Сценарій "Міс Математика та Містер Математик"

Про матеріал
Сценарій для позакласної (позааудиторної) роботи викладача математики. Допоможе перевірити вміння учнів (студентів) застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, активізувати розумову діяльність.
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Бериславський медичний коледж»

Херсонської обласної ради

 

 

 

 

 

Сценарій позааудиторного заходу

з дисципліни «Математика»

 на тему:

«Міс Математика та Містер Математик»

для студентів І курсу

 

 

 

 

 

 

Проводе: Скакун О. Ю.

Дата проведення:  04.02.2020р.

 

 

 

 

 

 

Мета: Перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, активізувати розумову діяльність учнів, розвивати бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети.

Обладнання: Висловлення видатних людей про математику, картки, терези, рахівниця, лупа, чорні окуляри, презентація до конкурсу.

Форма проведення: Конкурс.

Хід конкурсу:

Вступне слово вчителя:

   1.В нашому коледжі стало доброю традицією – проведення різноманітних змагань. Отож, і зараз турнір юних математиків – інтелектуально – розважальний конкурс «Міс-математика, містер-математик». В сьогоднішній грі беруть участь математичні дуети  груп І курсу.

Давайте оплесками привітаємо учасників:

Перший дует: (_________________________________)  Про них ми скажемо таке:

          Теорему Піфагора

          Знаємо ми

          Як двічі по два.

          Всі задачі ми розв'яжем,

          Бо творить вона дива!

Другий дует: (____________________________________) Про цей дует скажемо:

          Ми кмітливі та веселі

          І вітаємо всіх вас.

          З математикою дружим,

          Бо наука – вищий клас!  Третій дует: ( _________________________________)

Епіграфом їм буде:

          Многогранні є фігури,

          Багато розуму і в нас.

          Ми вітаємо команди

          І хай гра подружить нас!

   2.  Щоб змагання було чесним,

        Ми вибрали журі почесне.

         Погляньмо разом з вами, друзі,

         Хто буде в цім почеснім крузі:

(Склад почесного журі)

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

( до журі підходить дівчина з підносом, на якому є: терези, рахівниця, лупа, чорні окуляри).

Дівчина:   Ми передаємо вам терези для зважування сил  команд; рахівницю для підрахунку балів. А на випадок, коли команди зроблять щось не дуже

вдало, даруємо вам чорні окуляри.  Та Лупу, щоб краще бачити позитивні риси дуетів.

3.  Вибір переможця «математичний дует» проходитиме в таких номінаціях:

                 -дует-переможець: Почесні міс- математика та містер-математик.

                 -дует-інтелект;

                 -дует-логіка.

Та перед початком пропонуємо вашій увазі «Гімн математиці». Читає студентка____________________________

Гімн математиці.


Сьогодні будемо, друзі, з вами

Царицю всіх наук вітати

Так можемо гордо і по праву

Ми математику назвати,

Наук на світі є багато,

Їх навіть важко полічити,

Та нам їх треба добре знати

Щоб всесвітом оволодіти.

Наука – знайдені алмази:

Вугілля, золото і мідь.

В руках людей могутній лазер

І сотні зрошених угідь.

Наука – хліб мільйоннотонний,

Дари розвіданих морів

І винограду пишні грона,

Й серед пустель пташиний спів.

Це атом – скорений людині,

Нові потужні русла рік.

Дерзання й пошуки невпинні –

Це наш великий славний вік.

Наука нам допомагає

Ракети в космос запускати.

І будувати всюдиходи,

Щоб грунт на місяці вивчати.

Це все розвідані орбіти.

На Марсі вимпел наш розцвів.

І на Венеру шлях відкрито –

Й сюди наш розум долетів

До різних ми наук охочі

Нехай ведуть нас до вершин.

Та зараз ми сказати хочемо:

Наш математиці уклін!


 

4.  Наш конкурс буде складатися з 9 раундів.

Починаємо перший раунд гри:

1-ий раунд: Брейн-ринг.

(На своїх столах ви маєте картку зеленого кольору. Я буду зачитувати питання, якщо ви знаєте відповідь, піднімаємо картку. Якщо відповідь правильна, ви заробляєте один бал. Якщо помилились, то право відповіді переходить до іншого дуету. На обговорення відповіді Вам дається 10 с. )

1. Два в квадраті – чотири, три в квадраті - дев'ять. Чому дорівнює кут у квадраті? (90º)

2. Супутник Землі робить один оберт за 1 год.40хв., а  другий оберт – за 100 хвилин. В чому причина зміни швидкості супутника? (1год.40хв.=100хв.)

3.  Як з допомогою однієї лінійки накреслити кут, що дорівнює даному? (Продовжити сторони кута за його вершину).

4.  «Серед усіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи, найвеличнішою є математика»

    А) Ф.Енгельс, Б)С. Ковалевська,В)Д.Писарєв,Г)О.Суворов.

5. Діда звуть Павлом Івановичем, його онука Михайлом  Миколайовичем. Як зовуть онукового батька?  (Микола Павлович)

6. У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (шість)

7. Одне яйце варять протягом 4-ох хвилин. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?(4 хв.)

8. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки людей і тварин йшло до станції? (Один селянин)

9.-10 Скільки квадратів на кожному з малюнків?(слайд презентації) 11 та 14

11.  Як називається відрізок, що сполучає довільну точку кола з його центром?

12.  Як називається фігура, яка складається з усіх точок площини, рівновіддалених від даної? (коло)

13.  “Усе впорядковується відповідно до чисел?”. Хто це сказав? (Піфагор).

За кожну вірну відповідь – 1 бал.

2-ий раунд: «Словотека» 

Завдання: хто придумає більше слів із букв слова «БІСЕКТРИСА»(слайд). Буква в слові використовується 1 раз. За кожне придумане слово – один бал.

3-ий раунд: «Предмет в колі»

Портрет предмета в променях сонця.

(Парам роздають аркуші паперу з колами і надписом предмета  алгебра,геометрія). У центрі сонячного кола створіть герб предмета. Уздовж променів напишіть його переваги, все гарне, що ви про нього знаєте, асоціації з цим словом. Постарайтеся, щоб було якомога більше променів.

 

Вікторина для глядачів:

Поки команди готуються, проводиться конкурс з уболівальниками, які за правильну відповідь заробляють один бал для своєї пари.

Загадки.

 

1). На який кут повертається солдат по команді: "Кругом" (180)

2). Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через дві доби? (Ні, бо буде ніч).

3). Двоє учнів йшли до школи і зустрілися їм по дорозі ще 5 учнів. Скільки учнів прийшло до школи?(2 учні).

4). На глобусі через один градус проведені паралелі. Скільки всього кіл побудовано на глобусі? (179).

5) Скільки цифр ви знаєте? (9)

6) . В якому слові цілий метр букв О?( В слові «метрО»)

7) Яку формулу прославили Фанхіо, Лауда, Сенна, Прост, Шумахер? (Автогонки «Формула-1»)

8) Як називається математичний вираз типу А:А в спортивних іграх?(Нічия) ДОДАТОК

 

І так, повернемося до наших математиків.

 

(Підсумки раундів) Слово надається журі, для підведення підсумків 3 раундів.

4-ий раунд:  « Господарочка».

Дівчинці потрібно відрізати "на око" 1 м стрічки. Підсумки підводяться виміром стрічки сантиметровою стрічкою. Перемагає та пара, довжина стрічки якої ближче до 1 м.

5-й конкурс  «Комплімент»

Хлопчик повинен зробити комплімент дівчинці, використовуючи математичні, фізичні та по інформатиці терміни. Наприклад, лінія плечей, овал обличчя і т.д.

Журі оцінює комплімент, враховуючи, з якими почуттями він зроблений, наскільки незвичайний, оригінальний, і те, як дівчинка сприймає комплімент.

6-й конкурс  «Пісенний»

Проспівати пісні, де зустрічаються числівники. Команда, яка протягом 20с. не заспіває пісню, вибуває.

 

(Підсумки раундів) Слово надається журі, для підведення підсумків 2 раундів.

7-й раунд «Домашнє завдання»

Кожна з пар нам продемонструє своє мистецтво показати сценку.

- А поки наші учасники готуються, пропонуємо до вашої уваги маленький відеоролик «Цікаві факти про математику» (створений ученицею 8 класу)

- Надаємо слово нашим командам. Максимальна оцінка - 5 балів.

(Підсумки раундів) Слово надається журі, для підведення підсумків .

8-й «Відгадай»

- Я буду давати вам почергово кожній команді 3-и підказки. За ними вам потрібно буде вгадати, про який математичний термін йде мова.

Якщо слово, відгадане після першої підказки, то команда отримує 3 бали, якщо після другої підказки – 2 бали, після третьої підказки – 1 бал.

Всього термінів 4-и.

  1. Це поняття стосується дробу.
  • Він показує, на скільки рівних частин поділене ціле.
  • Він записується під рискою дробу.  (знаменник)
  1. За допомогою неї розв’язують деякі задачі.
  • Добуток її крайніх членів дорівнює дорівнює добутку          середніх.
  • Це рівність двох відношень.  (пропорція)
  1. Він вказується на білетах до цирку.
  • Це кусок торта.
  • Це частина круга, обмежена двома радіусами і дугою. (сектор)

 Останній математичний термін. Відповідає той дует,який швидше підніме картку.

  1. –   Це арифметична дія ІІ ступеня.
  • Для неї виконується переставна, сполучна, розподільна властивості.
  • Її  можна замінити сумою однакових доданків.  (множення)

9-й «Хвилинка слави»

Ми будемо задавати нашим учасникам питання.

За кожну правильну відповідь 1 бал.

Питання учасникам:

Перша пара.

1.Як називаються числа, які використовуються при лічбі предметів

2.Два автомобілі їхали по шосейній дорозі і проїхали 120 км. Скільки км. Проїхав кожен автомобіль? (120 км.)

3.Двоє батьків і двоє синів поділили між собою порівну 30 грн., причому кожен одержав по 10 грн.. Як це могло трапитись? (Було 3 особи: батько, син, внук)

4. Один учень писав про себе: « Пальців у мене двадцять п’ять на одній руці, стільки ж на другій, на ногах десять…» Чому він такий потворний?  (Учень після слова «двадцять» не поставив дві крапки)

5.Що буде, якщо площу прямокутника розділити на його довжину? (Ширина)

6.Скільки  цифр ви знаєте? (9)

7.На дереві сиділо 6 горобців. Стрілець, вистріливши, влучив у двох із них. Скільки горобців залишилось на дереві? (жодного, - всі інші полетіли)

8.Скільки секунд у годині? (3600)

9. Чим відрізняється один потяг від іншого з точки зору математики? (Номером)

Друга пара

1. Що більше 2метра або 198см?

2. Швачка має кусок сукна довжиною 18 м і щодня відрізає по 3 м. На який день вона відріже останній раз? (На п’ятий)

3.Чи ділиться 282 на 3? (Так)

4.Летіли галки і побачили палки. Якщо на кожну палку сяде одна галка, то для однієї галки не вистачить палки. Якщо на кожну палку сяде по дві галки, то одна з палок залишиться без галок. Скільки було галок і скільки палок? (3 палки, 4 галки)

5. Скільки нулів у записі числа мільйон? (6)

6. Суперник нулика  (Хрестик)

7. Найменше просте число (2)

8. Прилад для вимірювання відрізків (Лінійка)

9. Яка цифра красується в центрі кожної вітрини? (Три – віТРИна)

Третя пара:

1. Хто ввів прямокутну систему координат? (Рене Декарт)

2. Назвіть «математичні» рослини. (Тисячалистник, золототисячник)

3. Які цифри «пишуть» льотчики в небі? (Вісімки)

4. Яку математичну фігуру прикрашають діамантами? (Коло)

5. Кажуть, математика - цариця всіх наук, а цариця математики ... (Арифметика)

6. Скільки музикантів у квартеті? (Чотири)

7. Чому дорівнює  три в четвертому степені. (81)

8.  Найменше натуральне число. (1)

9. Чи ділиться 358 на 4? (Ні)

Поки журі підбиває підсумки .

Конкурс

«Ой не можу»для вболівальників

Викликаються 6 уболівальників. Вони стають в коло. Передають м’яч по колу і послідовно називають натуральні числа, але замість чисел, кратних трьом, говорять “Ой не можу”. Хто збивається з такого рахунку – вибуває з гри. А рахунок починається спочатку.

Підбиття підсумків.

 

  1. Підбиття підсумків конкурсів, нагородження переможців гри.

Слово надається нашому почесному журі для підведення підсумків та нагородження  дуетів за 3-є (Дует-інтелект)  та 2-е місце( Дует-логіка).

 

 

  1. Визначення “Міс математики” та “Містер математик”.

 

Ми прощаємося з вами, але не з математикою. Математика настільки важлива і потрібна людям, що її ви будете вивчати ще не один рік. Бажаю вам успіхів на цьому довгому і цікавому шляху!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 березня 2020
Переглядів
1094
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку