Сценарій комедійно-розважального заходу .Рятуйте математику
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Мета:виховувати інтерес до математики, показати її велич і красу , необхідність у нашому житті,розвивати пізнавальну активність , творчі здібності,кмітливість,спостережливість,спритність.
Хід заходу
Ведучий 1.(Захаревич В.)Математика — цариця всіх наук. її улюблениця — істина, її вбрання — простота і ясність.
Ведучий 2.(Панасюк О.)Палац цієї володарки оточено тернистими заростями, і, щоб досягти його, кожному доводиться пробиратися крізь хащі.
Ведучий 1 Випадковий мандрівник не виявить у палаці нічого привабливого. Краса його відкривається лише розуму, що любить істину.
Ведучий 2Тому,хто загартований в боротьбі з труднощами.
Ведучий 2.І і такому, який свідчить про незвичайну схильність людини до заплутаних, але невичерпних і піднесених розумових насолод.
Ведуча
Сьогодні будем друзі з вами
Царицю всіх наук вітати.
Так можем гордо і поправу
Ми математику назвати.
Ведучий
Ти визнана давно главою всіх наук –
Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.
Без математики ми нині, як без рук.
З тобою з казки дійсність творять люди.
Ведуча
Освоївши тебе – рвемося у політ.
Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів визнаєм причини.
Ведучий
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою – підкоряємо природу.
Твої досягнення ми віддамо
На благо рідного народу.
Учень І.(Дідусенко Я.) Дорий день,друзі!
Учень 2.І моє вам шанування.
Учень І.(Янушевич М.)Друзі!Я дуже вам вдячний за такі гарні слова про математику.!Моєму хвилюванню немає меж! На жаль я хочу вас розчарувати.Куди не повернусь – усе чую:математика суха,нудна ,не цікава,не потрібна і ще,ще,ще,..….
Учень 2Так,.Так!!!! Вони мають рацію! Я впевнений не тільки в непотрібності її існування, а й в тому, що вона шкідлива, чужа нашому способу життя наука, занудна, яка висушує душу і мозок людини.
Учень І.А я кажу, що це брудний наклеп!
Учень 2.Овва!А я кажу – ні! Я наслухався стільки нарікань та скарг на її безчинства, що пора цьому покласти край!
Учень І. Наприклад!Доведи! Учень 2 Та що тут доводити!Ось і доведення!
Учень 3. Співає:
Я ридаю і плачу,що робити мені Ця триклята задача не дається мені! Уже мозок весь висох і немає душі А задача сміється прямо в вічі мені
І тепер я лиш благаю Від кайданів цих звільніть Хай мій мозок не виносить Хоч що небуть ви зробіть
Математика мучить Не дає мені жить Заставляє учитись Свій підручник відкрить А я все зволікаю,може вихід знайду, Без цієї науки точно я проживу
І тепер я лиш благаю Від кайданів цих звільніть Хай мій мозок не виносить Хоч що небуть ви зробіть
Учень 3.Остогидла мені математика !!! Через неї у мене немає ніякого особистого життя. Навіть на особисті справи не має часу!. Що за кара небесна. Навіть не можу дограти мою улюблену гру. І через це -Я подаю на математику до суду.
Секретар. Встати! Суд іде!
Головний суддя. (Лига В.)
Прошу сідати. Судове засідання оголошується відкритим. Сьогодні слухається справа з обвинувачення Математики в непотрібності її існування, в тому, що вона суспільно-небезпечна, соціально-шкідлива, чужа нашому способу життя наука, занудна, яка висушує душу і мозок людини.
Відтоді, як людина перетворилася в людину розумну, їй на службу представлена всеохоплююча наука математика. За ці тисячоліття у Верховній канцелярії проти неї зібралося стільки скарг, що настав, нарешті час покласти край усім її безчинствам.
Для об'єктивного розгляду справи запрошені кращі юристи. Оскільки звинувачень зібралось дуже багато, на судове засідання винесено основні, найважливіші. Ввести підсудну!(Вводять Математику)
Слово надається прокурору.
Прокурор.(Ставнійчук О.)
Математика звинувачується в тому, що вона примушує людей вчитися, в порушенні загальнолюдського закону совісті і прав людини, яка не бажає вчитись.Вона не допомагає ,а заважає нормально жити. А ці контрольні роботи, заліки, тематичні оцінювання… Математика замучила ними наших дітей. У мене є документ, який засвідчує цей факт. Діти, щоб уникнути цього стихійного лиха – контрольної роботи, змушені не спати цілу ніч.
Адвокат.(Білоконь М.) Ваша Честь! Протестую проти голослівних обвинувачень!
Головний суддя. Протест приймається. Пане прокуроре, наведіть докази ваших обвинувачень.
Прокурор. Тут і доводити нічого.
Відеозапис про те, як учні вчаться до ночі, а на уроках сплять.
Адвокат. Прошу слова. А чи знаєте ви причину того, чого учні вимушені вчити ночами? Вони ж не відкривають підручник удома, не слухають і не працюють на уроках, спізнюються, не чують пояснення вчителя на уроці. Я теж надаю вам підтверджуючі документи.
Відео про Даньку
Сценка про Даню
1.Друзі!Впізнаєте? Погляньте ,хто це це йде!Так!Так! Це Даня з 7-А.А що це він робить?Молиться?
1.Дань!Що таке?Що то за молитва зранку?
2.Не заважай!
Боже,Боже поможи урок пережити,
Бож учора я забувся геометрію відкрити.
Обіцяю,що тепер вчитимусь як треба,
Й не проситиму я більше милості із неба!
1.Ха!Ха!Ха! І який раз ти оце обіцяєш!Та Бог втомився вислуховувати твої обіцянки!Посоромся!
2.Авжеж! Посоромся! А що мені соромитись? Ти читав ті теореми? Ти бачив які вони каверзні та нудні?Га?
1.А ти читав?
2.Себто я? Не читав! От не читав!Навіщо мені на них час витрачати, однаково нічого не зрозумію!
1.Ова! А на уроці ти слухав?
2.От причепився! Та не слухав я,не слухав,ми з Максимом flappy bird грали.
1.Оце так! Очі не бачили,вуха не чули, а наклепу ціла торба!
2.І що? Проживу і без них!
1.Звісно,що проживеш, але як проживеш. Раджу ,поки не пізно, займись математикою, адже вона розум в порядок приводить, а то він працює у тебе не в тому напрямку!
2.Авжеж!
Адвокат . Прошу дане відео прилучити до справи.
Головний суддя.Чи маєте ще докази про те,що математика допомагає у житті!?
Адваокат. Так ,ваша честь.
Відео «В магазині».
Учень.Добрий день.
В.С. Добрий день! Дайте мені ,будь ласка. 3 чіпсів, 6 пирогів і 3 апельсинового соку.Кому так багато?
Учень.Друзі замовили.
В.С.З тебе 62грн.60коп.
Учень.Вибачте, але ви точно помилились!
В.С.Тобто?
Учень. Так,ви помилились!
В.С. Як ти так миттєво порахував7
Учень.А я не рахував.Це проста математика.Я просто добре знаю ознаки подільності натуральних чисел.Сума цифр має ділитись на 3, а вона не ділиться ,значить є помилка.
В.С. Перерахую! Точно. Ти маєш рацію.62грн.40 коп.
Адвокат.Прошу додати дане відео до справи
Головний судя.Чи маєте ще докази?
Адвокат.Ні,ваша честь!
Головний суддя. Не заперечую. Секретар, занесіть до протоколу судового засідання це спростування. Прокуроре, вам надається слово для інших обвинувачень.
Прокурор
Математика звинувачується в тому, що вона занудна наука. Під їх дурним впливом занепадає високе мистецтво.
Головний суддя.
Не робитимемо поспішних висновків. Послухаємо, що скаже захист
Адвокат.Ваша честь! Я протестую. Я доведу вам, що математика не заважає бути творчою людиною, співаком, композитором. Дозвольте запросити свідків.
Головний суддя. Протест приймається. До залу запрошується свідок Гарматюк М.
Свідок.
Всесвітньовідомий співак, наш український соловейко - Анатолій Солов’яненко стажувався у міланському театрі «Ла Скала» і був першим з наших тенорів, який співав (і не один раз) на уславленій сцені «Метрополітен-Опера» в Нью-Йорку.
Та мало хто знає, що Анатолій Борисович мав математичну освіту: він закінчив фізико-математичний факультет Донецького політехнічного інституту, отримав диплом гірничого інженера і залишився в ньому викладати нарисну геометрію.
Магічний тенор епохи з прізвищем найспівучішої пташки, Анатолій Солов’яненко, підкорив усі знамениті сцени світу.
Його кар’єра – історія непідробного захоплення, яке переросло у справу життя. Хто б міг подумати, що пісня і сцена побудують шлях талановитого математика із Донецька, за методичкою якого понад 30 років вчилися на фізматі. Творчий порив та логічний склад розуму сформували Солов’яненка, дисциплінованого, цілеспрямованого, надзвичайно вимогливого до себе і магнетичного на сцені та в житті.
Послухайте у виконанні Анатолія Солов’яненка пісню, слова до якої написала людина, яка також мала математичну освіту (фізико-математичний факультет Харківського університету) – це Михайло Петрович Старицький – брат основоположника української класичної музики Миколи Лисенка.
(Звучить пісня «Ой на горі» у виконанні
А. Солов’яненка)
Головний суддя. Чи є у вас ще докази?
Адвокат. Так,ваша честь.Прошу запросити свідка Харкову М.
Свідок. Видатний український музикант Святослав Вакарчук, якого сміливо можна назвати улюбленцем більшості українців, став своєрідним символом української музики. Його музика надихає та зачаровує, а добрі справи подають гарний приклад та мотивують. На концерти гурту "Океан Ельзи" збираються стадіони і не лише в Україні. Під час Революції Гідності музиканти зібрали 200 тисяч осіб на Майдані, коли виступали на підтримку активістів.
Святослав Вакарчук – народився в Мукачеві. Музикант з родини викладача теоретичної фізики та педагога математики. До речі, і сам Святослав закінчив факультет теоретичної фізики, займався економікою, отримавши два дипломи. Він також захистив кандидатську дисертацію на тему "Суперсиметрія електронів у магнітному полі". Один з альбомів "Океану Ельзи" було названо "Суперсиметрія", а одна з пісень альбому має назву "Susy", що є абревіатурою від supersymmetry.
Пропонуємо найяскравіші висловлювання видатного українського музиканта про музику, кохання та життя.
1. Одна з найбільших таємниць природи - відносини між людьми. Це складніше ніж квантова механіка.
2. Слухай серце, а не радіо. Дивися в очі, а не на екран телевізора. Відкривай душі, а не сторінки в Інтернеті. І будеш знати правду.
3. Не дивіться на Україну, як на землю своїх батьків. Дивіться на неї, як на землю своїх дітей. І тоді прийдуть зміни.
Головний суддя.Чи є ще свідки?
Адвокат .Так,ваша честь.
Прошу запросити учительку математики Мороз Г.М.
Головний суддя.Чи справді ви пишете вірші?
Г,М.Мороз.Так,ваша честь.
Головний суддя.А як же математика?
Учитель Г.М.Мороз.Ваша честь.Саме математика є першопричиною написання перших віршів.
Головний суддя. Чи можете довести.
Так,ваша честь. Сьогодні я хочу ,щоб ви послухали вірш не на математичну тему.Цей вірш написаний наприкінці серпня 2014 року, тоді коли в Іловайську на Донеччині в оточенні опинилися кілька тисяч українських військових як із частин ЗСУ, так і з добровольчих батальйонів. «Іловайський котел» у наших літописах залишиться як величезна трагедія і водночас – приклад героїзму і самовіддачі тих людей, які, попрощавшись із життям, дивом повернулися додому живими.У той час,зі сльозами на очах, я написала цей вірш!
Моему русскому "брату"...
Что же ты русский "братишка"
Свою голову прячешь в песок?
Что же ты, жалкий трусишка,
Этот грязный глотаешь поток?
Неужели ослеп ты, несчастный,
И не видишь совсем ничего?
Иль война для тебя - это басня,
Мораль у которой - убей своего!
Больше не скажет сын: мама!
Его слов не услышит отец,
Русский "брат" ему выкопал яму,
Послав в сердце смертельный свинец!
Проснись же, открой свои очи!
Ведь не раб же ты есть - Человек!
И что дьявол-правитель твой хочет.
Разберись же ты, брат, наконец!
Жаль, что забыл ты все факты,
И те страшные в прошлом бои,
Как рвались наши деды в атаку-
Ведь когда-то мы были -свои!
Ты убийцей теперь стал и катом,
И прощенья уже не проси,
Я забуду навек, что был братом.
А деду скажу лишь - прости!
Головний суддя.
Прошу сідати вас у залі. Слово має прокурор.
Прокурор
Математика звинувачується в тому, що вона заважає художникам творити. Впровадження комп’ютера звело нанівець працю художника. Адже комп’ютер вміє також малювати.
Адвокат. Ваша честь. Я протестую. Я доведу, що в цьому вини математики немає. Навпаки математичні розрахунки використовуються художниками при написанні картин Пропоную запросити свідка.
Головний суддя
Протест приймається. Запрошується свідок .
Свідок. (Мельник А.)Ваша честь.Хочу нагадати,що усі,хто присутній у цьому залі знають що таке пропорція, - це рівність двох відношень.Але не всі знають, що на світі є золота пропорція.Ваша честь, прошу вашої уваги на екран.Перед вами звичайний відрізок, але на ньому є дуже цікава точка, - це точка ,яка в кожної людини викликає відчуття гармонії.Ось вона-це точка С.Якщо знайти відношеня всього відрізка АВдо його більшої частини АС, то воно дорівнюватиме відношенню більшої частини відрізка АС до меншої СВ, і значення цього відношення приблизно дорівнює 1,618, а пропорція названа золотою пропорцією.Пане прокурор, чи є у вас запереченн до того я,що це чиста математика? Але це риторичне запитання. Ваша честь , з вашого дозволу,я продовжую.Так от, великий художник епохи відродження Леонардо да Вінчі назвав це число золотим перерізом і використав його у створенні своїх картин.Погляньте,ось знаменита Джоконда.Перед тим , як створити цей шедевр, великий майстер розграфив полотно трикутниками. Це не звичайні трикутника, вони названі золотими,тому що відношення бічної сторони до основи дорівнює золотому числу.Саме використання золотого перетину принесло цій картині і багатьом іншим,неперевершеність і славу. Мільйонні черги глядачів простоювали по кілька діб перед будівлями музеїв Америки, Японії та Європи, щоб на протязі кількох хвилин подивитись на ,захований в броньовану вітрину, шедевр Леонардо
Не тільки Леонардо да Вінчі, а й багато інших художників використовували золотий перетин у створенні своїх картин.,-це і , Мікеланджело Буонарроті, І Сандро Ботічелі, Шишкін та Архип Куінджі, Іванов і Суріков.
Я завершила,ваша честь!
Головний суддя.
Свідок може зайняти місце в залі суду. Слово має прокурор.
Прокурор. Математика негативно впливає на фізичне здоров’я нації, оскільки від розумової перевтоми і нервового виснаження нація хворіє.
Адвокат. Протестую Ваша честь . У мене є докази протилежні. Я хочу запросити до зали одного з членів футбольної команди нашої школи.На його рахунку 50 забитих забитих м’ячів тільки за цей рік..Крім того він є призером 2-го етапу Всеукраїнської олімпіади з математики, він посів 1-ше місце.Це Рогов Андрій.Ваша честь,якщо у вас є запитання, прошу їх задавати.
Головний суддя. Пане прокурор, чи є у вас запитання?
Прокурор. Так,ваша честь ,є!
Головний суддя.Задавайте.
Прокурор.Чи справді математика не заважає вам займатися спортом?
Андрій.Ні, пане прокурор!Навпаки, щоб швидше обіграти суперника і пройти до воріт найшвидше , мені блискавично потрібно прикинути найкоротший шлях.
Головний суддя.Захист, чи маєте що додати?
Адвокат.Так,ваша честь!Андрію, тобто математика не тільки не заважає , але допомагає у футболі.
Прокурор. Протестую,захист підводить свідка до відповіді!
Головний суддя.Протест відхилено.Продовжуйте.
Андрій. Справді ,футбол - це дійсно суцільна математика. Найменша помилка в рішенні задачі прийому або подачі м'яча призводить до програшу. Гравці повинні не тільки запам'ятовувати складні комбінації, а й знати назубок своє місце розташування на полі.Потрібно завжди опинитися в потрібному місці в потрібний час .
Головний суддя.Запитань нема?Займіть своє місце у залі .
Головний суддя .Панове, ми заслухали свідків,побачили вчених, які зазнали сильного впливу Математики. Вважаю, що заслуховувати інших немає потреби, бо наше засідання триватиме століття. Надаю слово підсудній. Слово надається Математиці.
Математика. Що я можу сказати у свій захист. Свідки про все сказали самі. Про те, яка важлива наука математика, говорять вислови у залі. «Математику слід уже для того вчити, що вона розум у порядок приводить» , - сказав М.Ломоносов.
Запам'ятай, що Гаусс всім сказав:
Є математика царицею наук.
І недарма він всім заповідав
Творити в вогнищі робіт і мук.
Безмежна роль її у відкритті законів,
У створенні машин — повітряних, земних.
І було б важко нині без Ньютонів,
Без звершень, відкриттів нових.
Головний суддя.
Судове розслідування закінчено.
Секретар. Суд іде до радчої кімнати. Прошу всіх встати!
Поки суд радиться. Музична хвилинка.
Пісня про математику(На мелодію «А до мене Яків приходив»)
У світлицю я прибиралась З татусем своїм сперечалась Пустіть тату на посиденьки Бо ж новини там є свіженькі А татусь мене все питає І з хатини не випускає А задача ця просто клята Про ціну бичка дядька Гната! За бичка він дав 10 злотих Та ще й половину усього, Скільки ж злотих бик той куштує Що мій вихід з хати гальмує? 20 злотих бик той куштує, А зі мною тато жартує Математику щоб любила Її мовою говорила!
Секретар . Встати! Суд іде!
Головний суддя. У результаті тривалих дебатів суд дійшов такого висновку.
Науку Математику визнати невинною і виправдати із-за відсутності доказів. Математику звільнити із-під варти в залі судового засідання. Вважати її повністю виправданою з огляду на необхідність в житті. Суд вважає, що обвинувачення, висунуті проти неї, безпідставні. Математика не винна і в цьому немає сумнівів. Вирок остаточний и оскарженню не підлягає. Судове засідання оголошується закритим.
Пісня про математику(А до мене Яків приходив)
На гулянку я прибиралась З татусем своїм сперечалась Пустіть тату на посиденьки Бо ж новини там є свіженькі А татусь мене все питає І з хатини не випускає А задача ця просто клята Про ціну бичка дядька Гната! За бичка він дав 10 гривень Та ще й половину усього, Скільки ж гривень бик той куштує Що мій вихід з хати гальмує? 20 гривень бик той куштує, А зі мною тато жартує Математику щоб любила Її мовою говорила!
Відео у магазині.
Учень.Добрий день.
В.С. Добрий день! Дайте мені ,будь ласка. 3 чіпсів, 6 пирогів і 3 апельсинового соку.Кому так багато?
Учень.Друзі замовили.
В.С.З тебе 62грн.60коп.
Учень.Вибачте, але ви точно помилились!
В.С.Тобто?
Учень. Так,ви помилились!
В.С. Як ти так миттєво порахував7
Учень .А я не рахував.Це проста математика.Я просто добре знаю ознаки подільності натуральних чисел.Сума цифр має ділитись на 3, а вона не ділиться ,значить є помилка.
В.С. Перерахую! Точно. Ти маєш рацію.62грн.40 коп.