Сценарій позакласного заходу "Який ти споживач"

Про матеріал

Метою даного заходу є підвищення економічної грамотності і культури учнів, а також формування правильної споживчої поведінки. презентація до даного сценарію знаходиться за посиланням: https://naurok.com.ua/scenariy-pozaklasnogo-zahodu-yakiy-ti-spozhivach-41381.html


Перегляд файлу

Конкурс «Який ти споживач»

Всесві́тній день захисту прав споживачі́в святкується щороку 15 березня.

 

Відзначається в річницю виступу Президент США Джон Кеннеді в Конгресі в 1961 році. У виступі були сформульовані чотири головних права споживача.

  • право на безпеку;
  • право на якість товарів і послуг;
  • право на достовірну інформацію про них;
  • право захищати свої претензії в суді.

Пізніше до них додалися ще чотири:

  • право на відшкодування збитків,
  • право на споживацьку освіту,
  • право на задоволення базових потреб
  • право на здорове довкілля.

У 1983 році 15 березня було закріплене у міжнародному календарі святкових дат як Всесвітній день захисту прав споживачів.

 

Особливість цього конкурсу полягає в тому, що це не стільки змагання, скільки повчальний захід.

У конкурсі беруть участь учні 9-х класів.

1. Презентація (назва, емблема, девіз)

2. Розминка.

(Питання вибирає кожен член команди та сам на нього відповідає. Команди відповідають по черзі. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)

  1. Речі, виготовлені не для власного споживання, а для продажу .  (товар)
  2. Людина, що має свою справу і ризикує власним капіталом. (підприємець)
  3. Особа, підприємство або навіть держава, яка має матеріальні та духовні потреби, а також можливості для їх задоволення (тобто засоби для придбання товарів та послуг). Споживач
  4. Приватна   особа чи фірма, що безоплатно фінансує будь-які заходи. ( Спонсор ) 
  5. Споживачі, які купують товари та послуги -це …  (покупці)
  6. Форма звернення до споживачів з метою залучити їхню увагу до товарів і послуг називається … (рекламою)
  7. Обмін товару чи послуги на гроші – це …. (продаж)
  8. Дія людини, спрямована на задоволення потреби іншої людини, називається… (послугою)
  9. Обмін грошей на товар чи послугу називається… (купівля)
  10. Кількість грошей, які необхідно заплатити за одиницю товару… (ціна)
  11. Фірми, що продають вироблені товари і послуги  -  …. (продавці)
  12. Все, що необхідно для створення товарів і послуг називається…  (ресурсами)

3. Бліц-турнір

(Питання задаються командам ПО ЧЕРЗІ. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.  Починає та команда, в якої більша кількість балів.  Якщо відповідь не правильна, то може відповісти 2 команда.)

1. З якого моменту наступає гарантійний термін товару? (З моменту передачі товару споживачу).

2. Які розміри повинна мати візитна картка за етикетом? (За етикетом візитна картка повинна мати розміри 3 на 1,5 дюйма (7,62 на 3,81 см))

3. Скільки зубочисток можна виготовити з 1 кубічного метра дерева? (З одного кубометра дерева можна зробити півмільйона зубочисток.)

4. Чи може покупець пред'явити свої вимоги без наявності чека? (Відсутність чека не є підставою для відмови в задоволенні вимог покупця).

5. Протягом скількох днів відбувається заміна неякісного товару? (Заміна неякісного товару відбувається в семиденний термін).

6. З чого було виготовлено перший національний прапор США і перші джинси "Levi's"?(Перший національний прапор США і перші джинси "Levi's" були зроблені з конопель)

7. З чого виробляють лайкові рукавички?

(Лайкові рукавички виробляються зі шкіри лам.)

8. Приведіть приклади товарів, на які встановлюється термін придатності.(Продукти харчування, медикаменти, товари побутової хімії, парфюмерно-косметичні).

Завдання 4. Питання на  засипку

(Питання задаються обом командам. Хто знає відповідь-піднімає руку і відповідає. Правильна відповідь оцінюється в 5 балів. Якщо відповідь не правильна, то може відповісти 2 команда.)

 

1.У 1666 р. королева Англії Єлизавета видала указ: хоронити мертвих тільки в шерстяному одязі. За порушення цього указу був встановлений штраф в 5 фунтів стерлінгів. У чому причина такого указу?(Річ у тому, що в Англії у той час існували проблеми із збутом продукції шерстяної промисловості. Королева у такий спосіб розширювала ринок збуту вітчизняної продукції. )

2. У 227 р. страшний землетрус зруйнував одне з семи чудес світу - Фароський маяк. Але його зображення все-таки дійшло до наших днів. Як це сталося?

(Все дуже просто: зображення маяка наносилося на стародавні монети - їх дотепер знаходять археологи. )

3. Який зв'язок між календарем і боргами?

(У перший день кожного місяця в Стародавньому Римі належало платити відсотки по боргах. Борги ці записувалися в спеціальні боргові книжки. Перший день місяця у римлян називався календою, а боргова книжка - календарем. )

4. В давнину, як ви знаєте, не було обчислювальної техніки, і люди рахували  на пальцях. Зараз рахунок на пальцях застосовують діти, які вчаться рахувати. А де ще в наші дні використовується пальцевий рахунок?

(Звичайно, на біржах)

5. Це пов'язано з морем. Це укріплювало панцир старогрецького воїна. А в Китаї це служило грошима. Це ...

(сіль, без якої немає морської води, сіль, якій просочували військову зброю для фортеці, сіль, яку в Стародавньому Китаї можна було виміняти на що побажаєш! )

6. У назві цієї країни зашифровано те, що складає її абсолютну перевагу. Так її назвали розчаровані золотошукачі, бо золота вони не знайшли, зате знайшли...   

 (А знайшли значні  запаси срібла, що і відобразилося в назві цієї країни - Аргентина (argentum - срібло). )

7. Західний Дід Мороз, тобто Санта Клаус, завжди зображається одягненим в червоне і біле. Це не випадково. До 1930 року художники малювали його в одязі будь-якого кольору. Чому тепер у Санта Клауса  немає синього кожушка?

(Компанія “Кока-кола”, чиїми фірмовими кольорами є червоний і білий, витратила немало грошей, щоб переконати художників що Санта Клаус віддає перевагу саме цим кольорам. )

8. Більш ніж 100 років тому фармацевт з Нью-Берна, що в американському штаті Північна Кароліна, отримав патент на нову мікстуру, що "допомагає травленню".

"Шлункова мікстура" незабаром виявилася одним з компонентів американської свободи і одним з "відкриттів Америки". За століття ліки стали стилем життя, а для радянської молоді 1970-х - ще і стилем красивого життя. 16 червня 2003 року вона відзначила свій 100-річний ювілей. Що це за мікстура?(“Пепсі-Кола”)

Завдання 5. Команди  отримують однакове за змістом завдання. Відповідь дає першою команда, яка раніше підготувалась. Повна і правильна відповідь оцінюється у 8 балів. Команда-суперниця має можливість доповнювати відповідь.

Ситуація.  Ви - пасажир.

Професор Х був запрошений до Берліна на наукову конференцію. Він придбав квиток місцевої авіакомпанії «Хмельницький - Київ» і квиток на рейс до Берліна німецької авіакомпанії. Рейс з Хмельницького був затриманий на 16 годин з вини місцевої авіакомпанії, і професор Х не зміг відлетіти до Берліна. Які права Х були порушені?Зазначте дії авіакомпанії в даній ситуації.

Відповідь:

Якщо я - пасажир, значить, я – головна діюча особа операції, назва якої «перевезення». Я маю право на інформацію, на безпеку, на якість послуги, на відшкодування збитку здоров'ю і майну. Ці права гарантовані нам «Законом про захист прав споживачів», транспортними статутами і, відомчими нормативними актами.

Купуючи квиток на потяг або літак, ми укладаємо з транспортним підприємством договір перевезення. За цим договором транспортне підприємство зобов'язується перевезти пасажира в пункт призначення, а якщо пасажир здав багаж, то і доставити в пункт призначення багаж і видати його без недостач і пошкоджень, За прострочення доставки багажу перевізник сплачує одержувачу багажу штраф у розмірі 10% платні за перевезення за кожну добу прострочення, але не вище 50% всієї платні за перевезення. Пасажир зобов'язується сплатити встановлену платню за проїзд і провезення багажу. Перевізник починає відповідати за виконання договору з моменту покупки пасажиром квитка уставленого зразка. Найцінніший документ в поїздці - квиток. Саме квиток є письмовим договором, що заключається між пасажиром і перевізником. При втраті він не поновлюється, дублікат не видається, а гроші не повертаються. Зберігати квиток потрібно до кінця поїздки, а якщо є підстави для пред'явлення претензії - то до її вирішення.

Пасажир має право на надання йому зазначеного в квитку місця. Якщо місце вже кимось зайнято, пасажир має право вимагати надання іншого місця, навіть вищої категорії без додаткової оплати. При наданні з відома пасажира місця нижчої категорії, ніж вказано в квитку, йому повертається різниця у вартості квитків.

Пасажир має право на своєчасну доставку в пункт призначення. У разі прострочення він має право на отримання неустойки у розмірі 3% за кожну годину затримки. Але сума неустойки не може перевищувати вартості квитка. Якщо рейс затримується на 10 і більше годин, перевізник зобов'язаний надати за свій рахунок пасажирам місця в готелі і харчування. По запиту пасажира йому видається офіційний документ (або робиться відмітка в квитку) про причини затримки перевезення.

Пасажир літака має право безкоштовно користуватися кімнатою відпочинку або кімнатою матері і дитини; у разі затримки вильоту більш ніж на 10 годин безкоштовно (за рахунок винного авіапідприємства) одержати місце в готелі. В цьому випадку авіапідприємство - перевізник безкоштовно доставляє пасажирів від аеропорту до готелю і назад. Авіапідприємство безкоштовно доставляє пасажирів з аеропорту вимушеної посадки в найближчий аеропорт.

  Завдання 6. «Одним словом»  - доповни вислів

Кажуть, що ділові люди є тонкими психологами й розуміють співрозмовника з півслова. Отже, конкурсна номінація «Одним словом». Завдання полягає в доповненні висловів відомих людей, а також у стислому поясненні самих афоризмів. Завдання оцінюється 6 балами і виконується протягом 2 хв.

  1. Харві Маккей: «На ринку не дають медалі за відвагу. Ринок може запропонувати лише одну нагороду - це ...». (Гроші).
  2. Невідомий: «... - це життя торгівлі і смерть торговців». (Конкуренція).
  3. Невідомий: «Крик моди може заглушити лише ...». (Ціна).
  4. А. Маршал: «Ринок - це інститут або механізм, що зводить разом ... і...». (Покупців і продавців).
  5. Б. Франклін: «Час - це ...». (Гроші).
  6. Поль Самуельсон: «Навчіть папугу вимовляти «попит» і «пропозиція» - і перед вами ... ». (Економіст).

 

Завдання 7. Домашнє завдання «Українська реклама»

 Командам напередодні було запропоновано придумати рекламу вітчизняних товарів для продажу у певних країнах світу (наприклад, автомобіль “Запорожець” у США, локшина “Мівіна” в Італії, кукурудзка «Чумак» в Угорщині, твердий сир торгової марки «Клуб сиру» у Франції). Виготовлена реклама може бути представлена у вигляді рекламного ролика, театралізованої постановки, казки, малюнків, віршів, пісень та гумору.  (Кожна  відповідь оцінюється у 10 балів ).

 

 

За матеріалами : www.digestnvk10.org.ua/ekonom/gra2.doc

 

doc
Додано
20 липня 2018
Переглядів
1981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку