Сценарій мовознавчого КВК "Ігри патріотів"

Про матеріал

Сценарій мовознавчого КВК "Ігри патріотів" для учнів 9-10 класів. Метою є розширити уявлення учнів про українську мову як віддзеркалення життя народу, показати її багатство. В атмосфері доброзичливості, чесного змагання продемонструвати знання, уміння й навички, набуті учнями в процесі навчання й виховання. Залучити учнів до джерел народної мудрості. Розвивати пізнавальні та пошукові інтереси учнів, логічне мислення, увагу, спостережливість, навички виразного читання, почуття національної гордості, творчі та акторські здібності. Виховувати інтерес і повагу до рідного слова, як неоціненного духовного багатства, в якому народ живе, передає з покоління в покоління свою мудрість і славу, культуру мовлення. Пробудити почуття національної гідності.

Перегляд файлу

1223.jpg 

 

 

1223.jpgМовознавчий КВК

«Ігри патріотів»

 

 

1223.jpgСценарій виховного заходу для учнів
9-10х класів

 

IMG_2937.JPG 

1223.jpg 

 

 

 

 

1223.jpg 

 

 

 

 

1223.jpg 

 

 

Підготувала вчитель

української мови та літератури

1223.jpgКраматорської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №17

Карабутка Н.В.


Мета:

  • Розширити уявлення учнів про українську мову як віддзеркалення життя народу, показати її багатство. В атмосфері доброзичливості, чесного змагання              продемонструвати знання, уміння й навички, набуті учнями в процесі навчання й виховання. Залучити учнів до джерел народної мудрості.
  • Розвивати пізнавальні та пошукові інтереси учнів, логічне мислення, увагу, спостережливість, навички виразного читання, почуття національної гордості, творчі та акторські здібності.
  • Виховувати інтерес і повагу до рідного слова, як неоціненного духовного багатства, в якому народ живе, передає з покоління в покоління свою мудрість і славу, культуру мовлення. Пробудити почуття національної гідності.

 

Обладнання:

  • національна та народна символіка;
  • плакати з висловами письменників про мову;
  • записи народних пісень.

 

 

 

План заходу:

  1. Привітання команд.
  2. Розминка:

а) бліц-опитування;

б) пантоміма.

Конкурс уболівальників 1. «Дай відповідь»

3. Капітанський конкурс

а) «Добери синонім до фразеологізму»

б) «Склади речення»

Конкурс уболівальників 2. «Скоромовка»

  1. Конкурс читців «Слово - дар небес»
  2. Творчий конкурс «Таланти твої, Україно...»

Конкурс уболівальників 3. «Відгадай»

  1. Д/З

Конкурс уболівальників 4. «У рідному краї й серце співає»

Хід заходу:

(У святково прибраній залі лунає українська пісня)

Ведучий 1. - Щиро вітаємо Вас, шановна громадо: члени команд, уболівальники, почесне журі, гості. Сьогодні разом нас зібрало Свято рідної мови - Мовознавчий КВК - «Ігри патріотів».

Ведучий 2. - Рідна мова у людини одна. Можна оволодіти багатьма мовами, але тільки для того, щоб побачити в іншому світлі свою рідну, яка є наймилішою та найдорожчою. Сьогодні ми поговоримо про рідну українську мову.

Ведучий 1. Рідна мова... Скільки в тобі чарівних звуків, животворного трепету і вогню. Скільки в тобі материнської лагідності й доброти, мудрості земної. Немовля всотує з молоком матері диво-пісні - колискові співанки. А потім мова його розвивається, як зелений пагінчик виноградної лози під впливом улюблених книжок, у спілкуванні з людьми, які люблять і шанують рідне слово.

Ведучий 2. Рідна мова - то неоціненне духовне багатство, в якому народ живе, передає з покоління в покоління свою мудрість і славу, культуру і традиції. Ми щасливі, що народились! в Україні. Тут жили наші діди, прадіди, тут корінь українського народу.

Ведучий 1. Ось як про рідну мову казав палкий і відданий син України Володимир Сосюра:

О місячне сяйво і спів солов'я,

Півонії, мальви жоржини,

Моря бриліянтів, це - мова моя,

Це - мова моєї вкраїни.

Яка у ній сила - і кличе, й сія,

Яка в ній мелодія лине,

В натхнення хвилини

О мова моя,

Душа голосна України.

Ведучий 2. В українського народу є повір'я: у тих батьків, які не дотримуються звичаїв, не знають рідної мови, народжуються діти, що стають вовкулаками. Ми не вовкулаки, ми гідні нащадки наших пращурів. Любімо, вивчаймо та бережімо свою мову, звичаї, традиції.

Ведучий 1. Проблема вивчення рідної мови, народних звичаїв, традицій зараз дуже актуальна. Тому ми і зібрались у цій залі на мовознавчий КВК «Ігри патріотів».

Ведучий 2. Дозвольте представити шановне жюрі...

Ведучий 1. Отже, ми починаємо. Команди, на сцену.

(Команди під музику виходять на сцену)

Ведучий 1. Сьогодні змагаються команди: збірна 9-х класів «...» та збірна команда 10-х класів «...».

Ведучий 2. Перший конкурс – «Привітання команд».

За жеребом першою виходить на сцену команда «...»

(Привітання команд).

Ведучий 1. Другий конкурс - «Розминка». Перевіримо швидкість вашого мислення «бліц – турнір». Я буду давати тлумачення понять, а ви – називати їх одним словом.

(Команди по черзі дають відповіді на питання )

Мати батька, або матері. (Бабуся)

Народнообряднова хорова пісня, в якій оспівується пробудження природи, кохання, надії на врожай. (Веснянка)

Український національний щипковий музичний інструмент з декою овальної форми. (Бандура)

Прикраса з перлів, коралів, яку жінки носять на шиї. (Намисто)

Головний чоловічий убір з широкими полями. (Бриль)

Вигадка, розповідь про те, чого насправді не було й не може бути. (Байка)

Старовинна обрядова новорічна пісня, що виконується 31 грудня та 1 січня за старим стилем. (Щедрівка)

Чоловік стосовно своїх дітей. (Батько)

Ведучий 2. Друге завдання розминки - за допомогою пантоміми показати написане слово.

Враховується оригінальність і влучність пантоміми, а також наскільки швидко команда вгадає слово.

(Представники команд показують слова:

  • верба,
  • віночок,
  • лелека (чорногуз),
  • козак,
  • тризуб,
  • прапор).

Ведучий 1. Журі підводить підсумки 2-х конкурсів, а ми поспілкуємося з уболівальниками.

Питання уболівальникам:

  1. Яке слово об'єднує 33 букви? (Алфавіт)
  2. З чого починається день? (Зі звука (д))
  3. Хто створив перший підручник української мови «Граматику»? (Пантелеймон Куліш)
  4. Назвіть 5-ту букву алфавіту (Г')
  5. Коли святкують свято Петра і Павла? (12 липня)
  6. Символом чого є писанка? (Весняного пробудження природи і родючості)
  7. Символом чого являється коровай? ( Символом праці та достатку)
  8. Символом чого є коса? (Символом дівочої краси та честі)
  9. Замініть вислів словом іншомовного походження:
    • умовний знак, що повідомляє про щось (сигнал)
    • суворе дотримання та збереження таємниці (конспірація)
    • опір, протидія (опозиція)
    • дитячий лікар (педіатр)
    • змагання з чого-небудь, конкурс, (олімпіада)
  10. Що стоїть в середині школи? ((о))

Ведучий 2. Шановне журі, оголосіть, будь-ласка, результати змагань за двома конкурсами.

Ведучий 1. Наступний конкурс – «Капітанський». Запрошуємо на сцену капітанів команд.

Ведучий 2. Шановні капітани, доберіть до фразеологізму відповідний синонім: (капітани по черзі виймають картки із фразеологізмами)

  • брати ноги в руки (тікати),
  • поставити на ноги (вилікувати),
  • шкурка вичинки не варта (недоцільно, даремно),
  • звиватися вужем (підлабузнюватися).

Ведучий 1. Наступне завдання, із яким ви повинні впоратись: скласти з вигуком «Ой» три речення, які б виражали:

  • переляк,
  • горе,
  • здивування.

(Капітани команд складають речення)

Ведучий 2. А поки капітани працюють, завдання для вболівальників – шанувальників рідного слова.

 

Ведучий 1. Запрошуємо по одному учаснику від уболівальників кожної команди на «Конкурс скоромовок».

(Представники по черзі отримують картки із скоромовками, які повинні якнайшвидше сказати).

  • Ой був собі коточок, украв собі клубочок та сховався у куточок.
  • Напекли млинців, назвали кравців,

А кравець - за млинець та й побіг у танець.

  • Ніс Гриць пиріг через поріг, став на горіх - упав на пиріг.
  • Не клюй, курко, крупку, не кури, коте, люльку.

Ведучий 2. Шановне журі, оголосіть, будь ласка, результати змагань.

Ведучий 1. Сила слова безмежна. Особливо, коли воно живе, іскристе, емоційне, могутнє, «як хвилі буйні». Коли слова - палкі блискавиці, тоді воно здатне робити чудо та хвилювати струни людського серця.

Ведучий 2. Століттями мова народу була тією повноводною річкою, яку ми називаємо поезією.

Говоріть, як колись Вас навчала матуся,

Говоріть, як навчав у дитинстві татусь,

Легко так, вільно так, щоб слова були в русі,

Не тримайте слова, віддайте комусь.

Ведучий 1. А зараз - конкурс читців, присвячений рідній мові «Слово - дар небес».

Ведучий 2. Запрошуємо на сцену представника команди ...-х класів.

(Учні декламують вивчені напам'ять поезії).

Ведучий 1. Поезія і пісня – дві великі сили. Поезія – це вогник, який запалює душу людини,він схожий на полум'я свічки. Музика – рідна сестра поезії.

Ведучий 2. Поезія та музика мають багато спільного, тому не дивно, що для багатьох поетів музика є невід'ємною частиною мислення.

Ведучий 1. Наступний конкурс – «Таланти твої, Україно» – розкриє ваші творчі здібності, фантазію та вміння доцільно користуватися багатою українською лексикою.

Ведучий 2. Завдання командам: у поетичній формі скласти патетичне присвячення або своєрідну молитву рідній мові або Україні.

Ведучий 1. Обов’язково використовуйте епітети, гіперболи, порівняння.

(Команди складають вірші).

Ведучий 2. Поки команди виконують завдання, ми знову поспілкуємось із уболівальниками. Для вас – конкурс загадок.

Ведучий 1.

  1. У воді купалася, а сухою зосталась. (Качка)
  2. На дереві я родився в кожусі, кожух розірвався - і я на землю впав (Каштан)
  3. На городі молода пишні коси розпліта, у зеленій хустинки золоті хова зернинки (Кукурудза)
  4. По голові походила, гарну зачіску зробила (Щітка для волосся)
  5. Рогатий, а не бик,пливе, а не качка. (Місяць)
  6. Тричі родиться, а тільки раз умирає. (Метелик)
  7. Взимку чорне, навесні зелене, а восени жовте. (Листя)
  8. Ні в огні не горить, ні у воді не тоне. (Лід)
  9. Впала стрічка через річку, поєднавши береги. (Міст)

Ведучий 2. З давніх-давен линула по світу слава про Україну, про щирий і працьовитий народ, про її гаї зелені, про тихі річки та озера.

Ведучий 1. Наша Україна славиться великими традиційними святами й обрядами.

Ведучий 2. Кожен, хто не черствіє душею, хто сповнений любові, доброти до української спадщини, повертається до традицій свого народу.

Ведучий 1. Тому зараз саме таку можливість – поринути в яскраве минуле українців – нададуть нам учасники конкурсу.

Ведучий 2. Останній конкурс нашого КВК – «Домашнє завдання».

Ведучий 1. Команди проінсценують народні обряди, традиційні гуляння молоді. На сцену запрошується збірна 10-х класів … 9-х класів.

(Інсценування обрядів)

Ведучий 1. Перед тим, як члени журі оголосять остаточні результати нашого КВК, ми проведемо ще один конкурс для вболівальників.

Ведучий 2. Українська пісня... хто не був зачарований нею?! Який митець не був натхнений її мелодіями?!

Ведучий 1. Ну де ще така чарівна пісня? Серед яких на світі славних мов? То серце від журби неначе стисне, а то навіє радість і любов.

Ведучий 2. Гадаю, ви вже зрозуміли, що цей конкурс присвячений українській пісні.

Ведучий 1. Конкурс називається «У рідному краї й серце співає».

Ведучий 2. Ви повинні впізнати пісню за фонограмою і заспівати її.

Фонограми пісень.

  1. «Розпрягайте,хлопці, коней»
  2. «Чорнобривці»
  3. «Пісня про рушник»
  4. «Києве мій»
  5. «Два кольори»
  6. «Червона рута»
  7. «Чортополох»
  8. «Калина»

Ведучий 1. Для оголошення результатів нашого мовознавчого КВК «Ігри патріотів» слово надається голові нашого шановного журі             

(Звання «Почесних мовознавців» отримують члени команд....)

(Нагородження команд)

Ведучий 1. Ось і закінчилось наше Свято мови. Сподіваємось, що ця зустріч запам’ятається вам надовго.

Ведучий 2. Дорогі друзі, пам'ятайте, що любов до Батьківщини неможлива без любові до рідної мови. Тільки той може осягти розумом і серцем красу, велич і могутність рідної країни, хто збагнув відтінки та пахощі рідного слова, хто дорожить ним.

Ведучий 1. Зараз українська мова почала займати належне їй місце. Бо ми всі розуміємо, що жити у себе вдома і говорити мовою сусіда-це неповага до своєї землі, країни, до її історії, культури.

Ведучий 2. Тож ,як сказав великий Кобзар,

Учитесь, читайте,

І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь.

 

1

 

docx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку