Сценарій фестивалю «Золотий голос»,
присвячений Міжнародному дню рідної мови
(21 лютого)
Мета: розвивати вокальні навички (сольний спів, спів дуетом, тріо, ансамблем), музичний слух, чуття ритму, засоби акторської майстерності, тримання себе на сцені;
виховувати поважне та шанобливе ставлення до наймилозвучнішої мови у світі – української.
Зв. м. урочиста музика (фанфари)
В. 1.Шановні гості, вчителі, діти, усі присутні. Ми раді вас вітати у нашій залі…
В. 2.Добрий день вам милі люди, Хай вам щастя, доля буде,
Не на день і не на рік, А на довгий-довгий вік, бо Починається наш фестиваль!
В.1.А прийшла на свято вся наша родина, Щоб веселитись і співати…
Разом: Й українську пісню прославляти.
В.2. На фестивалі присутнє почесне журі у складі:…..
В.1. Перед ними стоїть складна задача - номінувати кожного, музично – обдарованого, учасника сьогоднішнього фестивалю. Тож почесне журі насолоджуйтесь співом і не забувайте про свою місію.
В.2. 21 лютого – ми відзначаємо Міжнародний день рідної мови – української.
В.1. А чи знає ви, що… Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність і красу, угорці — любов до господарювання, німці — дисципліну і порядок, діти Росії — владність, діти Польщі — здатність до торгівлі, італійські одержали хист до музики. Обдарувавши всіх, підвівся Господь Бог зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишивану сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок з червоної калини.
— Хто ти? Чого плачеш? — запитав Господь.
— Я — Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові, пожеж. У своїй хаті немає правди і волі.
— Чого ж ти не прийшла до мене скоріш? Я всі таланти роздав… Як зарадити твоєму горю?
Дівчина хотіла вже йти, та Господь Бог зупинив її.
— Є в мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це — пісня.
Узяла дівчина-Україна дарунок і міцно притиснула його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ.
В.2. Тож зустрічайте учнів 4 класу з піснею «Я люблю Україну свою».
Зв.м. 4 клас.
В.1. Маріє, а чи знаєш ти, яка мова в світі найкрасивіша?
В.2. Мабуть, французька…
В.1. А ось і ні. На початку 20 століття в Парижі зібралися представники від кожної нації. Міжнародне журі проводило конкурс краси й мелодійності мов світу. Оцінювалася краса звучання, представники прослуховували тексти різними мовами. В результаті, по звучанню:
на перше місце вийшла італійська мова,
на друге – українська.
на третьому місці опинилася французька,
на четвертому – турецька,
на п’ятому – англійська.
В.2. Тож насолоджуймося найкрасивішою мовою після італійської – українською!
В.1.Два слова чарі́вних — лиш мама і тато,
А скільки любові у них і тепла!
Вони для дітей означають багато,
Щоб щастя іскрилось і радість цвіла.
Бо тато і мама — це рідні нам люди,
Рідніших у цілому світі нема.
В.2.З батьками дитина захищена буде,
І душу дітей не остудить зима.
Два слова крилатих — і серце радіє!
Й летить наче пташка в ясне майбуття.
Вони нам дали і натхнення, й надію,
Й найбільше у світі — це наше життя!
Співає вокальний колектив 3 – а класу пісню «Мама і тато».
Зв.м. 3 – А клас
В.1. Маріє, а ти любиш розгадувати загадки?
В.2. Так.
В.1.Зараз перевіримо. Спробуй відгадати.
Як гарне життя - я весела,
Життя як погане - сумна,
Ви знаєте, нас є багато,
Нас тисячі є, не одна. Що це?
В.2. Пісня.
В.1. Так. Пісня.
Коли пісні мойого краю
Звучать у рідних голосах
Мені здається, що збираю
Цілющі трави я в лугах.
В піснях і труд, і даль походу
І жаль, і усміх, і любов.
І гнів великого народу,
І за народ пролита кров.
В піснях дівоча світла туга
І вільний помах косаря.
В них юність виникає друга
Висока світиться зоря!
Зустрічайте, тріо від 2 класу з піснею «Родина».
Зв.м. 2 клас
В.1. У другому класі навчаються дуже творчі діти, і вони сьогодні нам приготували два подарунки. Перед вами хоровий колектив із піснею «Там, за лісами».
Зв.м.
В.2. Чарівний світ дитинства. З роками він здається сном
Юність, така неповторна, манить до себе.
В.1.Ось уже дівчинка перетворилась на красуню, а хлопчик став чорнобровим юнаком. І молоді серця тягнуться одне до одного, в них зароджується кохання.
В.2.Кохання. Пісня… Нероздільні слова. Які чарівні звуки дарує нам пісня про кохання, тривожить, торкається найпотаємніших куточків нашої душі.
Зустрічайте, дует дівчат 6 класу з піснею «Ой у вишневому садку».
Зв. м. 6 клас
В.1. Маріє, а які символи – рослини українського народу ти знаєш?
В.2. Калина, мак, соняшник……
В.1. Так. Але мені ще хочеться згадати цілющу рослину з червоними квітами, яка росте в Карпатах, чи знаєш ти таку рослину?
В.2. Пригадала, це червона рута.
В.1. Так, червона рута пов'язана з українським святом Івана Купала. Дівчина, яка її знайде і зірве, буде щаслива в коханні, а ще вона має лікарські властивості і красу, склалась уява про неї як про чудодійну та чаклунську рослину.
В.2. А ще знаю, що у 1971 році пісня «Червона Рута» Володимира Івасюка стає переможцем першої радянської «Пісні року» і невдовзі після цього потрапляє на перші місця популярності в багатьох країнах Східної Європи.
Зустрічайте учениць 9 класу з легендарною піснею «Червона рута».
Зв.м. 9 клас
В.1.Українська пісня, Ти прийшла шляхами До мого серця і живеш у нім.
В.2.Українська пісня, чарівна, всесильна – ти такою будеш сотні літ.
Співає для вас учениця 8 класу пісню «Зоряний сандтрек».
Зв.м. 8 клас
В.1 Перлина душі – твоя мова і слово.
Та й слово у Всесвіті першим було.
А слово до слова, то зложиться мова,
Прилине до серця любов і тепло.
В.2. Як сонце гаряче вам душу зігріє,
І сили додасть, і не зрадить ніде.
Бо щире словечко зарадити вміє,
Від доброго слова натхнення прийде.
В.1. Від теплого слова і лід розмерзає,
І темінь згасає іще до пори.
А в серці людини весна зацвітає…
Хороші слова всім завжди говори.
Слухаємо прекрасні слова про Україну, «Перлина - Україна» у виконанні учнів 3 – б класу.
Зв.м 3-Б
В.2.
Народна пісня – це велике диво.
У ній душа дитини в світ летить.
Вона весела, світла, пустотлива,
То щирим сумом раптом зазвучить.
В.1.
Народна пісня. Найдорожча, мила.
Вона в душі щоденно й уві сні.
Над цілим світом розпускає крила…
Там, де людина, там її пісні.
Зустрічайте, гурт вокалістів 7 класу з українською народною піснею «Чом ти не прийшов»
Зв.м. 7 клас
В.2. Живе в народі така притча.
Вирішило щастя піти по білому світі. Постукало в перші ворота:
- Хто там?
- Це я – щастя?
- Заходь, заходь, я тебе з’їм?
І з’їв господар щастя і був від того щасливий. Пішло щастя далі. Постукало у другі ворота:
- Хто там?
- Це я – щастя?
- Заходь, заходь, я тебе подарую другові. І подарував, і був від того щасливий. А ми щасливі з того, що ми – українці, і маємо неоціненний дар – наймилозвучнішу мову, а сьогоднішній фестиваль подарували вам зустріч з прекрасною неповторною українською піснею.
Слухаємо вокальний колектив дівчат 8 класу з піснею «Ми – каїни діти».
Зв.м. 8 клас
В.2.Українська пісня. Вона як сльоза очищає душу. Пісня, як свята молитва, сповіщає, пронизає. Пісня – цілюща, як материнське молоко, бо живе в ній наш родовід, в ній живе наша прекрасна Україна. Кажуть, допоки живе мова, то живе народ, а якщо лине пісня народу,то живе історія, культура.
Ми дуже вдячні всім, хто завітав на наш фестиваль. Час послухати членів журі. Вам слово..
В.1.Прийшов час закінчувати фестиваль,
Ми вдячні всім, хто з нами тут.
Бажаєм щастя вам, здоров‘я, радості багато,
Щоб вік ваш довгим і безхмарним був.
Сподіваємось, що цікава зустріч, її тепло і щирість зостануться з вами надовго. Живіть усі щасливо! В добрий час….
1