ПОСМІШКА ФОРТУНИ
(інтерактивна гра)
для учнів 9-х класів
Ведуча: Я радо вітаю Вас у цій залі, що зібрала нас усіх разом. Сьогодні вашій увазі ми пропонуємо гру «Посмішка Фортуни» та сподіваємося, що ви отримаєте задоволення від спілкування і надовго у вас залишаться приємні спогади.
Давайте привітаємо учасників гри. Це найерудованіші,найкмітливіші, найдотепніші учні старших класів нашої школи. В цій грі не буде переможених, просто комусь пощастить отримати приз від Фортуни.
Вітаємо учасників!
1.Знайомство з учасниками:
Яка висота Ейфелевої вежі? (320 м)
(Той учасник, що дає правильну чи найближчу до правильної відповідь, розпочинає гру першим і одно жує заохочувальний бал)
(Учасники демонструють свої захоплення. Оцінюють уболівальники)
Для кожного учасника відібрано 10 питань з таких розділів:
Питання для першого учасника:
1. Напрямлений відрізок,що сполучає початкове положення тіла з наступним.
(переміщення)
2. Чому газ прозорий?
(великі відстані між молекулами)
3. Джерело струму, що потребує попередньої зарядки.
(акумулятор)
4.Планета, найближча до Сонця.
(Меркурій)
5.Якою літерою позначається кількість теплоти?
(Q)
6.Як поширюється світло в однорідному прозорому середовищі?
(прямолінійно)
7.Прізвище вченого, що запропонував ядерну модель атома.
(Резерфорд)
8.За яким правилом визначають напрямок силових ліній магнітного поля?
(правило свердлика)
9.Як називають процес переходу речовини з твердого стану в рідкий?
(плавлення)
10.Впорядкований рух заряджених частинок.
(електричний струм)
Питання для другого учасника:
1.Фізична величина, яка показує на скільки змінюється швидкість за одиницю часу.
(прискорення)
2.Чому тверді тіла добре зберігають об’єм?
(великі сили міжмолекулярного притягання)
3.Як називають прилад, сконструйований для реєстрації зображень на світлочутливій плівці?
(фотоапарат)
4.Час руху Землі по своїй орбіті навколо Сонця.
(рік)
5.Якою літерою позначається робота?
(А)
6.Яке явище лежить в основі утворення зображень в дзеркалі?
(відбивання)
7.Хто відкрив закон всесвітнього тяжіння?
(І.Ньютон)
8.За яким правилом визначають полюси котушки електромагніту?
(правило правої руки або свердлика)
9.Процес переходу пари в рідину.
(конденсація)
10.Заряд, що проходить через поперечний переріз провідника за одиницю часу.
(сила струму)
Питання для третього учасника
1.Шлях, пройдений тілом за одиницю часу.
(швидкість)
2.В якому стані речовина зберігає об’єм, але змінює форму?
(рідкому)
3.Прилад для вимірювання роботи електричного струму.
(електролічильник)
4.Найближча до нас зоря.
(Сонце)
5.Якою літерою позначається тиск?
(р)
6.Як називають точку, в якій збираються всі промені, заломлені лінзою?
(фокус)
7.За яким правилом визначають напрям сили, що діє на провідник із струмом у магнітному полі?
(правило лівої руки)
8.Як називають енергію руху та взаємодії частинок з яких складається тіло?
(внутрішня)
9.Величина, яка характеризує протидію електричному струму в провіднику.
(опір)
10.Вчений, що дослідив силу взаємодії між двома точковими зарядами.
(Кулон)
Питання для четвертого учасника
1.Уявна лінія, вздовж якої рухається тіло.
(траєкторія)
2.Де дифузія відбувається швидше: в рідинах чи в газах?
(в газах)
3.Прилад, для вимірювання об’єму рідини.
(мензурка)
4. Третя від Сонця планета.
(Земля)
5. Якою літерою позначають прискорення?
(a)
6. Який фокус має вгнута лінза:дійсний чи уявний?
(дійсний)
7.На честь якого вченого назвали закон, що пов’язує силу струму, напругу, опір?
(Ома)
8.Навколо чого існує магнітне поле?
(навколо провідника із струмом)
9.Як змінюється внутрішня енергія тіла при його нагріванні?
(збільшується)
10.Робота, яку виконує електричне поле при переміщенні заряду в 1 Кл на даній ділянці кола?
(напруга)
5.Оратор
«Скажи мені, щоб я тебе побачив», - так говорив древній філософ.
Цей конкурс у нас розмовний.
Тема, яку ми обрали для обговорення «Я вивчаю фізику для того…»
(Конкурс оцінюється учасниками гри).
6.Так чи ні?
(За правильну відповідь один бал).
(Ні,вага однакова)
(Так,щоб у футбол грали ногами, а не руками).
7.Фізичний практикум
Мороз в теплій кімнаті.
Наповнити металеву посудину снігом чи подрібненим льодом. Налити на стіл води і поставити посудину на воду. Чи може посудина примерзнути до столу, не дивлячись на те, що в кімнаті тепло?
(Якщо в посудину насипати солі – то так)
8.Асоціація
«Асоціація» в перекладі означає «зʹєднання». Виберіть собі серед присутніх помічника. Я даю вам список слів. Ви називаєте ,які асоціації викликає у вас це слово. А помічник їх поєднує і відгадує слово.
|
|
І |
ІІ |
ІІІ |
ІV |
1. |
прилад |
барометр |
термометр |
терези |
динамометр |
2. |
явище |
веселка |
блискавка |
град |
роса |
3. |
речовина |
скло |
вода |
лід |
молоко |
4. |
фізичне тіло |
ложка |
стіл |
книга |
цукерка |
5. |
закон |
З-н Гука |
З-н Паскаля |
З-нОма |
Архімеда |
6. |
фіз.величина |
напруга |
опір |
сила |
швидкість |
Ось ми і дійшли до фіналу. (Два учасники, які набрали найменшу кількість балів, залишають гру). Ви мужньо боролися, але в останній момент фортуна від вас відвернулася.
Отримуйте сувенір. Вітаємо вас!
А ми зіграємо ще один тур «Дуель».
Відповідає той, хто першим подасть сигнал.
За правильну відповідь нараховується два бали.
Починаємо!
9.Дуель
1. Як вмикають в коло амперметр?
(послідовно).
2.Де вага тіла більша: під водою чи на суші?
(на суші).
3.Яку енергію має тіло, підняте над землею?
(потенціальну)
4.Як називають звук, що чутно в небі після блискавки?
(грім).
5.Що в перекладі означає слово «електрика»?
(янтар)
6.Як називають речовини, що не проводять електричний струм?
(ізолятори).
7. Атом, що втратив або приєднав електрон?
(йон).
8.Як зміниться опір кола, при зʹєднанні двох провідників паралельно?
(зменшиться).
9.Час, за який тіло робить один повний оберт?
(період).
10.Як називають стан тіла під час вільного падіння?
(невагомість).
11.Який закон Ньютона говорить про взаємодію одного тіла з іншим?
(третій).
12.Який прилад служить для зберігання рідини теплою чи холодною?
(термос)
13.Як називають рух по дугах кіл?
(криволінійний)
14.Проходження електричного струму через гази?
(газовий розряд).
15.Чи прискориться процес танення льоду в теплій кімнаті, якщо його накрити шубою?
(ні).
А тепер підведемо підсумки. Ось перед вами стоїть той, кому сьогодні посміхнулася фортуна. Отримуйте головний приз і нехай він буде для вас надійним талісманом.
А на закінчення цього інтелектуального марафону – весела пісня у подарунок. (Звучить пісня)
1