Сценарій на тему:"Фізичне кафе "Зоряна година".

Про матеріал

Запрошую всіх бажаючих поринути у світ грошей.Може хтось із скептиків усміхнеться: «Яке відношення мають гроші до фізики та математики?» І я відповім вам – найбезпосередніше.Бо зображені на них видатні фізики та математики.Якщо вам вже цікаво ,то відвідайте кафе"Зоряна година".

Перегляд файлу

Сценарій з фізики для 8-9 класів на тему:

«Фізичне Кафе « зоряна  година».                                       слайд 1

Мета:

- розвиток інтересу до предметів (фізики, математики)

- розвиток пізнавальної діяльності учнів

- розвивати уміння учнів спілкуватися з іншими .

Хід заходу:

Ведучий   З тих пір, як білий світ існує,                                     слайд 2

                   Нема людини, яка знань не потребує.

                  В усі часи народи світу

                  До знань тягнулись, до освіти.

 Ведуча  Добрий  день , дорогі гості!  Раді вітати вас у нашому  фізико-математичному кафе.

Ведучий  Ми запрошуємо вас  поринути у дивовижний світ   математики ,красу  фізичних явищ і «побачити» її там, де і не сподівались.

Ведуча Нам дуже хочеться, щоб у всіх присутніх в цьому залі був  гарний , веселий настрій ,адже наше кафе не зовсім звичайне. Ми хочемо затвердити тему «Вчені вміють жартувати».  

Ведучий Застосувавши до слів Наполеона Бонапарта «від великого до смішного - один крок»  переставний  закон додавання, ми отримали фразу «від смішного до великого - один крок».

Ведуча Отже, відкриваємо наше фізико-математичне кафе.  

 Знайомтеся   бармени -  ведучі -

Ведучий  Знайомтеся відвідувачі кафе -команди  8класів та 9 класів. Вони озброєні знаннями з математики та фізики і бажанням перемогти. На учасників чекають різноманітні випробування, переможе сильніший, тобто команда, яка набере більшу кількість балів. А визначити переможців нам допоможуть  члени журі -

Сьогодні будуть конкурси, в яких візьмуть участь не тільки відвідувачі, але і   вболівальники.

 Ведуча  Конкурс 1.«Розминка» командам пропонуються ситуації, які вони повинні обіграти.(5балів)                                      слайд 3

  • Ви не виконали домашнє завдання з математики. Що потрібно зробити, щоб учитель забув його перевірити   ?
  •  Класний керівник  хоче зателефонувати вашим батькам зі скаргою на вашу успішність. Якими будуть ваші дії?

Слухаємо відповіді команд.

Ведучий  .Конкурс  столів (5балів)                                     слайд 4

  Потрібно вибрати три прилади з одного розділу фізики.

Кожна команда показує свою точку зору на оформлення столу,пояснює її. Дає назву команді і вибирає капітана.

------Музична пауза

Ведучий.Заслухаємо команди

Ведуча   Команди готові зробити замовлення.               слайд 5

Салат « Асорті »  Кожен з учасників бореться за очки своєї команди. Учасники піднімають руку, знаючи правильну відповідь.Відповідає той хто підняв руку першим.Можна радитись . За кожну правильну відповідь 1 бал.

1. Як називають прилад для вимірювання атмосфер­ного тиску? (Барометр)

2. Як називають прилад для вимірювання температу­ри? (Термометр)

3. Яка речовина зберігає об'єм і не зберігає форми? (Рідина)

4.Що більше: атом чи молекула? (молекула)

5.Як називають процес взаємного проникнення атомів однієї речовини в іншу? (Дифузія)

6.Як  змінюються   розміри  твердого  тіла   при нагріванні? (Збільшуються)

7.Як змінюється швидкість дифузії при нагріванні? (Збільшується)

8.Де молекули рухаються швидше: в рідині чи вгазі? (Газі)

9.Як називають процес переходу твердого тіла в рідину? (Плавлення)

10. Яка сила гальмує тіло під час руху?(Сила тертя)

11. Що вимірюють метрономом? (Час)

12.У яких одиницях вимірюється оптична сила лінзи? (Діоптріях)

13.Як поводить себе тіло, густина якого більша за густину рідини, в якім воно знаходиться? (Тоне)

14.Як називають процес переходу пари в рідину? (Конденсація)

15. Де більший тиск: на горі чи під горою? (Під горою)

Ведучий  16.Як називають величину, яка є мірою інертності тіла? (Маса)

17.Що важче: І тона чи 1 центнер? (1 тона)

18.Як називають величину, що дорівнює відношен­ню маси тіла до його об'єму?(Густина)

19.Яку отримаємо величину, коли шлях поділимо на час руху? (Швидкість)

 20.Де вага тіла більша: на Землі чи Місяці? (На Землі)

21.Хто, скупавшись у ванні, за легендою, кричав «Еврика»? (Архімед)

22.Кому, за легендою, вдарило яблуко в лоб і він відкрив закон тяжіння? (Ньютону)

23.Що в перекладі означає слово «анероїд»? (Безрідинний)

 24.Яку величину вимірюють у градусах? (Температуру)

25. В яку погоду скошена трава висихає швидше: у вітряну чи безвітряну? (У вітряну)

 26. Як називають пристрій, що може нагромаджува­ти електричний заряд? (Акумулятор)

27.Як називають стан тіла під час падіння?(Невагомість)

28. Як   називають   випадкове   з'єднання   двох провідників зі струмом? (Коротке замикання)

 29. Як називають тіло, що обертається по орбіті навколо Землі? (Супутник)

 30. Як називають явише, коли Місяць стає напро­ти Сонця? (Сонячне затемнення)

 Ведуча   Салат «Вгадайка»                                            слайд 6

Капітани команд отримують картки зі словами. Кожен з них має пояснити своїй команді математичний або фізичний термін, не називаючи його вголос. Завдання команди – відгадати його. Кожне правильно вгадане слово оцінюється одним балом. Час виконання – 3 хв. 

1 команда                                                                               слайд 7

    Спідометр. Терези. Повітря. Швидкість. Тертя. 1 Ампер. Вага . Термометр. Земля. Холод.

Перша команда вгадала  ___   слів.

2 команда

    Магніт. Тиск. Манометр . Сила. Час. Тепло. Об'єм. Вода.

1 Джоуль. Мікроскоп.

  Друга команда вгадала ___    слів.

Ведучий   Ми запрошуємо вас на декілька  хвилин  поринути у  світ грошей.                                                                        слайд 8

Гроші існують, так давно, як і людська цивілізація. Протягом століть

гроші постійно змінювались і сьогоднішній їх стан не є завершальною і остаточною стадією їх розвитку.

    Ведуча  Може хтось із скептиків усміхнеться: «Яке відношення мають гроші до  фізики та математики?»

Ведучий І я відповім вам – найбезпосередніше.  слайд 9

Ведуча Бо зображені на них видатні фізики та математики.      Почнемо із купюри, від якої зараз не відмовився б ніхто із вас -100$.На ній зображений Бенджамін Франклін.17 січня 2018 року виповнилося 312 років від дня народження  цього американського фізика, політичного і і громадського діяча.   Чому фізика?  Зараз дізнаємось.                                                                                 слайд 10

Учень 1   Бенджамін Франклін   народився 17 січня 1706 в Бостоні. Був 15-ю дитиною в сім'ї   емігранта з Англії Джозайя Франкліна,  ремісника, що займався виготовленням мила і свічок. Освіту здобув самостійно. Батько хотів, щоб син ходив до школи, але грошей у нього вистачило тільки на два роки навчання. З 12-ти років Бенджамін почав працювати підмайстром в друкарні свого брата Джеймса, і друкарство стало його основною спеціальністю на багато років.

У 1727 заснував у Філадельфії власну друкарню. Видавав (1729—1748) «Пенсільванську газету», в 1732—1758 — щорічник «Альманах бідного Річарда».  На власні гроші заснував в 1731 році першу в США публічну бібліотеку, в 1743 році - Американське філософське товариство, пізніше, в 1751 році - Пенсільванський університет.                                                                  слайд 11

Учень2 До 40 років він заробляв гроші.  З 1746 року вже зміг не думати про гроші, вибирати заняття до душі і до 1754 року захоплено займатися наукою. Основні наукові дослідження Франкліна пов'язані з електрикою  Але наявні до того часу знання з електрики були розрізнені і представляли собою масу незв'язних спостережень і заплутаних теорій, наділених в туманні терміни.

Франклін спочатку систематизував те, що вже було відомо, потім цілеспрямовано ставив наукові експерименти і розвивав теорію. Навіть сучасна термінологія електрики належить Франкліну. Він ввів загальноприйняті зараз терміни: батарея, конденсатор, провідник, заряд, розряд, обмотка та інші, а також позначення протилежних електричних станів знаками плюс і мінус. Великою заслугою Франкліна є й те, що він вперше вказав на зв'язок між електричними і магнітними явищами. Під час дослідів в 1750-1751 рр. він спостерігав намагнічування швейної голки при розряді через неї чотирьох лейденських банок. Висунув ідею електричного двигуна і продемонстрував «електричне колесо», що обертається під дією електростатичних сил. Вперше застосував електричну іскру для вибуху пороху. Зібрав  дані про штормові вітри (норд-Остах) і запропонував теорію, що пояснює їхнє походження. 

 Винайшов крісло-гойдалку і отримав патент на конструкцію. Винайшов економічну малогабаритну піч для дому (1742) (назви: Franklin stove - піч Франкліна, або Pennsylvania fireplace - Пенсільванський камін).

Винайшов громовідвід  (1752).

Удосконалив скляну гармоніку.

 Винайшов біфокальні очки (1784).                                  слайд 12       

Учень 3 А тепер давайте увімкнемо машину часу та відмотаємо стрілки годинника трохи назад, на якихось  266 років. Отож, на дворі 10 травня 1752 року, Америка, околиці Бостона. На дворі просто жахлива погода, йде дощ, навіть не те що дощ – злива, та ще й з блискавками. В таку погоду тільки б вдома сидіти та пити запашний чайок  , а хороший господар навіть собаку на вулицю не вижене. Але ось ми бачимо, як один пан виходить з дому та незважаючи на дощ із блискавками, як ні в чому не бувало, йде гуляти, причому йде навіть без парасолі! Але що це в нього таке дивне в руках, в лівій руці він тримає якусь незрозуміло котушку, а у правій – самого справжнього повітряного змія. Може це якийсь місцевий божевільний? Е ні, ви вже мабуть здогадались, що то наш сьогоднішній герой Бенджамін Франклін ставить свій легендарний науковий експеримент. Мета його проста, запустити повітряного змія з металічним дротом (антеною) таким чином, щоб у нього вдарила блискавка, електричний струм від якої прошов по мокрій від дощу нитці, та налеелектризував котушку. Звісно, експеримент був дуже небезпечний і Франкліна могло запросто вбити струмом, та на щастя обійшлось. А от деяким його наступникам вже не так пощастило, кількох людей, які пізніше намагалися повторити цей експеримент, справді вбило струмом. Але Бог зберіг Франкліна, його цілком справедливо прозвали чоловіком, якому вдалось приручити блискавку, а цей більш ніж сміливий дослід став першим кроком до відкриття електрики. (Відео)

 Учень 4  Увагу Франкліна, як вченого, привертали й інші явища природи. Він зібрав великі дані по штормових вітрах (норд-Остах) і пояснив їхнє походження. При його участі були проведені вимірювання швидкості, ширини і глибини Гольфстріму, і ця течія (назву якій дав Франклін) була нанесена  на карту.

  Праці Франкліна отримали світове визнання. Він був обраний почесним членом багатьох наукових товариств і академій, в тому числі Петербурзької академії наук. Проте широта його інтересів не дозволила йому приділити достатньо уваги науці. З 1754 року він серйозно зайнявся політикою, очолив боротьбу північно- американських колоній за незалежність.  Його підписом скріплені три головних документи, що забезпечили утворенння США: «Декларація незалежності США», «Конституція США»,   

Учень  5 Дейл Карнегі  американський             слайд 13        психолог, педагог, письменник  сказав «Якщо ви хочете отримати чудові поради про те, як поводитися з людьми, керувати самим собою і вдосконалювати свої особисті якості, прочитайте автобіографію Бенджаміна Франкліна — одну з найбільш захоплюючих історій життя». Рішенням Всесвітньої Ради Миру ім'я Франкліна включено в список найбільш видатних представників Людства.

Ведучий Розрахунок команди будуть проводити грішми, які знаходяться в конвертах. Розкрийте конверти, що лежать на  ваших столиках. Перед вами грошові купюри різних країн.  Командам потрібно  назвати прізвище  вченого за його портретом та якої країни ця купюра. Правильна відповідь оцінюється 2 балами. Неповна відповідь -1бал

     Ведучий: А зараз   хвилинка Гумору

       Заслухаємо команди                          

 Ведуча Перед вами однофунтова монета Англії. Великі люди говорили про   вченого, що зображений на цій купюрі так  : слайд 14

«Якщо взяти математику від  початку світу до часів Ньютона, то виявиться що добру половину створив Ньютон»

      Г. Лейбніц

« В одній особі він поєднував експериментатора, теоретика, майстра і – не меншою мірою –  художника слова»

А. Енштейн    слайд 15

Ісаак Ньютон (1643-1727) - англійський математик, механік, астроном і фізик, творець класичної механіки, член і президент (з 1703) Лондонського королівського товариства. Один з основоположників сучасної фізики, сформулював основні закони механіки і був фактичним творцем єдиної фізичної програми опису всіх фізичних явищ на базі механіки, відкрив закон всесвітнього тяжіння, пояснив рух планет навколо Сонця і Місяця навколо Землі, а також приливи в океанах, заклав основи механіки суцільних середовищ, акустики і фізичної оптики.

Ведучий.    Сидів Ньютон собі в саду,

Відпочивав між ділом,

І от на щастя, на біду,

Тут яблуко злетіло.

Могло упасти на траву –

Нічого б не змінилось.

Так ні ж  - на голову йому,

А потім вниз скотилось.

І от задумався Ісаак,

Хоч ще крививсь од болю,

Чому, і що, навіщо, як?

Ну що ж  поробиш – доля.

Легенда це чи може сон,

А чи просте везіння,

Але на світ зявивсь закон

Всесвітнього тяжіння.                                            слайд 16

 Ведуча. Перед вами 2000 лір, Італія, 1973, 1976. Зображений на цій купюрі Галілео Галілей - (1564-1642). Італійський вчений, фізик, механік і астроном, один з основоположників природознавства; поет, філолог і критик. Заклав основи сучасної механіки: висунув ідею про відносність руху, встановив закони інерції, вільного падіння і руху тіл по похилій площині, складання рухів; відкрив синхронізм коливань маятника; перший досліджував міцність балок.                                                                              слайд 17
Галілео-Галілей побудував телескоп з 32-кратним збільшенням і відкрив гори на Місяці, 4 супутника Юпітера, фази у Венери, плями на Сонці. Активно захищав геліоцентричну систему світу,

У 1623 р. ученого визнали винним у порушення церковних заборон, тому останні роки життя Галілей провів під суворим наглядом інквізиції.

Через 340 років Римський Папа Іоанн Павло II думав про побудову Всесвіту так само, як і Галілей. Він визнав переслідування Галілея несправедливими і зняв обвинувачення з великого вченого.

                                                                                           слайд 18,19

 Ведучий. З купюри 500 французьких франків на нас задумливо дивиться  Блез Паскаль (1623 – 1662).Французький вчений. Вивчав дію тиску в рідинах, атмосферний тиск. Сформулював закон про передачу тиску у рідинах, названий на його честь законом Паскаля. З'ясував, що тиск повітря на вершині гори менший, ніж біля  підніжжя. Один із засновників математичного аналізу, теорії імовірності та проективної геометрії, творець перших зразків лічильної техніки. На честь Паскаля названа одиниця вимірювання тиску (Паскаль), а також популярна мова програмування Pascal.                                         слайд 20,21

 

Ведуча  Перед вами 10000 лір, Італія.  На цій купюрі ми бачимо портрет людини з підручника фізики.  Це  Алессандро Вольта (1745 – 1827)Італійський фізик, один із засновників учення про електричний струм. Створив перший гальванічний елемент, започаткував   вчення про електричний струм. На честь  Вольта названа одиниця вимірювання напруги Вольт.

 Ведучий. Конкурс   для вболівальників .Для вболівальників кожної команди зачитуємо 10 загадок.Правильна відповідь -1 бал.
  1 команда                                                                        слайд 22

  • 1. Що в  скриню не заховаєш?  (Промінь світла)
  • 2. Без очей , а сльози ллє. (Роса)   
  •  3. Повідомить всім хоч і без язика, коли буде ясно, а коли хмарно.» (Барометр) 
  • 4. Ревнув віл на сто сіл, за сто річок.    (Грім)
  • 5. Горя не знає, а гірко плаче. (Хмара)
  • 6. Що без ніг біжить, без вогню горить? ( Електричний струм.)
  •  7.Без рук, без ніг, а в хату лізе. (Холод, тепло)
  • 8.Ти за нею, а вона від тебе, ти від неї — вона за тобою.  (Тінь)
  • 9.Видно край, а не дійдеш.                  (Горизонт)
  • 10. Голубий  намет увесь світ накрив?    (Небо)             слайд 23 

Ведуча .2 команда                                                                       слайд 24   

1. Вдень скло розбите - вночі вставлене.(Ополонка)

2. Летить — мовчить, а впаде — кричить.(Сніг)

3. Усе життя ходить, а з місця не сходить. ( Годинник)

4 .  Не стукає, не брякає, а у вікно ввійде.(Світло)

5. Біла морква зимою росте.(Бурулька)

6. Золота бджілка ввечері в дім улітає, всю оселю освітлює.(Лампочка)

 7. Ішла пані вночі, погубила ключі. Місяць бачив — не сказав. Сонце встало, позбирало. (Роса)

8. Біла кобила попід небесами ходила, озирнулась назад — і сліду не видно.  (Хмара)

9.  Падає легке, а впаде — не піднімеш.(Дощ)

10. Вода, а літає.(Туман)                                                      слайд 25

  Ведучий .Фірмова страва нашого кафе         слайд 26             

За правильний показ експерименту команда отримує 5 балів.За неповну демонстрацію -2 бали

 Завдання для 1 команди  

Для виконання завдання треба мати три склянки і аркуш паперу з учнівського зошита. Необхідно встановити склянку на аркуш паперу, що як місток, що єднає дві склянки.   

Ведуча .Завдання для 2 команди

Для виконання завдання треба мати    пляшку,варене яйце,сірники та аркуш паперу. Необхідно помістити яйце в  пляшку.        

     Ведучий Музична пауза

    Ведуча.   остаточні підсумки журі.

     Ведучий  Оголошується команда-переможець  

     Ведуча.      Не ховайте свої таланти.                       слайд 27

       Вони даровані нам для того ,

       Щоб їх використовувати.

       Що таке сонячний годинник,

       Якщо він стоїть в тіні?

                    Б.Франклін

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Сценарії
Додано
16 липня 2018
Переглядів
912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку