Урок вивчення нового навчального матеріалу "Магнітні властивості речовини"

Про матеріал

Мета. Ознайомити учнів з поняттями «магнітна проникність речовини», «парамагнетики», «діамагнетики», «феромагнетики», «намагнічування», гіпотезою Ампера. Розвивати логічне мислення, уміння спостерігати, аналізувати, робити висновки. Виховувати в школярів наполегливість у досягненні мети, активну позицію в навчанні та житті.

Тип уроку. Урок вивчення нового навчального матеріалу.

Форма проведення. Робота з опорними конспектами.

Перегляд файлу

Тема. Магнітні властивості речовини.

Мета. Ознайомити учнів з поняттями «магнітна проникність речовини», «парамагнетики», «діамагнетики», «феромагнетики», «намагнічування», гіпотезою Ампера.

Розвивати логічне мислення, уміння спостерігати, аналізувати, робити висновки.

Виховувати в школярів наполегливість у досягненні мети, активну позицію в навчанні та житті.

Тип уроку. Урок вивчення нового навчального матеріалу.

Форма проведення. Робота з опорними конспектами.

Обладнання. Джерело постійної напруги, універсальний демонстраційний трансформатор, залізний, алюмінієвий, вісмутовий стрижні, з’єднувальні проводи, плакати, ППЗ «Бібліотека електронних наочностей. Фізика, 10-11 класи».

Міжпредметні зв’язки: хімія, інформатика, математика.

Методичні інновації: аутотренінг, бліц-турнір, робота з опорними конспектами, прийоми «Знайди помилку», «Закінчи речення».

Епіграф.

Щоб бути успішним у житті, треба довести, що ти щось умієш зробити. Людині, яка вже досягла чого-небудь у житті, – довіряють нові й дедалі складніші завдання!

І. Богачевський, доктор фізико-математичних наук

 

 

 

Хід уроку

І. Організація класу до роботи.

1.1. Привітання.

1.2. Вступне слово вчителя.

 Щоб сьогодні добре працювалось, налаштуємось на активну роботу, а тому прошу повторювати за мною:

 (аутотренінг)

Я- учень! Яособистість творча!

Я думаю, аналізую,

Я не боюсь висловлювати свої думки.

Помилившись, міркую далі.

Шукаю істину.

Я хочу знати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів, повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

3.1. Проведення бліц-турніру «Я – тобі, ти - мені». Учні мають заздалегідь підготовлені питання, які ставлять один одному.

Яка внутрішня будова речовини?

Яка будова атома?

Як рухаються електрони в атомі?

Що існує навколо рухомого електрона?

Що таке магнітне поле?

Що є силовою характеристикою магнітного поля?

Як визначити напрям вектора індукції магнітного поля?

Як визначають напрям магнітних силових ліній?

Коли сила Лоренца не діє на заряджену частинку, що рухається?

Записати закон Ампера.

IV. Вивчення нового матеріалу.

 На дошці записано план викладення нового матеріалу:

  1. Магнітна проникність речовини.
  2. Гіпотеза Ампера.
  3. Парамагнетики, діамагнетики, феромагнетики.

4.1. Робота з опорними конспектами.

Учні, об’єднані в групи, перше і друге питання опрацьовують, використовуючи опорні конспекти.

Опорний конспект № 1.

Магнітна проникність речовини.

Μ=,

де В – результуюча індукція магнітного поля у речовині; – індукція магнітного поля у тій самій точці простору у вакуумі.

=

де — індукція зовнішнього поля, — індукція власного поля у речовині. В<В’ — діамагнетик;      В>В’ — парамагнетик;      В» В’ феромагнетик.

Опорний конспект № 2.

Гіпотеза Ампера.

Магнітні властивості будь-якого тіла визначаються замкненими електричними стру­мами всередині його.

Спрямування полів:


електричне поле двох зарядів

 

Силові лінії не мають ні початку, ні кінця. Лінії напруженості завжди розімкнені, тобто починаються і закінчуються на електричних зарядах.

4.2. Для ознайомлення з поняттями пара-, діа- та феромагнетики використовується прийом «знайди помилку».

 Учням пропонується прочитати текст у підручнику. Потім підручник закривається, а за допомогою мультимедійного проектора проектується на екран цей самий текст, до якого внесено помилки. Учням пропонується прочитати текст на екрані, порівняти з тим, що запам’ятали з прочитаного, і виявити розбіжності (помилки). Зафіксувати їх у зошиті.

V. Осмислення нових знань і вмінь.

 Метод «мікрофон».

  1. Чому корпус компаса виготовляють із пластмаси, латуні або алюмінію, але не з заліза?
  2. Як зміниться магнітне поле котушки, якщо в середину неї вставити мідне осердя? Чому?
  3. Чому в романі Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан» корабель збився з курсу?
  4. Шнур настільної лампи, через який проходить постійний струм, піднесли до магнітної стрілки. Чи буде діяти магнітне поле на стрілку?

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

 Розв’язування задачі № 847 зі збірника А.П. Римкевич.

VII. Домашнє завдання.

 Повторити §§3-5, виконати № 846 (збірник А.П. Римкевич).

VIII. Підведення підсумків оцінювання навчальної діяльності.

 Метод «Закінчи речення».

 Учням пропонується закінчити наступні речення:

  1. На сьогоднішньому уроці я ознайомилась (ознайомився)… 
  2. Я проявив такі якості, як…
  3. Найскладнішим для мене було…
  4. Ми подолали такі труднощі…

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
16 липня 2018
Переглядів
2392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку