Сценарій позакласного заходу "Шлях до вершини Успіху"

Про матеріал

Мета даного конкурсу: поглибити знання учнів про основні економічні поняття, розвивати уважність, швидкість мислення та інтелектуальні здібності; розвивати вміння працювати у групах, формулювати та відстоювати власну думку; виховувати економічну культуру споживача; формувати впевненість у собі та своїх знаннях; сприяти усвідомленню рис, які необхідні успішній людині. Презетація до заходу тут: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-pozaklasnogo-zahodu-shlyah-do-vershini-uspihu-41373.html


Перегляд файлу

Економічна гра для 8-х класів «Шлях до вершини Успіху»

 

       Успіх завжди результат індивідуальних зусиль,

                                                                     але ви обдурюєте себе, якщо вважаєте,

 що можете досягти успіху

без співпраці з іншими людьми.

 

Мета: Поглибити знання учнів про   основні економічні поняття, розвивати уважність, швидкість мислення та інтелектуальні здібності; розвивати вміння працювати у групах, формулювати та відстоювати власну думку; виховувати економічну культуру споживача; формувати впевненість у собі та своїх знаннях; сприяти усвідомленню рис, які необхідні успішній людині.

Ведучий  1

Доброго дня, шановні гравці та глядачі! Ми раді вітати вас на економічній грі «Шлях до вершини Успіху».

Ведучий  2

Для більшості з нас, успіх — це якісь досягнення у світі. 

Ведучий  1

Для багатьох, успіх — це не досягнення, а визнання і оплески. Для інших - це не кінцева мета, а рух до неї, коли сам шлях приносить задоволення та дарує відчуття успіху: такі люди цінують процес більше, ніж нагороду.

Ведучий  2.

Деякі люди взагалі відмовляються прагнути успіху, іноді з-за страху перед поразкою, а іноді з-за страху перед … самим успіхом! І мало, хто буде вважати себе цілком успішним, якщо просто буде проживати кожен день з відвертістю та простотою!

Ведучий  1

На якомусь етапі життя всі ми неодмінно ставимо собі це питання: «Що ж успіх означає для мене?» - навіть якщо це питання залишається в нашій свідомості всього на кілька хвилин!

Ведучий  2

Або завжди цікавить питання, «Як досягти успіху?»

Ведучий  1

А що взагалі означає поняття «успіх»? Що це: завершення чергового завдання, ще одна добре зроблена робота, виконана обіцянка, зданий екзамен, одержана медаль, підкорена вершина гори, попадання в ціль, щаслива сім`я, добре оплачувана робота, завдяки чому вас ще довго будуть згадувати?

Ведучий  2

Ваші переконання стосовно успіху будуть справляти величезний вплив на все ваше життя.

Ведучий  1

На сьогоднішній грі ми спробуємо пройти тими сходинки, які вам треба буде подолати протягом життя, щоб стати успішною, самодостатньою, задоволеною життям людиною і ознайомимося з основними правилами успішних людей

 

 

 

Ведучий 2 зачитує  правила  успішних людей.

  •             Все залежить тільки від мене самого
  •             Хочеш досягти успіху – ризикуй
  •             Тримай слово
  •             Багатство любить здорових
  •             Успіх супроводжує освічених
  •             Працюй рівномірно
  •             Не біжи за згасаючим днем
  •             Завтра все буде інакше
  •             Не впадай у розпач через негаразди... І прокинешся босом!

ХІД ГРИ

Вчитель. Для команд передбачаються 7 етапів-сходинок до вершини успіху.

 

1 етап «Знання»

Ведучий 1. Довідка. Знання́ — сукупність даних про світ, що включають інформацію про властивості об'єктів, закономірності процесів і явищ, а також правила використання цієї інформації для ухвалення рішень.

Вчитель. Зараз проведемо економічну розминку для команд, щоб перевірити ваші знання. Кожен член команди вибирає номер питання, ведучий дає визначення економічного поняття, а гравець відповідає про яке економічне поняття йдеться. За правильну відповідь учасник отримує 1 бал.

Економічна вікторина
1. Обмін одного товару на інший. (Бартер)
2. Перевищення видатків над доходами. (Дефіцит)
3. Процес передачі державної власності в приватну. (Приватизація)
4. Обов'язкові платежі, які здійснюють фізичні і юридичні особи в бюджет. (Податки)
5. Документ, що посвідчує якість товару. (Сертифікат)
6. Грошове вираження вартості товару. (Ціна)
7. Обмін грошей на товар чи послугу… (купівля)

8. Людина, яка прийшла в магазин, на ринок з метою щось купити, придбати,— це… (покупець).

9. Необхідність у певних речах — це … (потреба).

10. Місце, де надають освітні послуги,— … (школа, інститут).

11. Річ, яка купується, продається й обмінюється… (товар) .

12. Те, що ми сплачуємо при покупці товару,— … (гроші).

 

Вчитель. Просимо журі оголосити результати.

Наступна сходинка – це кмітливість і логіка

 

2 етап «Кмітливість і логіка»

 

Ведучий 1. Довідка. Кмітливість - здатність швидко знайти рішення.

Логіка є способом судження, що полягає в отриманні висновку із набору припущень.

Вчитель. Командам за описом пропонується вгадати про який товар йде мова.

Правильна відповідь оцінюється в 5 балів. Відповідає команда, яка перша підніме руку.

Завдання

1. Більш ніж 100 років тому фармацевт з Нью-Берна, що в американському штаті Північна Кароліна, отримав патент на нову мікстуру, що "допомагає травленню".

"Шлункова мікстура" незабаром виявилася одним з компонентів американської свободи і одним з "відкриттів Америки". За століття ліки стали стилем життя, а для радянської молоді 1970-х - ще і стилем красивого життя. 16 червня 2003 року вона відзначила свій 100-річний ювілей. Що це за мікстура ?                         (“Пепсі-Кола”)

 

2. Цей продукт було винайдено у 1904 році. А почалося все так: бажаючи заощадити при розсиланні зразків товару клієнтам, американський підприємець Томас Салліван упакував їх не в металеві баночки, як було прийнято, а в маленькі шовкові мішечки. Торговці дуже здивувалися такий фасовці і подумали, що сам мішечок і потрібно готувати. Так з'явилася чудова ідея і продукт, що ми використовуємо донині.  Про що мова?

(Про чай у пакетиках)

 

Вчитель. Просимо журі оголосити результати.

Наступна сходинка – це прагнення отримати прибуток

 

3 етап «Прагнення отримати прибуток»

Ведучий 2. Довідка.  Прагнення отримати прибуток – це кінцева мета будь-якої успішної діяльності.

Вчитель. Для успішної прибуткової діяльності необхідна тісна співпраця з банківськими установами. В даному конкурсі вам необхідно визначити, які послуги надають банки та продемонструвати вміння рахувати відсотки по банківських кредитах. Загальна кількість балів-10, по 1 за кожну правильну відповідь.             

ДОДАТОК 1. Банківські послуги

 

Вчитель. Поки журі перевіряє відповіді, ми будемо долати

наступну сходинку – ощадливість

4 етап  «Ощадливість – найбільше багатство . (Овербері

Вчитель. Однією з важливих рис багатих і успішних є бережливість та економія. Недарма народна мудрість говорить: «Зернятко до зернятка - буде повний коло­сок.»

Учасникам пропонуються економічні задачі.  За кожну правильно розв’язану задачу-3 бали.

1. Черговий  Сидоренко, закінчивши прибирання класу, гордо оглянув результати своєї праці – клас просто сяяв. Задоволений він зачинив двері класу і пішов додому. Який збиток наніс Сидоренко школі, забувши погасити світло, якщо за кожну годину користування електроенергією в класі школа платить 12 гривень, а світло горіло 7 годин?

(84 гривні)

 

 2. Щоб виростити 1 кг помідор потрібно 25 л води. Якщо з крана вода витікає навіть каплями, то за місяць даремно витрачається 300 л води. Скільки кілограмів помідор можна було би виростити, заощадивши цю воду?                                 (12 кг)

 

3. Збираючи макулатуру, ви оберігаєте ліс від вирубування: 60 кг макулатури сберігають одне дерево, котре виростає за 50-80 років. Ваш клас зібрав 420 кг макулатури. Скільки дерев ви врятували?                                                                (7 дерев)

 

Вчитель. Просимо журі оголосити результати попереднього конкурсу «Прагнення отримати прибуток»

 

Наступна сходинка – це самостійність у прийнятті рішень.

 

5 етап «Самостійність у прийнятті рішень»

Ведучий 1. Самостійність - здатність самому ставити свої цілі і самому їх досягати, здатність вирішувати свої проблеми за свій рахунок.

Вчитель. Кожному учаснику в команді пропонується розгадати ребус.

За кожен розгаданий ребус вам нараховується по 2 бали.

 

ДОДАТОК 2.

 

Вчитель. Просимо журі оголосити результати попереднього конкурсу «Ощадливість»

Наступна сходинка – це новаторство.

 

6 етап «Новаторство»

Ведучий 2. Довідка. Новаторство - творча діяльність людей, спрямована на створення нового, прогресивного в науці, техніці, промисловості, сільському господарстві, мистецтві, культурі, освіті тощо.

Вчитель. Ваші капітани, мабуть, найбільше відповідають цьому визначенню, тому оголошується конкурс капітанів.

Вам пропонується  нестандартні економічні питання.  Кожна правильна відповідь оцінюється по 2 бали.

 

 

Про які товари йдеться:

  1. Поширений міф говорить: “Цього не знає ніхто, крім кількох людей, яким, щоб відкрити сейф, де зберігається це, потрібно зібратися разом і скористатися кожному своїм ключем. Це з’явилося на світ 8 травня 1886 року завдяки аптекарю Джонові Пембертону. Що ж це за таємниця, прямо пов’язана з тим, що знають і люблять приблизно в 160 країнах світу?  ( Рецепт “Кока-коли” )

 

  1. Дослідники однієї англійської фірми з’ясували, що існує п’ять кристалічних форм цієї речовини. Те, у яку форму воно кристалізується, залежить від температури. Якщо розплав застигає при 22,3-23,55 градуса Цельсія, виходять форми низької якості, а для одержання відмінного результату потрібна температура 23.86 градуса. Що ж це за речовина, якщо реклама цієї фірми манить навіть маленьких дітей?   ( Шоколад )

 

 

  1. Форма цього пшеничного хліба у перекладі з французької означає просто “палиця”. Як цей хліб називається українською? (Батон)

 

 

  1. Яку назву одержав кулінарний виріб незвичайної форми, спечений одним  угорцем на честь перемоги над  Османською  імперією.  (Рогалик (був випечений  у  формі  півмісяця))

 

  1. У Ломбардії це - «бузекка», (суп з тельбуха), у Венеції це - «ризи з бизи», (рис з горошком), у Римі це - «ньюока алла роману» (картопляні галушки), а що це в Неаполі?  (Піца)

 

 

Вчитель. Просимо журі оголосити результати за 2 конкурси «Самостійність» і «Новаторство».

Наступна сходинка – це відмінна рису успішних людей та підприємців – це ризик.

 

 7 етап  «Ризик»

Ведучий 1. Ризик - усвідомлена можливість небезпеки виникнення непередбачених втрат очікуваного прибутку, майна, грошей у зв’язку з випадковими змінами умов економічної діяльності, несприятливими обставинами.

Вчитель. Отже, наостанок я вам пропоную ризикнути у  мінігрі «Дешифратор».

Команди повинні розшифрувати закодовані економічні терміни.

Вам необхідно розшифрувати термін використовуючи кнопки мобільного телефону. За кожну правильну відповідь ви отримуєте 1 бал.

 

 

Відповіді записуєте на аркуші, після чого передаєте журі, яке визначає кількість зароблених балів. Час на виконання завдання 2 хвилини.  Вболівальники також отримують шифровки. Вболівальники отримані бали можуть подарувати будь-якій із команд.

Час на виконання завдання 2 хв.

Після виконання завдання на екрані висвітлюються правильні відповіді.

 

Завдання для команд.

 

18371 – ризикова справа з метою наживи  (афера)

11574 – молодіжний сленг, іноземна валюта (бакси)

1165767– неспроможний боржник (банкрот)

117737 – вид угоди (бартер)

14762649716 – процес створення матеріальних благ, необхідних для існування та розвитку суспільства. (виробництво)

 

Для вболівальників

916713- погроза розголошення компрометуючих відомостей із метою одержання якихось вигод. (шантаж).

1824767 – контролює та аналізує фінансову діяльність підприємств. (аудитор)

176537 – торговельний посередник під час укладання угод (брокер)

 

Отже, ми пройшли з вами весь шлях до вершини Успіх. Зараз журі підрахує загальну кількість балів і визначить, яка з команд була більш кмітливою, грамотною, ризиковою, а зрештою і успішною.

Поки вони працюють, ми переглянемо і прочитаємо поради від багатих, відомих та успішних людей, як досягти своєї вершини на ім'я Успіх.

Нагородження переможців.

 

 

Сценарій складено за матеріалами інтернет-ресурсів.

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
1600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку