Сценарій "Хімічний турнір"

Про матеріал

Хімічний турнір передбачено для використання під час проведення тижня природничих наук. Турнір містить основи теоретичного матеріалу "Хімія" - 8 клас. Методику дослідної частини проекту розроблено та опрацьовано на факультативних та STEM-заняттях в умовах шкільної лабораторії.

Перегляд файлу

Хімічний турнір

 

C:\Users\nina\Desktop\тиждень хімії\752big.jpg

«Менделєєву і не снилось…»

 

 

 

                                     C:\Users\nina\Desktop\тиждень хімії\стіннівки\турнір.jpg

 



Миколаївська ЗОШ № 40
 

Мета заходу:


     -    розширити знання учнів про хімію, як науку;

  • розвивати пізнавальний інтерес школярів, реалізуючи міжпредметні зв’язки курсів хімії, біології, математики;
  •  інтегрувати основи  знань природничо-математичного циклу з основами STEM-освіти для усвідомленого формування якісно нових  трансдисциплінарних знань;
  • сприяти розвитку креативного мислення у учнів, формувати компетентності дослідника;
  •  виховувати комунікативні якості у школярів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         План

 

  1. Вступне слово.
  2. I тур   – «Чи знаєш ти біографію Д.І. Менделєєва»
  3. II тур  – Конкурс «Домашнє завдання».
  4. III тур – «Хімічна вікторина» 
  5. ІV тур - Музична сторінка 
  6. V тур – «Хімічно математичні розваги».
  7. Дослідницька частина «Хімічна симфонія»- проект учнів 9-В класу.
  8. Презентація STEM-проекту учнів 9-Г класу
  9. Підсумок турніру                         

 

 

 

 

 

 

 


                                                     Хід турніру

 

I. Вступне слово

1 ведучий:           Всім добрий день Вам, друзі,

                                 Великі і малі –

                                 Учні школи нашої

                                   Та їх учителі!

  2 ведучий:               Ви гості, а хазяйки

Tут біологія  і хімія – науки.

Технічного прогресу

Могутні запоруки.

1 ведучий:               Чекають нас змагання,

покажуть зараз учні:

Яка в них ерудиція?

Чого навчив підручник?

2 ведучий:               Команди, ви готові?

Бере початок гра,

Всі слухайте питання

Ні пуху, ні пера.

 

 

1 ведучий:                І так, познайомимося з нашими

                                   командами:

 

 

  • 1 команда представляє 8-А клас

Капітан команди – ________________________________________________________________

  • Команда під номером 2 представляє 8-Б клас

    Капітан команди – ________________________________________________________________

  • 3 команда  представляє 8-В клас 
    Капітан команди – ________________________________________________________________

 

 

2 ведучий: А тепер привітаємо наше справедливе журі:

1. ___________________________________________________________________________________________

2. ___________________________________________________________________________________________

3. ___________________________________________________________________________________________

 

 

 

1 ведучий: Все відомо навкруги?!

Ні, це лише наша уява.

На Землі, ще багато того,

Що гідно, повір, здивування

І твого, і мого!

Ви дивуйтесь росі,

Ви дивуйтесь квіткам,

Ви дивуйтесь і пружності сталі.

Ви дивуйтесь тому,

Чому  люди давно

Дивуватись уже перестали!

Наш турнір присвячений геніальному хіміку та його відкриттю – Дмитру Івановичу Менделєєву. Відомий історичний факт, що свою таблицю Менделєєв побачив у ві сні.              
       Пропонуємо проникнути в ті далекі часи, в творчу лабораторію вченого і зрозуміти, які думки непокоїли хіміка - Менделєєва.

2 ведучий:   

Вам будуть запропоновані запитання у вигляді інтерактивної презентації.. Якщо команда знає відповідь на запитання, то піднімає сигнальну картку. У разі правильної відповіді команда отримує 1 бал.              
(Презентація – 6 питань, на кожне питання даються три відповіді, перевіряють відповідь капітани команд

 

 

 

1 ведучий:       А от як про цю подію пишуть поети:
«Случилось в Петербурге это.

Профессор университета

писал учебник для студентов...

Задумался невольно он: 

"Как рассказать про элементы?

Нельзя ли тут найти закон?»

Искали многие решенье.

но, проходя лишь полпути,

бросали. Мучило сомненье:

«А можно ли закон найти?»

Мир состоит из Элементов.

(В то время знали шестьдесят.)

А сколько их всего? На это

нельзя ответить наугад.

Но не гадал, а верил он:

«Тут должен, должен быть закон!»

Упрямо он искал решенье.

Был ТРУД, НАДЕЖДА И ТЕРПЕНЬЕ,

и ВЕРА в то, что он найдет!

Он так работал целый год.»

 

2 ведучий:   Наші восьмикласники все добре знайомі з Періодичним законом і Періодичною системою. Всі команди отримали домашнє завдання розповісти про хімічні елементи та їх найважливіші властивості.

                    І Тур – «Розповіді про хімічні елементи»
(кожній команді по 3 завдання)

C:\Users\nina\Desktop\тиждень хімії\c597104b1ea357e3f642ddd9a7d62a70.jpg

“Аш” у формулі читайте

І прошу запам'ятайте:

Я – в основі, в кислоті,

Я – у річці, у воді.

Я – найлегший.

Ось він я:

Гідроген – моє ім'я!

 

Я – Карбон, я – вуглець,

Я – вугілля, олівець.

Маю ще один талант:

Я блищу, бо діамант.

Хоч я шостий, я важливий!

Я в усіх живих клітинах!

 

Я з металами стою,

Хоч м'який, мов масло.

Жовтим полум'ям горю

Й довго не погасну.

Я поширений доволі:

В соді, склі й кухонній солі.

 

В морській воді я проживаю,

На твердість її впливаю,

Тому вода гірка на смак.

Я – Магній, дванадцятий знак!

 

Я скрізь навколо тебе є,

Бо Оксиген – ім'я моє!

Я – у деревах, у траві.

В твоїх я жилах, у крові!

Дуже поширений в природі,

Я є в піску, в гірській породі.

Пишаюсь рослиною я і твариною.

“Силіцій” звуся латиною.

 

У формулі читайте “ен”

Латиною – Нітроген.

Ми азотом називаєм,

Що з повітрям удихаєм.

Я в комахах і в рослинах,

В наших генах, у клітинах.

 

Я іду за першим вслід.

Я – це з Космосу привіт.

Бо мене знайшли на Сонці,

Хоч я є і за віконцем.

Гелій є також в повітрі,

У швидкому льоті вітру!

 

Найбільш поширений метал,

Як глина у землі лежав.

Але знайшли чудовий спосіб –

І так видобувають й досі.

Білий він, неначе іній,

Зветься гарно – алюміній!

(За кожне завдання команди отримують 1 бал)
 

 

 

2 ведучий:    Наступний ІІ тур «Хімічна вікторина», Ви вивчили хімічні елементи, Періодичний закон, а чи добре ви знаєте властивості хімічних елементів,  речовин, що нас оточують. Дізнаємося з наступного туру.

(Демонструється презентація «Хімічна вікторина».)

 

1 ведучий: Кожній команді надається можливість пройти тур із 5-и питань (капітани команд проходять жеребкування до участі у вікторині). Починає гру першою команда
1 -________________ класу
2 -________________ класу
3 -________________ класу

 

2 ведучий: Тепер до вашої уваги музична сторінка. Про яку подію розповідають музичні уривки – дивимось!

C:\Users\nina\Desktop\тиждень хімії\1c661f475aa5582693f0bc7464b8cbfc.jpg

1 ведучий: Наступний тур – «Хімічно-математичні розваги». Конкурс проводить учениця 10-Б класу Пікус Яна. Надаємо їй слово.

«Хімічно-математичні розваги» : Ви добре вивчили періодичну систему хімічних елементів Дмитра Івановича Менделєєва. Пропоную представникам команд загадати порядковий номер хімічного елемента, додайте до нього таку ж цифру. Суму помножте на п’ять, покажіть мені результат і я назву номер обраного вами хімічного елемента.

C:\Users\nina\Desktop\тиждень хімії\cb00f033991ad75ad8cfd3bad36dbf20.jpg

 

 

                        Дісталися фіналу

Команди – молодці

Що ж нам демонстрували

Сьогодні тут гравці?

2 ведучий: Свою потужність, силу,

Роботу колективну,

У відповідях – швидкість

Та гру таку активну


       Нашому журі надаємо час для підведення підсумків, а наша розважальна програма продовжується. Зі  своїм подарунком до нас завітали славетні хіміки – учениці 9-В класу. Дівчата продемонструють високий клас хімічної майстерності і дослідництва – до вашої уваги «Хімічна симфонія»!
( Учениці демонструють цікаві досліди під музичне супроводження).
Досліди:

  1. Утворення різнобарвних розчинів з безкольорових (використовуються розчини кислоти, лугу та солі з додаванням універсального індикатору).
  2. Палітра  різних кольорових осадів.
  3. Виверження вулкану (розкладання дихромату амонію).
  4. Дим без вогню ( утворення амоній хлориду з амоніаку та хлоридної кислоти).
  5. Утворення «штучної крові».

C:\Users\nina\Desktop\тиждень хімії\551a1615e49d53d1d3148c12c55f788c.jpg

 

C:\Users\nina\Desktop\тиждень хімії\8a49ed77e1d28a60ee1925306fc7c2e6.jpg

 

1 ведучий: а учні 9-Г класу Ляшенко Неля, Хом’як Даша і Гавриленко Андрій презентують на розсуд учням 8-х класів і журі свою конкурсу роботу під назвою «Від кристалічної гратки до монокристалу». Роботу вони підготували для участі у Миколаївській               міській виставці по STEM-освіті. (Учні демонструють свою роботу і розповідають про зміст ідеї)

C:\Users\nina\Desktop\фото тижня\DCIM\100OLYMP\P1010042.JPG

 

2 ведучий:      Довідались, крім того,

Про хімію нового

А зараз – час назвати

Змагання результати.

 

Слово надається журі для оголошення результатів нашої гри та підведення підсумків усього турніру.

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Сценарії
Додано
6 травня 2018
Переглядів
2187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку