Красноградський багатопрофільний ліцей
Красноградської районної ради Харківської області
Власова Ірина Іванівна – вчитель української мови та літератури,
заступник директора з навчально-виховної роботи
Використання інтерактивних форм у позакласній роботі з української літератури
6 клас
Тема: Літературний КВК
Мета: прищеплювати учням інтерес до української літератури, залучаючи до позакласної роботи з предмета; розвивати логічне мислення, вміння висловлювати свої думки щодо прочитаних творів, різноманітні творчі здібності учнів, почуття відповідальності за доручену справу; виховувати естетичні смаки і вподобання школярів.
Обладнання: учнівські малюнки до творів, зразки віршів, складених учнями, висловлювання видатних людей, музичні записи
Хід роботи
І. Організаційний момент
І. Привітання гостей, учасників гри КВК
ІІ. Оголошення теми, мети, завдань заходу
Натхненна чарівниця,
Вершить найбільші чудеса,
Немов казкова та цариця (М.Вороний)
ІІІ. Основний зміст роботи. Проведення гри КВК
Звучить мелодія гри КВК
ВЕДУЧИЙ: Ми раді вітати вас, наші глядачі, вболівальники, любителі ігор КВК!
Сьогодні ми традиційно проводимо цікаву зустріч між командами дівчаток та хлопчиків 6-х класів.
Гра наша тематична, вона проходить за всіма правилами гри КВК і включає наступні конкурс, які ми назвали так:
КОНКУРС – ПРИВІТАННЯ «У літературній вітальні»
(можна використати елементи стилізованих костюмів)
Виступ команди хлопчиків – «Пегас»
Крилатий кінь, який поетам джерело натхнення відкриває.
І виступ наш сьогоднішній – для вас,
Бо почуття поета ні кордонів, ані меж не мають!
І дактиль, і верлібр усі сміливо пробуємо підкоряти.
І в цьому є, можливо, доленосний жест,
Що молодь прагне все ж таки Пегаса «осідлати».
Й гаряче слово Ольжича, і гумор Глазового –
Скарби літературні осягнути нам пора
І прагнуть у житті незвідано нового.
Калинець, Нестайко, Глібов і вірші Олеся
Хай людей ріднять зближають у кожній домівці
На Донбасі, у Криму, в Карпатах і на Гончарівці.
Прослідкувати цивілізацій естетичний смак.
Людській душі мистецтво дарувало довголіття.
Можливо, зараз ми щось розуміємо не так.
Там, де священні води джерела дзюрчать,
Там дев’ять муз танцюють під кіфару Аполлона.
Хотілося б і нам у Стародавню Грецію з візитом завітать.
А день сьогоднішній подарував нам шанс у КВНі
Всім проявити вміння і талант літературні.
Й парнаські сестри-музи будуть поруч тут на сцені.
Дівчат з команди «Муз» своїм талантом зачаруєм,
Бо чоловіку треба бути гармонійним внутрішньо і ззовні,
А ці парнаські квіти-вірші ми з любов’ю всім даруєм.
А журі розсудить,
Хто з нас слабший, хто сильніший
І хто краще вчився,
Хто з літературою своєю міцніше здружився.
10. Бажаємо команді «Музи» гарно виступати,
Якнайкраще на питання всі відповідати.
У навчанні хай успішно долають пороги.
Зичимо ми «музам» нашим тільки перемоги!
ПІСНЯ ( муз. С. Дьячкова сл. М. Ножкіна «Мы вам честно сказать хотим» ВІА
« Самоцветы»)
Що ж сказати прийшла пора:
Хай подружить
Сьогодні нас ця гра!
Команді «Музи» гучно мовим: «Віват!»
У нас є розум, сила,
Є й азарт.
Ми розумні й кмітливі теж.
Хвилюванню
Чомусь немає меж.
Ми під наркозом
Їх чарівних речей
І так вражає відблиск їхніх очей,
Оцих очей.
ПРИСПІВ
А як без них прожить,
Скажи, життя, скажи?
А ми куди без них?
Та просто нікуди!
Недарма у віках
Їх носять на руках.
Ми знову теж готові
Руки підставлять!
Виступ команди дівчаток «Музи»
(можна використати елементи стилізованих костюмів)
Краса і гармонія – ось наш девіз!
І виступ сьогоднішній в залі на сцені –
Не пуста забаганка й дівочий каприз.
Що ти робиш з нами?
Ми повинні змагатись
З цими хлопчаками?
Не будь ти зверхньою й насмішливою враз!
Не можна так одразу кидатися в одкровення!
Хто переможе в грі сьогодні – це покаже час.
Я – покровителька історії, я – Кліо.
Я знаю, що з богами в світ народжується міф.
Та в силах будь-кого здійснити справжнє диво,
Адже в історії відомий не один таємний риф.
І в долі людства, і в душі людській.
Та вижити усім допомагав безсмертний геній,
Жага життя і творчості, і справжніх почуттів.
Підпорядковані зіркам – це математики й астрономи доводять.
І, будучи Уранія, скажу: це – величини сталі!
А люди все життя своє і власне щастя самі собі творять.
Творця - людину я оспівувати не втомлюсь.
Мене захоплює в ній сила й пристрасть превелика.
Емоції і почуття – благословенним на віки лишиться цей союз!
Тій музі, що поезію епічну покровляє.
Не раз бувала вона в Азії й Європі,
А в Україні вона піснею народу промовляє.
У творах цих і пристрасть почуттів, і біль утрат.
Проте нещирості і фальші не потерпить.
І як не вмієш правди говорить, то починать не варт!
У них звучать душі найтонші почуття.
І цим опікується муза, звать яку Ерато,
Звеличує і жінку, й чоловіка як продовження життя.
Який помирить назавжди і хлопців і дівчат.
Хай на щоках зарожевіє в них рум’янець.
І розділятись на розумних і красивих нам не варт!
ПІСНЯ (Слова Я. Халецького, музика Ю. Чичкова «Из чего же сделаны наши мальчишки»)
Так із чого, так із чого, так із чого
Зроблені наші «Пегаси» / двічі/
Із поробок, із запчастинок, із пластиліну, із пластмаси,
Зроблені наші «Пегаси» /двічі/
Ля-ля-ля ……..
Так про що, так про що, так про що ж
Мріють на ні «Пегаси»? /двічі/
Про авторалі, різні деталі, в спорті стать «асом»,
Космічні траси
Мріють наші «Пегаси» /двічі/
Ля-ля-ля…….
Чи потрібні, чи потрібні, чи потрібні
Музи для наших «Пегасів» /двічі/
Безперечно, для кохання,
Для сподівання, і для навчання.
Аж до дванадцяти класів /двічі/
Ля-ля-ля…….
Ведучий: Надаємо слово журі.
Виставлення оцінок командам за конкурс – привітання
Ведучий: Продовжуємо нашу гру. Наступний конкурс – розминка.
Конкурс – розминка «Наша творча лабораторія»
Хто у світі не бував, той і дива не видав Народна мудрість
( Випереджувальне завдання. По 3 учасники від команди)
Команда «Пегас»
Команда «Музи»
1. Невеселі жарти ……………………. а…найкраще багатство
2. Добре ім’я - …………………………. б… бувають чогось варті
3.У доброї господині ……………….. в… там щастя водиться
4. Де лелека водиться, ……………… г… і півень несеться
4.«Упізнай персонаж». Зобразити засобами пантоміми героїв із прочитаних творів. (Команди почергово показують пантоміму).
Команда «Пегас»: П, Р, С, Л, Х,Т,С, Д, П, Р, Д, Н, Ш, Х, Н,Х, Л, Н, С, Р, М, Н,
(«Прислухатись до порад інших ніколи не соромно», – Е. Андрієвська)
Команда «Музи» : В, Д, Д,Т,Ч, Л, Т, Р, Т, Р, З, Л, Ж, Т, Н, З, Л, Ж, Н, С, Т, К, Р, Н
(«Від дитячої літератури залежить незалежність України», – В. Нестайко)
Ведучий: Надаємо слово журі. Оцінювання конкурсу «Розминка»
Ведучий: Наступний конкурс - це конкурс капітанів.(Звучить традиційна мелодія з гри КВК)
Конкурс капітанів «Найкращий капітан». (Проводиться після жеребкування).
Команда «Музи»
Команда «Пегас»
Ведучий: Слово журі. І переходимо до останнього конкурсу – домашнього завдання.
Команда дівчат «Музи» - уривок із твору «Хлопчик – Фігурка».
Команда хлопців «Пегас» - уривок із твору «Тереодори з Васюківки»
Ведучий: Ось і настав час підвести підсумки сьогоднішньої гри. Надаємо слово шановному журі.
Підбиття підсумків конкурсів. Визначення переможців.
Нагородження команди – переможця.
Заключне слово вчителя : «Людського сміху боїться навіть той, хто вже нічого не боїться» М. Гоголь.
Додатки
……сонечко
……віконечко
……хмаринка
……рослинка
Зазирнуло сонечко
У моє віконечко.
Розлетілися хмаринки,
І всміхаються рослинки. – паралельне римування
……тато
……багато
……розуміти
……радіти
Говорив мені мій тато:
«Треба вчитися багато,
Щоб життя все розуміти
І тоді йому радіти». – паралельне римування
Таблиця для роботи журі
Літературний КВК 6 клас
Назва конкурсу |
“Музи” |
“Пегас” |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|