Сценарій науково- дослідницького проекту «Феєрія математичних мандрів»
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Автор сценарію Г.М.Мороз
Сценарій
науково- дослідницького проекту
«Феєрія математичних мандрів»
Мета: Навчити учнів самостійно шукати інформацію з різних джерел, включаючи мережу Інтернет, аналізувати її , вибирати необхідне і головне. Самостійно створювати загадки, ребуси, головоломки.
Розвивати усвідомлення того,що математика - це специфічний засіб для вивчення й аналізу закономірностей, реальних явищ і процесів, аналітичне та логічне мислення, просторову уяву, алгоритмічну, інформаційну та графічну культури пам’яті, уваги, інтуїції,свідомий творчий підхід до виконання будь-якої справи.
Виховувати культуру математичної мови, свідоме розуміння того, що математика – універсальна мова Всесвіту.
ОСВІТНЯ ТЕХНОЛОГІЯ «метод проектів»
Учні поділені на три групи: історики, аналітики, синтезатори.
План.
1.Вступ.
2.Історична вікторина
3.Піраміда Хеопса
4.Частівки.
5.Очевидне і неймовірне.
6.Сценка «Депресія Піфагора»
7.Сірникова математика і софізми..
9.Пісня «Кохання і математика»
Обладнання: Комп’ютер, мультимедійна дошка, картки, олівці, сірники.
В класі стоять два столи , накриті білими скатерками.
На дошці епіграф.
Математика володіє не тільки істиною, але і вищою красою - красою відточеною і суворою, піднесено чистою і прагне до справжньої досконалості , яка властива лише найбільшим зразкам мистецтва.
Б.Рассел
( звучить спокійна мелодія, демонструється слайд 1)
Ведучий 1.Музика – математика душі!
Ведучий 2.Математика – музика розуму!(далі 1., 2)
1.Математика - це мистецтво!
2.Математика – це поезія!
1.Математика – це унікальна мова навколишнього світу!
2.Математика - це політ !
1.Математика – це кузня мислення!
1 Математичне мислення – невідємна частина людського духу!
2,.Друзі! Ми сьогодні запрошуємо вас на самі цікаві сторінки математики!
1.Ви побуваєте в площині очевидного і неймовірного!
2. У світі історичних таємниць і наукових фактів!
1 .У світаі софізмів, ребусів, головоломок!
. Разом: Розпочинаємо науково-дослідницький проект «феєрію математичних мандрів».
В.2До слова запрошуєм істориків (виходять історики, сідають за стіл)Керівник групи іде до мультимедійної дошки. (слайд3)
Г.В.Шановні Друзі !Математика – це продукт людського генію!А тому, починаючи наше свято, ми не можемо сьогодні не згадати тих великих творців,які розвивали цю велику науку.
Г.В.Я хочу запропонувати вам історичну вікторину(слайди 4 – 17)
1.Хто з цих видатних вчених зображений на цьому портреті?
2. Із цих буквосполучень відновіть прізвище професора математики, великого борця за свої права і якій належать такі слова «...поет має тільки бачити те, чого не бачать інші, бачити глибше інших. І це ж повинен математик»
ЛЕВ КА ВА КО СЬ
3.На якому з цих портретів зображений відомий мислитель, філософ, юрист і математик, Готфрід Лейбніц?
4. Розгадайте ребус і ви дізнаєтесь ім‘я видатного українського математика, чиї наукові праці американські вчені використали для створення першого у світі комп'ютера.
‘‘‘‘Т=К
5.Назвіть прізвище цього вченого , якщо його життя асоціюється з такими іменниками:
1.Аксіома.
2.Гаус.
3.Коперник.
4.Ректор.
6.Евклід
7.Казань.
8.Університет.
9.Космос.
6. Хто з цих , відомих усьому світу, вчених викладав математику у власній школі і написав підручник з арифметики?
7.Вставте пропущені слова і ви дізнаєтесь, якому вченому людство увіковічнило свою пам’ять цим написом «
Тут спочиває …
дворянин, який майже божественним розумом першим довів з факелом математики рух планет, шляхи комет і припливи океанів. Він досліджував різноманітність світлових променів і різні властивості кольорів, які при цьому з'являються, про що раніше ніхто не підозрював.… Нехай смертні радіють, що існувала така прикраса роду людського »
8.Тут зображений один із найпрестижніших університетів світу, в якому працював великий учений,памятник якому ви бачите. Назвіть їх.
9.Якому відомому вченому належить цей вислів?
«Світ можливий, якщо він не суперечить законам логіки»
10.Що написано на пам‘ятнику М.П.Кравчуку ?
11.Де і кому споруджені ці пам‘ятники?
12.З чиїм іменем пов‘язані ці зображення?
Чи знаєте ви?
2.Хто із цих великих вчених порівняв людину із звичайним дробом(Це Лев Миколайович Толстой.Він сказав, що людина- це дріб, чисельник якого – це те, що думають про неї люди, а знаменник – це те, що думає вона про себе сама.)
3.Хто з цих учених був дипломатом?(Готфрід Лейбніц).
5.Хто зних був радником царя Петра1 ?(Г.Лейбніц)
6.Хто зних заперечив аксіому паралельних прямих і отримав нову геометрію?(М.І.Лобачевський)
8.Хто зних загинув у сталінських таборах?
(історики роблять короткі повідомлення)
.1.Ісаак Ньютон народився 4 січня 1643 р. в селі Вулсторп у родині бідного фермера.Ісаак був кволою дитиною ніхто не вірив у те, що він житиме. Першу науку Ісаак проходив у сільській школі, а в 12 років бабуся віддала його до найближчої міської школи у м. Граней. Спочатку Ісаак учився погано,і невідомо, як склалася б його доля, якби не випадок, що трапився з ним у школі. Один з його однолітків під час суперечки побив Ісаака. Він дуже переживав, що не може відплатити, бо кривдник був значно сильніший. Тоді Ньютон вирішив зробити інакше: перевершити суперника у навчанні. Невдовзі наполегливою працею він досяг своєї мети: вчителі і навіть директор школи прилюдно визнали його найкращим учнем.
.2 Ньютон - видатний англійський учений, який заклав основи сучасного природознавства, творець класичної фізики, закінчив Кембриджський університет (у 1669-1701 очолював у ньому кафедру). Фундаментальна праця «Математичні начала натуральної філософії». Він є один з авторів відкриття диференціального числення. Ньютон був глибоко релігійною людиною. Фізика була лише третім за значенням захопленням Ньютона після богослов’я й алхімії.Ньютон написав більше творів, присвячених філософії та історії християнства,ніж по фізиці. Про вклад Ньютона в науку говорить напис на його могилі, де викарбувано слова: «Тут спочиває сер Ісаак Ньютон, дворянин, який майже божественним розумом першим довів з факелом математики рух планет, шляхи комет і припливи океанів. Він досліджував різноманітність світлових променів і різні властивості кольорів, які при цьому з'являються, про що раніше ніхто не підозрював.… Нехай смертні радіють, що існувала така прикраса роду людського » . У притворі каплиці Триніті-коледжу Кембріджського університету стоїть чудовий пам'ятник великому вченому. Скульптор зобразив Ньютона на весь зріст, одягненого в мантію, з призмою в руці, задумливий погляд його звернені трохи вгору. На п'єдесталі напис «Той, хто генієм людство перевершив».
Готфрід Вільгельм Лейбніц німецький мислитель, філософ, юрист і математик, доктор права з 1667, іноземний член Паризької АН , народився у1646році вмісті Лейпциг.
Великий філософ, «він був одним із найвидатніших умів всіх часів, але людиною він був неприємною»,так говорили про нього сучасники. У п'ятнадцять років, уже будучи студентом університету, Лейбніц захоплюється філософією, юриспруденцією, математикою.
Блискучий захист докторської дисертації «Про заплутані судові випадки» відкривав двері найбільш престижних університетів Німеччини. Однак від запропонованої посади професора він відмовився обравши натомість кар'єру дипломата і юриста, пізніше пішов на службу до єпископа Майнцського, де предметно зайнявся політикою, філософією, наукою. Саме в цей час Лейбніц написав роботу про інтегральне та диференціальне числення, яка була опублікована в 1684 р. Філософ не знав, що ця ж проблема була ґрунтовно описана Ньютоном, і хоча робота останнього була опублікована на три роки пізніше, між вченими зав'язалась гостра, ганебна для обох сторін суперечка щодо пріоритетів. В своїх філософських працях Лейбніц вказав , що істина факту та істина розуму – це органічна цілісність, яка поєднується , яка поєднується, яка поєднується насамперед заданою Богом Гармонією.
У 1712 Лейбніц був прийнятий на державну службу в Росії. Виконував функції юридичного радника при царі Петрі I. Залишив значну кількість записок і проектів щодо організації науки та освіти в Росії. Помер у 1716 в Ганновері
Софія Василівна Ковалевські - відомий російський математик, народилась 15 січня 1850 в Москві,с вітову славу Ковалевські принесла її фундаментальна праця «Обертання твердого тіла навколо нерухомої точки». Учениця великого німецького вченого Вейєрштрасса, доктор філософії , так і не дочекалась запрошення для роботи у вищій школі рідної Росії, так як на той час це було « не у звичаях». Протягом всього свого життя Софія Ковалевська відстоювала своє святе право - бути вченим, професором, дослідником нарівні з чоловіками. І їй це вдалося. Померла у віці 41 року від паралічу серця
Миха́йло Пили́пович Кравчу́к український математик, академік АН УРСР , народився 1892, в с. Човниця, на Волині . Професор, вчитель Архипа Люльки — конструктора реактивних авіадвигунів та Сергія Корольова — конструктора радянських космічних кораблів.Методи М. Кравчука використані в США, Японії та інших країнах при моделюванні кібернетичної техніки. Наукові праці М. Кравчука широко використовували американські автори першого у непоху. Епоху. коли знищувались вчені,видатні полководці, пересічні громадяни, яких звинувачували у шпигунстві та зв’язку з іноземними розвідками. Звинуватили у шпигунстві та зраді Батьківщині і Кравчука.Його арештували в 1937 році і вислали у Магадан, де він і помер в березні 1942 року.Місце поховання невідоме.В дворі Київського політехнічного інституту встановлено пам’ятник на якому написано « Моя любов- Уураїна і математика»
Мико́ла Іва́нович Лобаче́вський відомий російський математик, діяч університетської освіти та народної просвіти, названий «Коперніком геометрії», народився у 1792 році у Нижньому Новгороді . У 1800 році після смерті батька мати разом з сім'єю переїхала в Казань.Там Лобачевський закінчив гімназію , а потім і щойно заснований Казанський імператорський університет, якому віддав 40 років життя. Великий вплив під час навчання в університеті на Лобачевського справив Мартин Федорович Бартельс — друг і вчитель великого німецького математика Карла Фрідріха Гауса. Він взяв шефство над бідним, але обдарованим студентом. На старшому курсі в характеристику Лобачевського включили «мрійливу про себе зарозумілість, наполегливість, непокору», а також «обурливі вчинки» і навіть «ознаки безбожності». Він опинився під загрозою відрахування, але заступництво Бартельса та інших викладачів допомогло відвести небезпеку. В 1827 році Лобачевський обирається ректором Казанського університету і залишається ним до 1846 року. . Він з головою занурюється в господарські справи і одночасно він невтомно розвиває та шліфує справу свого життя - неевклідову геометрію, тепер її називають геометрією космосу, у якій він пропонує іншу аксіому: на площині через точку, що не лежить на даній прямій, проходить більше ніж одна пряма, що не перетинає дану. Проте наукові ідеї Лобачевського не були зрозумілими для сучасників. Венгерський математик Янош Бояї незалежно від Лобачевського у 1832 році опублікував свій опис неевклідової геометрії. Але і його роботи залишились неоціненими сучасниками. Лобачевський помер невизнаним. Через декілька десятиріч ситуація в науці докорінно змінилася. Більшу роль у визнанні праць Лобачевського відіграли дослідження відомих учених Е. Бельтрамі , Ф. Клейна , А. Пуанкаре та інші. Поява моделі Клейна довела, що геометрія Лобачевського такаж несуперечлива, як і евклідова. Усвідомлення того, що у евклідової геометрії є повноцінна альтернатива, справило велике враження на науковий світ і надало імпульс іншим новаторським ідеям в математиці і фізиці.Сьогодні вдячні нащадки цінують заслуги Лобачевского.
Уявімо, друзі, хоч на мить -
Метелик різнобарвний,
Що на колоссі крильцями мерехкотить.
Веселу райдугу після дощу,
Що кольорами душу вабить й полонить.
Загадковий світ навколо ,-
Не все науці пояснить,-
І сьоме чудо в світі,
Що й досі у Єгипті височить!
Далеколітня загадка
Через віки несеться,
Ця таємнича щільна кладка
Поясненням не піддається!
Діагоналей напрям каже,
І частини світу всі покаже
Стоять напевне по кривій!
І не простій, а золотій!
А ця гробниця фараона
Говорить із зірками Оріона!
Ведучий 2,А далі продовжать історики
Ведучі сідають за інший стіл.
Історик1.. І дійсно, Піраміди у Єгипті дивують не тільки своїми історичними, але й математичними особливостями.Приголомшлива точність з якою побудовані піраміди говорить не на користь історикам.Вражаючі математичні рорахунки наштовхують на інші думки…Ось послухайте:
-Периметр піраміди, розділений на подвоєну висоту, дає число «Пі» з точністю до 0,01 .
-Висота піраміди Хеопса становить одну мільярдну відстані від Землі до Сонця .
-Якщо діаметр Землі розділити на кількість секунд в добі, отримаємо... 147,64 м. Це висота піраміди Хеопса.
Ябчанка В. Друзі!Я хочу вам нагадати, що оним із запитань, яке цікавить людство, є питаня про те, як утворився Всесвіт? Я хочу почати зтого,що математичні моделі є свого роду ідеальним кістяком Всесвіту, і тому відкриття математичних істин є водночас відкриттям нових властивостей реального світу. Між тим зовсім недавно математики розробили математичні поняття, які дозволяють описати дуже складні природні об'єкти.
Аналітик 2.Історія знає чимало прикладів, коли в межах вдало побудованої математичної моделі за допомогою обчислень вдалося передбачити існування нових фізичних об’єктів і явищ. Опираючись на математичні моделі англієць Джон Адамс у 1845 році і француз Лаверє у 1846 році незалежно один від одного дійшли висновку про існування тоді ще невідомої масивної планети. Було помічено. Що планета Уран рухається не зовсім так, як її належить рухатись під
дією притягання сонця і відомих у той час планет. Лаверє і Адамс за допомогою математичних розрахунків вказали її положення на небі. Пізніше 23 вересня 1846 року німецький астроном Готфрід Галле знайшов цю планенту.Її назвали Нептун.(слайд 24)
Аналітик 2. Моя знахідка не менш цікава. Англійський фізик Поль Дірак у 1928 році отримав рівняння руху електрона. З розвязку цього рівняння випливало, що крім електрона існує ще інша елементарна частинка , американський фізик а.Д.андерсон і назвав її позитроном.
Ябчанка В. Звичайно, ці вперти факти говорять про те , що математика – це велика наука передбачення.Слід нагадати, що ще в минулому столітті вчені теоретично передбачили існування у світі елементарної частинки, відповідальної за володіння матерії масою. Припущення про те, що саме ця частинка є відповідальною за масу матерії, було висловлене у 1964 році групою фізиків, серед яких був Пітер Хігс.Саме англійцю Пітеру Хігсу належить ця ідея, тому цю частинку назвали бозоном Хігса. За попередніми математичними розрахунками маса бозона Хігса може бути115-200 мілльардів электроновольт. З того часу учений світ переймається пошуками цієї частинки. З цією метою будувались прискорювачі елементарних частинок,але результату вони не дали. А тому в 2001 році почали будівництво поблизу Женеви (Швейцарія) найбільшого у світі прискорювача елементарних частинок, який запустили 20 листопада 2009 року. Прискорювач пролягає в тунелі діаметром 27 км на глибині до 175 метрів під землею на кордоні Франції та Швейцарії . І при проведенні експериментів сталось, як вважають науковці неймовірне, а що ,вам краще розкаже відео
(демонструється відео) «Революція у фізиці»
Отже, якщо справді підтвердяться такі прогнози, то в нендалекому майбутньому людина зможе пройняти час, тобто мандрувати у часі куди завгодно- хоч у минуле, а хоч у майбутнє ,для нас це зараз фантастика. Але пригадайте великого фантаста Жюль Верна , який описав підводний човен, тоді – це була фантастика, а тепер – реальність.
(аналітики займають свої місця у залі)
Ведучий 1.Шановні друзі! Після того ,що ви побачили, ви напевне не здивуєтесь, коли побачите. Що у 21 століття завітали два велику вчені.
Ведучий 2.Що їх турбує?Яка мета їх пройняття такого величезного відрізку часу? Давайте подивимось!
(сценка «Депресія Піфагора»)
Піфагор. О, всемогутня Афіно! О покровителько нас всіх смертних!
(дивиться на фото Афіни, і ховає собі за пазуху, і починає ходити Наполеоном)
Скільки років я витратив на пошук істини! Ти, Афіно, про це знаєш…(ударяє по руках)
Ї що? Тепер моя велика істина перетворилась на мої штани? Піфагорові штанці рівні є у три кінці! Як дотепно!… (виймає кишені зі штанів, дивиться спочатку на одну, потім на іншу)
Ну що я? Я нічого… Якби то моя світла голова щедро не була обдарована Афіною (либиться), то хто його знає, може, й сто волі би я заощадив … Ну так, відкрив я геніальну теорему! (підносить вгору палець! А задача про музичний ряд? Не задача! Персик!
А для чого? От питаюся, для чого це все?! Немає більше Піфагорів (показує на себе з жалем). Ніхто геометрію не вчить.
(Виглядає покоївка, говорить)
(Піфагор стоїть задм до дверей, і говорить через плече)
(заходить Рене Декарт, з поважним виглядом)
Піфагор Яке парі?
(Декарт туди-сюди, метається, думає, зве покоївку)
(Покоївка йде, повторюючи про себе ніби заклинання «третьікскуб»
(повертається Піфігор, говорить Декарт)
(Піфагор зі сміхом погоджується, зве покоївку)
(Піфагор сильно здивований, Декарт посміхається весело)
Офіціанта йде, і через плече додає:
Покоївка. -…Плюс константа
Німа сцена.
Піфагор. О, Мадам(цілує їй ручку)
Декарт. Дякую, мадемуазель!(цілує їй ручку)
Ведучи1 .Приголомшливо! Як ти думаєш, а за що Декарт їй подякував?
Ведучий 2.Як за що,за константу, про яку він не вважав потрібним їй сказати.
Ведучий 1.Аліно, тобі не здається , що у нас сьогодні занадто все серйозно?
Ведучий 2.Так,Андрію настав час пожартувати.Частівки?
Ведучий 1.Звичайно!
(два учні виконують частівки)
Частівки
1Математика наука - 11. С.Ти на мене не кричи,
Це серйозна, друзі , штука Не ламай язика,
Як порину в знаки ті Бо не пройде навіть дня,
Аж штрикає в голові! Будеш мене кликать !
2.Вона крутить і ламає 12.М.Пане «вчений»- «ізвеніть»
І вивчать себе прохає. Що такий гарячий
Я підручника виймаю, Я не відав. що це ви
Та назад його ховаю! «Пане Фібонначчі»
3.Боже, боже, поможи, 13 С.Так –то ,друже, пам‘ятай
Що робити підкажи, Повеління неба
Бо як вийду я до дошки, Математика одна
То підкошуються ножки! Веде, куди треба!
4.М.Ой ця функція складна, 14.Разом.Отже. друзі, в нас тепер
Згини й викрутаси, Одна лиш турбота
Де там, що воно й куди, Математика - цариця
Знає тільки Саша На всіх поворотах!
5. С.Ти Максиме не балуй ,
І мене не провокуй,
Похідну я так люблю,
Що не їм я і не п‘ю!
6.М.Тії формули тобі
Наче мед солодкий,
Ти їх трішки полизав,
Та й надав їм спокій!
7.С.Ти до мене не чіпляйсь,
Бо я дуже гордий!
Ось я зараз розкажу
Про твої рекорди!
8.М.Ти тут брехні не розводь
Запитай у Васі -
з похідною я на « ти»
Підтвердять у класі.
9.С.Ой Максиме ти мені
Не балакай лишнє,
Бо у тебе в голові
Сквознячок аж свище!
10.М.Сквознячок то є . чи ні,
Не тобі казати,
Краще вивчи похідні,
Та навчись їх брати!
Ведучий1. Свято продовжується !
Ведучий 2. Ми запрошуємо вас у світ ілюзій.
Шановні друзі ! Мене дуже зацікавила інформація, яку я зустрів в інтернеті. Я вважаю, що я знайшла ще одну цікаву сторону математики, вона показує її зв'язок з психологією. Я побачила геометричні фігури, які справили на мене дивне враження.Я хочу,щоб ви також подивились на них. Вони створюють ілюзію можливості неможливого
Зверніть увгу на цю фігуру. Вона зображена з порушенням перспективи. Якщо на неї дивитись, то видається ,що сторони цього трикутника лежать в різних площинах, тобто створюється ілюзія неможливого, оскільки ми знаємо, що три точки визначають єдину площину.З цього приводу відомий філософ Лукрецій сказав: наші очі пізнавати не вміють природи предметів, тому не нав’язуй їм омани розуму.. Подивіться на цей малюнок. Куб зі смугами Йнго зобразив голандський художний Моріц Ешер. Уявіть, як мають бути розміщені смуги у просторі і як вони переплетені з кубом.Смужка має дотикатись до протилежних граней в реальному світі, на рисунку ж стрічка дотикається до передньої грані куба,що неможливо.Якщо ви вірите своїм очам, то ви ніколи не повірите тому , що намальовано на цій картині. Отже не завжди вірте у те,що ви бачите. Тким чином при порушенні логіки простору виникає ілюзія, яку використовують у своїЙ творчості деякі художники, скажімо Пабло Пікассо ,або Моріц Ешер
.
Далі продовжить Рита.Данилюк.
. Данилюк Рита.Це картина Пабло Пікассо «Авіньйонські панянки »1907р.Перша реакція критиків і громадськості була справжнім шоком. Навіть колеги і друзі виявили неоднозначне ставлення і більшість друзів не прийняли твір. Цією картиною був покладений початк виникнення раннього фронту авангардизму - кубізму - це модерністська течія в образотворчому мистецтві,який був націлений на радикальне перетворення людської свідомості засобами мистецтва, на естетичну революцію, яка зруйнувала б духовну відсталість існуючого суспільства, Ми бачимо деформовані, огрублені фігури зображені тут без будь-яких елементів світлотіні і перспективи, як комбінація розкладених на площині обсягів
.Наступна картина Моріса Ешера «Картинна галерея» Ми бачимо хлопчика , який дивиться на картину, на якій намальоване приморське місто з магазином на березі, а в магазині - картинна галерея, а в галереї стоїть хлопчик, який дивиться на картину, на якій намальоване приморське місто…! А тепер …Стоп! Щось не так…
Подивіться уважно. Якимось чином Эшер зумів завернути простір в кільце, і вийшло , що хлопчик знаходиться одночасно всередині картини і поза нею. Секрет цього эффекту полягає в тому, що якимось чином перетворено зображення. Замітьте,ще на чому основана хитрість картини - Картинна галерея біла пляма в центрі. Математики називают цю пляму особливим місцем або особливою точкою , де простору не існує
Пастушенко Б.Виявляється, що неможливі геометричні фігури використовуються і у психології. На протзі довгого часу психологи використовували геометричні фігури різного роду при вивченні людської особистості. З початку століття було розроблено більш 200 фігур для аналізу психологічних аспектів зорового процесу і розумової діяльності пацієнтів. Вони розглядали ці об'єкти і намагались зрозуміти їх.При допозі таких экспериментів, коли оку пропонувалась суперечлива інформація, було отримано множину нових відомостей про типи особистості. Неможливі обєкти важливі для психологів, які виясняють, що ж привертає увагу людей. Наприклад ,зверніть увагу на тест,який придумав японський психіатр Акішоі Кітаока. Він стверджує, що ілюзії практично нерухомі для спокійної, врівноваженої людини. Якщо ви бачите активний рух - значить вам потрібен відпочинок. А якщо ви спостерігаєте дуже швидкий рух - вам потрібно звернутись в лікарню, у вас проблеми зі психікою
Ведучий 1.Ми думаємо. Що у нас з психіко все гаразд.
Ведучий 2.А тому запошуємо до мозкової розминки.
Ведучий 1.Шановні друзі!Залишилось перегорнути останню сторінку.
Ведучий 2.Ми побували у світі очевидного і неймовірного, у світі ілюзій і наукових фактів,історичних моментів математичних розрядок, але…
Ведучий 1.Є ще один момент: математика і кохання нерозривні. Бо завтра я тобі скажу…
…(звучть пісня на мелодію О.Градського «Как молоды мы были»)
Покажи мені прошу я зошит
Дай на хвильку туди зазирнуть
Бо ті очі вчорашні дівочі
Не дали цю задачу збагнуть
Ніщо у житті не минає так просто
Тим паче кохання це перше і гостре
Уроки не вивчаю
Бо я тебе кохаю
По справжньому кохаю
Кохаю та й усе!
Я тобі не покажу свій зошит
Не благай, не волай, не проси
Цю задачу здолати сам зможеш
Лиш ідею потрібно знайти!
Ніщо у житті не минає так просто
Тим паче кохання це перше і гостре
Уроки не вивчаєш
Бо ти тмене кохаєш
По справжньому кохаю
Кохаєш та й усе!
В небесах вже погасли зірниці
У серцях затихає гроза
Математика наче водиця
І холодна й гаряча й жива!
Ніщо у житті не минає так просто
Тим паче кохання це перше і гостре
Уроки не вивчаєм
Весь час переживаєм,
По справжньому кохаєм
Кохаєм та й усе!
Пі час прогашу ведучі роздають картки із запитаннями.
Чи сподобалось вам свято? (ні, так)
Найцікавіше для мене: а)історичні моменти;
б) ідеофільм про пошуки бозона Хігса;
в) Повідомлення про магічні властивості пірамід;
г) Сценка;
д) частівки;
е)Мозкова розминка.
Література:
В.И.Арнольд, Гюйгенс и Барроу, Ньютон и Гук. М., Наука, 1989.
Костеневич А.Г. Від Моне до Пікассо, Аврора, Ленінград, 1989.
Белл Е. Творці математики
Лобачевський Микола Іванович. Країна знань,№3,2007
Опарин А. И. Жизнь, ее природа, происхождение и развитие – М., 1994.
Рутесвард О. Невозможные фигуры. - М.: Стройиздат, 1990.