Сарненська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №6
Сарненської міської ради
Сарненського району
Рівненської області
Сценарій позакласного виховного заходу
Підготувала
Асистент вчителя
Гришкевич Наталія Арсенівна
Мета: ознайомити учнів із традиціями, звичаями українського козацтва; виховувати глибоку повагу до козаків; розширити знання учнів про життя, побут, обряди та звичаї козацтва; розвивати почуття гордості за минуле нашої Батьківщини, прищеплювати любов до України; привітати хлопців із Днем Захисника України; пропагувати фізичну культуру і спорт; виховувати і розвивати інтерес до занять фізичною культурою, виробляти навичку діяти колективно, підпорядковувати власні інтереси спільним; розвивати уміння поводитися в колективі, діяти колективно, виховувати дисциплінованість, чесність.
Обладнання: 8 листків А-4; цукерки, хустки, кошики; 2 пляшки, 8 горошин; 2 рулони туалетного паперу; 2 кульки; 2 м’ячі, 2 стільці; грамоти, подарунки.
Перебіг заходу
(Святково прибраний зал. Звучить патріотична мелодія.)
Ведучий 1. 14 жовтня є особливим днем для українців. Це свято Покрови, традиційний день Українського козацтва, день офіційного створенняУкраїнської повстанської армії і День захисникаУкраїни.
Ведучий 2 Для українського народу козацтво завжди було зразком військової доблесті, мудрості, лицарської відваги, нації, яка виборює своє право на свободу й незалежність. У неспокійні часи іноземних вторгнень ці мужні воїни виступали на захист України, народу, його звичаїв і традицій. Слава про їхню звитягу ширилась на весь світ.
Ведучий 1. Ми хочемо переконатися, чи можна вважати козацькими праправнуками хлопців нашої школи.
Ведучий 2. Та щоб козаками стати, слід багато знати, бути сильними, спритними, умілими, кмітливими й розумними.
Ведучий 1. Для цього ми підготували конкурсно-розважальну програму «Ми роду козацького діти”. На команди чекає 7 конкурсних завдань, де й розкриються усі їхні вміння і таланти.
Ведучий 2.
Присуджувати бали буде справедливе журі у складі:
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________.
Отож, влаштуємо веселі змагання, у яких беруть участь команди 6-го та 7-го класів. Привітаємо їх у нашому залі оплесками!
Ведучий 1. До уваги команд перший конкурс «Привітання» .
Команди по черзі презентують свою назву, девіз. А наше журі оцінює представлення команд. (Презентація команд).
Ведучий 2. Дякуємо вам за представлення. А ми вирушаємо в уявний похід разом із командами наших козаків, які відправляються на боротьбу з ворогами.
Ведучий 1. Але виникло питання: яким же транспортним засобом будуть їхати захисники України. Мабуть, найшвидше буде літаком. Наступний конкурс так і називається – «Конструктор літака».
Кожному члену команди пропонується зробити паперовий літак та випробувати його. Перемагає та команда, чий літак здолає найдовшу відстань. Цей конкурс не на швидкість, тому не поспішайте. (Під музику проводиться конкурс)
Ведучий 2. Вітаю наших козаків, вони нарешті літаками дісталися до місця призначення. Але подорож була далекою і в них закінчилися всі запаси їжі! А для того, щоб дістати харчі, ми запрошуємо капітанів команд взяти участь у конкурсі «Збирання грибів».
Ведучий 1. Учасникам зав’язують очі. В цей час на підлозі розсипають «гриби» (цукерки). За командою учасники починають збирати «гриби», аж поки на підлозі не залишиться ні одного. Переможе той, хто назбирає найбільше грибів. (Під музику проводиться конкурс).
Ведучий 2. Ох, і багато грибів назбирали наші козаки! Скільки їм сили додалося після обіду! Аж ось і вороги підступають – треба оборонятися! Головна зброя козаків – шаблі та пістолі. Тому запрошуємо команди до конкурсу «Снайпер».
Ведучий 1. Перед командами на підлозі стоять порожні пляшки. Члени команд по черзі підходять до пляшки і намагаються попасти в пляшку горошиною, не нахиляючись вниз. Цей конкурс проходить не на швидкість, тому учасники мають час прицілитися. Скільки горошин буде у пляшці, стільки і балів отримає команда. (Під музику проводиться конкурс).
Ведучий 2. Ой, як же втомилися наші козаки в бою. А для того, щоб ми всі перепочили, пропонуємо послухати вітальну пісню наших дівчат. Запрошуємо їх оплесками із піснею «Козаки». (Виконується пісня «Козаки»)
«Козаки»
1. Хто найкраще всіх стріляє, скаче на коні,
У боях перемагає й не горить в вогні.
Хто іще не чув у світі про братів Кличків –
Тільки той, хто ще не знає наших козаків.
Приспів:
Козаки, козаки, вам на поміч завжди поспішають.
Козаки, козаки, наша слава і наша душа.
2. Хто в спортзалі любить коней, мати й турніки.
Це майбутні чемпіони – наші козаки!
І в навчанні, і в футболі як і всі роки –
Є також у нашій школі хлопці-козаки.
Приспів:
Козаки, козаки, вам на поміч завжди поспішають.
Козаки, козаки, наша слава і наша душа.
3. В кого шана і повага до своїх батьків,
В кого мужність і відвага – в наших козаків!
Хто ніколи не буває грубим і різким,
І дівчат не ображає – наші козаки!
Приспів:
Козаки, козаки, вам на поміч завжди поспішають.
Козаки, козаки, наша слава і наша душа.
(2 рази)
Ведучий 1. Дякуємо дівчатам за пісню, яка стане натхненням козакам в подальшій подорожі. Команди козаків відпочили. Але виявилося, що в декого з них в бою порвалася одежа.
Ведучий 2. Запрошуємо по два учасники від команди: козака та швеця, який його одягне. Конкурс «Одягни козака». Кожен швець отримує рулон туалетного паперу, яким потрібно одягнути козака від голови до ніг за 3 хвилини акуратно і стильно. Виграє той, хто зробить це краще. Цей конкурс на швидкість, тому поспішайте. (Під музику проводиться конкурс).
Ведучий 1. Ох і спритні та відважні наші козаки! А чим же вони займаються, коли прилетять додому?
Ведучий 2. Звісно, святкують перемогу та весело проводять час! Давайте і ми завітаємо на їхні забави. Конкурс «Кульки».
Ведучий 1. Для участі запрошуємо по одному учаснику від команди. Кожному учаснику видається по кульці. За командою учні повинні надувати кульки. Переможе той козак, кулька якого першою лопне. (Під музику проводиться конкурс).
Ведучий 2. Відсвяткували, повеселилися, а далі що?
Ведучий 1. А далі тренування, аби бути готовими до захисту Батьківщини від ворогів. Тож запрошуємо команди до останнього конкурсу «Кенгуру».
Ведучий 2. Учасники змагань кладуть м’яч між колінами і стрибають до стільця, оббігають його і стрибають назад, передають м’яча іншим учасникам команди. Якщо м’яч загубився, треба його знову затиснути між колінами на тому місці, де він впав, і стрибати далі. Виграє команда, яка найшвидше дістанеться фінішу. (Під музику проводиться конкурс).
Ведучий 1. Конкурси закінчилися, тому ми просимо журі підрахувати бали та визначити переможців. (Підрахунок балів під пісню)
Ведучий 2. Запрошуємо журі до оголошення результатів та нагородження переможців. (Підбиття підсумків, нагородження переможців).
Ведучий 1. Любі наші хлопці!
Виростайте в дружбі й мирі,
Чуйні серцем, чесні й щирі.
Щоб біди і горя ви ніколи не знали,
Гіркої звістки щоб ви не чували,
Щастя і здоров’я завжди мали,
Нас любили, шанували й захищали.
Ведучий 2. Шановні учасники, ви довели, що є справжніми козацькими праправнуками. Тому прийміть щирі вітання від нас. Наше козацьке свято закінчилося. Дякуємо усім за увагу! До нових зустрічей! (Лунає пісня).
1