Сценарій «Мій Харків – мій рідний край» Заочна подорож.

Про матеріал
«Мій Харків – мій рідний край» Заочна подорож. Мета: дати уявлення про те, що місто Харків – це частина України; закріпити уявлення про символіку міста Харкова; розширити та систематизувати знання дітей про рідне місто Харків, його своєрідність, визначні місця та архітектурні споруди. Завдання: розвивати інтерес до історії рідного міста, пізнавальну активність, увагу, вміння помічати красу рідного краю.
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Центр дитячої та юнацької творчості №4

Харківської міської ради»

 

 

 

 

«Мій Харків – мій рідний край»

Заочна подорож.

 

 

 

 

 

 

                              Підготувала       Каністратенко Н.О.,

Культорганізатор

                                              КЗ «Центр дитячої та юнацької творчості №4

             Харківської міської ради»

 

 

 

 

Харків - 2020

Заочна подорож

МІЙ ХАРКІВ — МІЙ РІДНИЙ КРАЙ

(Для дітей молодшого та середнього шкільного віку)

Тривалість -50 хв.

Обладнання:  фотографії визначних пам’яток Харкова, ноутбук, відео-проектор.

 

Мета:  формування основ патріотизму та національної самосвідомості, продовжувати знайомити дітей з Батьківщиною – Україною;

закріплювати уявлення дітей про те, що наша країна велика, багата, красива;   формувати у дітей знання  про Батьківщину,

дати уявлення про те, що місто Харків – це частина України;  закріпити уявлення  про символіку міста Харкова;

розширити та систематизувати знання дітей про рідне місто Харків, його своєрідність, визначні місця та архітектурні споруди.

Завдання: розвивати інтерес до історії рідного міста, пізнавальну активність, увагу, образне мислення, поглиблювати вміння помічати красу рідного краю.

 

Ведуча:  У кожної людини є місце, де їй по-особливому добре, тепло і затишно. Це місце, де вона народилася і живе, це її Батьківщина.

- Як називається наша Батьківщина? (Відповіді дітей).

- Пригадайте, як нашу країну можна назвати по-іншому: це наша…(Батьківщина, рідний край, наша держава, вітчизна).

- В прислів’ї говориться: «Батьківщина краще сонця, дорожче …» – продовжить думку, дорожче чого може бути Батьківщина? (Можливі відповіді дітей: дорожче сонця, зірок, місяця, грошей …)

Ведуча: Так, наша з вами Батьківщина – Україна.

Як називається народ, який живе в Україні? (Українці).

Правильно, ми – український народ і дуже любимо свою країну, свою Батьківщину. Наша Батьківщина велика й прекрасна, багата й мальовнича. В Україні багато сіл, селищ, містечок та великих міст, де народився кожен з нас. Наша рідна Україна має славну і давню історію, прекрасну мову і високу культуру.

 Слайд 1. MyKharkiv_06

(Ведуча  показує карту України. Читає вірш М. Познанської «Наш рідний край»).

Ведуча: Щоб довелося мандрувати –

Піти по рідній всій землі:

В кожне місто завітати,

У кожнім побувать селі, –

То навіть би за сотню років

Цього б не встигли ми зробить:

Простори в нас такі широкі,

А міст і сіл – що не злічить!

Ведуча.:  Давайте пригадаємо прислів’я, які ми вивчали про Батьківщину, рідний край:

Без Батьківщини немає людини.    За морем тепліше, та вдома миліше.

Рідний край — земний рай.      Всюди добре, а дома найліпше.

Де мати народила, там і родина.      У ріднім краю навіть дим солодкий.

Як будеш рідної землі триматися, то будеш від неї сили набиратися.

Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя. (Сенека)

Забудеш рідний край — твоє всохне коріння. (П.Тичина)

Той, хто не любить своєї країни, нічого любити не може. (Д.Байрон).

 Ведуча:  Але серед них тільки одне місто для нас найближче й найдорожче. Яке це місто, діти? (Діти називають своє рідне місто, показують на карті України місто Харків).

А ми — жителі Харкова, хто ми?     (Харків’яни)

Вед.: Діти, а що для вас Харків?  (це рідний край, де я народився, живу; це моя родина: мама, тато, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка де живуть і працюють мої батьки; це вулиця, на якій я живу, дитячий садок, мої друзі; це парки, сквери, річки тощо).

Якими гарними словами можна охарактеризувати наше місто?

 (Рідне, найдорожче, чудове, гарне, чисте, гостинне, привітне, дороге, квітуче, цікаве інші).

 А ви любите Харків?

Вед.: Дійсно, наше місто прекрасне.  Любити своє місто – означає багато знати про нього, про людей, які в ньому живуть і працюють. А щоб більше знати, пропоную вирушити у віртуальну подорож по місту.

(За допомогою слайдів)

Слайд 2      MyKharkiv_09

Уявна подорож

Вед.:: Мандрувати  будемо за такими маршрутами:

Перша зупинка. Південний вокзал.

Друга зупинка.  Площа Свободи

Третя зупинка. Сад ім. Т.Г. Шевченка.

Четверта зупинка. Пам’ятник Т.Г. Шевченку.

П’ята зупинка. Дзеркальний струмінь.

Вед.: Отже, поїхали! Прислів’я говорить: «Світу  не пізнаєш, не знаючи рідного краю».

 Слайд 3. MyKharkiv_10

Вед.: Харків – це частина України, нашої великої Батьківщини. Харків є одним з найбільших міст України, у ньому мешкає понад півтора мільйона жителів. Харків – багатонаціональне місто: тут з давніх-давен живуть українці і росіяни, поляки і євреї, німці і вірмени, болгари і татари, білоруси і греки, цигани і латиші, представники інших народів Європи та Азії.

Жителів нашого міста відрізняє традиційна привітність до гостей, звідки б вони не прибули. Приїхавши сюди, вони обов’язково знайдуть душевний і теплий прийом, побачать місто, яке вразить їх різноманітністю традицій, архітектурних стилів, музеями, чудовими парками, скверами і просто добре відпочинуть.

Гра «Продовжуй і пояснюй!» (Ведуча просить дітей передаючи клубочок продовжити й закінчити розпочаті ним фрази так, щоб утворилися речення-пояснення.)

Наше місто багатонаселене, … (тому що в ньому мешкають понад півтора мільйона жителів).

Наше місто толерантне, … (тому що в ньому проживають люди різних національностей).

Наше місто гостинне, … (тому що в ньому гостям завжди раді, до них ставляться привітно).

Наше місто квітуче і зелене, … (тому що в ньому є багато квітників, парків, скверів, алей, зелених насаджень).

Наше місто промислове, … (тому що в ньому працює багато заводів та фабрик).

Наше місто — культурний центр, … (тому що в ньому є театри, кінотеатри, бібліотеки, концертні зали, цирк).

Наше місто студентське,… (тому що в ньому є багато інститутів, університетів, у яких навчаються студенти).

Наше місто величне, … (тому що в ньому є високі будівлі, храми, пам’ятники видатним людям…).

Наше місто спортивне, … (тому що в ньому багато людей, які займаються спортом, багато стадіонів, басейнів).

Наше місто чисте, … (тому що ми дбаємо про чистоту його вулиць, парків, майданів).

Наше місто — найкраще, … (тому що воно для нас рідне, це наша мала батьківщина, рідний край).

Слайд  4. MyKharkiv_11

Вед.: Як і кожне місто, наш Харків має свої символи. Які? (Діти називають прапор і герб, розглядають). Хто може розповісти про прапор і герб міста?

Прапор міста являє собою прямокутне полотнище, світло-зеленого кольору із зображенням в його центральній частині герба міста.

 Слайд 5. MyKharkiv_12

 Зелений колір символізує радість, добробут, надію. Ріг достатку символізує природні багатства. Кадуцей – незамінний атрибут бога Меркурія, який вважався захисником торгівців і мандрівників. Змії, що обвивають Кадуцей, символізують мудрість.

 Слайд 6.  MyKharkiv_13  (Перша зупинка: Південний вокзал.)

Вед.: Подивіться, що ви бачите на слайді?.

Є у Харкові вокзал – дуже гарне місце.

Прибувають звідусіль гості в наше місто.

 Вокзал – це те місце, з якого й починається наша мандрівка! Вокзал – візитна картка будь-якого міста, до якого ми приїжджаємо! Південний вокзал у Харкові – явище архітектури, яке варте уваги мандрівників. По боках головної будівлі вокзалу знаходяться Південна та Північна башти висотою більше 40 метрів. На Південній вежі знаходиться великий годинник діаметром більше 4 метрів – найбільший у місті.

 Слайд 7. MyKharkiv_14

Перед вокзалом розташована Привокзальна площа. Це чудове місце для відпочинку і прогулянок, де знаходяться урочисті квіткові клумби, акуратні доріжки, зручні лавки і красивий світломузичний фонтан.  У темний час доби площа відмінно освітлена, а будівлі залізничного вокзалу переливаються різними кольорами.

Основні напрямки відправлення потягів із Південного вокзалу: на Київ та Західну Україну й Польщу, на Крим та Донбас, а також на Москву та подальшу територію Росії.   Варто зазначити, що до Південного вокзалу примикає й вхід до метро з однойменною назвою станції.

 

C:\Users\myPC\Desktop\ФОТО ХАРЬКОВ\07.jpgСлайд 8.

(Друга зупинка: Площа Свободи.)

Вед.: (загадую загадку):

Я ходив туди із татом,

Там гримить салют на свято.

Площа ця найбільша в світі –    Знають це дорослі й діти.                     (Площа Свободи)

Центральна площа Харкова, де знаходяться усі найважливіші адміністративні установи міста, – це площа Свободи, яка вражає своїми гігантськими розмірами. Вона одна з найбільших не лише в Європі (І Місце), а й у світі (12 місце).

Головна споруда площі – Держпром – Дім державної промисловості. Це перша багатоповерхова будівля зі скла та бетону в Україні. Також на площі Свободи розташований Харківський національний університет імені нашого земляка Василя Каразіна, пам’ятник В.Каразіну, засновнику університету.

На площі часто проходять концерти, ярмарки, акції, фестивалі. Особливо яскраве шоу тут проходить на День Незалежності.

Біля площі знаходяться дві станції метро «Університет» та «Держпром», а тому саме на метро буде найзручніше сюди добратися.

 Слайд 9. MyKharkiv_16 (Третя зупинка: Сад імені Т.Г. Шевченка)

Вед: Прошу вас відгадати ще одну загадку:

В центре города есть парк –

В нем фонтан и зоопарк.

Растут деревья ровной стенкой

Сад зовется наш…. (Шевченко)

До площі Свободи прилягає Сад імені Тараса Шевченка (раніше Університетський),  розташований у самому середмісті Харкова.

Сад прикрашають близько 100 видів декоративних листяних і хвойних дерев, яскраво оформлені численними видами квіткових рослин клумби, квітники, вази та інші форми зеленої архітектури, в центральній частині саду розташований фонтан.

Як пам’ятка природи Сад імені Тараса Шевченка включає 20 вікових дубів віком від 200 до 300 років.

На території Саду є пам’ятні знаки на честь проголошення незалежності України, пам’ятник футбольному м’ячу, а також містяться заклади культури та об’єкти дозвілля — академічний театр опери та балету, кіноконцертний зал «Україна», Обласний палац дитячої та юнацької творчості, вхід до зоопарку.

Слайд  10. MyKharkiv_17 (Четверта зупинка. Пам’ятник Т.Г. Шевченку.)

Вед.: Також у Саду розташований пам’ятник Тарасові Шевченку. Пам’ятник Тарасу Григоровичу Шевченку в Харкові є одним із символів міста і вважається одним з найкращих пам’ятників Тарасові Шевченку в світі.

Стоїть Тарас Григорович, задумався, а навколо нього герої його творів: бідна жінка з немовлям на руках, козак, солдат. Вони мріють про щасливе життя, вони хотіли б жити так, як ви зараз – в незалежній Україні, в прекрасному місті Харкові.

  • А хто такий Т.Г. Шевченко? (Відповіді дітей).
  • Так. Це видатний український поет, письменник, художник. Деякі його вірші стали піснями. А як його ще називають? (Кобзарем).
  • Які вірші Т.Шевченка ви знаєте? (Відповіді дітей).

Харків’яни щиро шанують і люблять Великого Кобзаря.

 Слайд 11. C:\документы\материалы Харьков\ФОТО ХАРЬКОВ\05-03-struija.jpg (П’ята зупинка. Дзеркальний струмінь.)

Вед.:    Ще одна зупинка і знову загадка.

Струмочок ллється та дзвенить,

Вода, мов дзеркало, блищить.

А в дзеркалі її - Будинків височінь,

Обличчя харків’ян, та неба синь.

(Дзеркальний струмінь)

Альтанка-фонтан «Дзеркальний (Скляний) струмінь» розташована на вулиці Сумській у сквері Перемоги, навпроти будівлі Харківського театру опери та балету, один із сучасних символів міста. Початкова офіційна назва Пам’ятник Перемоги.

Фонтан «Дзеркальний струмінь» – один із символів Харкова, приклад найвидатніших архітектурних споруд міста. Навкруги нього розкинувся невеличкий мальовничий сквер з альтанкою, з-під якої тече дзеркальний струмінь. Перед фонтаном красуються клумби, а за ним ви знайдете романтичний ставок. Дзеркальний струмінь є одним з найулюбленіших місць для зустрічей і відпочинку харків’ян.

 

Вед.  Прислів’я говорить: «Для Батьківщини своєї сил не шкодуй».

-А що, ви, діти, можете зробити для свого міста, щоб показати свою любов до нього?

- Що треба робити, щоб місто Харків надалі ставало ще кращим?

 (Відповіді дітей: любити своє місто, піклуватися про нього, берегти його, не смітити, не ламати, прикрашати його, садити квіти, дерева інші).

C:\Users\myPC\Desktop\Харьков\P70427-121008.jpgВед: Ось і закінчилась наша подорож рідним містом. Ми з вами повернулись на бульвар Жасминовий!

Слайд  12.

Бліц опитування:

1. Вам сподобалась наша подорож?

2. Що вам запам’яталось найбільше?

3. Що здивувало вас?

4. Назвіть головну площу міста?

5. Що зображено на гербі Харкова?

6. Де ми сьогодні побували?

7. Що для нас Харків?

Гра «Передай сердечко і скажи словечко»

 (Діти говорять, за що вони люблять своє рідне місто Харків і передають іграшку-сердечко).

Я люблю своє місто, тому що воно гарне.

Я люблю своє місто, тому що воно зелене.

Я люблю своє місто, тому що воно місто працьовитих, творчих, добрих, веселих людей інше…

Я люблю своє місто, тому що воно затишне (квітуче, чисте, славне, рідне, інше…).

Вед.: Молодці, відразу видно, що ви любите своє місто. Наше знайомство з  Харковом і його визначними пам’ятками буде продовжуватися.

Слайд 12.     MyKharkiv_01    

Вед.: Місто Харків – це наша мала батьківщина, найрідніше місце на Землі. Ми з вами – жителі нашого рідного міста. Ми всі повинні пишатися, що живемо в такому красивому місті. Любіть своє місто, доглядайте за ним.

У майбутньому, коли ви станете дорослими, ви можете жити в будь-якому куточку світу. Але місто, де проминули ваші дитячі роки, залишиться для вас назавжди світлим спомином — як рідна домівка, як мамина усмішка, як дотик сонячного промінчика, що будить вас ранком. Вирушаючи в дорогу, мандруючи землями України або світу, ви пам’ятатимете ті місця своєї малої батьківщини, де ви любили бувати. Адже місто дитинства залишається для людини рідним назавжди.

Багато різних міст

Є на білому світі,

Але, Харків, для нас,

Найкращий, діти.

Ми завершили нашу подорож рідним містом,  не прощаємось, а говоримо «До побачення!», до нових  зустрічей!

(Лунає музика)

 

Підготувала : Каністратенко Н.О., культорганізатор ЦДЮТ№4

docx
Додано
29 травня 2020
Переглядів
1815
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку