Сценарій інтелектуальної гри «ЩО? ДЕ? КОЛИ?» до тижня математики
Мета: прищеплювати любов учнів до точних наук: математики, фізики, інформатики; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, комунікативно-ігрові здібності.
1. Вони такі непомітні, але дуже потрібні, важливі, в геометрії без них
неможливо. Вони зустрічаються не тільки в геометрії, але і у всіх книжках. (точки)
2. Вітрина, актриса, тритон. Яке число об’єднує всі ці слова? (Три)
3. Що більше cos 40º чи sin 50º? (cos 40º = sin (90º – 40º) = sin 50º)
4. Чиї це слова: «Математику вже тому вчити треба, що вона розум у порядок приводить»? (М.В. Ломоносов)
5. Сума трьох чисел дорівнює їхньому добутку. Ці числа різні й однозначні. Знайдіть ці числа. (1, 2, 3)
6. В одному будинку сто квартир. Скільки разів на табличках з номерами квартир написана цифра 9? (20)
7. До числа 9 і праворуч, і ліворуч припишіть ту саму цифру, щоб отримане тризначне число яке ділилося на 7. (595)
8. Двоє батьків і двоє синів поділили між собою порівну 30 грн., причому кожен одержав по 10 грн. Як це могло трапитись?(Було три особи: батько, син, внук.)
9. Який знак треба поставити між записаними цифрами 2 і 3, щоб мати число більше за 2, але менше за 3?(Кому)
10. Летіла група качок, одна попереду, дві позаду, одна позаду і дві попереду; одна між двома і три в ряд. Скільки летіло качок і яким чином?(Летіли одна за одною три качки.)
11. Швачка має кусок сукна довжиною 18 м. І щодня відрізає по 3 м. На який день вона одріже останній раз?(На п’ятий)
12. Летіли галки і побачили палки. Якщо на кожну палку сяде одна галка, то для однієї галки не вистачить палки. Якщо на кожну палку сяде по дві галки, то одна з палок залишиться без галок. Скільки було галок і скільки було палок? (Три палки і чотири галки)
13. У казці "Коник-Горбоконик" ми зустрічаємо такі слова: "Приїжджаю - тьма народу! Ну ні виходу, ні входу!". Скільки було народу?(10000)
14. Кому належать слова: «Числа правлять світом»? ( Піфагор)
15. Архімед допомагав захищати своє місто Сіракузи від римлян і при цьому загинув? Легенда свідчить: коли римлянин заніс меч над ученим, той не просив пощади, а лише вигукнув: «Не чіпай мої ...! У мить загибелі вчений вирішував геометричну задачу. Що Архімед просив не чіпати? (Креслення)
16. Яке слово введено в математику через невірну записи латинською мовою імені Аль-Хорезмі? ( Алгоритм)
17. Що відрізняє один поїзд від іншого з погляду математика? (Номер)
18. Які чоловічі імена мають «математичне» походження?( Костянтин)
19. Назва якої держави ховається в математичному вираженні а³?(Куба)
20. Ім’я який казкової героїні походить від назви одиниці вимірювання довжини?(Дюймовочка)