Сценарій
»Ми вже не малята»
Голопристанський район,
Кардашинська ЗОШ І-ІІ ст..
Вчитель початкових класів:
Бухтій Ксенія Миколаївна
На фоні пісні»Вчать у школі»
Учень: Недавно – дуже дивно здавалося мені: Ваня
Ну як писати рівно ці літері трудні?
І навіть з паличками я впоратись не міг.
Криві та з закарлючками, ну, просто, як на сміх.
Учень: А далі знов рядочок, мов бублик, кругле “О”. Артем
Мені аж серед ночі ввижалося воно.
Пишу – виходить криво, неначе пада вбік.
А потім я, на диво, писав, писав – і звик.
Учениця: Старалась я не марно – кривуль ніде нема. Ксюша
І ручка пише гарно, виписує сама.
І літеру, і кому я можу написать
І вже несу додому відмінний знову бал
Учитель: Добрий день, шановні гості, дорогі батьки! Закінчився рік навчальний,
В нас сьогодні - свято.Ми підслухали розмову першокласників. Здається, що тільки вчора мої діти переступили поріг нашої школи. Шановні батьки, на ваших обличчях сяють щасливі усмішки , це усмішки радості за ваших дітей. Ваших малят уже не впізнати. Це самостійні, серьозні учні. Це ваше сьогодення , це ваше майбутнє, це сенс вашого життя. Вони виросли, багато чому навчились. Цілий рік працювали, розумнішими стали.І звичайно хочеться, щоб ця зала засяяла щасливими дитячими усмішками . Тож наші діти вітання варті, заслужили свято! З першим класом час прощатись. Я їх всіх люблю. Зустрічайте. Ось вони ті ,хто вчився читати і писати, й рахувати, додавати й віднімати, малювати і співати, а ще креслити, ліпити, різні іграшки робити, мову свою українську любити.(Діти виходять і танцюють танець біля стільців під музику,»Ха-фана-на-на»)
Учні
1учень: Одну цікаву казку, Дав. Б. 2 учень: Її з дитинства знаєм,
А, може, і не казку. А може і не знаєм,
А може не цікаву А може не з дитинства,
Бажаєм розказати. Та вигадаєм враз.
3учень: Ось раптом чиїмсь мамам, 4 учень: Прислав їм хтось хлоп’яток,
А може і не мамам, Дан. Н. А може й не хлоп’яток,
А може навіть татам А може і дівчаток,
Нарешті повезло. Що добре було теж.
5учень: Ми так швидко виросли 6учень: І тут ми всі здружились
А може і не виросли Що навіть здивувались
А може і не швидко. Ніка Єв. І мами всі і тата
Та в школу всі прийшли. І навіть вчителі.
7учень: І ось вам твір про школу Ул.
А може не про школу
А може і про літо
Послухайте батьки.
8учень. В небі сонечко сіяє, Ваня
Заглядає в перший клас,
І воно, напевне, знає,
Що сьогодні свято в нас!
9учень.Є святкових днів багато Ангел.
На листках календаря.
А між ними й наше свято –
Прощання з першим класом!
10учень. Ми браві першокласники, Нікіта
І все у нас гаразд.
Сьогодні ми зібралися.
Щоб вам прозвітувати.
11учень.Щоб все на світі знати, Ксюша
Потрібно працювати.
Щоб школу закінчить,
В престижний вуз вступить.
12учень. Ми щиро всіх вітаємо Артем
І шлем палкий привіт!
І ми усім бажаємо
Уроки вчить як слід.
Всі.Щоранку на уроках
Багато запитань.
Помалу, крок за кроком ,
Ми йдем в країну знань.
Лунає пісня «Ми – першокласники»
Голос з-за рогу: «Ой, не можу! Ви тільки подивіться ! Теж мені вчені!»
Учитель: Ой, хто це? Хто це сказав?
Нафаня: Це я, Нафаня.
Учитель. (задумливо): Нафаня ...в нашому класі такого учня немає. Виходь, покажись нам!
(Нафаня виходить.) Ти з якого класу, хлопчик?
Нафаня: З якого класу? Так ви чо? Я взагалі ніде не вчуся, не вчився і вчитися не збираюся! Навіщо мені голову забивати всякою нісенітницею?
Учитель: Що означає»нісенітницею"? Та ти у першокласників запитай, скільки всього вони за цей час дізналися – читати, писати навчилися!
Нафаня: Ну вже, писати! Яка проблема-то-став собі закорючки і справа з кінцем! А читати–то на що? Мені моя бабуся такі казки розповідає – ні в якій книжці не прочитаєш!
Учитель: Казки – це добре. Але я впевнена, що стільки казок, скільки їх в книгах написано, твоя бабуся не знає.
Нафаня: Неправда. Давай посперечаємося, що знає, і я знаю!
Учитель. Давай! Ми з дітьми тобі гру пропонуємо «Вгадай казку». Нам прийшла телеграма від казкових героїв. Спробуй здогадатися, від кого вони.
Учитель читає телеграму, Нафаня намагається відгадати.
1) Дуже засмучена - мишка випадково розбила моє яєчко.
2) З’їв козенят. Болить живіт.
3) Моє гусенятко десь забарилось, тому прилетіти не можу.
4) Золотий ключик у мене.
5) Допоможіть знайти черевичок.
6) Терміново викликали лікувати звірів у Африку.
7) Рукавичку загубив.
8) Від діда утік, від баби утік, а лисичка не відпускає.
9)Шлю Привіт із замку людожера. Якщо здолаю його, то з маркізом Карабасом прибудемо на Ваше свято. ("Кіт у чоботях" Ш. Перро)
Нафаня (програвши): Гаразд, ваша взяла! Радійте, що образили дитину. Скажу все бабусі, вона вам ще покаже! (Ображений йде)
Стукіт, гуркіт. У клас влітає Баба Яга.
Баба Яга: Так! Ну-ка, хто тут мого Нафаню образив? Ух, які дівчатка-школярочки. Утю-тю! Які хлопчики-школярчики! Видно, у мене сьогодні непоганий обід буде: смажені школярі! З кетчупом! М-м-м! Пальчики оближеш! А ну зізнавайтеся! Хто образив Нафаню?
Ведучий: По-перше, здрастуйте. По-друге, ви нам завадили свято проводити. А по-третє, ніхто вашого Нафаню не ображав.
Баба Яга: Як не ображав? Дитина вся в сльозах.
Ведучий: І нічого поганого ми про нього не говорили. Просто ваш Нафаня гру програв. Виявилося, що його бабуся не всі казки на світі знає.
Баба Яга: звичайно не всі. А я цього і не стверджувала. Але багато! Правда ось пам'ять мене стала підводити. Я скажу вам, які казки я Нафані читала. Ось послухайте.
(Б. Я. називає, діти виправляють)
• Жовта кепочка. (Червона Шапочка.)
* Сестриця Наташенька і братик Сашенька. (Сестриця Оленка і братик Іванко)
• Гидке курча. (Гидке каченя.)
• Стійкий залізний солдатик. (Стійкий олов'яний солдатик.)
* Казка про рибалку і рибачку. (Казка про рибака і рибку.)
• Цибульний хлопчик. (Чиполліно.)
Вовк і семеро ягнят. (Вовк і семеро козенят)
Баба Яга: Ух ти, які розумні. Багато казок знають.
Ведучий: знають багато, тому що книжки розумні читають, вчаться. А ваш Нафаня вчитися не хоче.
Баба Яга (сумно): Та знаю я! Скільки разів намагалася читати навчити, а він все ухиляється: то голова болить, то живіт, то спати хочеться, тобто. Загалом, біда.
Нафаня: та добре вже! Зате я такі загадки знаю! Вам в житті не відгадаєте!
ЗАГАДКА.
1. Цілий день до смакоти він їв цукерки і варення.
Жив на даху він бідолаха, його звали ... (Карлсон)
2. Він грає потроху для перехожих на гармошці
Музиканта знає всяк його ім'я.... (Крокодил Гена)
3. Був він хмаркою дощовою, з П'ятачком ходив додому,
І, звичайно, мед любив, це – ... (Вінні-Пух)
4. Кукурікає спросонок милий, добрий ... (півень)
5. Хто гризе на гілці шишку? Ну, звичайно, це ... (білка)
Нафаня: Гаразд, ваша взяла! Сам бачу, які діти ваші швидкі та розумні .
Учитель: бабусю, Нафаня, не гнівайтесь! Адже діти в 1 класі такі розумні, красиві і талановиті! Ви тільки подивіться , який танець вони вам можуть затанцювати.
(Танець»Буба»)
Нафаня: Зрозумів я все! Вчитися просто необхідно! Ось вивчуся я, бабусенько, і стану бізнесменом! Ти ще мною пишатися будеш!
Ведучий: Ось і молодець. Вчися читати і писати. А поки подивіться, як наші дітки будуть змагатися.
Конкурс»Шляпа»
Нафаня: Все я зрозумів. Поїхали бабусю швидше буду вчитися читати.
Разом. До побачення.
Вчитель:Діти,кого не вистачає на нашому святі?(Букварика) Він день за днем учив вас читати й думати. Буквар – перша сходинка до знань. На Землі дуже багато книг – великих і маленьких,наукових і розважальних . Але Букварик– усім книжкам начальник.Давайте покличемо Букварик!
Діти.Букварику!Букварику!Букварику!
Учень. В житті все починається з малого,
З зернини – хліб, з промінчика – зоря.
І вчитель сам свою важку дорогу
Так починав з малого Букваря.
Зустрічайте , він – наш почесний гість, я чую його кроки.
ФОНОГРАМА із м-ф «КТО ЛЮДЯМ ПОМОГАЕТ»
Вчитель: А хто це, діти? На Букварика не схожа. Ти хто? Ми чекаємо Букварика.
(Заходить Шапокляк з великою валізою)
Шапокляк:.Ха-ха-ха!Букварика чекаєте.Він у мене.Не віддам я вам його.Я хочу,щоб в школах діти не вміли читати. Бо я бабуся хоч куди! І розумна й молода. Зі мною моя криска, на ім’я Лариска.
Вчитель: Навіщо ти прийшла до нас у цей святковий час,та ще й Букварик заховала?
Шапокляк: Хоча ви цілий рік провчились, Та нічому не навчились. Безумовно ви впізнали, Шапокляк – бабуся я . Цілий рік спостерігала як живе тут дітвора. Міністр освіти одіслав мене з Києва до вас з завданням: провірить тут, пронюхать там. І всім поставить «двійки » вам. Я екзамен проведу, що не знаєте знайду.
Учень: Ви бабуню не сваріться, краще сядьте придивіться. І ми покажемо для вас, чого навчились за цей час.
Шапокляк.Ні-ні-ні!Я вам сама дам такі завдання,що ви ніколи їх не виконаєте.
Гра «Так» чи «Ні».
- Якщо правильно відповідь дасте, поверну вашого Букварика.
- Треба гарно вам читати? (так) . Треба менших ображати (ні). На перерві пострибати? (так). А всі парти пописати? (ні). Друга треба виручати? (так). А треба слухати матусю? (так).
- Тоді дратуйте хоч бабусю! В школі вибийте шибки. Вчительці робіть все навпаки. Брудне взуття несіть у школу. І книги кидайте додолу (ні).
- А загадки вмієте відгадувати? Відповідь кажіть разом.
1. Він вам, як мама, дорогий. Він хоче вас навчити. Любити край, чудовий світ. Це мудрий ваш - …( учитель).
2.Вчить читати й рахувати, і писати, і співати всіх дітей до кола наша люба …( школа)
3.Для письма сказати прошу : Що потрібно взяти?...(зошит).
4.Виводить букви і слова ота цікава штучка. В руці виблискує здаля нова, гарненька (ручка) …
5.Вона вкладається в книжки, щоб не шарпать сторінки. Дуже проста відгадка: цей предмет- …
( закладка).
Шапокляк: З такими розумними не хочу дружити. Пішла я у другу школу, а вам повертаю Букварика.
(Букварик виходить з валізи)
Букварик А ось і я . Мої вітання , перший клас!
Я - Буквар, ваш добрий друг
Дуже гарний, малюнковий.
Залюбки всіх вчу читати.
Нема часу спочивати.
Кожен рік мене листають ніжні пальчики нові.
Хай же розум здобувають любі дітоньки малі.
Я сьогодні радію, що всі діти в 1класі вже читати вміють
Уч.1 З тобою, Буквар, я в перший раз Давід
Прийшов у свій перший
світлий клас.
Я цю книгу полюбив,
Я в ній всі букви вивчив,
І як мені радісно сказати:
«Вмію я тепер читати!»
Уч. 2.Як добре вміти читати – Боцан
Не треба до мами приставати,
Не треба благати сестрицю:
«Ну почитай ще сторінку!»
Не треба кликати, не треба чекати,
А можна взяти і прочитати.
Уч.3.Я спочатку чорнилом Даніл
Тільки палички писав,
А тепер в Буквар дивлюсь,
Букви сміливо виводжу
І ось за це кажу
Спасибі книзі Букварем.
Уч.4.Ми дізналися в Букварі, Назар
Як писати «а»і «р»,
І дізналися, наприклад:
Кажуть не «ре», а «ер».
Уч.5.Навчилися ми писати Ніколь
І великі фрази.
Можемо ми тепер читати
Казки та оповідання.
Попрацювали ми чимало:
Адже, по правді кажучи,
Української грамоті початок –
На сторінках Букваря.
Учень 6. Перша книжка - мудра й мила, Євтенко
Ти читати всіх навчила.
Кожна буква букваря
Це промінчик ліхтаря.
Книжечка дитячих літ
Нас виводила у світ.
Уч 7. Буквар взяли ми перший раз, Уляна
Як прийшли у перший клас,
І як нам радісно сказати:
- Тепер вже вміємо читати.
Уч 8. Літера перша і перше слово, Ваня
З книгою перша серйозна розмова.
Перша сторінка і друга сторінка,
Перша тривога і перша оцінка.
Уч 9. Букви ми старанно вчили, Ангеліна
Знаємо їх від А до Я ,
І сторіночку останню
Прочитали з Букваря.
Уч 10. Я вже вмію так багато: Нікіта
Ма – ма, ба – ба, ді – до, та – то,
А до книжки як візьмуся,
То ще більше я навчуся.
Учень11: Спасибі тобі за добру науку, Ксюша
За паличку першу і першу букву,
За перше слово, за першу казку,
За першої вчительки щиру ласку.
Учень12: Треба знати, Букварику, Артем
Науки всі вивчали ми без скуки,
Тай без усмішок у нас
Жить не може 1 клас
ВСІ: Навчився читати наш дружний клас,
Ви можете всі поздоровити нас!
Букварик.Які гарні слова вдячності мені ви сказали!Що аж сльоза покотилась по щоці.
Я любі мої,діти,не з пустими руками до вас проийшов.Я приніс вам документ про закінчення першого класу.
(Вручення дипломів)
(Пісня про буварик)
Букварик. Як жалісно і сумно,
Настала вже ця пора.
Чекає на Букварика
Нова вже дітвора.
Допобачення любі діти!
(Букварик йде)
Конкурс
Вчитель.Ви вивчали не тільки українські літери,а літери з англіської мови.Надаю слово
вчителю англійської мови Людмилі Анатоліївні.
Вчитель. (Звучить тиха, лагідна мелодія і вчитель читає слова)
Давно – предавно небо вночі було зовсім темним. На ньому зовсім не було зірок, крім однієї маленької зірочки. Вона жила високо в небі, і коли оглядалась навкруги, то помічала, що вона одна – однісінька. І від цього їй ставало сумно. Їй дуже хотілося бачити на небі інші зірки, щоб ловити їх проміння і дарувати їм своє тепло.
За те що ви дітей своїх любили,
Несли в їх душі ніжний світ й добро.
Що пестили й від бід їх боронили,
З те, що дарували їм тепло,
За те, що ви ночей не досипали,
Читали й малювали із дітьми,
Що з ними знов маленькими ви стали,
Старанно і сумлінно фарбували
Підлогу, вікна, стелю та столи
(Діти дарують зірочки )
Пісня»А ты меня любишь»
(Привітання.)
Вчитель.
Адже діти ваші – мої учні –
Є кмітливі й дуже мудрі,
Чуйні є, і небайдужі,
Танцюристи є й музики,
Є спортсмени і базіки,
Є плаксиві й веселенькі,
Галасливі і тихенькі.
Нетерплячі та активні,
Артистичні і співучі,-
Отакі у мене учні!
Де я кращих ще знайду?
Через те я їх люблю.
(Танець «Долоньки)
Література:
1. Третяк Н.А. Свято Букваря. // Розкажіть онуку. – Березень №7 – 8. – С. 42 – 43.
2.Яковенко Л.В. Жива абетка у віршах. – Харків: Чайка, 2013. – 64 с.: іл… (Серія «Завтра в школу»)
3.Яковенко Л.В., Курмашев Р.Ф. Весела абетка – Харків: Чайка, 2014. – 64 с.: іл… – (Серія «Кращий подарунок»)
4.Ярешко Л. Є. Весела абетка. – Чернігів: Десна, 1992. – С. 78.
1