Урок-проєкт "Математика в професії кухаря"

Про матеріал
«Математика у професії кухаря» Мета проведення: повторити та систематизувати знання учнів з основних тем «Відсотки», «Дроби та співвідношення», «Геометричні фігури» математики, необхідних кухарю у своїй роботі, розширити прикладну спрямованість математики і, таким чином, стимулювати пізнавальну активність учнів; розвивати в учнів пізнавальний інтерес до математики, бажання учнів пізнавати нове, прищеплювати навички самостійного поповнення знань, уміння працювати з навчальною і науковою літературою, застосовувати її в повсякденному житті; виховувати почуття любові до предмета.
Перегляд файлу

C:\Users\HP\Pictures\травень\WP_20190514_14_03_29_Pro_LI (2).jpg

 

 

 

Довганюк Оксана Вікторівна,

викладач матматики,

викладач ІІ категорії

 

Виховний захід

«Математика у професії кухаря»

Мета проведення: повторити та систематизувати знання учнів з основних тем «Відсотки», «Дроби та співвідношення», «Геометричні фігури» математики, необхідних кухарю у своїй роботі, розширити прикладну спрямованість математики і, таким чином, стимулювати пізнавальну активність учнів; розвивати в учнів пізнавальний інтерес до математики, бажання учнів пізнавати нове, прищеплювати навички самостійного поповнення знань, уміння працювати з навчальною і науковою літературою, застосовувати її в повсякденному житті; виховувати почуття любові до предмета.

Методи проведення:  ілюстрування, демонтрування, практичні роботи

Обладнання: комп’ютер, демонстраційні матеріали

План проведення (сценарій):

 

«Джерело і мета математики – в практиці»

(академік С.Л.Соболєв)

 

Учитель. Головне завдання викладача математики полягає в тому, щоб дати учням не лише знання з програмового матеріалу, а й вміння застосувати їх у професійній діяльності.

Професійна спрямованість уроків математики полягає в тому, щоб учні на практиці змогли використовувати знання, набуті на уроках математики. Теоретичні і практичні положення математики знаходять широке застосування в обраній учнями професії. Практична діяльність людини привела до поглиблення знань про форми фігур, площі, об’єми і т. д., тобто математика бере свій початок із практики.

А чи потрібно кухарю добре знати математику? Які теми є основними при приготуванні страв, сервірування столу і т. д. Ми з вами працювали над проектом «Математика у професії кухаря», метою якого було повторити та систематизувати знання з основних тем математики, необхідних кухарю у своїй роботі, розширити прикладну спрямованість математики для професії кухаря. Ви обєдналися у 4 групи. Кожна група досліджувала та працювала над своєю темою. Сьогодні у нас з вами підсумковий етап виконання проекту: презентація своїх робіт.

 

F:\фото\відкритий урок\WP_20181024_11_10_11_Pro.jpg

 

Презентація груп

Презентація групи  «Відсотки»

Слайд 1. У професії кухар та в повсякденному житті кожної людини зустрічаються відсотки. Відсотком називається одна сота частина числа.

Слайд 2.  Сьогодні у відсотках виражається:

  • Вологість
  • Жирність
  • Схожість насіння
  • Вміст цукру в цукрових буряках і т.д

Слайд 3. Цікаво знати, що:

  • Із пшениці отримують 80% борошна
  • Молоко дає 25% сметани
  • Сметана дає 25% масла
  • Свіжі гриби містять 90% води
  • Сухі гриби – 12% води
  • Жирність молока коливається від 2% до 6%

Слайд 4. Тепер, що стосується вашого здоров’я

Через 1год після вживання -  молоко засвоюється на 32%, кефір-92%. Вибір за вами.

Слайд 5.

Кухарі у своїй роботі використовують 3 види задач

 

ЗНАХОДЖЕННЯ ПРОЦЕНТА ВІД ЧИСЛА

Щоб знайти процент від числа треба це число поділити на 100 і результат помножити  на його процент.

НАПРИКЛАД:

Після первинної обробки картоплі у березні місяці відходи становлять 40%. Якими будуть відходи після обробки 35кг картоплі?

 

ЗНАХОДЖЕННЯ ЧИСЛА ЗА ЙОГО ПРОЦЕНТОМ

Щоб знайти число за його процентом,  треба частину, що відповідає цьому проценту,  поділити на її процент  і результат помножити  на 100.

НАПРИКЛАД:

У їдальні кухар переробив на котлети 6 кг фаршу, що становить 30% від усієї маси. Яка маса всього фаршу?

 

ЗНАХОДЖЕННЯ ПРОЦЕНТНОГО ВІДНОШЕННЯ ДВОХ ЧИСЕЛ

Щоб знайти, скільки процентів перше число становить від другого,  треба перше число поділити на друге і результат помножити  на 100.

НАПРИКЛАД:

У розчині масою 180 г міститься 9 г солі. Знайти процентне відношення солі до розчину.

 

Майбутнім  кухарям  потрібно добре знати поняття процент та  вміти оперувати процентними даними.

Задача:   При визначені вартості страви необхідно зробити націнку 50%. При розрахунку на 100 порцій картоплі пюре витрати на продукти становили 98 гривень + 50% націнка.   

Рахуємо націнку: 98/100·50 = 98 · 0,5 = 49,  отже,    98гр+49гр=147гр.  

Ділимо на 100 порцій, маємо: 1гр 47коп  коштує порція пюре.                    

 

Отже, відсотки у наш час використовуються скрізь. Навіть Т.Едісон у свій час сказав: «Геній складається з 1 % натхнення і 99% бажання. Тобто, щоб чогось досягти в житті треба мати перш за все бажання і воно складає 99%».

 

 

F:\фото\WP_20181024_11_11_10_Pro.jpg

 

Презентація групи «Дроби та співвідношення»

Професію кухаря  не можна уявити  без дробів та співвідношень.

 Слайд 1. Дріб  у математиці - це представлення чисел або математичних величин у вигляді результату дії ділення. Кухарі дуже часто використовують дроби у своїх рецептах. Наприклад: потрібно 1/4 стакану молока. Кухар може визначити за цим, яка йому потрібна кількість молока.

Слайд 2. Дуже важливо у кулінарії вірно подати страву. Кухар може визначити, яка частина певного інгредієнту йому потрібна, якщо відома кількість інших інгредієнтів. У ресторанах, страва може займати певне положення на тарілці (наприклад: 1/2тарілки займає риба, а соус іншу частину).

Слайд 3. У професії часто приходиться використовувати дроби при нарізанні овочів та фруктів. Поділ тушок тварин, птиці при розборці відбувається на 2,4 частини.

Слайд 4. Шеф-кухарі повинні вміти розрізати торти на певну кількість гостей.

Наприклад: Торт поділено на 3 частини, тобто персоні достанеться 1/3 торта.

Слайд 5. Цікава задача.

Торт у формі куба з розмірами 30см×30см×30см потрібно розрізати на шматочки розміром 10см×10см×10см. Скільки шматочків торту ви отримаєте? Скільки шматочків торту буде з кремом з одного боку? з двох боків? зовсім без крему?

Слайд 6. Дуже часто риску дробу  замінюють двокрапкою і називають відношенням.

  •                 При заварюванні киселів крохмаль  розводять водою у відношенні 1:3,тобто беруть одну частину крохмалю і 3 частини води.
  •                 Для приготування  розсипчастої гречаної каші дотримуються відношення 1:2. І таких прикладів можна привести багато.

 

Лев Миколайович Толстой сказав, що людина подібна до дробу: в знаменнику те, що вона про себе думає, а в чисельнику – ким вона насправді є. Чим більший знаменник,тим менший дріб.

 

F:\фото\WP_20181024_11_20_31_Pro.jpg

 

Презентація групи «Геометрія у кулінарії»

1 слайд. Ще у 18 ст. великий французький математик Франсуа Вієт сказав: “Алгебра – моє основне блюдо, геометрія - десерт”

Похожее изображение2 слайд. У роботі кухаря завжди є місце вигадці, фантазії, винахідливості. Тому успішно працювати в даній професії можуть тільки професіонали. Геометричні фігури – це політ фантазії кухаря, кондитера.

3 слайд. Геометричні форми нарізки:

Кубики

Брусочки

Кульки

Кружечки

Кільця та на півкільця

Циліндри

Геометричні форми м’яса

Форми випічки

Слайд 4. Цікаві відомості

У Японії завдяки генній інженерії для зручності перевезень виведено кавуни кубічної форми.  Отже, не дивуйтесь, коли такі кавуни з’являться на наших прилавках, адже за задумом їх творців кавуни скоро розповсюдяться по всьому світу.

А селекціонери із Ізраїлю виростили помідори, що в перерізі мають форму квадрата,які зручно пакувати у ящики

Говорячи про форму торта, варто згадати, чому так популярна історично сформована кругла форма весільного торта. Цей звичай робити весільний торт круглим прийшов до нас з тих часів, коли родичі молодих намагалися таким чином надати пирогу форму сонця і тим самим задобрити світило, заслужити його заступництво.

F:\фото\WP_20181024_11_25_16_Pro.jpg

Презентація групи «Редколегія»

 

Слайд 1. Сервірування столу.

При сервіруванні слід дотримуватися паралельності посуду.

Посередині кладемо тарілку круглої форми, зверху тарілка меншого діаметру. Справа від тарілок паралельно ніж, паралельно ножа ложка чайна та ложка для супу. Також праворуч десять сантиметрів від ложок кружка для чаю. Зліва, паралельно тарілок вилки  та серветка. Вище вилок тарілка для хліба на яку по діагоналі кладуть ніж для десерту під кутом -30 градусів.

Зверху тарілок, паралельно прибори для десерту ложка та вилка.

Під кутом 45 градусів до тарілок розкладаємо бокали.

 

 

F:\фото\WP_20181024_11_43_31_Pro.jpg

 

Слайд 2. Майстер клас по складанню серветки.

http://supercook.ru/serviette/images-serviette/serv06.jpghttp://supercook.ru/serviette/images-serviette/serv06a.jpg

  1.    Складіть серветку по вертикалі навпіл (згин праворуч).
    2. І ще раз складіть навпіл від низу до верху.
    3. Два шару верхнього лівого кута загніть до центру.
    4. Загніть до центру правий верхній кут.
    5. Одержаний трикутник відігніть вниз по лінії трохи нижче середини.
    6. Правий і лівий верхні кути загніть до середини.
    7. Одержаний трикутник відігніть вниз на перший трикутник.

http://supercook.ru/serviette/images-serviette/serv01a.jpghttps://monitor.cn.ua/uploads/7615-m.jpg

1. серветки складіть по діагоналі.
2. Зіставте лівий і правий кути трикутника з його вершиною.
3. Складіть фігуру відносно горизонтальної осі навпіл.
4. Правий кут з'єднайте з лівим ззаду серветки і закладіть один в інший.
5. Фігуру поверніть. Дивляться вгору гострі кути відтягніть відповідно вправо і вліво.
Поставте серветку вертикально.

F:\фото\WP_20181024_11_36_06_Pro.jpg

http://supercook.ru/serviette/images-serviette/serv05.jpghttp://supercook.ru/serviette/images-serviette/serv05a.jpghttp://supercook.ru/serviette/images-serviette/serv05b.jpg

1. Серветку складіть навпіл (згин праворуч).
2. Прямокутник складіть ще раз навпіл.
3. Нижню половину зігніть по діагоналі вгору.
4. Лівий кут загніть вперед. Правий кут так само загніть вперед.
5. Обидва виступають кута підігніть назад.
6. Складіть серветку по поздовжній осі назад.
7. Притримуючи рукою відігнуті кути, висмикуємо по черзі краю серветки «вітрила».

F:\фото\WP_20181024_11_32_37_Pro.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Назаратій Світлана Василівна
    Оксано Вікторівно, ви велика молодчина! Дуже гарна розробка. Справді допомагає розгледіти математику в професії. Обов'язково використаю деякі моменти у своїй роботі! Щиро дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 березня 2020
Переглядів
2617
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку