Мета даного конкурсу: поглибити знання учнів про основні економічні поняття, розвивати уважність, швидкість мислення та інтелектуальні здібності; розвивати вміння працювати у групах, формулювати та відстоювати власну думку; виховувати економічну культуру споживача; формувати впевненість у собі та своїх знаннях; сприяти усвідомленню рис, які необхідні успішній людині. Презетація до заходу тут: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-pozaklasnogo-zahodu-shlyah-do-vershini-uspihu-41373.html
Економічна гра для 8-х класів «Шлях до вершини Успіху»
Успіх завжди результат індивідуальних зусиль,
але ви обдурюєте себе, якщо вважаєте,
що можете досягти успіху
без співпраці з іншими людьми.
Мета: Поглибити знання учнів про основні економічні поняття, розвивати уважність, швидкість мислення та інтелектуальні здібності; розвивати вміння працювати у групах, формулювати та відстоювати власну думку; виховувати економічну культуру споживача; формувати впевненість у собі та своїх знаннях; сприяти усвідомленню рис, які необхідні успішній людині.
Ведучий 1
Доброго дня, шановні гравці та глядачі! Ми раді вітати вас на економічній грі «Шлях до вершини Успіху».
Ведучий 2
Для більшості з нас, успіх — це якісь досягнення у світі.
Ведучий 1
Для багатьох, успіх — це не досягнення, а визнання і оплески. Для інших - це не кінцева мета, а рух до неї, коли сам шлях приносить задоволення та дарує відчуття успіху: такі люди цінують процес більше, ніж нагороду.
Ведучий 2.
Деякі люди взагалі відмовляються прагнути успіху, іноді з-за страху перед поразкою, а іноді з-за страху перед … самим успіхом! І мало, хто буде вважати себе цілком успішним, якщо просто буде проживати кожен день з відвертістю та простотою!
Ведучий 1
На якомусь етапі життя всі ми неодмінно ставимо собі це питання: «Що ж успіх означає для мене?» - навіть якщо це питання залишається в нашій свідомості всього на кілька хвилин!
Ведучий 2
Або завжди цікавить питання, «Як досягти успіху?»
Ведучий 1
А що взагалі означає поняття «успіх»? Що це: завершення чергового завдання, ще одна добре зроблена робота, виконана обіцянка, зданий екзамен, одержана медаль, підкорена вершина гори, попадання в ціль, щаслива сім`я, добре оплачувана робота, завдяки чому вас ще довго будуть згадувати?
Ведучий 2
Ваші переконання стосовно успіху будуть справляти величезний вплив на все ваше життя.
Ведучий 1
На сьогоднішній грі ми спробуємо пройти тими сходинки, які вам треба буде подолати протягом життя, щоб стати успішною, самодостатньою, задоволеною життям людиною і ознайомимося з основними правилами успішних людей
Ведучий 2 зачитує правила успішних людей.
ХІД ГРИ
Вчитель. Для команд передбачаються 7 етапів-сходинок до вершини успіху.
1 етап «Знання»
Ведучий 1. Довідка. Знання́ — сукупність даних про світ, що включають інформацію про властивості об'єктів, закономірності процесів і явищ, а також правила використання цієї інформації для ухвалення рішень.
Вчитель. Зараз проведемо економічну розминку для команд, щоб перевірити ваші знання. Кожен член команди вибирає номер питання, ведучий дає визначення економічного поняття, а гравець відповідає про яке економічне поняття йдеться. За правильну відповідь учасник отримує 1 бал.
Економічна вікторина
1. Обмін одного товару на інший. (Бартер)
2. Перевищення видатків над доходами. (Дефіцит)
3. Процес передачі державної власності в приватну. (Приватизація)
4. Обов'язкові платежі, які здійснюють фізичні і юридичні особи в бюджет. (Податки)
5. Документ, що посвідчує якість товару. (Сертифікат)
6. Грошове вираження вартості товару. (Ціна)
7. Обмін грошей на товар чи послугу… (купівля)
8. Людина, яка прийшла в магазин, на ринок з метою щось купити, придбати,— це… (покупець).
9. Необхідність у певних речах — це … (потреба).
10. Місце, де надають освітні послуги,— … (школа, інститут).
11. Річ, яка купується, продається й обмінюється… (товар) .
12. Те, що ми сплачуємо при покупці товару,— … (гроші).
Вчитель. Просимо журі оголосити результати.
Наступна сходинка – це кмітливість і логіка
2 етап «Кмітливість і логіка»
Ведучий 1. Довідка. Кмітливість - здатність швидко знайти рішення.
Логіка є способом судження, що полягає в отриманні висновку із набору припущень.
Вчитель. Командам за описом пропонується вгадати про який товар йде мова.
Правильна відповідь оцінюється в 5 балів. Відповідає команда, яка перша підніме руку.
Завдання
1. Більш ніж 100 років тому фармацевт з Нью-Берна, що в американському штаті Північна Кароліна, отримав патент на нову мікстуру, що "допомагає травленню".
"Шлункова мікстура" незабаром виявилася одним з компонентів американської свободи і одним з "відкриттів Америки". За століття ліки стали стилем життя, а для радянської молоді 1970-х - ще і стилем красивого життя. 16 червня 2003 року вона відзначила свій 100-річний ювілей. Що це за мікстура ? (“Пепсі-Кола”)
2. Цей продукт було винайдено у 1904 році. А почалося все так: бажаючи заощадити при розсиланні зразків товару клієнтам, американський підприємець Томас Салліван упакував їх не в металеві баночки, як було прийнято, а в маленькі шовкові мішечки. Торговці дуже здивувалися такий фасовці і подумали, що сам мішечок і потрібно готувати. Так з'явилася чудова ідея і продукт, що ми використовуємо донині. Про що мова?
(Про чай у пакетиках)
Вчитель. Просимо журі оголосити результати.
Наступна сходинка – це прагнення отримати прибуток
3 етап «Прагнення отримати прибуток»
Ведучий 2. Довідка. Прагнення отримати прибуток – це кінцева мета будь-якої успішної діяльності.
Вчитель. Для успішної прибуткової діяльності необхідна тісна співпраця з банківськими установами. В даному конкурсі вам необхідно визначити, які послуги надають банки та продемонструвати вміння рахувати відсотки по банківських кредитах. Загальна кількість балів-10, по 1 за кожну правильну відповідь.
ДОДАТОК 1. Банківські послуги
Вчитель. Поки журі перевіряє відповіді, ми будемо долати
наступну сходинку – ощадливість
4 етап «Ощадливість – найбільше багатство . (Овербері )»
Вчитель. Однією з важливих рис багатих і успішних є бережливість та економія. Недарма народна мудрість говорить: «Зернятко до зернятка - буде повний колосок.»
Учасникам пропонуються економічні задачі. За кожну правильно розв’язану задачу-3 бали.
1. Черговий Сидоренко, закінчивши прибирання класу, гордо оглянув результати своєї праці – клас просто сяяв. Задоволений він зачинив двері класу і пішов додому. Який збиток наніс Сидоренко школі, забувши погасити світло, якщо за кожну годину користування електроенергією в класі школа платить 12 гривень, а світло горіло 7 годин?
(84 гривні)
2. Щоб виростити 1 кг помідор потрібно 25 л води. Якщо з крана вода витікає навіть каплями, то за місяць даремно витрачається 300 л води. Скільки кілограмів помідор можна було би виростити, заощадивши цю воду? (12 кг)
3. Збираючи макулатуру, ви оберігаєте ліс від вирубування: 60 кг макулатури сберігають одне дерево, котре виростає за 50-80 років. Ваш клас зібрав 420 кг макулатури. Скільки дерев ви врятували? (7 дерев)
Вчитель. Просимо журі оголосити результати попереднього конкурсу «Прагнення отримати прибуток»
Наступна сходинка – це самостійність у прийнятті рішень.
5 етап «Самостійність у прийнятті рішень»
Ведучий 1. Самостійність - здатність самому ставити свої цілі і самому їх досягати, здатність вирішувати свої проблеми за свій рахунок.
Вчитель. Кожному учаснику в команді пропонується розгадати ребус.
За кожен розгаданий ребус вам нараховується по 2 бали.
ДОДАТОК 2.
Вчитель. Просимо журі оголосити результати попереднього конкурсу «Ощадливість»
Наступна сходинка – це новаторство.
6 етап «Новаторство»
Ведучий 2. Довідка. Новаторство - творча діяльність людей, спрямована на створення нового, прогресивного в науці, техніці, промисловості, сільському господарстві, мистецтві, культурі, освіті тощо.
Вчитель. Ваші капітани, мабуть, найбільше відповідають цьому визначенню, тому оголошується конкурс капітанів.
Вам пропонується нестандартні економічні питання. Кожна правильна відповідь оцінюється по 2 бали.
Про які товари йдеться:
Вчитель. Просимо журі оголосити результати за 2 конкурси «Самостійність» і «Новаторство».
Наступна сходинка – це відмінна рису успішних людей та підприємців – це ризик.
7 етап «Ризик»
Ведучий 1. Ризик - усвідомлена можливість небезпеки виникнення непередбачених втрат очікуваного прибутку, майна, грошей у зв’язку з випадковими змінами умов економічної діяльності, несприятливими обставинами.
Вчитель. Отже, наостанок я вам пропоную ризикнути у мінігрі «Дешифратор».
Команди повинні розшифрувати закодовані економічні терміни.
Вам необхідно розшифрувати термін використовуючи кнопки мобільного телефону. За кожну правильну відповідь ви отримуєте 1 бал.
Відповіді записуєте на аркуші, після чого передаєте журі, яке визначає кількість зароблених балів. Час на виконання завдання 2 хвилини. Вболівальники також отримують шифровки. Вболівальники отримані бали можуть подарувати будь-якій із команд.
Час на виконання завдання 2 хв.
Після виконання завдання на екрані висвітлюються правильні відповіді.
Завдання для команд.
18371 – ризикова справа з метою наживи (афера)
11574 – молодіжний сленг, іноземна валюта (бакси)
1165767– неспроможний боржник (банкрот)
117737 – вид угоди (бартер)
14762649716 – процес створення матеріальних благ, необхідних для існування та розвитку суспільства. (виробництво)
Для вболівальників
916713- погроза розголошення компрометуючих відомостей із метою одержання якихось вигод. (шантаж).
1824767 – контролює та аналізує фінансову діяльність підприємств. (аудитор)
176537 – торговельний посередник під час укладання угод (брокер)
Отже, ми пройшли з вами весь шлях до вершини Успіх. Зараз журі підрахує загальну кількість балів і визначить, яка з команд була більш кмітливою, грамотною, ризиковою, а зрештою і успішною.
Поки вони працюють, ми переглянемо і прочитаємо поради від багатих, відомих та успішних людей, як досягти своєї вершини на ім'я Успіх.
Нагородження переможців.
Сценарій складено за матеріалами інтернет-ресурсів.
1