Сценарій інтерактивної гри "Літературний КВК"

Про матеріал
Впровадження інтерактивних форм організації позаурочної діяльності учнів (КВК) у процесі вивчення української літератури.
Перегляд файлу

Красноградський багатопрофільний  ліцей

Красноградської районної  ради Харківської області                                           

Власова Ірина Іванівна – вчитель української мови та літератури,

заступник директора з навчально-виховної роботи

 

Використання інтерактивних форм у позакласній роботі з української літератури

6 клас

Тема: Літературний КВК

Мета: прищеплювати учням інтерес до української літератури, залучаючи до позакласної роботи з предмета; розвивати логічне мислення, вміння висловлювати свої думки щодо прочитаних творів, різноманітні творчі здібності учнів, почуття відповідальності за доручену справу; виховувати естетичні смаки і вподобання школярів.

Обладнання: учнівські малюнки до творів, зразки віршів, складених учнями, висловлювання видатних людей, музичні записи

Хід роботи

І. Організаційний момент

І. Привітання гостей, учасників гри КВК

ІІ. Оголошення теми, мети, завдань заходу

  1. Мотивація діяльності школярів. Прокоментуйте висловлювання видатних людей:
  • Якщо ми піклуємось лише про розумовий розвиток людини, забуваючи про необхідність розвитку її почуттів, ми йдемо назад, а не вперед       (Аристотель);
  • Кожен з нас – це сад, а садівник у ньому – воля (В.Шекспір);
  • Краса! На світі цім Краса –

Натхненна чарівниця,

Вершить найбільші чудеса,

Немов казкова та цариця (М.Вороний)

ІІІ. Основний зміст роботи. Проведення гри КВК

Звучить мелодія гри КВК

ВЕДУЧИЙ: Ми раді вітати вас, наші глядачі, вболівальники, любителі ігор КВК!

       Сьогодні ми традиційно проводимо цікаву зустріч між командами дівчаток та хлопчиків 6-х класів.

        Гра наша тематична, вона проходить за всіма правилами гри КВК і включає наступні конкурс, які ми назвали так:

  • привітання «У літературній вітальні»;
  • конкурс – розминка «Наша творча лабораторія»;
  • конкурс капітанів «Найкращий капітан»;
  • конкурс домашнього завдання «Сторінками улюблених творів».
  1. Презентація команд. Вихід команд. (Команди сформовані заздалегідь: окремо команда хлопчиків, окремо – дівчаток)
  2. Презентація журі, (звучить традиційна мелодія КВК)
  3. Ознайомлення з правилами гри, результатами жеребкування; коментарі до конкурсів.

КОНКУРС – ПРИВІТАННЯ «У літературній вітальні»

(можна використати елементи стилізованих костюмів)

 

Виступ команди хлопчиків – «Пегас»

  1. Команда наша називається «Пегас» -

Крилатий кінь, який поетам джерело натхнення відкриває.

І виступ наш сьогоднішній – для вас,

Бо почуття поета ні кордонів, ані меж не мають!

 

  1. Хорей і ямб, і амфібрахій, анапест,

І дактиль, і верлібр усі сміливо пробуємо підкоряти.

І в цьому є, можливо, доленосний жест,

Що молодь прагне все ж таки Пегаса «осідлати».

 

  1. Сонети Рильського і проза Гончара,

Й гаряче слово Ольжича, і гумор Глазового –

Скарби літературні осягнути нам пора

І прагнуть у житті незвідано нового.

 

  1. Панас Мирний і Шевченко, Українка Леся,

Калинець, Нестайко, Глібов і вірші Олеся

Хай людей ріднять зближають у кожній домівці

На Донбасі, у Криму, в Карпатах і на Гончарівці.

 

  1. Ну а зараз всі полиньмо думкою через століття

Прослідкувати цивілізацій естетичний смак.

Людській душі мистецтво дарувало довголіття.

Можливо, зараз ми щось розуміємо не так.

 

  1. Весною й влітку на пологих схилах Гелікону

Там, де священні води джерела дзюрчать,

Там дев’ять муз танцюють під кіфару Аполлона.

Хотілося б і нам у Стародавню Грецію з візитом завітать.

 

  1. Мій любий друже. Греція – роки давно минулі!

А день сьогоднішній подарував нам шанс у КВНі

Всім проявити вміння і талант літературні.

Й парнаські сестри-музи будуть поруч тут на сцені.

 

  1. Тож будем чемні, делікатні і тактовні,

Дівчат з команди «Муз» своїм талантом зачаруєм,

Бо чоловіку треба бути гармонійним внутрішньо і ззовні,

А ці парнаські квіти-вірші ми з любов’ю всім даруєм.

 

  1. Ми прийшли сюди на сцену

А журі розсудить,

Хто з нас слабший, хто сильніший

І хто краще вчився,

Хто з літературою своєю міцніше здружився.

 

   10. Бажаємо команді «Музи» гарно виступати,

 Якнайкраще на питання всі відповідати.

 У навчанні хай успішно долають пороги.

 Зичимо ми «музам» нашим тільки перемоги!

 

ПІСНЯ ( муз. С. Дьячкова сл. М. Ножкіна «Мы вам честно сказать хотим» ВІА

« Самоцветы»)

 

Що ж сказати прийшла пора:

Хай подружить

Сьогодні нас ця гра!

Команді «Музи» гучно мовим: «Віват!»

У нас є розум, сила,

Є й азарт.

Ми розумні й кмітливі теж.

Хвилюванню

Чомусь немає меж.

Ми під наркозом

Їх чарівних речей

І так вражає відблиск їхніх очей,

Оцих очей.

 

ПРИСПІВ

А як без них прожить,

Скажи, життя, скажи?

А ми куди без них?

Та просто нікуди!

Недарма у віках

Їх носять на руках.

Ми знову теж готові

Руки підставлять!

Виступ команди дівчаток «Музи»

(можна використати елементи стилізованих костюмів)

 

  1. Ми – музи, дотепні, розумні й веселі.

Краса і гармонія – ось наш девіз!

І виступ сьогоднішній в залі на сцені –

Не пуста забаганка й дівочий каприз.

 

  1. Боже милий! Боже правий!

Що ти робиш з нами?

Ми повинні змагатись

З цими хлопчаками?

 

  1. О сестро, Таліє, комедії натхнення!

Не будь ти зверхньою й насмішливою враз!

Не можна так одразу кидатися в одкровення!

Хто переможе в грі сьогодні – це покаже час.

Я – покровителька історії, я – Кліо.

Я знаю, що з богами в світ народжується міф.

Та в силах будь-кого здійснити справжнє диво,

Адже в історії відомий не один таємний риф.

 

  1. Я  - Мельпомена, свідок безлічі трагедій

І в долі людства, і в душі людській.

Та вижити усім допомагав безсмертний геній,

Жага життя і творчості, і справжніх почуттів.

 

  1. Життя земне, стихії вод, космічні далі

Підпорядковані зіркам – це математики й астрономи доводять.

І, будучи Уранія, скажу: це – величини сталі!

А люди все життя своє і власне щастя самі собі творять.

 

  1. Як Полігімнія, священних од владика,

Творця - людину я оспівувати не втомлюсь.

Мене захоплює в ній сила й пристрасть превелика.

Емоції і почуття – благословенним на віки лишиться цей союз!

 

  1. Розповісти про подвиги людей під силу Каліопі,

Тій музі, що поезію епічну покровляє.

Не раз бувала вона в Азії й Європі,

А в Україні вона піснею народу промовляє.

 

  1. Ліричні вірші всім дарує нам Евтерпа.

 У творах цих і пристрасть почуттів, і біль утрат.

 Проте нещирості і фальші не потерпить.

 І як не вмієш правди говорить, то починать не варт!

 

  1. Пісень у світі про закоханих багато.

 У них звучать душі найтонші почуття.

 І цим опікується муза, звать яку Ерато,

 Звеличує і жінку, й чоловіка як продовження життя.

 

  1.  Я – Терпсихора! Всіх запрошую на танець,

Який помирить назавжди і хлопців і дівчат.

Хай на щоках зарожевіє в них рум’янець.

І розділятись на розумних і красивих нам не варт!

 

ПІСНЯ (Слова Я. Халецького, музика Ю. Чичкова «Из чего же сделаны наши мальчишки»)

Так із чого, так із чого, так із чого

Зроблені наші «Пегаси»  / двічі/

Із поробок, із запчастинок, із пластиліну, із пластмаси,

Зроблені наші «Пегаси» /двічі/

Ля-ля-ля ……..

 

Так про що, так про що, так про що ж

Мріють на ні «Пегаси»? /двічі/

Про авторалі, різні деталі, в спорті стать «асом»,

Космічні траси

Мріють наші «Пегаси»  /двічі/

Ля-ля-ля…….

 

Чи потрібні, чи потрібні, чи потрібні

Музи для наших «Пегасів»   /двічі/

Безперечно, для кохання,

Для сподівання, і для навчання.

Аж до дванадцяти класів   /двічі/

Ля-ля-ля…….

 

Ведучий:  Надаємо слово журі.

Виставлення оцінок командам за конкурс – привітання

Ведучий: Продовжуємо нашу гру. Наступний конкурс – розминка.

 

Конкурс – розминка «Наша творча лабораторія»

      Хто у світі не бував, той і дива не видав                                                                                                                       Народна мудрість

  1. Поетична хвилинка. Зачитуються вірші, складені верлібром .

( Випереджувальне завдання. По 3 учасники від команди)

  1. Поет-початківець. Скласти чотиривірш за поданими римами, вказати вид римування. ( По 1 учню від команди)
  2. Логічний ланцюжок. Закінчити прислів’я,  вибравши правильний варіант.( по 1 від команди)

Команда «Пегас»

  1. Не той ворог, що перед тобою,……… а ….що на день сім погод
  2. Той не козак, ………………………….б… ззаду не нападає
  3. Трапляється і такий год,…………        в… що не думає отаманом стати
  4. Щирий козак …………………………  г…а той, що за спиною

 

Команда «Музи»

1. Невеселі жарти …………………….        а…найкраще багатство

2. Добре ім’я - ………………………….      б… бувають чогось варті

3.У доброї господині ………………..          в… там щастя водиться

4. Де лелека водиться, ………………          г… і півень несеться

 

4.«Упізнай персонаж». Зобразити засобами пантоміми героїв із прочитаних творів. (Команди почергово показують пантоміму).

  1. «Дешифрувальщик» ( вся команда) вставивши голосні, прочитати і прокоментувати висловлювання:

 

Команда «Пегас»: П, Р, С, Л, Х,Т,С, Д, П, Р, Д, Н, Ш, Х, Н,Х, Л, Н, С, Р, М, Н,

(«Прислухатись до порад інших ніколи не соромно», – Е. Андрієвська)

Команда «Музи» : В, Д, Д,Т,Ч, Л, Т, Р, Т, Р, З, Л, Ж, Т, Н, З, Л, Ж, Н, С, Т, К, Р, Н

(«Від дитячої літератури залежить незалежність України», – В. Нестайко)

 

Ведучий: Надаємо слово журі.   Оцінювання конкурсу «Розминка»

Ведучий: Наступний конкурс - це конкурс капітанів.(Звучить традиційна мелодія з гри КВК)

Конкурс капітанів «Найкращий капітан».  (Проводиться після жеребкування).

  • Конкурс на кращого читця;
  • Бліц-турнір (по п’ять запитань ведучого кожному капітану)

 

Команда «Музи»

  1. Чим годували жар-птицю? (за віршем І. Жиленко ) – родзинками
  2. Як називає Л. Костенко корів у вірші «Дощ полив» ? – квасолькою
  3. Ким за професією був Альтов, персонаж оповідання Є. Гуцала «Олень Август»? – режисер
  4. Упізнай героя за портретом  «Йому вже років триста, старенький. У багряному ковпачку; має вигляд франта; він золотить на свята сервізи, нашіптує дітям казки, любить пити какао, смоктати м’ятні гостинці, довго і солодко спати. – Гном.
  5. Хто такий «Ха-еФ? – хлопчик фігурка.

 

Команда «Пегас»

  1. В українському фольклорі він завжди вороний – Кінь
  2. Що будували яяни? - Довгі вежі
  3. Це портрет героя якого літературного твору: «Страшний химерний горб, невеличка рідковолоса голівка, глибокі променисті розумні очі» - Павлик, «Маленький горбань»
  4. Хто з українських поетів, з  творчістю якого ми знайомились у цьому році, видав збірку «Книжечка для Дзвінки»? – І. Калинець.
  5. У яку зачаровану красуню був закоханий О.Довженко? – В річку Десну.

 

  • Літературний кросворд. Капітани обмінюються приготованими заздалегідь кросвордами, розгадують їх.
  • Конкурс пантоміми. Капітани засобами пантоміми показують один одному персонажі українських народних пісень.

Ведучий: Слово журі. І переходимо до останнього конкурсу – домашнього завдання.

  • Конкурс «Домашнє завдання». «Сторінками улюблених творів».( Інсценівка літературного твору за результатами  попереднього жеребкування).

 

Команда дівчат «Музи» - уривок із твору «Хлопчик – Фігурка».

 

Команда хлопців «Пегас» - уривок із твору «Тереодори з Васюківки»

 

Ведучий: Ось і настав час підвести підсумки сьогоднішньої гри. Надаємо слово шановному журі.

Підбиття підсумків конкурсів. Визначення переможців.

Нагородження команди – переможця.

Заключне слово вчителя : «Людського сміху боїться навіть той, хто вже нічого не боїться»  М. Гоголь.

 

Додатки

……сонечко           

……віконечко

……хмаринка

……рослинка

Зазирнуло  сонечко

У моє віконечко.

Розлетілися хмаринки,

І всміхаються рослинки.    – паралельне римування

 

……тато

……багато

……розуміти

……радіти

Говорив мені мій тато:

«Треба вчитися багато,

Щоб життя все розуміти

І тоді йому радіти».        – паралельне римування

   

 

 

 

 

 

 

Таблиця для роботи журі

 

 

 

Літературний КВК  6 клас

 

 

Назва конкурсу

 

“Музи”

 

“Пегас”

 

  1. Привітання (Візитка)

 

 

 

  1. Розминка:
  • поетична хвилинка (верлібр);
  • поет-початківець (скласти чотиривірш із заданим римуванням);
  • логічний ланцюжок (закінчити прислів’я);
  • упізнай персонаж (пантоміма);
  • розшифруй висловлювання

 

 

  1. Конкурс капітанів:
  • конкурс на кращого читця;
  • бліц - турнір (5 питань);
  • літературний кросворд

 

 

  1. Домашнє завдання (Інсценівка літературного твору)

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 січня 2021
Переглядів
1032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку