Урок-гра проводиться в три тури. Матеріал уроку побудований на повторенні, узагальненні і систематизації знань, отриманих учнями раніше. Урок розроблено для рівня "стандарт". Підібрані нескладні завдання.
«Більшість життєвих завдань вирішується як рівняння алгебри: приведенням їх до найпростішого виду».
Л. М. Толстой
Тема уроку: Розв’язування ірраціональних рівнянь
Мета: - удосконалити вміння розв’язувати рівняння;
- сприяти розвитку логічного мислення студентів, розвивати вміння аналізувати математичний матеріал;
- виховувати увагу, комунікабельність.
Обладнання: проектор, екран, магнітна дошка, роздатковий матеріал.
Хід уроку.
-Оскільки ця тема вивчається не перший урок, звернемося до раніше вивченого, це нам допоможе в подальшій роботі.
Дати відповіді на питання:
Обговорення.
-Пропоную гру «Поле Чудес», під час якої ми згадаємо імена видатних людей які зробили вагомий внесок у розвиток математики.
Гра проходить у три тури.
Перший тур. (слайд 5) Приймають участь усі студенти групи, які повинні відгадати слово. Щоб відкрити букву, треба правильно розв’язати завдання. (Група розбивається на три команди. Команда- переможець отримує найбільшу кількість балів і переходить у другий тур.)
Завдання першого туру:
|
|
|
|
|
Завдання на екран. (слайд 6)
Портрет вченого: П’єр Ферма (слайд 7)
Виставлення балів командам, за кожну відкриту букву – 1 бал.
Оголошення кращої команди.
Другий тур. (слайд 8) Прізвище французького математика, юриста за освітою, який вдосконалив методи розв’язування рівнянь, в тому числі квадратних.
|
|
|
|
Завдання на екран. (слайд 9)
С)
Є)
Портрет вченого: Франсуа Вієт (слайд 10)
Підведення підсумків другого туру гри.
Пам’ятати! (слайд 12)
При піднесенні обох частин рівняння до парного степеня можуть з'явитись сторонні корені, які відсіюють перевіркою.
При піднесенні обох частин рівняння до непарного степеня одержуємо рівняння, рівносильне заданому, тобто сторонні корені не з'являються.
а) Метод піднесення до степеня.
- Розв’язати рівняння (технологія «акваріум»).
Одна група займає місце в центрі класу, обговорює метод, пояснює розв’язання. Решта студентів слухають і записують в зошити. ( По закінченню слайд 13).
Завдання для всієї групи по варіантах (слайд 14).
Варіант 1 Варіант 2
Відповідь: 24 Відповідь: 13
Взаємоперевірка. ( робота в малих групах)
б) Метод розкладання на множники.
- Розв’язати рівняння (до «акваріуму» сідає наступна команда).
По закінченню слайд 15.
Завдання для всієї групи (слайд 16):
Варіант 1 Варіант 2
Відповідь: Відповідь:
в) Метод заміни змінної.
Розв’язати рівняння .
По закінченню слайд 17.
Завдання для всієї групи (слайд 18):
Варіант 1 Варіант 2
Відповідь: Відповідь:
Взаємоперевірка. ( робота в малих групах)
Пригадати формули скороченого множення та .
, один з радикалів відокремити
4, піднести до кубів:
, заміна:
, або , і корені
ПДЗ: =3; =1, тобто х=-24, та х=2.
Підведення підсумків третього туру, виставлення балів.
Варіант 1
1. ;
2. ;
3. ;
4. ;
5. .
Варіант 2
1. ;
2. ;
3. ;
4. ;
5. .
д) 6
Одержані відповіді:
|
а |
б |
в |
г |
Д |
1 |
|
x |
|
|
|
2 |
|
|
|
x |
|
3 |
x |
|
|
|
|
4 |
|
|
х |
|
|
-Дорогі діти, ви сьогодні всі молодці, добре попрацювали, а на завершення нашого уроку хочу дещо вам порадити:
(слайд 25)
Якщо ви хочете навчитись плавати,
То сміливо заходьте у воду,
А якщо хочете навчитись розв'язувати задачі,
То розв'язуйте їх. Д. Пойа