Сценарій квесту з екології

Про матеріал
Саме особливої уваги в питаннях охорони та чистоти навколишнього середовища потребує молодь.Адже вона і є майбутнім нашої країни, тому від усвідомлення нею цінності нашого довкілля, розуміння правильного природокористування, формування відповідних переконань і визначить напрямок розвитку нашого суспільства і держави в цілому. Мета гри – квесту «Довкілля – наш дім» сприяти закріплення знань не тільки з екології, а й з інших природничих наук, визначення та усвідомлення нинішніх екологічних проблем, та знайти оптимальні шляхи їх розв'язку, а саме спільна спвівпраця, екологічне мислення та бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Анотація

 

   Серед багатьох факторів, від яких залежить майбутнє держави є екологічний стан  навколишнього середовища, в якому проживають її громадяни, зокрема молоде покоління, яке в подальшому і буде формувати її розвиток.

   Мало хто заперечить, що перебуваючи на чистому повітрі учні краще засвоюють необхідну інформацію, працівники працюють високопродуктивно, з насолодою, а відпочиваючи в чистому довкіллі ми отримуємо набагато більше задоволення від спілкування з отосуючими нас людьми та від кожного прожитого дня.

    Саме особливої уваги в питаннях охорони та чистоти навколишнього середовища потребує молодь.Адже вона і є майбутнім нашої країни, тому  від усвідомлення нею цінності нашого довкілля, розуміння правильного природокористування, формування відповідних переконань і визначить напрямок розвитку нашого суспільства і держави в цілому.

  Мета гри – квесту «Довкілля – наш дім» сприяти закріплення знань не тільки з  екології, а й з інших природничих наук, визначення та усвідомлення нинішніх екологічних проблем, та знайти оптимальні шляхи їх розв'язку, а саме спільна спвівпраця, екологічне мислення та бережливе ставлення до природи.

   В ході гри учні отримують комунікативні навички(ефективного спілкування в різних формах та умовах), вміння продуктивно працювати в команді, знаходити компроміси для досягнення цілей.

   В даній роботі представлений сценарій квест – гри на тему «Довкілля – наш дім»   для учнів ліцею з описом організації заходу, правилами гри, завданням для всіх етапів проходження квесту, матеріалами (подаються в додатку), необхідними для проведення даного заходу.

  Програма розрахована на учнів віком 15-17 років та викладачів. Кількість команд три по 5-6 учасників. Гра проходить по станціях – атапах, координатори оцінюють правильність вирішення завданнь. Підрахунок та визначення переможців проводиться суддями в складі 3 чоловік.

   Гра починається та закінчується у в актовій залі, тривалість 45-50 хв.

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій гри – квесту

 

Тема .  Довкілля – наш дім.

Мета:      привернути увагу учнів до проблеми збереження довкілля; розвивати екологічне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи.

а) навчальна : навчитися застосовувати отримані знання природничого циклу  на практиці при вирішенні екологічних проблем, які будуть висвітлюватися в ході гри;

б)розвивальна: розвивати інтелект учнів, нестандартність мислення, комунікативні навички, вміння продуктивно  працювати в команді та знаходити компроміси для досягнень поставлених цілей;

в) виховна: виховати зібраність, самовладання, комунікабельність, бережливе ставлення до природи, виховувати уміння сконцентруватися, слухати інших, співпереживати, формувати сприятливий моральний клімат.

Тип заняття: виховний захід, комплексне застосування знань, умінь і навичок.

Форма проведення заходу: рухома гра-квест.

Обладнання : роздаткові матеріали (вказані в додатку).

Метод проведення: групова робота, дослідницький.

Функції :

а) теоритична: закріплення отририманих знань через розуміння міжпридметних зв'язків.

б)практична: вміння застосовувати отримані знання для вирішення поставлених екологічних проблем.

 

Природа  - не храм,  а   майстерня,

і людина в ній працівник.

Іван  Тургенєв.

 

 

 

 

 

 

 

Хід гри

 

Ведучий. Добрий день, дорогі друзі. Я вітаю всіх, хто зібрався в цьому залі. Наш  сьогоднішній квест прсвячений одній з найбільш актуальних тем сьогодення  забрудненню планети Земля.

І ми спробуемо долаючи екологічні станції в ході гри знайти найоптимальніше рішення як зберегти нашу планету та недопустити її подальшого забруднення.

У грі беруть участь команди , які сформувалися  стихійно – за  кольором стрічки на стільці та обирається капітан команди. Також на стільці ви знайдете прикріплені  конверти , в яких подаються  путівки  з  назвами та маршрутом станцій (додаток 1.), в яких координатори записуватимуть кількість здобутих балів, також на станціях команди отримуватимуть частинки до  головного пазлу (додаток2) та (додаток 9) , які вони мають скласти у фіналі ( голоану частину пазла отримують на станції підрахунків балів, що здійснюються суддями.

Ведуча. Тож бажаємо успіхів та перемог і запрошуємо команди розпочати гру.

 

Станція №1. «Що ми викидаємо, або золоті розсипи смітників»

( оцінюється в 20 балів)

 

 

Команди отримують таблички-вказівки з буквами А, Б, В. На кожне запитання ведучий дає три варіанти відповідей. За сигналом ведучого команди піднімають відповідну табличку.

                                                                            (За правильну відповідь 1 бал)

          Запитання

1. Більшу частину сміття, що забруднює Землю, становить:

а) пластмаса;     б) скло;       в) метал.

2. Рекордсменами за кількістю побутових відходів є мешканці:

а) Львів;                

б) Лондона;     

в) Нью-Йорка.

3. Яка галузь промисловості у Франції вважається найактивнішою і прибутковою:

а) виробництво пакувальних матеріалів;

б) переробка сміття;

в) виробництво автомобілів?

4. Перед початком утилізації відходів їх необхідно:

а) розсортувати;

б) зібрати в одному місці;

в) подрібнити.

5.Для того, щоб переробити пластмасу, її необхідно:

а) компостувати;

б) спалити при певних умовах;

в) переплавити.

6. Першочергове завдання під час вибору місця звалища:

а) захист поверхні землі і ґрунтових вод;

б) огородження місця звалища;

в) укомплектування певною технікою.

7. Поява несанкціонованих звалищ тягне за собою:

а) забруднення ґрунту;

б) спотворення ландшафту;

в) зміну кліматичних умов (температура, вологість).

8. Основою для розроблення санітарних норм, а також рішення про відкриття або призупинення того чи іншого виробництва є:

а) гранично допустима концентрація речовин;

б) наявність важких металів;

в) державний стандарт якості.

 

9. Шкідливі викиди впливають:

а) тільки на місця, де з'явилося забруднення;

б) на близькі регіони;

в) навіть на території, що віддалені від місць, де виникло забруднення.

 

10. Найстрашніший «додаток» до води:

а) побутове сміття;

б) пестициди;

в) мінеральні добрива.

11. Яку країну називають «смітником Європи»:

а) Британію;

б) Росію;

в) Польщу?

 

12. Більше половини загальної кількості сміття в країнах Європейського економічного співтовариства припадає на:

а) важку промисловість;

б) легку промисловість;

в) сільське господарство.

 

13. Які з радіоактивних відходів цілеспрямовано розсіюють у навколишнє середовище:

а) гази;

б) рідини;

в) тверді речовини?

14. Найефективніший шлях боротьби із все більшою кількістю відходів, які потрапляють у навколишнє середовище:

а) їх захоронення;

б) розробка правових механізмів регулювання процесу;

в) рециркуляція (повторне використання).

15. Надходження в середовище шкідливих речовин, які призводять до порушення функціонування екологічних систем, називають:

а) забрудненням;

б) екологічною кризою;

в) інтродукцією.

16. Перше місце за сумарним обсягом викидів шкідливих речовин в атмосферу займає:

а) теплоенергетика;

б) нафто- і газопереробки;

в) автотранспорт.

17. Що таке вирмікультура:

а) систематизована збірка даних про водні ресурси країни;

б) спеціальне розведення дощових черв яків (для переробки органічних відходів і підвищення родючості ґрунту);

в) ступінь визначення чистоти води?

18. Оптимальне розв'язання енергетичної проблеми:

а) економія енергії,

б) розвиток атомної енергетики;

в) розвиток вітроенергетики.

19. Гарбологія  це:

а) наука про дім, місцеперебування;

б) наука, яка вивчає ґрунти;

в) сміттєзнавство.

20. Пляшка чи банка з пластмаси, залишена в лісі, пролежить без змін:

а) 10 років;

б) 50 років;

в) 100 років і більше.

 

Станція № 2 «Природа – вічний зразок мистецтва»

 ( оцінюється в 20 балів)

Команді пропонується скласти пазл (додаток3), враховується час виконання 4 хв.

Станція №3 « Загадки навколо нас»

( оцінюється в 20 балів)

Команда повинна на час 5 -6 хв  відгадати 5 ребусів (додаток 4),кожен оціньоється в 4 бали .

Станція № 4. «Секрет»

 ( оцінюється в 10 балів)

(додаток5)

Капітан витягує з скриньки конверт в якому описується певна рослина, команда повинна за 5 хв її відгадати.

 1. Її батьківщина – Африка, а точніше – Ефіопія. У Європу її завезли турки. Хоча   зараз    її   асоціюють   переважно  з  двома  країнами  Південної

Америки. За однією з легенд людство зобов'язане її використанню спостережливому пастуху, який помітив, що кози, споживши її, почували себе краще, були більш жваві і не втомлювалися. За іншою версією, честь відкриття належить настоятелю одного монастиря, який давав споживати її своїм «братам», щоб вони не засинали під час довгих нічних богослужінь. Плоди цієї рослини володіють приємним ароматом.У наш час уже є традицією починати свій ранок з напою плодів цієї рослини. Про що йдеться?

Відповідь. (додаток5) Про каву, найпопулярніший тонізуючий напій людства. Хоча вона походить з Африки, набула широкої популярності в країнах Сходу, проте за­раз її вирощують у Бразилії та Колумбії.

2. Багато хто вважає її найкращою у своїй категорії не лише через виняткову красу та витонченість, а й за здатність захищати себе. Вона походить із Персії. Вже в епоху Парфянського царства були відомі майже всі її кольорові різновиди. Вона зіграла видатну роль у середньовічній історії Англії. За кольором її різновидів було названо найтривалішу в історії Британії громадянську війну за корону Англії, її, як правило, дарують коханій людині.

Хоч ця і рослинка досить витончена але захистити себе вона зумії шипами.

Відповідь. (додаток 6) Йдеться про троянду, улюблену для багатьох народів декоративну рослину, яка має шипи. Відома в культурі з часів персидського царства, звідки і потрапила в Європу (через Грецію і Рим). Війну в Англії за престол країни було названо війною червоної та білої троянд за кольором цих рослин на гербах  Йорків  та  Ланкастерів. У  багатьох  країнах  червоні  троянди – символ кохання.

3. Цю рослину вперше знайшли іспанські конкістадори в Перу. В XVI столітті при королівських дворах Європи вважалося особливим шармом прикрашати її скромними білими, рожевими чи фіолетовими квітами зачіски придворних дам. У Франції її поширенням займався дворянин, який, вирощуючи її, поставив на полі варту, якій було дано наказ не чіпати злодіїв. У Росію її привіз цар, проте довгий час люди відмовлялися її вирощувати, вважаючи     отруйною.    Вони    замість   підземної   частини  вживали плоди.

Особливо активно протистояло цьому духівництво, що називало її яблуком.

У наш час неможливо уявити українську кухню без цієї рослини.

Про що йдеться?

Відповідь. (додаток 7) Про картоплю.

 

  Станція № 5 «Екоанаграми»

( оцінюється в 10 балів)

  З переплутаних літер гравці мають зібрати певні терміни з теми «Охорона природи». На виконання завдання – 3 хв, але якщо команда не в змозі скласти це слово, то надається підказка і додаткові 30 с. Але тоді команда отримує лише 5 балів.

Завдання

П, І, Н, Д, К, И, З, О, В, А.

Підказка: природоохоронна територія.

Відповідь. Заповідник.

О, Д, Д, Е, А, К, Р, Р, П, Н.

Підказка: природоохоронна територія.

Відповідь. Дендропарк.

К,З, А, Н, З, И, А,З

Підказка: природоохоронна територія.

Відповідь. Заказник.

 

 

Станція № 6 «Багатогранність навколишнього світу зачаровує»

( оцінюється в 14 балів)

      (Команда повинна  визначити правдивість тверджень ,  за правильну відповідь отримують  2 бали,  час виконання 5хв )

 

1. Чи правда, що великі черепахи плачуть? (Так. На березі черепахи справді пускають сльози. Можливо, так вони позбавляються піщинок, що потрапляють їм в очі.)

2. Чи правда, що блакитні троянди ростуть тільки в Китаї? (Неправда. Блакитних троянд, як і чорних, у природі не існує.)

3. Чи правда, що краби підіймаються до поверхні на дельфінах? (Ні. Краби спливають за допомогою своїх ніг.)

4. Чи правда, що зелена картопля настільки отруйна, що може вбити людину? (Так. Зелена картопля містить велику кількість сильної отрути, так званих соланінів, які особливо небезпечні для дітей. Ці отруйні речовини не руй­нуються навіть під час варіння.)

5. Чи правда, що кінчик меча у меч-риби отруєний смертоносним миш'яком? (Ні. Меч-риба абсолютно нешкідлива, а миш’як – це мінерал, що добувають із землі.)

6. Чи правда, що пожираючи своїх жертв, крокодили плачуть? (Ні. Крокодили, які живуть у солоній воді, часто плачуть на березі, але при цьому вони просто позбавляються зайвої солі, а не ридають від каяття.)

7. Чи правда, що змії можуть здійснювати стрибки у висоту до метра? (Так. Гадюка, яка водиться в Центральній Америці, може підстрибнути на висоту до метра, нападаючи на свою жертву.)

Станція № 7 «Наші дії – наше майбутнє»

( оцінюється в 20 балів)

Команди повинні скласти екоколаж  про майбутнє, яке чикає  на людину при егоїстичному ставленні до навколишнього середовища. Та коротко його презентувати ( озвучити , розповісти ).  Картинки ( які клеються на ватман) для виконання даної роботи  та ватман видає кординотор завдання. На виконання роботи – 10 хв.  (додаток 8)

       Станція № 8 «Переробки відходів – чи друге дихання»

( оцінюється в 20 балів)

Капітани команд перш ніж виконувати завдання, витягують конверт в якому містяться матеріали для переробки. Витягши номерки і отримавши матеріал, команди повинні з нього сформувати тварин чи рослин. Час виготовлення 5-7 хв.

Зі своїми виробами та путівками з отриманими балами команди підходять до суддів, які підрахують бали та визначать переможця, кожній з команд видається остання головна частина пазлу (додаток 9).Усі команди по черзі прикріплюють частини пазла до шаблону, формуюси емблему нашого заходу , яка символізуватиме головне вирішення екологічних проблем сьогодення , а саме це екологічна свідомість, єдність та спільна співпраця.

Рефлексія:

 Ведучий. Наш квест закінчується, і ми віднайшли рішення нашої проблеми . Бережімо нашу Землю! Всюди, на кожному кроці, всі разом і кожний окремо! Адже завтрашній день Землі буде таким, яким ми його зробимо сьогодні.

Резерв заходу:

а) художній номер

б) релаксичне відео на екологічну тиматику

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Додаток 1

Путівки команд

Назва станції та порядковість маршруту.

Час виконання

Максимальна

кількість балів

Отримана кількість

балів

Станція № 1

«Що ми викидаємо, або золоті розсипи смітників»

 

20

 

Станція № 2

«Природа – вічний зразок мистецтва»

 

20

 

Станція № 3

«Загадки навколо нас»

 

20

 

Станція № 4

«Секрет»

 

10

 

Станція № 5

«Екоанаграми»

 

10

 

Станція № 6

«Багатогранність навколишнього світу зачаровує»

 

14

 

Станція № 7

«Наші дії – наше майбутнє»

 

20

 

Станція № 8

«Переробка відходів- чи друге дихання»

 

 

20

 

Загальна кількість отриманих балів

 

134

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назва станції та порядковість маршруту.

Час виконання

Максимальна

кількість балів

Отримана кількість

балів

Станція № 3

«Загадки навколо нас»

 

20

 

Станція № 4

«Секрет»

 

10

 

Станція № 5

«Екоанаграми»

 

10

 

Станція № 6

«Багатогранність навколишнього світу зачаровує»

 

14

 

Станція № 7

«Наші дії – наше майбутнє»

 

20

 

Станція № 8

«Переробка відходів- чи друге дихання»

 

20

 

Станція № 1

«Що ми викидаємо, або золоті розсипи смітників»

 

20

 

Станція № 2

«Природа – вічний зразок мистецтва»

 

20

 

Загальна кількість отриманих балів

 

134

 

 

Назва станції та порядковість маршруту.

Час виконання

Максимальна

кількість балів

Отримана кількість

балів

Станція № 5

«Екоанаграми»

 

10

 

Станція № 6

«Багатогранність навколишнього світу зачаровує»

 

14

 

Станція № 7

«Наші дії – наше майбутнє»

 

20

 

Станція № 8

«Переробка відходів- чи друге дихання»

 

20

 

Станція № 1

«Що ми викидаємо, або золоті розсипи смітників»

 

20

 

Станція № 2

«Природа – вічний зразок мистецтва»

 

20

 

Станція № 3

«Загадки навколо нас»

 

20

 

Станція № 4

«Секрет»

 

10

 

Загальна кількість отриманих балів

 

134

 

 

Додаток 2(на кожній станції видається фігурка людини, як частинка до емблеми)

Додаток 3 (картинки для пазлу)

                                                                   

 

Додаток 4  (ребуси)         

Підказка : природне явище     Відповідь : веселка                           

 

Підказка : наслідок космічного, сонячного випромінювання

Відповідь : засмага

Підказка : місце де дуже спекотно і бувають міражі

Відповідь : пустеля

Підказка: соковита ягода великих розмірів

Відповідь: кавун

Підказка: оптичне явище

Відповідь:марево

 


Додаток  5-6-7 ( зображення відгаданих об'єктів)

 

Додаток 8 ( картинки до екоколажу)

 

 

 

 

 

     

   

     

 

 

   

           

 

Додаток 9 ( емблема заходу - картинка пазлу, що складають команди у фіналі)

   

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Костюк Галина Андріївна
    Дякую за цікавий і змістовний захід
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Беднарчук Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Екологія, 11 клас, Сценарії
До підручника
Екологія (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
20 січня 2022
Переглядів
5786
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку