Актуалізувати знання учнів; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, навички застосування знань у нестандартних ситуаціях, творчі здібності; виховувати любов до слова, моральні цінності, толерантність, почуття відповідальності, комунікабельність.
Літературний квест «Чарівний світ літератури»
8 В, Г класи
Мета: актуалізувати знання учнів; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, навички застосування знань у нестандартних ситуаціях, творчі здібності; виховувати любов до слова, моральні цінності, толерантність, почуття відповідальності, комунікабельність.
Хід заходу
«Світ дивовижний вас вітає!
Всіх тих, хто вдумливо читає,
І тих, хто любить мандрувати
Та прагне більше пізнавати,
Долати знань високі мури
Вас кличе світ літератури!»
Зупинка «Літературний твір»
Ознаки |
Твір |
Автор |
К/Б |
|
«Ой не ходи Грицю…» |
Маруся Чурай |
1-2 |
|
«Маруся Богуславка» |
Народна дума |
1-2 |
|
«Мені однаково, чи буду…» |
Т.Шевченко |
1-2 |
|
«Давня казка» |
Л.Українка |
1-2 |
|
«Сто тисяч» |
І.Карпенко-Карий |
1-2 |
|
«Іліада» |
Гомер |
1-2 |
|
«Прометей закутий» |
Есхіл |
1-2 |
|
«Енеїда» |
Вергілій |
1-2 |
|
«Ромео і Джульєтта» |
В. Шекспір |
1-2 |
|
«Дон кіхот» |
М. Сервантес |
|
2. Викреслити зайве. Мотивувати свій вибір.
|
«Маруся Богуславка» – дума. Всі інші назви історичних пісень |
1-2 |
|
«Давня весна» – автор Л.Українка, а всі решта – Т.Шевченко |
1-2 |
А. Мойсієнко |
Л.Українка – поетеса ХІХ ст., а решта ХХІ |
1-2 |
|
Остап – герой твору «Дорогою ціною», а решта – «Ой не ходи Грицю…» |
1-2 |
|
Горацій – давньоримський поет, а решта – давньогрецькі. |
1-2 |
|
Одіссей – герой поеми «Одіссея», а решта – герої твру «Іліада» |
1-2 |
|
«Прометей закутий» - трагедія, а решта – героїчний епос |
1-2 |
|
«Прийшли ми чистими – і стали ми брудними» - це рубаї О. Хайяма, а реша – сонети Данте, Петрарки, Шекспіра |
1-2 |
Зупинка «Автор. Письменник. Творець»
3. Впізнати письменника за портретом.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Зупинка «Літературознавець»
1. За визначеннями назвати літературознавчі терміни. /Кожна правильна відповідь-1 бал/
1. Надмірне перебільшення властивостей чи ознак предмета, явища або дії з метою увиразнення зображуваного. 2. Один із жанрів фольклору; ліро-епічні твори української усної словесності про події з життя козаків XVI—XVIII століть. 3. Художнє означення. 4. Пояснення одного предмета через інший, подібний до нього за допомогою сполучників: як, мов, немов, наче, неначе, ніби. 5. Невеликий за обсягом прозовий твір, з невеликою кількістю дійових осіб, в якому розповідається про один-два епізоди із життя героя. 6. Система віршованих рядків, ритмічна єдність яких ґрунтується лише на інтонаційній подібності. 7. Ліро-епічний твір, у якому відтворено історичні події чи конкретні історичні постаті та висловлено ставлення народу до них. 8. Стилістична фігура, що створюється повторенням одних і тих самих елементів мови на початку кожного паралельного ряду: рядка, строфи, абзаца... |
Гіпербола
Дума
Епітет
Порівняння
Оповідання
Верлібр
Історична пісня
Анафора |
Зупинка «Літературний герой»
Вам пропонуються предмети. Назвати цей предмет, вказати, кому з літературних героїв він міг належати або з яким літературним героєм і що його може пов’язувати. / 3бали за кожну відповідь/
1. Янгол |
|
2. Літній сад у Петербурзі |
|
3. Квітка з рожі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Зупинка «Усна народна творчість. Міфологія»
1. Установити відповідність між іменами богів Грецької міфології та покровителями чого вони вважаються. /Кожна правильна відповідь - 1 бал/
1 Деметра |
А верховний бог, громовержець |
2 Афіна |
Б бог моря |
3 Зевс |
В богиня мисливства |
4 Посейдон |
Г богиня родючості і землеробства |
5 Аполлон |
Д богиня мудрості |
6 Артеміда |
Е бог підземного царства померлих |
7 Афродіта |
Є бог мистецтва |
8 Аїд |
Ж богиня краси і кохання |
|
|
Відповідь:
1-Г
2-Д
3-А
4-Б
5-Є
6-В
7-Ж
8-Е
2. Завдання: Перед вами прислів’я різних народів світу. Випишіть номера прислів’їв, близьких за змістом
1. Хто спішить, той мусить двічі робить. /португ./
2. Хто язик має, той до Рима дійде і назад прийде. /португ./
3. Як захворієш, то взнаєш, якого приятеля маєш. /колум./
4. Яка гадюка, такі й гадюченята. /хінді/
5. Хто питає, той на півдорозі до розуму. /Поль./
6. Хто довго спить, у того короткі дні. /єврей./
7. Поспішиш – людей насмішиш. /укр../
8. Зуби від язика боронять. /франц./
9. Хто пізно встає, той весь день поспішає. /португ./
10. Розпитування – двері до знання. /Поль./
11. Один друг у біді – краще, ніж сто у гульбі. /єврей./
12. Добрі ті зуби, що від язика придержують. /франц./
13. З поспіху нічого путнього не виходить. /єврей./
14. Якщо батько - лев, то й сини – левенята. /в’єтнам./
Відповідь:
1 – 7 – 13.
2 – 5 – 10.
3 – 11.
4 – 14.
6 – 9.
8 – 12.
Підсумки гри.
Миколаївська загальноосвітня школа № 51
Літературний квест
«Чарівний світ літератури»
(інтегрований захід)
8 В, Г класи
Вчитель – Мукан Н. М.
2018
Фотозвіт