18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Сценарій інтелект-шоу "Битва спеціалізацій"

Про матеріал
Даний сценарій можна використати організаторам позакласної роботи в загально-освітніх закладах, ліцеях, коледжах, університетах, академіях. Вікова категорія: старшокласники, студенти. Сценарій має навчальну мету, розвиваючу та виховну.
Перегляд файлу

СЦЕНАРІЙ

Інтелект-шоу «Битва спеціалізацій»

Автор сценарію: спеціаліст вищої категорії, викладач-методист Гадяцького коледжу культури і мистецтв ім.І.П.Котляревського

 (Звучить музична заставка до телевізійного показу передачі??? Гри?«Що? Де? Коли?» та «Найрозумніший»)

Ведуча:  Доброго вечора, шановні гості, вболівальники і учасники нашого інтелектуального шоу!

Ведучий: Ми раді вітати вас у цій залі. Сьогодні ви станете свідками найцікавіших інтелектуальних змагань студентів, що представляють 4 спеціалізації нашого коледжу.

Ведуча: Ми не випадково обрали  таку форму нашого шоу – ІНТЕЛЕКТ-шоу, бо одним із найголовніших викликів ХХІ століття є освіченість, глибокі знання людини,  вміння їх здобувати та оптимально використовувати. Тільки така людина може розраховувати сьогодні на максимальну реалізацію, врешті, на життєвий успіх. Сподіваємося, що  ці змагання  будуть не лише цікавими, а й  пізнавальними, повчальними.

Ведучий: А  ведучими цього шоу будемо ми: -  Неперевершена  Ірина

Ведуча: Та  невгамовний Дмитро.

Ведучий: Ірино, а ти знаєш, що  швейцарський письменник Йоган Лафатер колись  сказав: «Хочеш бути розумним - навчися розумно ставити запитання, уважно слухати, спокійно відповідати і переставати говорити, коли нічого більше сказати»?

Ведуча: М-м-м, на жаль, не чула такого вислову.  Та знаю,  що давньогрецький філософ  Плутарх сказав, що  «Розум – це не посудина, яку треба наповнити, а вогонь, який належить запалити».
Ведучий: Як цікаво! То я так розумію, що професія працівника культури, яку ми з тобою обрали, вимагає саме такого вогню?! А не тільки креативності,  творчих та організаторських здібностей. Бо  їх джерелом - у першу чергу - є

розум,  глибокі знання, широкий світогляд, ерудиція…
Ведуча: Стоп, стоп. Дмитре. Але ж знання потрібні кожній людині. Згадаємо народну мудрість : «Де сила не може, там розум переможе». 

Ведучий: Так,  погоджуюся Іринко, з тобою  в тому, що наша професія особлива і настільки багатогранна, яка просто вимагає високого інтелекту, ерудиції, освіченості та професійної   компетентності.

Ведуча: Без цього ти не станеш справжнім працівником культури.  Сподіваюся, що студенти випускних курсів це вже усвідомили.

Ведучий: Без сумніву, переважна більшість наших студентів є  саме такими людьми: ерудованими, розумними,творчими. Та цікаво буде знати, на якій  спеціалізації   найрозумніших у  нас найбільше?

Ведуча:. Повний зал глядачів, вболівальників  - теж хочуть про це дізнатися і з нетерпінням чекають початку  шоу, яке ми назвали «Битва спеціалізацій»

 (Музична заставка)

 

 

Ведучий:  Отже, пані та панове, сьогодні на   рингу найрозумніших, схрестять рапіри своїх знань і  ерудиції  чотири команди , які складають інтелектуальну  еліту  студентства нашого коледжу.

Ведуча до залу:   Ну що , шановні вболівальники, ви готові активно вболівати за своїх ?

Ведучий: Тоді дивимося, як представлять себе команди.

До Вашої уваги представлення збірної команди  режисерів

 (Представлення команди)

Запрошуємо збірну режисерів на сцену.

(Вихід команди під музику)

 

Ведуча: Дмитре, я в захваті від представлення команди  режисерів .А ти?

Ведучий: Так, це було дійсно круто, але висновки робити зарано, адже попереду ще  інші команди.

Ведуча: Ти маєш рацію,  дивимося представлення збірної команди  хореографів.

(представлення команди)

Запрошуємо збірну хореографів на сцену.

(вихід команди під музику)

Ведучий: Я навіть не очікував, що наші команди настільки  креативно зможуть себе представити.

Ведуча: З нетерпінням чекаю появи наступної команди.  Тож дивимося представлення  команди інструменталістів.

(Представлення команди)

Запрошуємо збірну команду інструменталістів на сцену.

(вихід команди під музику)

Ведуча:  Кожна наступна  команда вражає  все  більше і більше, напруга наростає, і я вже відчуваю, що ми станемо свідками справжньої інтелектуальної битви!.
Ведучий: Почекай, почекай. У нас залишилася ще одна команда. Тож наступна команда хоровиків і до вашої уваги їхнє представлення.

(представлення команди)

Запрошуємо на сцену збірну команду хоровиків.

(вихід команди під музику)

Ведуча: Вітаємо вас, шановні учасники нашого інтелект-шоу! Приємно, що саме ви будете представляти  свою спеціалізацію.

Ведучий: На вас покладена велика відповідальність, тож не підведіть. В  кінці вечора  ми з радістю назвемо переможця нашого шоу. І саме тій спеціалізації, команда якої стане переможцем, буде присвоєне звання «Спеціалізація ерудитів».

(музична заставка)

Ведуча: А вирішуватиме, яка з команд «най, най…»буде компетентне журі - це

1. Викладач української мови та літератури – Валентина Іванівна Криворучко

2. Викладач історії України  -  Ольга Миколаївна Недвига

3. Викладач природничих наук –  Жанна Вікторівна Могильник

 

Ведучий: Наша гра «Битва спеціалізацій» буде складатись з п’яти  турів, за результатами яких кожна команда  отримуватиме  від журі  певну кількість балів. За кожну правильну відповідь зараховується – 1 бал)

Ведуча: Хочу відразу попередити вболівальників: якщо під час гри  будуть зафіксовані підказки із зали, з команди  будуть зніматися бали.

Ведучий: Отож, починаємо інтелект- шоу «Битва спеціалізацій».

(Музична заставка)

Ведуча: Перший тур має назву  «Чи знаєш ти?»

(Музична заставка)

Ведуча: Уважно слухайте правила виконання завдань першого туру.

Ведучий: Оголошується питання одне для всіх команд. Протягом 1 хвилини кожна команда радиться і записує на аркуш  лише «ключові слова»  своєї відповіді. Один із членів команди  коротко, але зрозуміло пояснює  відповідь. Якщо ця відповідь правильна, то команді зараховується один бал.

Ведуча: Пояснення «так» або «ні» не зараховуються. А на аркуш ви записуєте для того,  аби підтвердити , що це саме ваша думка, а не команди-суперника.

Ведучий: Отож, будьте уважні .

Ведуча: Увага! Я оголошую перше питання:

(Звучить гонг, проекція питання на екран)

  1. Ми часто кажемо "час біжить", час летить, пливе"... Чому "час біжить"?

Команди до роботи.

(Звучить музична заставка, команди обговорюють.)

Ведуча: Час вийшов, будь ласка, оголошуємо по черзі свої відповіді.

Ведучий: Дякуємо. Ми почули всі ваші варіанти. Зараз вже час дізнатися правильну відповідь . А журі стежить, яка команда відповіла найточніше

Ведуча: Правильна відповідь така:

Древні греки для визначення часу користувались водяними годинниками. Водяні годинники – це  посудини з водою, які були встановлені у різних громадських установах. На зібраннях кожному виступаючому у цю посудину-годинник наливали певну кількість води. Виступаючий міг говорити доти, доки вода перетікала з верхньої частини посудини у нижню.  Тобто, древні асоціювали час з рухом. ОСЬ ЗВІДКИ метафора «ЧАС біжить, летить, пливе…

Ведуча:  Діма, ти ж пам’ятаєш пісню «Час рікою пливе…»

Ведучий: Команди, будьте уважні: наступне питання.

Ведуча: Увага! Я оголошую питання:

(Звучить музична заставка, проекція питання на екран)

2. Чому дерева, які ростуть біля вуличних стовпів освітлення, скидають своє листя пізніше, ніж ті, що розташовані  далі від стовпів? Час пішов.

(Звучить музична заставка., команди обговорюють.)

Ведучий: Час уже закінчився. Отож, будь ласка, ваша відповідь.

Ведуча: Всі відповіді зараховано, а ми оголошуємо правильну і  дізнаємося, хто ж із вас найбільше наблизився до неї.

Ведучий: А відповідь така:

Дерева біля стовпів отримують більшу порцію світла. І не температура впливає на процес листопаду, а  тривалість світлового дня.

Ведуча:  Ми продовжуємо далі. І ось вже наступне питання.

(Звучить гонг,проекція питання на екран)

3. Чому хворих у Стародавньому Римі виносили на людну вулицю?

(Звучить музична заставка, команди обговорюють.)

Ведучий: А доки команди обговорюють, щось не чутно наших вболівальників. Будь ласка,  підтримайте наші команди, гучними оплесками.

Ведучий: Стоп, час скінчився. Оголошуйте ваші відповіді.

Ведуча: Добре, ми вас почули, журі все занотувало. А я  повідомляю правильну відповідь.

Хворих виносили на людну вулицю для того, щоб кожен бажаючий перехожий міг запропонувати свій спосіб найшвидшого лікування хворого.

Ведучий: Шановні команди, не розчаровуйтесь, не розслабляйтесь!  Попереду ще два запитання.

Ведуча: Увага! Наступне запитання.

(Звучить гонг, проекція питання на екран)

4. Якщо дощ йде опівночі, то чи може через 48 годин бути сонячна погода? Час пішов.

(Звучить музична заставка, команди обговорюють.)

Ведучий: Команди, будь ласка, оголошуйте свої відповіді.

Ведуча: Добре. А правильною відповіддю є така:

Якщо дощ йде опівночі, то через 48 годин сонця не може бути, бо в цей час буде астрономічна ніч.

Ведучий: Команди, а зараз оголошується останнє питання  цього туру .

Ведуча: Отож, увага! Питання:

(Звучить гонг, проекція питання на екран)

5. Коли звуки чути краще: в спекотний полудень, чи рано-вранці ? І чому?

Час пішов.

(Звучить музична заставка, команди обговорюють.)

Ведучий: Команди припиняють обговорення, час вже вийшов. І ми всі з нетерпінням чекаємо ваші відповіді.

Ведуча: А ми зараз дізнаємось, чи правильно ви відповіли.

А правильною відповіддю є така:

звуки чути краще вранці та ввечері, тому, що повітря в цей час доби холодніше, щільніше, вологість підвищена, тому звукопровідність краща.

Ведучий: Ну що ж, шановні команди, ви досить гарно працювали. Ми почули багато правильних  відповідей.

Ведуча: Так, а тим часом, доки журі підраховує отримані вами бали ,ми послухаємо музичний дарунок для  наших команд і звичайно ж для  вас,  дорогі вболівальники

Ведучий:  Тож зустрічайте зірку нашого коледжу Владу Щербацьку

(Художній номер)

 

Ведуча: (наспівує пісню) Діма, ну чому ти так не вмієш співаєш?

Ведучий: Ірино, ти що за 3 роки ще не помітила  моїх вокальних здібностей ? Зараз я налаштуюсь краще

                                                            (Імітує підготовку).
Ведуча: Ой, Дімочка, Дімочка, мабуть, не треба тобі співати.,  давай краще продовжувати наше шоу.

Ведучий: Даремно не хочеш чути мій спів: багато втрачаєш.

Ведуча: Та я просто  свій слух не хочу втратити.

Ведучий: Ну вибач. То що в нас далі?
Ведуча: А далі я тебе запитую, чи вважаєш ти себе ерудитом?

Ведучий: Вважаю,  що так.
Ведуча: А давай перевіримо?

Ведучий: Та запросто!

Ведуча:  І так: - Дата підписання Гадяцького договору

Ведучий: 1658 рік.

Ведуча:  Скільки звуків в українській мові?

Ведучий: 38

Ведуча: Рік народження Макса Коржа

Ведучий:…А хто це? Макс Корж?!…

Ведуча:Діма, ну ти що? Це ж відомий реп-виконавець,а народився він    23 листопада 1988 року.   От бачиш, не такий ти вже й всезнайко.

Ведучий: Ірино, а може, давай тепер я тебе перевірю?

Ведуча: Ой, Дмитрику, ти знаєш, в мене щось голова запаморочилася, мабуть, магнітні бурі, давай іншого разу,  без свідків.

Ведучий: Добре, закінчуємо балачки,бо попереду нас чекає наступний тур, його назва: «запитання за блоками»

(Звучить музична заставка)

Ведуча: Кожна із команд уже показала свої знання  та кмітливість. Але в цьому конкурсі їм доведеться продемонструвати набагато ширшу обізнаність у різних сферах.

Ведучий: Учасникам нашої програми  пропонується 6 блоків.

Це історія,кіно,театр,музика,література,наше училище. Кожен із блоків місить  10  бліц-питань.

Ведуча: Кожна команда,  почергово  обирає собі назву блока і дає відповідь на 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Ведучий:Але ми ще раз повторюємо!Жодних підказок із залу,тому що через вашу нестриманість із команд будуть зніматися бали.

Ведуча: Ми просимо підійти капітанів команди до нашого асистента і витягнути назву блоку.

(Звучить музична заставка, капітани дістають з капелюха назви блоків)

Ведуча:То ж продовжуємо нашу гру.

 

(Звучить гонг)

Театр

1) Де  зародився театр (в Греції)

 2) Вистава, в якій  обов’язково  присутня повчальна мораль, (Мораліте)

3)Як називають автора  літературного  тексту  вистави?(Драматург)

4) Багаторічний виконавець ролі Тевє-молочника в однойменному спектаклі(Богдан Ступка)

5)Коли святкують Міжнародний день театру? (27 березня)

6)Хто був організатором першого театру на Русі?(Скоморохи)

7)Хто з діячів «театру корифеїв» виховав кілька поколінь мистецької молоді і заслужив назву «батька класичного українського театру?»(Марко Кропивницький)

8)Хто заснував театр «Березіль ?(Лесь Курбас)

9))Як назвали науку про теорію та практику театрального мистецтва? (Театрознавство.)

10)Що означає слово «театр «з грецької мови ?(Місце видовища)

 (Звучить гонг)

Історія

1)Якого року Київська Русь прийняла християнство?(988)

2) Хто із руських князів помер від укусу змії (Олег)

3)Хто був автором 1-Ї конституції України?( П.Орлик)

4)Хто є автором твору «Повчання дітям»?( В.Мономах)

5) Коли була прийнята Незалежність України?(24 серпня 1991р.)

6)Хто плаче «В Путивлі граді вранці-рано»?(Ярославна)

7)В якому кургані було знайдено скіфську пектораль?(Товста могила)

8)Хто був Останнім гетьманом України ?(Розумовський)

9)Скільки Універсалів прийняла Українська Центральна Рада? (4)

10)Коли відбулася  Полтавська битва?(1709)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Звучить гонг)

Література

1)Справжнє прізвище автора роману «Тигролови» (Лозов’ягін)

2)Хто з поетів звертається до нас із закликом:«Всім серцем любіть  Україну свою,і вічно ми будемо з нею» (В.Сосюра)

3Хто з відомих українців пояснював своє мистецьке покликання словами:«Моя зброя-сміх»  ?(Остап Вишня)

 4) Хто Вперше описав прадавні гуцульські звичаї та обряди, та в якому творі?(М.Коцюбинський «Тіні забутих предків»)

5) Прототипом якого твору Нечуя-Левицького стала родина Мазурів із села Семигори? («Кайдашева сімя» )

6) Хто є автором першого твору нової  української літератури ?(Котляревський)

7) Хто є автором байки «Бджола і Шершень ?(Сковорода) 

8) Який літературний псевдонім мала мати Лесі Українки? (Олена Пчілка)

9) Автор першого історичного роману в українській літературі ?( П.Куліш)

10)  Першим твором нової української літератури є ?(«Енеїда»)

 (Звучить гонг)

Коледж

1)Імя якого відомого діяча носить Гадяцький коледж культури і мистецтв?(Котляревський)

2)Скільки спеціалізацій існує в коледжі?(6)

3)Скільки років виповниться коледжу в 2019 році? (84)

4)Якого року Харківський культурно-освітній  технікум  був переведений до

 м. Гадяча?(1955)

5)Перший директор ГУК? (Кость Іванович Черевик)

6)Який рівень акредитації має коледж?( 1,2)

7)За якою адресою розташований наш коледж?(Соборна площа,9)

8)Скільки аудиторій містять навчальні корпуси коледжу? (51)

9)Скільки кабінетів інформатики має наш навчальний заклад?(2)

10)Хто є авторами гімну нашого коледжу?( В.В.Онопрієнко, Г.Г.Харковина)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Музика

(Звучить гонг)

 

1)Основоположник української класичної музики?( М.Лисенко)

2)Видатний український співак і композитор, автор опери “Запорожець за Дунаєм”? (Гулак-Артемовський)

3) Хто є автором пісень “Думи мої”, “По діброві вітер віє», що вважаються народними  (Т.Г.Шевченко)

4)Ім’я композитора, автора  пісень “Червона рута”, “Водограй”, “Відлітали журавлі”?( В.Івасюк)

5)Як називається перше виконання будь-якого мистецького твору: опери, балету, симфонії ?(Прем’єра)

6)Музично-хореографічна вистава, де зміст, почуття і думки дійових осіб розкриваються засобами музики і танцю? (Балет)

7)Як називається музичний супровід солісту? (акомпанемент)

8)Міжнародний музичний конкурс, ім’я якого носить Національна Музична Академія України? (П.Чайковський)

9)Український національний струнний щипковий інструмент?(Бандура)

10)Переможець музичного конкурсу? (Лауреат) 

Кіно

(Звучить гонг)

 

1)  Прізвище братів-піонерів кіно?(Люм’єри)

2)Режисер українського фільму «Поводир» (Олесь Санін)

3) Хто отримав  «Оскара» за виконання пісні у фільмі «Титанік» ?(Селін Діон)

4) Яке прізвище носив головний герой  фільму «Діамантова рука», якого грав Юрій Нікулін ?(Горбунков)

5) Хто режисер фільму "Тіні незабутих предків"? (Любомир Левицький)

6)У якому фільмі світового кінематографа пес продемонстрував виключну відданість господарю?(«Хатіко»)

7) Яка кінокомпанія є найбільшим мультиплікатором ?(Дісней)

8)Хто із мультяшних героїв закликав: «Ребята!Давайте жить дружно»? (кіт Леопольд)

9) Який Український фільм 20-х років XX ст. був названий в ряду найкращих  фільмів світу? (Земля)

10) Хто був  режисером  фільму за повістю «Коцюбинського Тіні забутих предків»? ( С. Параджанов)

 

Ведучий: Я в захваті, наші учасники дійсно багато знають.

Ведуча: Так, я з тобою погоджуюсь. Та вони, мабуть, трішки вже й втомилися. Давай дамо їм можливість  відпочити, а нашому журі - час попрацювати.

Ведучий: Згоден. Тож дорогі глядачі та учасники нашої програми, для вас - музична пауза. Зустрічайте  чарівну Ірину Кіраль.

 

(художній номер)

Ведуча:  яка запекла боротьба йде між нашими командами.

Ведучий: Іринко, я їх так розумію! Адже кожен з них мріє стати-найкращим серед найкращих.

Ведуча:Та  не слід поспішати,бо це ще не кінець шоу.

Ведучий: Переходимо до наступного туру: «Калейдоскоп»

 (Звучить музична заставка)

 

Ведуча: Правила цього туру такі: Оголошується питання одне для всіх команд. Протягом 1 хвилини кожна команда радиться і записує на аркуш свою відповідь.  один із членів команди  дає відповідь.  Якщо ця відповідь правильна, то команді зараховується один бал. 

Ведучий: Отож, будьте уважні.

Ведуча: Просимо внести чорний ящик.

 

(Звучить музична заставка)

1.Чорний ящик.

(Винесення чорного ящика, звучить гонг,проекція питання на екран)

Ведуча: Те,що в чорному ящику,фінікійці присвоюють собі,але цей винахід належить шумерам.

Ведучий: Команди до роботи.

(Звучить музична заставка, команди обговорюють.)

Ведуча: Стоп. Час вийшов , просимо представника команди……..

Правильна відповідь: кольорове скло.

Ведучий:  Фотопитання.

(Звучить гонг, проекція питання на екран)

 

ЇЇ творчістю захоплювався Пабло Пікассо. Коли в 1954 році на міжнародній виставці він побачив її роботи,то сказав,що вони геніальні,порівнявши українку з відомою на весь світ художницею Серафін Луїс. Однією з найвідоміших картин цієї майстрині є «Богданівські яблука». Назвіть ім’я та прізвище цієї української художниці.

Час пішов

 (Звучить музична заставка, команди обговорюють.)

Ведучий: Стоп. Час вийшов , просимо представника команди……..

Правильна відповідь - Катерина Білокур

Ведуча: Фотопитання.

(Звучить гонг, проекція питання на екран)

 

Назвіть будівлю,фрагмент якої ви бачите. Хто є архітектором даної споруди?

(Полтавський Краєзнавчий музей, Василь Кричевський). Команди , час пішов.

(Звучить музична заставка, команди обговорюють.)

Правильна відповідь -  Полтавський Краєзнавчий музей, Василь Кричевський

Ведучий:  Фотопитання.

(Звучить гонг, проекція питання на екран)

 

  Автор картини дуже любив балет, любив спостерігати за всіма етапами його підготовки. Часом Його картини схожі на підглядання у замкову щілину. Хто цей автор? Команди, час пішов.

 (Звучить музична заставка, команди обговорюють.)

Ведучий:час вийшов , просимо представника команди……..

Правильна відповідь -  Едгар Дега

Ведуча:   Просимо внести чорний ящик.

(Звучить музична заставка)

Ведуча: Увага питання.

(Звучить гонг, проекція питання на екран)

 Жерці Давнього Вавилону забороняли людям споживати його в їжу:а раптом вони стануть надто розумними?А Платон порівнював його  з мозком і вірив,що його вживання благотворно впливає на інтелект людини..

(Звучить музична заставка. Команди обговорюють.)

 

Ведуча: Стоп, час вийшов, просимо представника команди…

 Правильна відповідь  (Волоський горіх)

Ведучий: Увага наступне питання.

(Звучить гонг, проекція питання на екран)

У XVI   столітті три представники різних країн прийшли до думки, що католицизм треба реформувати і обгрунтували свій релігійний рух. Назвіть прізвища цих людей.

 (Звучить музична заставка, команди обговорюють.)

Ведучий: Час, вийшов, просимо представника……

Правильна відповідь - Жан Кальвін,Мартін Лютер,Ульріх Цвінглі

Ведуча: Увага, наступне питання

Постать кого з українців зображена на купюрі номіналом «1 гривня»?

Команди, час пішов.

 (Звучить музична заставка, команди обговорюють.)

Стоп, час вийшов., просимо представника команди….

Правильна відповідь (Володимир Великий)

 

Ведучий: Увага, наступне питання

(Звучить гонг, проекція питання на екран)

Відомий український вчений Петро Іванович Прокопович не знав,що після його смерті   наукова станція в місті Гадяч носитиме його ім’я . Завдяки якому винаходу він став відомий не лише  в українській,а й в світовій культурі? Час пішов

(Звучить музична заставка, команди обговорюють.)

Стоп, час вийшов, просимо представника команди…….

Правильна відповідь  - рамковий вулик

Ведуча:  Увага, питання.

(Звучить гонг, проекція питання на екран)

Далеко не всім відомо, що означає положення ніг на кінній скульптурі. Назвемо деякі з них:

    Якщо кінь стоїть «на дибках»,то це означає,що вершник загинув в бою;

    Якщо  одне копито коня припідняте,то це означає,що вершник помер від ран,отриманих в бою;

    А що означає,Якщо кінь стоїть на чотирьох, …

Команди, час пішов

(Звучить музична заставка, команди обговорюють.)

Стоп, час вийшов, просимо представника команди….

Правильна відповідь -  то вершник помер своєю смертю

Ведучий:Увага, останнє  питання.

(Звучить гонг, проекція питання на екран)

Жерці Єгипту поклонялись птаху Бенну, присвяченому Богу Сонця-Ра. Цей птах приходив зі Сходу і помирав кожного вечора,а потім щоранку воскресав. Назвіть міфічну істоту,прототипом якої був птах Бенну? Час пішов.

(Звучить музична заставка, команди обговорюють.)

Стоп, час вийшов. Просимо представника команди ….

Правильна відповідь - Фенікс

Ведуча: Ну що, пора відпочити. Тож зустрічайте  Артема Шмигленка

(Художній номер)

Ведучий: Ірино, а мені здається що настав час надати слово нашому журі, адже і ми і вболівальники хочуть дізнатися, яка ж ситуація в наших команд.

Ведуча: До слова запрошуємо голову журі Валентину Іванівну  Криворучко.

(Виступ журі)

Ведуча: Діма, а що у світі є найшвидшим?

Ведучий: Ну звичайно, що це SSC UltimateAero 6.3. Автомобіль настільки швидкий, що період розгону від нуля до швидкості в 100 кілометрів на годину у нього всього лише 2,78 секунди. Може розвинути швидкість до 436 кілометрів на годину…

Ведуча: Дімо, Дімо, заспокойся! Взагалі то, я мала на увазі думку. Саме думка – найшвидша у світі.

Ведучий:О, Ірино, я про це навіть і не подумав. Я захоплююсь твоєю мудрістю.  Ти ж розумієш, ця моя пристрасть до автомобілів…

Ведуча: Та зрозуміла тепер. Тільки вже час нам перейти до наступного туру - «Конкурс капітанів» 

(Звучить музична заставка)

Ведуча: Діма, наше завдання - перевірити знання,ерудованість та кмітливість капітанів. Адже капітани - це мозок  команди, її інтелект-центр.

Ведучий:Цей етап нашого шоу є певною мірою складним, адже капітанам команд  необхідна не лише швидкість, а й увага. Складність полягає у тому, що капітани   повинні за одну хвилину встигнути відповісти на якомога більше питань.

Ведуча: Послідовність виступу  капітанів ми визначимо наступним чином.

Ведучий: Просимо капітанів підійти й обрати   номер виступу.

(Звучить музична заставка, капітани обирають номер з капелюха за яким будуть відповідати)

Ведуча: Ну що ж, можемо починати. Капітана команди__________ прошу підійти до мікрофона і приготуватися уважно слухати і швидко відповідати.

(Звучить гонг)

  1. Як називають красномовного розпорядника на бенкеті? (тамада)
  2. Із якою коштовністю у прислів’ї порівнюють мовчання? (золото)
  3. Який театральний режисер прославився фразою «Не вірю!»? (Станіславський)
  4. Яку назву мав перший пристрій для запису звуку? (фонограф)
  5. Завдання, в якому текст зашифрований за допомогою малюнка,- це? (ребус)
  6. Яку тварину в українській народній казці називають Дерезою? (коза)
  7. Яке прізвисько мав кіт з твору Михайла Булгакова «Майстер і Маргарита» ? (Бегемот)
  8. Найвища  емоційна точка будь якого сценарію це? (кульмінація)
  9. Хто вмовив греків побудувати дерев’яного коня, щоб захопити Трою? (Одіссей)
  10. Хто втратив слух, але продовжував писати музику? (Бетховен)
  11.  Ім’я брата просвітителя Мефодія, одного з творців слов’янської абетки? (Кирило)
  12. Суперечка як публічне обговорення якогось питання (диспут)
  13.  Яке місто врятував Кирило Кожум’яка від змія? (Київ)
  14.  Як називають український народний ляльковий театр з виставами на релігійні сюжети? (Вертеп)
  15.  Державною мовою якої країни є іврит? (Ізраїль)
  16.  Як називають переклад слів мовою жестів? (сурдопереклад)
  17.  Як називають спеціально скомпоновані тренувальні фрази, які треба вимовляти виразно і швидко? (скоромовки)
  18.  Яким латинським словом називають людину, яка володіє мистецтвом виголошувати промови? (оратор)
  19.  Людина якої професії доглядає сад? (садівник)
  20.  Який пристрій «не гавкає, не кусає, а в дім не пускає»? (замок)
  21. Яким терміном медицина називає втрату  людиною пам'яті ? (Амнезія) 
  22.  Як називають підлітка на судні, що навчається морської справи? (юнга)
  23.  Хто керує колективом виконавців у оркестрі, хорі? (диригент)
  24.  Як називають автора прозових художніх творів? (прозаїк)
  25.  Найдавніший літературний твір Київської Русі? («Повість временних літ»)
  26.  Автор вірша «Ти знаєш, що ти людина?» (В. Симоненко)
  27. З якою хворобою все життя боролася Леся Українка?(туберкульоз кісток)
  28.  Організовані в установленому місці торги, розпродаж товарів, які супроводжуються різними культурно-розважальними заходами це? (ярмарок)
  29.  Автор твору «Захар Беркут»? (І.Франко)
  30.  Опис чи живописне зображення зовнішності людини це ? (портрет)
  31.  Уривок із художнього твору? (епізод, фрагмент)
  32.  Автор п’єси «Сто тисяч»? (І. Карпенко-Карий)
  33.  Детальна літературна розробка змісту масового заходу це? (сценарій)
  34. Внутрішня Обстановка дому чи садиби? (інтер’єр)
  35.  Короткі відповіді на поставлені журналістом питання це? (інтерв’ю)
  36.  Художнє означення це? (епітет)
  37. Автор твору, який не називає свого імені? (анонім)
  38.  Автор твору «Фарбований лис»? (І.Франко)
  39. Шабля ранить голову, а слово… (душу
  40. У якій грі спортсмени кидають м’яч у корзину? (Баскетбол.)
  41. Філософ Конфуцій був родом із …( Китаю.)
  42. Найбільша за площею європейська країна.( Україна.)
  43. Якого кольору поштові скриньки в Україні? (Жовті.)
  44. Що в перекладі на українську означає homo sapiens ? (Людина розумна.)
  45. О котрій годині Попелюшці треба залишити бал? (о 12 годині ночі.)
  46.  Умовне розміщення учасників заходу на сцені? (мізансцена)
  47. Без чого не зготуєш сир? (Без молока.)
  48. Як називається мистецтво танцю? (Хореографія.)
  49.  Чим є голочки для ялини і сосни? (Листям.)
  50. Куди впадає р. Дунай? (у Чорне море.)
  51. Як називали на Русі татарське військо? (Орда.)
  52. Цифра, що означає відсутність кількості? (Нуль.)
  53.  Як називають перерву між діями театральної вистави? (антракт)
  54. Якою мовою записують назви ліків? (латинська)
  55. За будівництво якої височенної вежі Бог, за Біблією, розділив мови на землі? (Вавилонська)
  56.  Якому герою Шекспіра належить риторичне питання «Бути чи не бути?» (Гамлет)
  57. Яка рослина «зубів не має, а кусає»? (кропива)
  58. Що є результатом обертання Землі навколо Сонця( Рік.)
  59.  Провідний вид діяльності дитини дошкільного віку? (Гра)

Ведучий: Нічого собі швидкість у наших капітанів!

Ведуча: Так, не гірше твого SSC UltimateAero 6.3.

Ведучий: А може, й ми с тобою спробуємо на швидкість кросворди  розгадувати?
Ведуча: Розумно!  А доки ми будемо с тобою це робити наші гості отримають ще один музичний подарунок . Зустрічайте, голос  нашого коледжу Артема Шмигленка.

(художній номер – пісня про Україну «Перлина»)

Ведуча: Знаєш, Діма, а я  за кулісами і згадала рядки  вірша Василя Симоненка
Ведучий: А що за рядки?

Ведуча: Україно!  Ти  для  мене  диво!  
І  нехай  пливе  за  роком  рік,  
Буду,  мамо  горда  і  вродлива,  
З  тебе  дивуватися  повік.  

Ведучий: Так, чудовий поет, чудові рядки і сьогодні вони дуже актуальні!

Ведуча: Дмитре, ну скажи, чому все так? Чого нам не вистачає, яке наше майбутнє?

Ведучий: Я, звичайно, не великий політик і не всевидющий  пророк, та думаю Україні сьогодні як ніколи, потрібні розумні голови, дбайливі господарі, люди нової генерації, які сповнені бажанням зробити щасливими себе, своїх близьких, а отже, і свою державу.

Ведуча: А першим кроком до цього є розум, знання. Бо ми вважаємо, що майбутнє нашої України - саме в її інтелектуальному потенціалі.

Ведучий: Ірино, а до чого ти все це згадала?
Ведуча: А до того, мій дорогий забувако ,  Дмитро, що наступний наш тур має назву: «Патріот».

(Звучить музична заставка)

 І як ти розумієш, питання будуть пов’язані з історією і культурою нашої  держави – України.

Ведучий: Отже правила наступного конкурсу прості. Ми будемо задавати питання, ваше завдання уважно слухати і швидко відповідати. Перший,  хто знає відповідь, піднімає руку і відповідає. Якщо відповідь правильна, команді зараховується 1 бал, якщо ні, то інша команда може відповісти на це питання.

Ведуча: Ну що ж починаємо,  перше питання:

(Звучить гонг)

  1. Українська співачка, переможниця конкурсу Євробачення – 2004 (Руслана Лижичко)
  2. Чиїм днем народження є 9 березня 1814 року? (Т.Г.Шевченка)
  3. Яка відома родина найбільше прославила Гадяч? (Драгоманови)
  4. З якої казки загадка: “Що в світі найситніше, наймиліше, найпрудкіше?(“Мудра дівчина”)
  5.  Назвіть автора творів “Не високо мудруй”, “Каменярі”, “Захар Беркут”? (І.Я.Франко)
  6.  Який музичний твір був першою українською національною оперою? («Запорожець за Дунаєм» С.Гулака-Артемовського, написаний в 1863 році).
  7. У якому році було перше видання “Кобзаря” Т.Г.Шевченка?  (1840)
  8.   Ким мріяв стати Т.Г.Шевченко? (Художником)
  9.  Як називали мандрівних співців-поетів за часи Т.Г. Шевченка…(Лірники, кобзар
  10.  Що символізує в Україні булава?  ( владу)
  11.  Яку назву має єдиний в Європі унікальний заповідник, землі якого ніколи не торкався плуг?   ( Асканія Нова)
  12. Де в Україні виготовляють автомобілі КрАз? (Кременчук)
  13. Хто став першим президентом незалежної України? ( Л. Кравчук)
  14.  Які країни отримали право проведення Чемпіонату Європи з футболу в 2012 році? ( Україна та Польща)
  15.  Який твір української літератури перекладено 147 мовами світу? (ста сорока сімома)(Заповіт. Т. Г . Шевченко)
  16.  З якого саме виду мистецтва Шевченко мав звання академіка Петербурзької академії мистецтв. ( гравюра)
  17.  У якому століті вперше з`явилася назва «Україна» (наприкінці ХІІ ст..)
  18.  У Т. Г.Шевченка було три таланти. Перші два всім відомі: поет і художник. А яким був його третій талант?(Співак, Т.Г. Шевченко  володів прекрасним голосом).
  19. Обласний центр на річці Ворскла. (Полтава)
  20. Де в Україні розташований самий великий і відомий дендрологічний парк? (м. Умань, Софіївка)

 

Ведучий: Ірино, я певний, що саме в цій залі і знаходиться майбутнє нашої країни, бо це справжні патріоти і добре знають історію і культуру своєї батьківщини .

Ведуча: Ну що ж, дорогі друзі, а я поспішу вам повідомити , що це був останній конкурс. І доки наше журі буде підраховувати бали, а команди будуть чекати результати, цю напругу зніме  справжній патріот нашого училища  Дмитро Лобаренко

(художній номер)

Ведучий: Як я вже розумію, журі підвело  підсумки.

Ведуча: І зараз ми почуємо, яка ж спеціалізація здобула номінацію – «спеціалізація ерудитів»?

   (Музична  заставка №3)

Ведуча: Ми запрошуємо команди на центр сцени.

                                 Музична заставка

Ведучий: Тож слово надається голові журі – Валентині Іванівні Криворучко

(Оголошення переможців, нагородження)

                                 Музична заставка

Ведуча: А команди ………………………………….ми дякуємо за участь у інтелект-шоу і нагороджуємо учасників солодкими призами.

 

Ведуча: Ой, Дімо,  ти знаєш, сьогодні реально крутий вечір. Я отримала скільки задоволення.

Ведучий : І не говори. Сподіваюся, наші глядачі розділяють з нами це відчуття. А ми ще раз поздоровляємо спеціалізацію ________________________ з почесним званням «Спеціалізація ерудитів».

   (Музична заставка №3)

 Ведуча: ВІВАТ переможцям битви спеціалізацій!!!

Ведучий: І головне, дорогі друзі, не забувайте, що «Зустрічають за одягом, а проводжають за розумом». Тож  удосконалюйтеся, працюйте над собою,  і у вас все неодмінно вийде.

                             (Музична  заставка)

Ведуча:  Світ сьогодні належить ОСВІЧЕНИМ!

РАЗОМ: Тож вчися!

Ведучий: Світ сьогодні належить професіоналам!

РАЗОМ: Тож будь ним!

Ведуча: Світ сьогодні належить людям творчим, цілеспрямованим!

РАЗОМ: ТОЖ СТАНЬ НИМ!

Ведучий: І це - незаперечний факт !

Разом: До побачення!

Разом: До нових зустрічей.

(Звучить музика)

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Житченко Ольга Олександрівна
    Дуже цікавий сценарій, композиційно продуманий. Оригінальний, носить не лише пізнавальний характер, а й розважальний. Буде цікавим як молоді, так і старшому поколінню. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Криворучко Валентина
    Змістовний сценарій, що виявляє знання молоді та спонукає до пізнавальної діяльності
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мосякіна Світлана Павлівна
    Цікавий, змістовний сценарій, за яким можна побачити знання студентів, учнів старших класів з історії української та зарубіжної культури. Матеріал логічний, послідовний, якісно поданий та сприяє національно-патріотичному вихованню.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 березня 2019
Переглядів
465
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку