Лабораторна робота „Вивчення руху тіла, кинутого горизонтально”

Про матеріал

За даною розробкою уроку лабораторна робота „Вивчення руху тіла, кинутого горизонтально” може проводитися в кабінеті інформатики за відсутності комп'ютерів в кабінеті фізики використовуючи педагогічний програмий засіб «Віртуальна фізична лабораторія 7-9 кл."

Перегляд файлу

 

 

 

 

Урок 

 

 удосконалення знань і формування експериментальних умінь

 

 

 

 

 

 

 

Лабораторна робота

 

Вивчення руху тіла, кинутого горизонтально ”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 клас

 

 

 

 

 

 

Тема уроку. Лабораторна робота № 4 „Вивчення руху тіла, кинутого горизонтально”.

 

Мета уроку. Під час проведення лабораторної роботи поглибити знання учнів про рух тіла під дією сили тяжіння. Навчити їх вимірювати початкову швидкість, надану тілу в горизонтальному напрямі, під час його руху під дією сили тяжіння.

                       Перевірити ступінь засвоєння попереднього матеріалу.

Формувати навики використання інформаційних технологій на уроках фізики.

Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять (зорову і слухову).

Виховувати почуття потреби в знаннях, цілеспрямованість.

 

Тип уроку: урок удосконалення знань і формування експериментальних умінь.

Обладнання: комп’ютери, ППЗ «Віртуальна фізична лабораторія 7-9 кл.».

Методичні інновації: комп’ютерні технології, робота в парах.

Місце проведення: кабінет інформатики.

 

Хід уроку.

І. Організація класу до роботи

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

 2.1. Фізичний диктант

 – Рух тіла у вакуумі під впливом земного тяжіння називається… (вільним падінням).

 – Яке числове значення прискорення вільного падіння, та в яких одиницях воно вимірюється? (g=9.81 м/).

 – Якщо тілу надати горизонтальної швидкості, то воно буде рухатися по… (параболі).

 – За якою формулою визначається дальність падіння тіла s для рівномірного руху зі швидкістю протягом часу t? ().

  • Куди напрямлена швидкість тіла у кожній точці криволінійної траєкторії під час руху тіла?

 – Запишіть теорему Піфагора для визначення модуля швидкості у будь-якій точці траєкторії? ().

 – Як позначається вертикальна складова швидкості? ().

– За якою формулою можна обчислити вертикальну складову швидкості? ().

 

 

2.2. «Фізичний двобій»

 Учні задають питання один одному. Якщо відповіді немає, або ж  відповідь неправильна, відповідь дає той учень, який задав питання.

ІІІ. Основна частина

3.1. Мотивація теми і мети уроку.

3.2. Інструктаж з техніки безпеки (робиться відповідний запис в журналі реєстрації інструктажів з ТБ).

3.3.  Підготовчі етапи виконання лабораторної роботи.

 Клас об’єднується в 2 групи.

 Учні двох груп сідають за комп’ютери, завантажують ППЗ «Віртуальна фізична лабораторія, 7-9 класи» (для економії часу, перед початком уроку комп’ютери необхідно ввімкнути).

  • Із запропонованих комп’ютером лабораторних робіт,  учні вибирають лабораторну роботу № 4 для 9 класу.
  • Перегляд відеофрагменту (коментарі вчителя).
    1.        Виконання роботи (віртуально).

Хід роботи:

  1. За допомогою штатива закріпіть дротяний жолоб. Висота основи штатива – 5 см, ціна поділки по висоті – 3 см; висота жолоба складає 21 см, довжина – 23 см. Загнутий кінець жолоба повинен бути горизонтальним.
  2. На стіл в місці можливого падіння кульки покладіть копіювальний папір, а на нього – звичайний.
  3. Пустіть кульку вільно котитися по жолобу. Повторіть дослід п‘ять разів, пускаючи кульку з того самого місця жолоба.
  4. Виміряйте висоту h і дальність польоту l. Результати запишіть у таблицю:

 

Номер досліду

h

l

lc

V0c

1.

 

 

 

 

2.

 

 

3.

 

 

4.

 

 

5.

 

 

 

  1. Обчисліть середнє значення початкової швидкості за формулою: .
  2. За формулами x=v0xt і знайти координату x тіла (координату y вже обчислено) через кожні 0,05 с, запишіть її значення в таблицю.

 

T

0

0,05 с

0,10 с

0,15 с

0,02 с

X

0

 

 

 

 

Y

0

0,012 м

0,049 м

0,110 м

0,190 м

 

  1. Побудуйте траєкторію руху на аркуші паперу.
  2. За результатами дослідів зробіть висновок.

Паралельно лабораторна робота виконується за допомогою фізичного обладнання.

 

  1.        Висновки роботи та їх обґрунтування.
  2.        Виконання тестів.

 Після того як лабораторна робота була виконана повністю, учням 1-ї групи пропонується виконати  тестові завдання на комп’ютері та повідомити про результат вчителя. 2-а група в цей час розв’язує задачу.

Задача. З висоти 20 м над поверхнею землі кинули кульку зі швидкістю 10 м/с у горизонтальному напрямі. На якій висоті над землею буде кулька через 1 с? За який час вона впаде?

 

ПРИМІТКА. Максимальний бал за віртуальну лабораторну роботу – 9. До цього балу додається кількість балів, отримана за виконання 3 тестів (правильна відповідь – 1 бал,  максимальна кількість балів за виконання тестів – 3).

Перевірка тестів здійснюється за допомогою комп’ютера.

IV. Підведення підсумків уроку.

V.  Домашнє завдання.

Повторити §§ 36-38.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
16 липня 2018
Переглядів
11453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку