Сценарій лінійки "Тиждень права"

Про матеріал
Сценарій лінійки до тижня права у школі для 7 - 9 класів. Мета: ознайомити дітей із власними правами, з Конвенцією ООН про права дитини, розвивати впевненість у власному майбутньому, вчитись розпізнавати ситуації, де порушуються права дітей, відстоювати свої права, захищати себе і допомагати іншим; виховувати почуття гідності, самоповаги, поваги до інших людей.
Перегляд файлу

1

«Ми маємо право бачити сонце»

Виховний захід для учнів 6-7  класів

Мета: ознайомити дітей із  власними правами, з Конвенцією ООН про права   дитини, розвивати  впевненість у власному майбутньому, вчитись розпізнавати ситуації, де порушуються права дітей,  відстоювати свої права, захищати себе і допомагати іншим; виховувати почуття гідності, самоповаги, поваги до інших людей.

Обладнання: мультимедійна дошка, обладнання для сценки (ліжко, постіль),

 

Хід заходу

Вчитель : Доброго дня шановні учні, вчителі та всі, хто присутній на сьогоднішньому заході. Вітаємо вас, шановні на нашому свят, святі правди та добра. Адже ми зібралися для того, щоб поговорити про права дітей, тобто про ваші права.

Музика ____________________________________

Мама1 (п'є краплі). Ну і дітки зараз пішли, до інфаркту скоро доведуть!

Мама 2. Добрий день, сусідонько! Та ти захворіла, чи що?

Мама 1. А де ж тут не захворієш, якщо мій бовдур на тому тижні скло в класі розбив, на цьому тижні побився із сусідом по парті, а сьогодні ще й дві двійки отримав. Я на нього накричала та ще хотіла по шиї дати, а він мені відказує: «Ти мене бити не маєш права, бо будеш відповідати за жорстоке по­родження з дитиною, тому що так записано в Конвенції про права дитини».

Мама 2. Ти знаєш, і моя донька щось мені вчора торочила про Конвенцію. Ще у 9 класі тільки вчиться, а вже хлопець якийсь з'явився в неї. Я їй  кажу, що вчитися краще треба, а вона — не втручайся в мої особисті справи,  бо це заборонено Конвенцією про права дитини.

Мама  1.1 що воно за Конвенція така?   

Мама  2. Може, ви нам розкажете.

 

Вчитель. Ну що, діти? Розкажемо усім про те, що це за документ такий — Конвенція про права дитини?

 

Відео № 1 (17 сек) далі відео без звуку.

Учень 1.

Блакитне, без воїн, небо безхмарне

Ми маємо право жити гарно.

Ми маємо право бачити сонце,

Хай сонце загляне у кожне віконце.

Ми, діти, майбутнє твоє державо!

Зростати повинні тобі на славу!

Учень 2

Конвенція ООН. Які ж у нас права?

Держави сторони подбали про навчання.

І про здоров'я наше, й про життя

Щасливе, мирне, вільне та безхмарне.

Багато версій - та закон один

Для всіх сторін, й для кожної окремо.

Хоч ще малий, а все ж Громадянин.

Звучить так гордо, голосно і впевнено.

 

Учень 3

Чи європеєць ти, чи негр, чи азіат.

Червона шкіра, жовта, чорна, біла.

З'єднаймося, й воздасться нам в стократ.

Голубка миру в небо вже злетіла.

Дитина кожна має право на життя.

Ім'я носити, мати татка й маму.

Хоч сотні різних мов, але одне буття

І в кожного із нас своя держава

 

Учень 4

Дитина кожна має право на життя.

Ім'я носити, мати татка й маму.

Хоч сотні різних мов, але одне буття

І в кожного із нас своя держава

Учень 5.

У мене щастя, мама є і тато.

Сестрички, братик, гарний світлий дім.

Я маю змогу радісно співати

За щастя щиро дякую усім.

Є діти-сироти які не знають тата,

Не мають мами й ласки ніжних рук.

Не можуть вчитися та радісно співати.

Там замість голуба літає чорний крук.

 

Ведучий 1. У сиву давнину наші предки дуже часто відчували несправедливість, жорстоке ставлення до себе, зазнавали різних утисків. Перед ними постало питання, як правильно відстоювати свої права. Так як багато людей були безграмотні малоосвічені, тому вони відстоювали свої права, боролися за правду, використовуючи фізичну силу. Так усі керувалися правилом «Хто переміг у бою того й правда». Але з появою перших держав, правителі прагнули встановити загальний порядок, тому що керувати у країні де панує хаос було надзвичайно важко, у суспільство прийшов закон і порядок прийшли права та обов’язки. Почали керуватися не силою, а справедливістю.

Ведучий 2. Минали роки, століття, правителі змінювалися. Виникали нові держави, об’єднувалися, процвітали, занепадали великі князівства та монархії, але коли приходив час війни, то жоден правитель не переймався долею простих людей. Тому людству потрібний був захисник, який примусив би державу подбати про інтереси простих людей, пожертвувати власними інтересами заради громадян і постійно піклуватися про людей.

 

Ведучий 1. Таким захисником виступила ООН (Організація об'єднаних націй). Комісія ООН з прав людини є головним органом ООН з прав людини і може займатися найрізноманітнішими питаннями, що стосуються цих прав. Вона була створена 1946 р.. У 1947 р., коли Комісія розпочала свою роботу, її єдиним завданням була розробка Загальної декларації прав людини, прийнятої рік потому 10 грудня 1948.

 

Ведучий 2. Тепер щороку 10 грудня міжнародне співтовариство, і ми з вами, відзначаємо День прав людини.

Ця Декларація посіла почесне місце серед найважливіших офіційних документів, але вона зосереджувала свою увагу на дорослих, і  жодним словом не зачіпала дітей. Адже діти потребують особливої уваги та опіки.

 

Ведучий  1. Саме тому 1989 року ООН прийняла окремий документ під назвою:  «Конвенція ООН про права дитини» —- це угода між країнами. В ній записано, як уряд кожної країни має дбати про дітей. Конвенція з прав дитини є першим і основним міжнародно-правовим документом обов'язкового характеру, що присвячений широкому спектру прав дитини. Документ складається з 54 статей, що деталізують індивідуальні права осіб віком від народження до 18 років  на повний розвиток можливостей в умовах, вільних від голоду і нужди, жорстокості, експлуатації та інших форм зловживань.

Ведучий 2 Та є ще один документ, який забезпечує принципи дії дорослих щодо дітей, Він називається «Декларація прав дитини».

 Ведучий 1  Декларація прав дитини дуже важливий документ, в якому визначені права дитини. Вона була проголошена 20 листопада  1957 року Генеральною Асамблеєю ООН. Цей закон  повинні виконувати люди всієї нашої Землі.

 

Ведучий 2 В Україні Конвенція була ратифікована Постановою Верховної Ради України 27 лютого 1991 року та набула чинності 27 вересня 1991 року.

Ведучий  1 Це говорить про те, що всі дорослі люди України повинні дотримуватись цих законів і оберігати дитину від будь яких негараздів.

(виходять дівчатка)

Конвенція-         Ми – дві різні сестри, запам’ятайте наші дивні імена: Декларація та Конвенція. (поняття про конвенцію та декларацію)

Декларація: -         Народилися ми 1948 року. І покликані захищати кожного з вас.

Познайомтеся з основними вашими правами і запам’ятайте їх.

 

 

1. Конвенція – це просто

Оголошення всіх прав,

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

 

2.Знайте ж, що усі  ви – рівні,

Від народження в правах,

І людина – змалку вільна,

Наче в небі синій птах…

 

3. Знайте ж, змалечку, всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто в усьому світі

Їх не сміє ображать!

 

4.Треба діткам всього світу

Не сваритись, а дружить,

І по правилах хороших,

По закону треба жить.

 

Учитель: Дякуємо нашим молодшим школярам а ми продовжимо знайомство з тими правами про які йдеться у Конвенції про права дитини, з тими правами, якими ми можемо користуватися у своєму житті.

 

Перегляд відеофільму № 2 «Права і обов'язки дітей»

Учитель : Діти ви пригадали, а дехто тільки зараз познайомився з правами, які записані в Конвенції  ООН про права дитини. Дійсно, згідно цієї Конвенції дитина має багато прав і дорослі повинні їх дотримуватися. Та ви мабуть звернули увагу на те, що крім прав  у кожного з вас є ще й обов'язки, які також неухильно треба виконувати.

Учениця І

Мораль і право, право і закон —

Рушійні сили для життя людини.

А їх знання надасть нам вірний тон

У розвитку держави — України.

Регулювати світ людських стосунків,

Впровадити державницький процес —

Все в правознавстві міститься в рахунку:

Розумно й чесно твориться прогрес.

Щоб забезпечить молодим майбутнє,

Свідомо накопичуєм знання.

Все, що завчили, стане незабутнім,

Конкретно хочем жить, не навмання.

 

Ведучий 2  Людина — найцінніший скарб. Кожен із вас — неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і саме такої більше на цій землі немає, не було і ніколи не буде.

Звучить пісня О.Білозір «Неповторність» ___________________________

 

Та відео  «Неповторність»

 

Ведучий 1. Видатний поет В.Симоненко, який прожив життя – спалах, написав так про неповторність кожного, кому батьки подарували життя.

Відео «Ти знаєш що ти людина»

Учениця

Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди

Добрі, ласкаві та злі.

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба —

Гляди ж не проспи!

Боти на землі — людина,

І хочеш того чи ні —

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

 

 

Вчитель: Дійсно, кожна людина неповторна, та у всіх нас є однакові друзі та вороги. Без усякої містики скажу: вони невидимі, але цілком реальні. Одні постійно на сторожі оберігають нас від усього, що заважає на шляху до здійснення вашої мети, а інші, вдаючи добрих, втягують вас у безодню, гальмують розвиток.

У невеличкій сценці ви побачите й почуєте, як вони змагаються за владу над вами.

Сценка.

(Дівчинка або хлопчик, накрившись, лежить, удаючи сплячого. Дзвонить будильник. Герой накривається з головою. Зусібіч до нього підходить Обов'язок, Совість, Лінь і Байдужіст).

Обов'язок. Прокидайся, пора збиратись до школи.

Лінь. Поспи ще трішки, постіль таке, м'якенька, ковдра така тепленька... А тобі не хочеться вставати, з приємним сном розлучатись...

Обов'язок. Кілька гімнастичних вправ - і сон, як рукою зніме. А холодна водичка поверне бадьорість, подарує добрий настрій.

Лінь. Який ти немилосердний. Обов'язку! А я - добра, я жалію, я хочу добра.

Совість. Знаємо твою «доброту»! Послухавши тебе, учень не встигне зробити зарядку, одягнеться абияк, снідатиме похапцем. А це шкідливо для здоров'я.

Байдужість. Ой-ой! Усе ти ускладнюєш. А чого б то поспішати? Можна ї поспати довше і встигнути...

Обов'язок. І на уроки спізнитись. А на першому уроці - підготовка до контрольної роботи. Без серйозної підготовки не справитись.

Байдужість. Можна спокійно списати й одержати той самий бал, а іноді й вищий.

Совість. Тобто скористатись плодами чужої праці? І не соромно буде отримати незаслужений бал?

Лінь. Що таке сором? І задля нього тратити нер­вові клітини? Ні, краще без зайвих зусиль...

Обов'язок. А в результаті — ні знань, ні розвитку. Застій і деградація. Цього ви бажаєте? Таке ваше доб­ро? Адже відомо, що «лінь - хати усіх вад» (В. Су­хомлинський). Саме від лінощів починається падіння.

Лінь. Але дитина так любить тепло, ніжність, пес­тощі, а ви закликаєте її до труднощів.

Обов'язок. Бо «подолання труднощів - це шлях до стійкості духу, міцності переконань:). (В. Сухом-линський), А без них немає особистості!

Байдужість. Ой, замучив: труднощі, завдання, обов'язок, дисципліна... Обійдемося без них!

Совість. Геть звідси! Вашої влади тут нема!

Лінь. А це ми побачимо, чия влада сильніша. Поспи ще, дівчинко, подрімай, поніжся, нікуди твоя школа не втече...

Обов'язок. Пробуджуйся, друже, вставай! Тебе кличе обов'язок! (Учениця швидко відкидає: ковдру, підводиться, застеляє ліжко)

Голос матері. Синку (доню), пора вставати.

Учень. Доброго ранку, мамо! Я вже на ногах.

(Лінь і Байдужість виходять).

Обов'язок і Совість. Ходімо, друже, у нас сьогодні не легкий, але цікавий день!

(Разом виходять).

Вчитель: Як ви бачите, учень свій вибір зробив. А чи ви всі робите такий вибір? «Лінощі – мати усіх вад». Чи згодні ви з цією думкою?

 

Учитель. Не забувайте, що кожної миті поруч з вами ці невидимі друзі Совість і Обов'язок та вороги Лінь і Байдужість і між ними постійно йде боротьба. Тож  робіть завжди правильний вибір.

Учитель . Дорогі діти ви повинні пам’ятати, що відстоюючи власні права жодна людина не може порушувати права іншої людини, жодна людина не може образити іншу . З віком у кожного з нас з’являється більше обов’язків та відповідальності за  вчинки та слова. Знайте, незнання законів не звільняє від відповідальності.

 

Дитина І:                               Хоч ми малі ще школярі

Та в нас закон є і права.

І ми навік запам’ятали.

Із декларації слова:

Всі діти вільні і всі рівні.

І треба дружно всім нам жить

То ж ми ще змалечку вчимося

Всіх поважати і любить.

 

Дитина ІІ:                              Права дитини вивчимо сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

Напевне знати в наші дні,

Коли із нами справедливо

Вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам'ять,

порадь і друзям прочитать.

Хай прочитають тато й мама,

Права дітей всім треба знать!

 

Ведучий 2. Шлях людства до сучасного розуміння закону і  прав був тривалим, складним і героїчним. Особливо героїчною була боротьба наших предків за волю, свободу і права. І ми, молоді, горді своїм минулим і докладемо всіх зусиль, щоб продовжити славні традиції нашої нації, щоб слово Українець звучало гордо!

Ведучий 1  . Знання законів, прав і обов’язків допоможуть нам, молодим, увійти в доросле життя політично зрілими громадянами незалежної демократичної держави, зрозуміти цінності демократичного світу, усвідомити себе частиною великого українського народу.

Ведучий 2 Варто лише пам’ятати, що успіх правової держави, її розбудова, її майбутнє, дієвість її Основного Закону, розквіт і звеличення у світових масштабах залежить від свідомості й особистого внеску кожного із нас. 

Велична і свята ти, Мати-Україно,

Лише тобі карать нас чи судить,

І берегти тебе, Соборну і єдину,

Історії твоєї славу возродить.

Ведучий 1 З покон віків люди шукали істину і боролися за правду, поклонялися  її величності Феміді за торжество справедливості і правди. Тож зустрічайте її!

 

(Виходить Богиня Правосуддя – Феміда, яка тримає в лівій руці терези)

 

Феміда Я – Муза юстиції, Богиня Правосуддя, – впродовж життя наглядала за тим, щоб ні люди, ні боги не порушували законів; стежила, щоб не кривдили людей бідних, ні тих, хто потребує допомоги; своєю присутністю вносила дух добра й справедливості. 

     Я уособлювала єднання сили і права, справедливості і благозаконня, честі і порядку. Юні друзі, служіть своїй державі, шануйте закон, живіть за правилами і пам’ятайте мудрі заповіді Закону.

 

Живи з собою в злагоді і мирі,

Не заздри людям і не проклинай.

Хай буде радість, щастя у квартирі,

Люби батьків своїх, не ображай.

Не зневажай, зла не бажай нікому,

Ділись останнім і добро твори.

Будь справедливим, чесним будь в усьому

І щире слово людям говори.

 

Бо в добрім слові є тепло і ласка.

У світлім серці є любов свята.

А в мудрості, запам’ятай, будь ласка

І криється та істина свята,

Яка людьми нас робить в цьому світі

З душею чистою, мов сонця промінець,

То й будеш ти, як сонечко в зеніті,

І всі печалі зійдуть нанівець!

Заключне слово вчителя. Я бажаю всім нам жити в світі добра і справедливості. Хай Ваше життя буде прекрасним, повним надій і сподівань. Тож не втомлюймось жити, цінуймо кожну мить!

 

Учениця V.                            Я родом звідти, де співають села,

Де танцями розгойдані мости.

Скажу я гордо, що я маю право

На цій землі і жити , і рости.

Тут жайвір в полі служить охоронцем,

Природа рідна смуток розрива.

Тут, в Михайлівці, під привітним сонцем

Лелека у дворі гніздо звила

А вересень покликав у дорогу.

Знання, як скарб до серця притулю.

І на лінійці урочисто в школі

Право навчатись з дітьми розділю.

А брати участь в конкурсах, змаганнях

Це все мені наснаги додає.

І я скажу відверто без вагання:

Щаслива тим, що таке право є.

Тому я щиро всім в житті бажаю

Зростати гідно справжніми людьми.

Бо всі ми українці маєм право

На цій землі і жити, і рости.

 

Пісня «Вчать у школі» виконують усі учасники.

 

 

 

 

docx
Додано
14 квітня 2019
Переглядів
2528
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку