Сценарій позакласного заходу "Чарівний світ літератури" (літературний квест)

Про матеріал

Актуалізувати знання учнів; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, навички застосування знань у нестандартних ситуаціях, творчі здібності; виховувати любов до слова, моральні цінності, толерантність, почуття відповідальності, комунікабельність.

Перегляд файлу

 

Літературний квест «Чарівний світ літератури»

8 В, Г класи

Мета: актуалізувати знання учнів; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу,  навички застосування знань у нестандартних ситуаціях, творчі здібності; виховувати любов до слова,  моральні цінності, толерантність, почуття відповідальності, комунікабельність.

 

Хід заходу

 

«Світ дивовижний вас вітає!

Всіх тих, хто вдумливо читає,

І тих, хто любить мандрувати

Та прагне більше пізнавати,

Долати знань високі мури

Вас кличе світ літератури!»

 

Зупинка «Літературний твір»

  1. За ключовими словами назвати літературний твір та автора.

 

Ознаки

Твір

Автор

К/Б

  1. Гриць Бобренко-дівчина чорнобривая-вечорниці-кохання-зілля.

«Ой не ходи Грицю…»

 

Маруся Чурай

 

1-2

  1. Чорне море-дівчина-бранка-Великдень-«потурчилася»-«побусурменилася»-невільники

 

«Маруся Богуславка»

 

Народна дума

 

1-2

  1. Україна-«однаковісінько»-чужина-син-молитися

«Мені однаково, чи буду…»

 

Т.Шевченко

 

1-2

  1. Поет-Бертольдо-серенада-тюрма-квітка з рожі

«Давня казка»

Л.Українка

1-2

  1. Калитка-єврей-гроші-земелька

«Сто тисяч»

І.Карпенко-Карий

1-2

  1. Іліон – Агамемнон – гнів – ахіллесова п’ята - гекзаметр

«Іліада»

Гомер

1-2

  1. Міф – Олімп – Зевс – вогонь - люди

«Прометей закутий»

Есхіл

1-2

  1. Рим – Август – Троя – дерев’яний кінь -

«Енеїда»

Вергілій

1-2

  1. «Мандрівний сюжет» - Італія – ворожнеча – кохання - смерть

«Ромео і Джульєтта»

В. Шекспір

1-2

  1.  Мадрид – пародія – вітряки – Лицар Сумного Образу – вічний образ

«Дон кіхот»

М. Сервантес

 

 

 

2. Викреслити зайве. Мотивувати свій вибір.

  1. «Ой Морозе, Морозенку», «Маруся Богуславка», «Засвіт встали козаченьки», «За Сибіром сонце сходить»

«Маруся Богуславка» –

дума. Всі інші назви історичних пісень

 

1-2

  1. «Думи мої, думи мої…», «Ой три шляхи широкії…», «Давня весна», «Минають дні, минають ночі»

«Давня весна» – автор Л.Українка, а всі решта – Т.Шевченко

 

1-2

  1. В.Герасим’юк, І.Малкович. Г.Кирпа, Л.Українка,

А. Мойсієнко

Л.Українка – поетеса ХІХ ст., а решта ХХІ

 

1-2

  1. Гриць Бобренко, Остап, Іван Іскра, Маруся

Остап – герой твору «Дорогою ціною», а решта – «Ой не ходи Грицю…»

 

1-2

  1. Тіртей, Анакреонт. Сапфо, Горацій

Горацій – давньоримський поет, а решта – давньогрецькі.

1-2

  1. Одіссей, Аліллл, Гектор, Патрокл

Одіссей – герой поеми «Одіссея», а решта – герої твру «Іліада»

1-2

  1. «Пісня про Роланда», «Пісня про Нібелунгів», «Пісня про мого Сіда». «Прометей закутий»

«Прометей закутий» - трагедія, а решта – героїчний епос

1-2

  1. «В своїх очах вона несе Кохання». «Як не любов, то що це бути може?», «Її очей до сонця не рівняли», «Прийшли ми чистими – і стали ми брудними».

«Прийшли ми чистими – і стали ми брудними» - це рубаї О. Хайяма, а реша – сонети Данте, Петрарки, Шекспіра

1-2

 

Зупинка «Автор. Письменник. Творець»

3. Впізнати письменника за портретом.


  1. Леся Українка
  2. Тарас Шевченко
  3. Маруся Чурай
  4. Михайло Коцюбинський
  5. Іван Карпенко-Карий
  6. Омар Хайям
  7. В. Шекспір
  8. М. Сервантес
  9. Ф. Петрарка
  1. - Гомер

 

поэт хайямПохожее изображение

Картинки по запросу фото тараса шевченка в дитинстві

Похожее изображение

Картинки по запросу м. коцюбинський 

Похожее изображениеПохожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу шекспір 

Похожее изображениеCervantes%20Saavedra.jpg

 

 

 

 

Зупинка «Літературознавець»

1. За визначеннями назвати літературознавчі терміни. /Кожна правильна відповідь-1 бал/

 

 

1. Надмірне перебільшення властивостей чи ознак предмета, явища або дії з метою увиразнення зображуваного.

2. Один із жанрів фольклору; ліро-епічні твори української усної словесності про події з життя козаків XVIXVIII століть.

3. Художнє означення.

4. Пояснення одного предмета через інший, подібний до нього за допомогою сполучників: як, мов, немов, наче, неначе, ніби.

5.  Невеликий за обсягом прозовий твір, з невеликою кількістю дійових осіб,  в якому розповідається про один-два епізоди із життя героя.

6.  Система віршованих рядків, ритмічна єдність яких ґрунтується лише на інтонаційній подібності.

 7. Ліро-епічний твір, у якому відтворено історичні події чи конкретні історичні постаті та висловлено ставлення народу до них.

8.  Стилістична фігура, що створюється повторенням одних і тих самих елементів мови на початку кожного паралельного ряду: рядка, строфи, абзаца...  

 

Гіпербола

 

 

Дума

 

Епітет

 

Порівняння

 

Оповідання

 

 

 

Верлібр

 

 

Історична пісня

 

 

Анафора

Зупинка «Літературний герой»

Вам пропонуються предмети. Назвати цей предмет, вказати, кому з літературних героїв він міг належати або з яким літературним героєм і що його може пов’язувати. / 3бали за кожну відповідь/

1. Янгол

 

2. Літній сад у Петербурзі

 

3. Квітка з рожі

 

  1. Жовті жолуді

 

  1. Гроші

 

  1. Очерет

 

  1. Меч

 

  1. Вогонь

 

  1. Лицарські романи

 

  1.  Склеп

 

 

Картинки по запросу картинка ангелочекКартинки по запросу літній сад у петербурзі шевченкоhttp://fitoapteka.org/images/foto/185/2.jpgКартинки по запросу желудь пнг 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу огонь пнг 

 

Похожее изображениеПохожее изображение 

Картинки по запросу середньовічний меч пнг 

Картинки по запросу склеп пнг 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу книга пнг 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зупинка «Усна народна творчість. Міфологія»

1. Установити відповідність між  іменами богів Грецької міфології та покровителями чого вони вважаються. /Кожна правильна відповідь - 1 бал/

1 Деметра

А верховний бог, громовержець

2 Афіна

Б бог моря

3 Зевс

В богиня мисливства

4 Посейдон

Г богиня родючості і землеробства 

5 Аполлон

Д богиня мудрості

6 Артеміда

Е бог підземного царства померлих

7 Афродіта

Є бог мистецтва

8 Аїд

Ж богиня краси і кохання

 

 


 

Відповідь:

 

1-Г

2-Д

3-А

4-Б

5-Є

6-В

7-Ж

8-Е


 

2. Завдання: Перед вами прислів’я різних народів світу. Випишіть номера прислів’їв, близьких за змістом


       1. Хто спішить, той мусить двічі робить. /португ./

2. Хто язик має, той до Рима дійде і назад прийде. /португ./

3. Як захворієш, то взнаєш, якого приятеля маєш. /колум./

4. Яка гадюка, такі й гадюченята. /хінді/

 5. Хто питає, той на півдорозі до розуму. /Поль./

6. Хто довго спить, у того короткі дні. /єврей./

7. Поспішиш – людей насмішиш. /укр../

8. Зуби від язика боронять. /франц./

9. Хто пізно встає, той весь день поспішає. /португ./

10. Розпитування – двері до знання. /Поль./

11. Один друг у біді – краще, ніж сто у гульбі. /єврей./

12. Добрі ті зуби, що від язика придержують. /франц./

13. З поспіху нічого путнього не виходить. /єврей./

14. Якщо батько -  лев, то й сини – левенята. /в’єтнам./


 

Відповідь:

1 – 7 – 13.

2 – 5 – 10.

3 – 11.

4 – 14.

6 – 9.

8 – 12.

 


 

Підсумки гри.

Миколаївська загальноосвітня школа № 51

 

 

 

Літературний квест

«Чарівний світ літератури»

(інтегрований захід)

8 В, Г класи

Вчитель – Мукан Н. М.

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\Шаблон для презентации\Шаблон Книга\46016d3f2e531.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018

Картинки по запросу квест пнгПохожее изображениеФотозвіт

IMG_20180306_134253.jpgIMG_20180306_134348.jpg 

Картинки по запросу фото пнгIMG_20180306_134621.jpgIMG_20180306_134519.jpgКартинки по запросу книга пнгКартинки по запросу квест пнг

 

docx
Додано
10 липня 2018
Переглядів
1410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку