"Позитивні риси характеру мого товариша"- тренінгове заняття , мета якого - формування позитивного ставлення до себе і до інших, усвідомлення себе,як особистості , розширення знання учнів про специфіку міжособистісних стосунків, розвивати здатність говорити про своє позитивне ставлення до себе та своїх товаришів, формувати почуття толерантності, адекватну самооцінку.
Шумський навчально-виховний комплекс
« загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів-гімназія »
вул. Українська, 61, м. Шумськ, Тернопільської обл., 47100, тел.: / 03558 /,
2-11-54, E-mail: schumskschool2@gmail. com, Код ЄДРПОУ 24630817
Тренінгове заняття
Позитивні риси характеру
мого товариша
Підготувала:
Педагог-організатор,
Поліщук С. Ю.
Шумськ
ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ
«Позитивні риси характеру мого товариша»
Мета: формування позитивного ставлення до себе і до інших,
усвідомлення себе та своїх товаришів.
Завдання:
• розширити знання учнів про специфіку міжособистісних стосунків;
• формувати позитивне ставлення до себе та своїх товаришів; здатність говорити про своє позитивне ставлення до себе та інших;
• розвинути почуття толерантності;
• формувати адекватну самооцінку.
Вступне слово ведучого
Для кожного важливо, як його бачать і розуміють інші. Що в ньому хорошого і поганого ? Як показати позитивні риси характеру і що робити з негативними рисами ? Сьогодні на занятті ми спробуємо це з’ясувати.
Вправа-привітання «Мій друг сказав би про мене, що я...»
Мета: відпрацювати вміння позитивної самопрезентації.
Учасники сідають у коло, кожен по черзі називає своє ім’я і говорить фразу, яка починається зі слів: «Мій друг сказав би про мене, що я...». Висловлюються всі, починаючи з ведучого.
Вправа «Правила роботи у групі»
Мета: пригадати правила роботи у групі. Ведучий пропонує назвати одне правило і пояснити його, при цьому праву руку ставить на ліве плече сусіда справа.
Правила роботи у групі:
• активна участь дітей у занятті;
• один говорить — інші слухають;
• правило піднятої руки;
• конфіденційність;
• не оцінювати одне одного;
• дотримуватися принципу «тут і тепер »;
• поважати думку одне одного.
Вправа «Очікування» - « Берег сподівань і звершень»
Мета: дізнатися, що кожен учасник очікує від заняття.
На аркуші ватману, що висить на дошці, намальована річка з двома берегами. Ведучий роздає виготовлені з паперу «човники». ( дод. 1.) На них підлітки записують свої очікування від заняття. Човники прикріплюються поблизу берега сподівань. Наприкінці тренінгу сподівання , які справдилися, переносяться до берега звершень.
Вправа «Промінчик сонця»
Мета: усвідомлення своїх позитивних рис характеру. Дітям пропонується на аркуші паперу намалювати сонечко і написати на промінчиках 5 позитивних рис.( дод. 2.)
Обговорення:
— Чи важко було визначити риси характеру?
— Чи важко вам було хвалити себе? Чому ?
Ведучий говорить: «Хваліть себе. Критика руйнує внутрішній дух, а похвала зміцнює його».
Вправа «Самокритика»
Мета: навчання об’єктивно оцінювати свої якості; усвідомлювання власних слабких сторін; формування адекватної самооцінки. Кожен учасник отримує модель-малюнок сніговика (дод. 3.), на якому записує свої «мінуси» — негативні якості і зачитує написане вголос.
Обговорення:
— Які труднощі виникали у вас упродовж виконання вправи?
Ведучий. Приймайте свої недоліки. Якщо ви усвідомлюєте , що вони у вас є, значить зумієте побороти свої вади за допомогою гарячих, лагідних промінців вашого серця, здатних розтопити все негативне.
(Діти накривають малюнок сніговика аркушем із сонечком, на промінцях якого написані позитивні риси.)
Вправа «Усі ми — різні»
Мета: усвідомлення своєї індивідуальності, неповторності.
Ведучий зачитує записаний на дошці епіграф: «Люди, як ріки: вода у всіх однакова і всюди одна і та сама, але кожна річка буває то вузька, то швидка, то широка, то тиха, то тепла» (Л. Толстой). Ведучий. Дійсно, всі ми різні. Але щось особливе виокремлює нас серед інших. Що саме?
Назвіть і напишіть на пелюстці квіточки свою особливу неповторну рису, прикріпивши її до серединки квітки. А тепер погляньте, яка у нас чудова квітка. Вона одна, а нас багато.
Гра-розминка «Ми йдемо полювати на лева».
Учасники стають в коло. Тренер промовляє слова, які супроводжуються певними рухами, а всі повторюють за ним:
«Ми йдемо полювати на лева! (впевнений хід по колу).
Не боїмося нікого! (заперечувальні рухи руками).
Ой, а це що? Це болото! Чвак! Чвак! Чвак! (хід, високо піднімаючи коліна).
Ой, а це що? Це море! Буль! Буль! Буль! (імітація плавання)
Ой, а це що? Це поле! ТУП! ТУП! ТУП! (гучне тупотіння)
Ой, а це що? Такий великий (показують , який)
такий пухнастий, такий м’якенький (показують , який)
Ой, так це ж лев! (показують, як злякалися, далі рухи повторюються)
Побігли додому! Через, поля! ТУП! ТУП! ТУП!
Через моря! Буль! Буль! Буль!
Через болото! Чвак! Чвак! Чвак!
Побігли додому! Двері зачинили! Які ми молодці! Які ми хоробрі (показують мімікою). Похвалимо себе (погладжують себе по голові).
Вправа «Грамота»
Мета: підвищувати самооцінку дитини, розвивати вміння працювати у групі, формувати позитивне ставлення до себе та своїх товаришів; розвинути почуття толерантності;
В е д у ч и й п р о п о н у є у ч а с н и к а м об’єднатися у 3 групи по 5, за допомогою гри «Атоми».
Ведучий роздає учасникам груп аркуш паперу А4 і пропонує написати похвальну грамоту своїй групі, вказати, за що він її отримує, прикрасити її ілюстраціями (дод. 4.). Кожна група зачитує свої напрацювання.
Обговорення:
— Чи важко було писати грамоту собі?
— Якщо так, то чому?
— Чи сподобалася вам ця вправа?
Вправа «Усе одно ти молодець»
Мета: підняти самооцінку підлітка, зняти психоемоційне напруження.
В е д у ч и й п р о п о н у є у ч а с н и к а м об’єднатися у групи по двоє, за ознакою «день» і «ніч». Один учасник говорить про свій недолік ( ..я не вмію малювати,… я зробив багато помилок у контрольній роботі…) а інший відповідає: «Ну і що, все одно ти молодець, тому що...».
Обговорення:
— Які відчуття викликала вправа?
Притча-блюз
Жив собі хлопець із жахливим характером. Якось батько дав йому мішок із цвяхами і загадав забивати їх по одному в паркан щоразу, коли він втратить терпіння і посвариться з кимось. Першого дня юнак забив 37 цвяхів. З часом він навчився опановувати себе, і кількість забитих цвяхів щодня зменшувалася. Хлопець зрозумів, що легше навчитися контролювати свої
емоції, ніж забивати цвяхи. Нарешті настав день, коли не було забито жодного цвяха. Тоді батько наказав синові витягати з паркана по одному цвяху тоді, коли він жодного разу за день не втратить самоконтролю і ні з ким не посвариться. Минали дні, і згодом у паркані не залишилося жодного цвяха. Батько підвів сина до огорожі й сказав: «Ти добре поводишся, синку, але подивися, скільки залишилося дірок...».
Коли ви з кимось сваритеся і кажете йому щось неприємне, залишаєте по собі рани, схожі на ці дірки. І вони залишаються незалежно від того, скільки разів потім ви попросите вибачення. Слова здатні завдати такого самого болю, як і фізичне насильство. Намагайтеся якнайменше залишати таких дірок на своєму шляху. Не забиваймо цвяхи ворожості, нерозуміння й жорстокості в душі людей.
Вправа «Підсумок»
Ведучий запитує:
— Що нового ви дізналися сьогодні на занятті?
— Чи змінили ставлення одне до одного?
----Чи збулися ваші очікування?
( Якщо так, то човники переміщуються від берега сподівань до берега звершень.)
Ритуал прощання . Вправа «Комплімент».
Мета: підвищення самооцінки , усвідомлення позитивних рис характеру своїх товаришів, сприяння згуртованості групи; створення гарного настрою, релаксація.
Комплімент — це люб’язний вислів із похвалою. ( про зовнішність , про риси характеру , про справи, які вдаються)
Отже, покладіть ліву руку на плече сусіду, згадайте найкращі риси своїх однокласників і, звертаючись до кожного на ім’я, скажіть комплімент і продовжіть фразу : « Я бажаю тобі…»
Обговорення:
— Кому було важко сказати товаришеві комплімент?
— Кому було приємно чути гарні слова на свою адресу?
Аплодисменти по колу.
Додаток 1.
Додаток 2.
Додаток 3.
Додаток 4. (кожній групі)