнули ікла сірого розбійника

  • Ану відчиняй! – прогарчав вовчище.
  • Нізащо!- пропищав переляканий Ніф-Ніф.

Вовк набрав найбільше повітря і так дмухнув, що хатинка Ніф-Ніфа розлетілася в різні боки.»

(Вовк порушив право на недоторканність житла)

 

 

2. Народна казка «Вовк і семеро козенят»:

«…І тут вовк увірвався до хатинки. І нумо козенята ховатися хто куди….Але вовк їх усіх знайшов і довго не розбирався: роззявив свою пашеку та проковтнув їх сіх по черзі… »

(Вовк порушив право на життя ) 

 

3. Російська народна казка «Маша і ведмідь»:

«…Увійшла Машенька до хатинки та й сіла на ослінчик. А в тій хатинці жив здоровенний ведмідь. Повернувся ввечері ведмідь, побачив Машеньку та й зрадів.

  • Ага, -  каже – тепер не випущу тебе, будеш жити в мене! Будеш піч топити, будеш кашу варити та мене кашею годувати!»

(Ведмідь порушив право Машеньки на свободу)

 

4. Казка О.Толстого «Золотий ключик або пригоди Буратіна»

«…. Розбійники підбігли:

  • Ага, тепер від нас не втечеш!

Важко уявити чого тільки не виробляли розбійники, щоб відкрити Буратіно рота… Нарешті розбійники вирішили його повісити догори ногами. Прив’язали до ніг мотузку і Буратіно повис догори ногами на дубовій гілці….»

(Розбійники  порушили право Буратіно на гідність)

 

5.  Ш.Перо «Попелюшка або кришталевий черевичок»

«- А що, Попелюшко, хотіла б поїхати на бал? – запитали сестри поки вона розчісувала їх перед дзеркалом.

  • Ой, що ви, сестрички! Ви смієтесь з мене!
  • Авжеж! Хто ж тебе таку нечепуру пустить…

Ось нарешті, очікуваний день настав. Мачуха та сестри поїхали. Попелюшка довго дивилась їм у слід, а коли їхня карета зникла за поворотом, вона затулила обличчя руками і гірко заплакала»

(Мачуха порушила права Попелюшки на відпочинок)

 

6.  Українська народна казка «Кривенька качечка»

«Пішла вона до криниці, а дід з бабою в хату! Дивляться - аж в гніздечку немає качечки, тільки повно пір’ячка. Вони тоді взяли гніздечко – та й кинули у піч. Воно там і згоріло. Зайшла дівчина в хату та зразу до гніздечка – аж гніздечка нема.

    Дівчина й каже:

  • Я довіку б жила у вас, якби ви не спалили мого гніздечка та не підглядали за мною. А тепер – піду я від вас.»

(Дід з бабою порушили право на особисте життя дівчини)

 

7.  Н. Забіла «Зайчикова хатка»:

Поселились біля річки

Сірий зайчик та лисичка.

Зайчик — в хатці луб'яній,

А лисичка — в крижаній.

Ось постукала в віконця

Тепла сонячна весна,

І розтанула на сонці

Біла хатка крижана.

Почала лиса зітхати:

— Як я житиму без хати?

Зараз зайця прожену

Й влізу в хатку луб'яну!

Де вже зайчику малому

Суперечить хижаку!

Довелось тікати з дому,

Бідолашному звірку!»

(Лисиця порушила права зайчика на недоторканність житла)

 

8.  О.Толстой «Золотий ключик, або пригоди Буратіно»:

«Він схопив Буратіно, відніс його до комори театру і повісив на гвіздок. Повернувшись він насварився на ляльок семихвостним батогом, щоб вони вели виставу далі….Карабас Барабас сів вечеряти. У вогнищі було мало дров. Тоді він ляснув у долоні. Прибігли Артемон і П’єро.

  • Принесіть-но суди цього гульвісу Буратіно, - сказав синьйор Карабас Барабас.
  •       Він зроблений з сухого дерева, я його підкину у вогонь і моя печеня швидко засмажиться.

      Артемон і П’єро впали навколішки і почали просити пожаліти нещасного Буратіно.

  • А де мій батіг? – загарчав Карабас Барабас.

Тоді вони ридаючи пішли до комори, зняли Буратіно з гвіздка та потягли на кухню…»

 

(Порушені право на захист від усіх форм фізичного та психологічного насильства, або недбайливого ставлення , грубого поводження з дітьми з боку батьків, законних опікунів чи будь-якої особи яка піклується про дитину )

 

«Правові шаради»

     У цьому завданні кожній команді треба розгадати по 2 «правові шаради». Суть «Шаради» полягає в тому що в кожному завданні зашифрована частина слова, розгадаючи всі можна отримати все слово. Це не обов’язково буде іменник.

Наприклад:

  Перший склад – передача у футболі, хокеї.

  Другий склад –  місце куди причалюють кораблі.

Ціле -  документ, що підтверджує громадянство (пас-порт)

 

1. Завдання:

Перший склад – молодіжний сленг «до побачення»

Другий склад –  такою буває зорька.

Ціле -  це міра державного примусу, що застосовується судовими органами до осіб які вчинили злочин  (пока-рання).

 

2. Завдання:

Перший склад – вигук, що означає відразу.

Другий склад –  нота.

Третій склад – «так» російською мовою.

Ціле -  богиня правосуддя (фе-мі-да)

 

3. Завдання:

Перший склад – антонім слова «добро».

Другий склад –  синонім слова ранг.

Ціле -  суспільно-небезпечне, винне діяння, або без діяння, що посягає на суспільні відносини (зло-чин)

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Завдання:

 Перший склад – система встановлених народом чи державою загальнообов’язкових правил поведінки.

  Другий склад –  посадова особа, що розглядає справи у судовому порядку та виносить рішення.

Ціле -  застосування державними органами (судом) норми права до конкретного випадку. (право-суддя)

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Правознавство, Сценарії
Додано
14 січня 2021
Переглядів
505
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку