Сценарій заходу-квесту « Щасливий випадок».
Вчитель Ірина Михайлівна:
Шановні колеги, учні, ми раді вітати вас на нашому заході.
Жодна школа не може існувати без математики, адже ми щодня бачимо її відображення в повсякденному житті. Цифрами позначається час на годиннику, щоразу в магазині нам потрібно порахувати гроші (щоб нас не обманули), а як обійтися в сучасному світі без новітніх гаджетів і девайсів.
Тож вивчення математики нам просто необхідне. Але складність цього предмету викликає безліч проблем. Тож сьогодні під час нашого заходу ми спробуємо зробити вивчення математики трішки цікавішим і захопливішим.
Це буде подорож в історію, теорію науки і казку…
Сценка «На уроці»
(На дошці завдання. Учень з різних сторін крутиться навколо неї, обертає картку з кодом, фотографує його)
Вчитель:
Петре , ну хіба ти не можеш виконати таке просте завдання?! Гратися телефоном на уроці вмієш, а от обчислити – не знаєш як? (завдання на теорему Піфагора)
Петро( учень 1):
Сиджу на уроці і думку гадаю:
Чого геометрію цю я вивчаю?
Трикутники, кола, квадрати й кути,
Навіщо, навіщо явились мені?
Сиджу на уроці - квадрати малюю
і тихо про себе хвилини рахую,
Коли вже настане та бажана мить
І довго чеканний дзвінок продзвенить?
(На презентації «кола», учень потрапляє у чарівний світ математики. Роззирається. Чує голос вчителя)
Вчитель:
Ой біда! Для сьогоднішнього змагання нам не вистачає одного учасника.
Учень 2:
Гляньте, хто це? (показує на Петра).
Петро (учень 1):
Де я потрапив і що тут відбувається?
Учень 2:
Ти – у світі Математики. А у нас саме зараз має бути математичний квест. От тільки нашій команді не вистачає одного учасника. Ти математику знаєш?
Петро:
Хм…
Учень 2:
Давай з нами. І вивчиш те, чого не знаєш.
Вчитель Ірина Михайлівна:
От і добре. Тепер можемо розпочинати. Послухайте правила нашої гри:
1. Учасники виконують завдання в приміщенні спортивного залу.
2. Всі учасники квесту об'єднуються у дві команди.
3. Кожна команда обирає капітана, придумує назву і девіз.
4. Членам команди необхідно мати ручки і чисті аркуші паперу.
5. Після виконання завдання капітан команди підходить до журі з відповідним номером.
6. Члени журі перевіряють завдання, за правильне виконання віддають капітанові фігурку. Якщо ж завдання виконано неправильно – повертається на доопрацювання.
7. На звороті кожної фігурки зазначено номер наступної станції.
8. Для того, щоб команда стала переможцем, її членам потрібно першими відшукати усі "правильні відповіді", якомога швидше зібрати «Танграм» і дістатися фінішу.
Команди, готуйтеся до змагання, нагадаю ще раз, вибираєте капітана, придумуєте назву та девіз.
Пісня „ЗАДАЧА" (на мотив пісні „Смерека")
ДІВЧИНА: Всі задачі розв’язали
І зошити поздавали.
Я сиджу і ледь не плачу –
Бо не розв’яжу задачу.
Приспів: Ой, задачо!
Розв’яжись мені задачо!
Чом я над тобою плачу?
Ох важка ж оця задача! (2 рази)
Чи у хлопців запитати,
Чи в дівчат її списати,
Як же мені з нею бути
Ви пopaдьте, менi, люди!
Приспів: Ой, юначе!
Розв'яжи мені задачу!
Бо сиджу і ледь не плачу.
Ох важка оця задача!
ЮНАК: Свого лоба я напружив
В голові усе там збужив
І мені тут прояснилось
Чом раніше не ділилось.
Приспів разом:
Ой задачо!
Розв'язали цю задачу!
І тепер ми вже не плачем:
Бо зовсім легка задача
А тепер похвалимося,
Що задач не боїмося,
Що усіх ми їх рішаєм
І 12 балів маєм.
Приспів:
Ой, задачі!
Ви такі легкі, задачі,
І коли вас знову бачим,
То ніхто з нас вже не плаче! (3 рази)
Команди, представтесь, будь ласка. Отримайте аркуші із завданнями.
Фігура 1. Запитання-відповіді
1. 1/3 від числа 60. (20 )
2. Парні числа діляться на ... ( на 2 )
3. 13 у квадраті дорівнює ... ( 169 )
4. Периметр прямокутника ((а + в)*2)
5. Результат дії додавання ( сума)
6. Паралелограм, у якого всі сторони рівні ( Ромб )
7. Чому дорівнює 10/2 (5) •
8. Модуль-36 (36 )
9. На двох руках 10 пальців, а на 6 ( 30 )
10.Графік квадратичної функції ( парабола )
11. 2+2*2 ( 6 )
12.Прямокутник, у якого всі сторони рівні ( квадрат )
13.Сума кутів трикутника ( 180 )
14.Скільки % складає 2 від 200 ( 1 % )
15. Катети трикутника 3 і 4 см. Чому дорівнює гіпотенуза ( 5 см )
Фігура 2. Шифрувальник.
Дана кодувальна таблиця.
|
а |
б |
в |
Г |
д |
е |
є |
ж |
1 |
А |
Д |
З |
Л |
П |
У |
Ч |
Ю |
2 |
Б |
Е |
И |
М |
Р |
Ф |
Ш |
Я |
3 |
В |
Є |
І |
Н |
С |
Х |
Щ |
, |
4 |
Г |
Ж |
К |
О |
Т |
Ц |
Й |
- |
Завдання: за допомогою таблиці розшифрувати слова відомого вченого Галілео Галілея.
(Кількість балів – 5). Час – 3 хв.
Г2А1Д4Б2Г2А1Д4В2В4А1 Ж4 Е4Б2 Г2Г4А3А1Ж3 Г3А1 Ж2В4В3Є4 Г3А1Д1В2Д3А1Г3А1 В4Г3В2А4А1 Д1Д2В2Д2Г4Б1В2.
Відповідь: «Математика – це мова, на якій написана книга природи.»
Фігура 3. Ребуси
(формула)
(рівняння)
(трапеція)
(теорема)
(степінь)
Фігура 4 Задача ( Коло, вимірюється у спортзалі)
1)Виміряйте діаметр кола (округліть число до десятків)
2)Знайдіть довжину кола (відповідь округліть до десятків і запишіть у метрах )
Фігура 5. Логічна задача
Полічіть, скільки трикутників у фігурі, яка зображена на малюнку:
Відповідь: (32)
Фігура 6. Кросворд
Чому дорівнює периметр фігури?
Відповідь: (22)
Фігура 7. Число
Відповідь: 143547
Вчитель оголошує переможців.
Петро: Тепер я знаю, як розв'язати завдання в школі. Мені потрібно терміново повернутися до мого класу. Але як туди потрапити?
Учень 3: Для цього тобі потрібно відкрити шлях за допомогою QR-коду.
Петро: Я не вмію таким користуватися.
Учень 3: Я навчу тебе. ______________________________________________
(Петро потрапляє у клас)
Вчитель: Петре, ти заснув?! Прочитай завдання ще раз.
Петро:
Аж раптом я чую голос знайомий
Який нам нудну теорему доводить.
Напружуюсь я і до слів прислухаюсь.
О, Боже, нарешті і я надихаюсь.
Рівні кути, паралельні прямі,
Стає геометрія ближча мені.
Я, наче, зрозумів. От тільки формулу забув.
Учитель: Тоді скористайся QR-кодом. (дає код учневі, той сканує і виконує завдання)
І сонце на небі стало тепліше
Й повітря навколо для мене чистіше.
Іду я додому - в портфелі десятка
І та геометрія вже не загадка!
Нехай заздрять нам друзі,
Пощастило нам дуже,
Бо в чудовий попали ми клас.
Тут цікаво в навчанні,
Маєм успіхи гарні,
Поєднала математика нас!
Математику-науку
Полюбили я і ти...
З нею маєм ми мороку -
Треба істину знайти.
Не журіться, хлоп'ята,
Не сумуйте, дівчата,
Що настала пора випускна...
Ми закінчимо школу,
Не побачимось скоро,
Та залишиться в серці вона.
Математику всі любим -
Ми вам кажем цієї пори...
Ой, як жаль, що такий тиждень
Тільки раз на рік.
Щиро вірим, що скоро
Саме тут - в нашій школі,
Математика буде частіше.
Учні зможуть всі вволю
Розв'язати задач море
І таких буде тижнів побільше.
Математику ми любим —
Щиро кажем від душі,
Всі ми вірим — такі тижні
Скоро будуть всі!
Дякуємо за увагу!
1