РОЗРОБКА
STEM-УРОКУ МАТЕМАТИКИ
У 1 КЛАСІ НА ТЕМУ «МІЙ ПОРТФЕЛЬ» (МАСА. ОДИНИЦІ МАСИ)
З ВИКОРИСТАННЯМ КОЛЕКТИВНИХ ФОРМ РОБОТИ
Урок математики у 1 класі. ( Маса. Одиниці маси )
Тема: Мій портфель
Мета: формувати в учнів уявлення про прийоми вимірювання маси та одиниці вимірювання маси; навчати користуватися приладами для вимірювання маси; формувати здоров’язберігаючі навички; виховувати поважне ставлення до власного здоров’я та розуміння необхідності його збереження.
Обладнання: ваги різних видів; портфель для колективної роботи; предмети, вага яких буде визначатися; табличка «Яку вагу мають наші портфелі?», комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійна дошка ( за наявності).
Орієнтовний план уроку
Ранкове коло |
4 хв |
Мотиваційне завдання |
3 хв |
Перегляд навчального мультфільму |
5 хв |
Руханка |
2 хв |
Проектне завдання «Мій портфель». |
6 хв |
Ознайомлення з нормами ваги портфелів для учнів 1-2 класів. Колективна робота «Шкільний портфель» |
10 хв |
Обговорення результатів дослідження |
2 хв |
Рефлексія |
3 хв |
Усього тривалість |
35 хв |
Хід уроку
І. Ранкове коло.
Діти розташовуються у коло та виконують вправу «Знайомство», називаючи своє ім’я та за допомогою смайликів демонструючи свій настрій на даний момент. Зворотний зв’язок з минулим заняттям : діти розповідають, що взнали та запам’ятали за темою «Маса».
2
ІІ. Мотиваційне завдання
Вчитель вносить у коло електронні ваги та коробку з різними предметами ( фасовані цукор, борошно, макарони тощо).
Показ зважування на електронних вагах.
ІІІ. Перегляд навчального ролика про вимірювання ваги.
Усні переглядають мультфільм «Фіксики. Ваги»
Питання за змістом побаченого.:
ІV.Руханка «Сонце світить на тих…»
За командою вчителя «Сонце світить на тих, хто любить…» діти кілька разів міняються місцями:
носити спідницю;
спати;
дивитися телевізор;
їсти морозиво;
домашніх тваринок;
одяг білого кольору тощо
V. Виконання проектного завдання «Мій портфель»
Діти об’єднуються у групи ( в залежності від кількості дітей у класі).
3
Діти отримують завдання визначити вагу власних портфелів. Використовуючи ваги та картку для записів, вони складають список із зазначенням ваги портфеля кожного учня у кілограмах. Наприклад:
Яку вагу мають наші портфелі? |
|
Бербенець Матвій |
2 кг |
Михлик Микита |
2 кг |
Ніколаєнко Нікіта |
1 кг |
Склавши таблицю учні отримують завдання визначити найважчий (найлегший) портфель у класі, порахувати загальну вагу портфелів у класі тощо.
VІ. Ознайомлення з нормами ваги портфелів у початкових класах.
- Як ви вважаєте, чи має значення вага портфеля учня для його здоров’я?
- Чому портфелі не мають бути занадто важкими?
Вчитель повідомляє учням про норму ваги портфеля учня у початковій школі. (За нормами їх вага для учнів 1-2 класів не має перевищувати 2 кг).
VІІ. Колективна робота «Шкільний портфель»
Учні отримують заздалегідь складений вчителем портфель, який належить комусь з казкових героїв ( за вибором вчителя, наприклад, Крошу з мультфільму «Смішарики»). Вони мають зважити портфель та визначити, на скільки кілограмів він важчий норми. Після цього треба видалити з портфеля зайві речі, які не потрібні під час занять учневі ( іграшки, побутові прилади, камінці тощо). Відділивши зайве, діти ще раз вимірюють вагу портфеля та впевняються, що вона відповідає нормі.
VІІІ. Обговорення результатів дослідження.
4
ІХ. Рефлексія.
5