Сценарій позакласного заходу "9 листопада - день української писемності та мови"

Про матеріал

У сценаріі вміщені слова ведучих. Поезія для кількох учасників. Є конкурси для здобувачів освіти різних класів за рівнем складності. Гра із глядачасми.

Перегляд файлу

Свято писемності (Конкурси)

        Вчитель. Сьогодні, 9 листопада, День української писемності та мови – свято рідної мови.

        Першим до нас приходить слово… З колисковою материнською піснею. Тихою казкою, доброю ласкою. Світ – мов казка. І пізнаємо ми його за допомогою слова. За допомогою слів відкриваємо таємничість і складність інших наук: географії, історії, біології, фізики, математики…

        Словесність – початок усіх наук. Вона джерело, звідки починається струмок, який ширшає, набирає сили, розливається могутньою рікою. А складовою словесності є слово. Слово – найтонший різець. Яким можна доторкнутися до найпотаємніших куточків людського серця.

        Любов до рідної мови передається з покоління в покоління.

(Інсценізація вірша « Як би тобі, доню…»)

Мати. Як би тобі, доню, в світі не було,

Не скупись ніколи людям на добро.

Бо і так доволі хтось посіяв зла,

І холонуть душі наші без тепла.

Доня. Забувають діти мову матерів,

Глянь, від того болю світ аж посірів.

Стогне від розпуки зранена земля,

І сивіти стала матінка моя.

Мати. Доню моя, доню, синьоока зірко,

У житті буває солодко і гірко.

Якби твої очі не манили зваби,

Не чини ніколи Батьківщині зради!

Не ламай у лузі гілку калинову –

Сиротою станеш як забудеш мову.

Можеш призабути запах рути-м’яти,

Але рідну мову мусиш пам’ятати!

Можеш не впізнати голосу діброви,

Тільки не зрікайся маминої мови.

Учениця. Вірш «Любіть рідну мову»

Мова – краса спілкування,

Мова – як сонце ясне,

Мова – то предків надбання,

Мова – багатство моє.

Мова – то чиста криниця,

Де б’є, мов сльоза джерело,

Мова – то наша світлиця,

Вона як добірне зерно.

Мова – державна перлина,

Нею завжди дорожіть:

Без мови немає країни –

Мову, як матір, любіть.

Учитель.

Ми з дитинства навчаємось мови. Але вона постійно розвивається і вдосконалюється. Тож будьте допитливими, цікавтесь, досліджуйте ці зміни. Любіть і бережіть мову. Дружіть із граматикою – незмінним диригентом багато-

голосого оркестру слів.  Як ви знаєте нашу рідну мову ми зараз перевіримо. На нашому святі присутні дві коман-

ди: І команда _______________, ІІ команда  ___________________________.

А знання ваші оцінить компетентне журі в складі ___________________________________________________________________

Вам я, діти, побажаю,

Хай щастить вам без кінця,

Хай дитинство ваше квітне,

Наче квіточка оця. Але квітка ця чарівна, вона просить вас виконати її бажання.

 

 

 

І пелюсточка «НАРОДНА МУДРІСТЬ»

Завдання: доповни прислів’я.

1). Хто швидко читає,….. (той багато встигає).

2). Хто багато читає, …….( той багато знає).

3). Книга вчить, ……..( як на світі жить).

4). Не кажи «не вмію», а …….( кажи «навчуся»).

ІІ пелюсточка «ТУРНІР ПОЕТІВ»

Завдання: з розсипаних складів склади рядок з вірша Т. Г. Шевченка.

І команда. ВЕС, ЛЮ, НУ, РОЗ, ДА, НА, ЗЕМ, ВСТА, БУ, ЧОР, ЛА, ДИ, СОН. (Встала весна, чорну землю сонну розбудила).

ІІ команда. ЧЕР, НАД, НА, ВО, ПИ, ША, НА, Ю, ТЬСЯ,, ЛИ, Є, ВО, КА. (Пишається над водою червона калина).

ІІІ пелюсточка «СКЛАДИ СЛОВА»

І команда. КУЛЬ, ФЕЛЬ, РОМА, ВОЗ, ПОРТ, АС, ШКА, ФАЛЬТ, ПАРА, БАБА. (Кульбаба, портфель, асфальт, паровоз, ромашка).

ІІ команда. ТІЛ, ЦВІТ, ПАД, МЕТР, ВАЙ, ЧИСТО, КОРО, ЛИСТО, ДИВО, ТЕРМО. (Термометр, дивоцвіт, чистотіл, листопад, коровай)

ІV пелюсточка «ЦЕ ПОЧАТОК, А ДЕ КІНЕЦЬ?»

Завдання: у другій частині знайди закінчення прислів’їв.

На годину спізнився,                                                                                        за рік не доженеш.

Що запізниш одним днем,                                                                               не доженеш і конем.

Що нині утече,                                                                                                   то завтра не зловиш.

Одне «зараз»                                                                                                      краще трьох «сьогодні».

Краще на п’ять хвилин раніше,                                                                       ніж на хвилину пізніше.

                               V пелюсточка «ЧИ ГОСТРЕ ТВОЄ ОКО?»

Завдання: Скільки слів у кожному рядку? Поділи на слова.

БЕЗТЕРПІННЯНЕМАУМІННЯ.                      4 слова
КНИГАВЧИТЬЯКНАСВІТІЖИТЬ.                     6 слів
РОЗУМНИЙУЧИТЬДУРНИЙПОВЧАЄ.           4 слова                                                                                                                                              БЕЗ ТЕРПІННЯ НЕМА УМІННЯ.

КНИГА ВЧИТЬ ЯК НА СВІТІ ЖИТЬ.

РОЗУМНИЙ УЧИТЬ ДУРНИЙ ПОВЧАЄ.

КОНКУРС БОЛІЛЬНИКІВ «РОЗГАДАЙ РЕБУС»

ВІ 3 ЛА                         Вітрила

ПІ 2 Л                            Підвал

100 ЛЯР                        Столяр

С 3 Ж                             Стриж

ТІ 100                            Тісто

С 3 БОК                         Стрибок

VІ пелюсточка «Зумій прочитати»

ПЕРШЕ завдання: зумій прочитати, користуючись цифровими підказками.

10 ВІ                                   36 МО                                                9 НО
3 ТА                                    18 СЛО                                               16 РІД
17 НЕ                                  2 ПОС                                                 35 КА

33 ТЕ                                   5 В                                                      28 ВЕ

22 ЧЕ                                    21 НА                                                 13 НЯ

29 КО                                    34 РИНСЬ                                          26 ЛИ

6 ЯС                                       27 НО                                                 11 ЯК

15 НЕШ                                  12 ПІС                                               30 ХА

37 ВО                                     7 НІЙ                                                   25 КА

24 ВО                                      23 ДИ                                                 14 ЛИ

4 ЄШ                                        32 МА                                                 20 ТИ

8 ОБ                                         19 ВО                                                  31 НА

                                                 1 ТИ

Ти постаєш в ясній обнові,

Як пісня линеш, рідне слово,

Ти наче диво калинове,

Кохана материнська мово!

ДРУГЕзавдання: зумій прочитати.                                                                                              ЛИТЬ

                                                                        БДЖО                                          ЖА                                                 ЖА

 

                                                                                                      ЛА                                      ЛОМ,

                                           

                                    ЧО                                                                                                            А

 ЛО                                               ВІК                              СЛО

                                                                                                                                                                               ВОМ.

Бджола жалить жалом, а чоловік – словом.

VІІ пелюсточка «ПРОЯВИ КМІТЛИВІСТЬ»

ШАРАДИ

  1. Коли я з Д – росту на гілці,

       Коли ж із Т – пливу на річці. (плід – пліт)

  1. З И я плаваю у морі,

З І ловлю мишей в коморі. (кит –кіт)

  1. Люблять нас усі збирати

Після дощику в ліску,

А як перший звук відняти

Будем плавати в ставку. (гриби – риби)

  1. Дроворуби його мають

Ним колоди розбивають,

Перший звук як пропустити,

В річці слід його ловити.  ( клинок – линок)

  1. З дзвінким усе я заливаю

З глухим на дереві зростаю. (злива – слива)

  1. З дзвінким  листочки я скубу,

З глухим же – зрізую траву. (коза – коса).

ДОМАШНІМ ЗАВДАННЯМ для обох команд було підготувати інсценізацію гуморески на шкільну тематику.

   Сьогодні ми всі з вами щасливі. Адже щасливою себе може назвати та людина, яка досягла певних успіхів, дізналась щось нове.

   І щоб ми завжди були щасливими, ми повинні дотримуватись клятви.

КЛЯТВА УЧНІВ

  •  З вовчим апетитом поглинати всі знання і переварювати їх до кінця, щоб не було гальма.  ----- КЛЯНЕМОСЬ!
  • Прибігати до школи на перший урок з очима, що горять від допитливості. – КЛЯНЕМОСЬ!
  • Обіцяємо підтримувати вогонь любові та поваги до вчителів. – КЛЯНЕМОСЯ!
  • Обіцяємо з гідністю донести високе звання «ЗДОБУВАЧ ОСВІТИ» до закінчення навчання.

КЛЯНЕМОСЯ! КЛЯНАМОСЯ! КЛЯНЕМОСЯ!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Неймет Анатолій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
8 січня 2021
Переглядів
18838
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку