Сценарій круглого столу, присвяченого роковинам Голодомору.

Про матеріал
Сценарій круглого столу, присвяченого роковинам Голодомору. Захід відбувався на міському рівні.
Перегляд файлу

Сценарій круглого столу, присвяченого

 роковинам голодомору

(відео)

 

В.1: Чимало різних лих

Спіткали наш народ.

Та найстрашнішим з них

Був штучний голод

Не забудеться ніколи

Те голодне лихо

Й ті роки, що в Україні

Люди помирали тихо…

 

В.2: Подібного звірства, людської біди

На білому світі, мабуть, не знайти,

Як зірваний колос, полягли вони.

А їм лиш хотілось діждатись весни…

Діждатися хліба – щасливу ту мить,

І там, серед поля, навіки спочить.

В.1: Добрий день, шановне панство.

В.2: Ми ради вітати вас на засіданні круглого столу, присвяченого роковинам голодомору 1932-1933 р.

В.1: На нашій зустрічі присутні вельмишановні гості:

- начальник відділу освіти ___________________________;

В.2:   - відомий краєзнавець, автор багатьох книжок про історію рідного краю _______________________________;

В.1:   - відомий краєзнавець, почесний громадянин міста _______________________________________________;

В.2:  - головний редактор газети _____________________________________;

В.1:  -

В.1: А також вчителі і учні шкіл міста.

В.2: Слово надається директору ЗШ.

В.2: Для привітання учнівського круглого столу слово надається_____________________________________________.

(слово)

В.1: У наших предків був звичай: у день поминання могили мертвих устеляти квітами і запалювати на них свічки. Тож наш зал сьогодні стане водночас поминальним храмом духовності, храмом пам’яті. Запаліть  свічки пам’яті на ваших столах.

(запалюють свічки)

(пісня «Свіча»)

В.2:  Ушануємо пам'ять великомучеників нашої тяжкої історії – мільйони українських селян, жертв небаченого в історії людської цивілізації голодомору хвилиною мовчання.

(хвилина мовчання)

(запис молитви)

В.1:  Слово надається представникам школи №_____

(відео)

 

В.2: В селі весна повзе на ліктях,

Повзе по мертвих і живих.

В долині сонце ловлять діти,

Що дзвінко капає із стріх,

І п’ють опухлими вустами

Оту живицю молоду.

 

В.1:  Їм жить і жить – та над полями

Знов ворон каркає біду.

Забрали тих, хто із комори

Пашню останню вимітав,

Хто ще активним був учора –

Сьогодні ворогом настав!

 

В.2:  Слово надається представникам школи №_____

(виступ)

В.1:  Вмирали сім’ї, вимирали села...

Бо все забрали, що народ зростив.

Статистика доволі невесела...

Мільйони більшовицький кат згубив.

А ті, хто вижив, будуть пам’ятати,

Як голодом морили чесний люд.

 

В.2:  Бо ж пам’ять у народу не забрати...

Й не знищити, не змити, наче бруд.

Вона передалась нам генетично,

Й живе у нас завжди з маленьких літ.

І буде жити в Україні вічно,

То ж хай про це почує цілий світ!

 

В.1:  Слово надається представникам школи №_____

(виступ)

 

В.2:  У той рік заніміли зозулі,

Накувавши знедолений вік,

Наші ноги розпухлі узули

В кирзаки - різаки у той рік.

У той рік мати рідну дитину

Клала в яму, копнувши під бік,

Без труни, загорнувши в ряднину...

 

В.1:  А на ранок - помер чоловік.

У той рік і гілля й коріння –

Все трощив буревій навкруги.

І стоїть ще й тепер Україна,

Як скорботна німа край могил.

 

В.1:  Слово надається представникам школи №____

(виступ)

 

В.2:  Пекельні цифри та слова

У серце б’ють, неначе молот.

Немов прокляття, ожива

Рік тридцять третій…

Голод…Голод…

 

В.1:  Згадай усе ти, щоб воздать

Близьким і дальнім людоморам.

…Хоч радість легше пам’ятають,

Та треба пам’ятають і горе.

 

В.2:  Слово надається представникам школи №____

(виступ)

 

В.1:  Слово надається ___________ – досліднику подій голодомор міста.

В.2:  Хай світло від свічки у небо летить
Хоча б одну душу зігріє в цю мить
Щоб душа ця загублена спокій знайшла
І у вічність до Бога вона відійшла.


В.1:  Третій тиждень листопада кожного року в нашій країні – поминальний по жертвах Голодомору 1932-1933 рр. 22 листопада в день пам’яті кожен свідомий українець, запалить на підвіконні свою свічку пам’яті, щоб її бачили зорі – душі померлих.

В.2:  Голодна смерть, напевно, найстрашніша.

Вона повільна, довга і тяжка,

Жахлива і пекельна, найлютіша,

Бо зводить з розуму й така тривка...

А це ж було... І ніде правди діти,

Що заподіяли цю смерть більшовики.

 

В.1:  Дорослі мерли, старики і діти —

Це геноцид кривавої руки.

Щоб наш народ нескорений здолати,

Що прагнув волі і в борні стояв.

Його рішили в чорнозем загнати,

Щоб голову вже більше не підняв.

 

Учениця (тримаючи коровай): Хліб… Скільки приємного щемету появляється в душі кожного при згадці про Тебе. Святий Хлібе, про Тебе не сміли згадувати жертви тридцять третього. Ти являвся їм уві сні рожевою мрією.  Скільки померло  з Твоїм  іменем на вустах. Іменем жертв тридцять третього року благаю вас – бережіть цей святий хліб. І нехай смак цього короваю не дозволяє нам забувати, що Хліб – це Життя.

(Роздає порізаний коровай усім гостям і учасникам)

 

В.2:  На цьому засідання круглого столу закінчується.

В.1:  Дякуємо за участь. До нових зустрічей.

Завантаження...
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Сценарії
Додано
29 січня 2019
Переглядів
563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку